کمپ ترک اعتیاد یاسوج و استان کهگیلویه و بویر احمد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کمپ ترک اعتیاد یاسوج به صورت خصوصی و دولتی قابل دسترس می‌باشد. در ادامه این مقاله برای سهولت حال شما آدرس کمپ ترک اعتیاد یاسوج و استان کهگیلویه و بویر احمد را جمع آوری کرده‌ایم. کمپ های ترک اعتیاد یاسوج مراکز نگهداری هستند که افراد تلاش می‌کنند دوره سم زدایی را در آنجا بگذرانند. با این حال بسیاری از این کمپ‌ها غیر قانونی بوده و از روش‌های منسوخ شده‌ای برای ترک دادن بیماران استفاده می‌کنند.

از همین رو باید با ویژگی‌های یک کمپ استاندارد آشنا باشید و اگر یکی از عزیزان‌تان به مشکل اعتیاد دچار شد، برای درمان او به هر مرکزی اعتماد نکنید. در ادامه به توضیحات کامل‌تری در مورد کمپ ترک اعتیاد یاسوج پرداخته‌ایم. برای انتخاب بهتر مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپ ترک اعتیاد یاسوج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

آدرس کمپ ترک اعتیاد یاسوج

در این مقاله به منظور رفاه حال مراجعینی که به دنبال کمپ ترک اعتیاد یاسوج می‌گردند، لیستی از این مراکز را گردآوری کرده‌ایم که به شرح زیر می‌باشند.

1- مرکز ترک اعتیاد ذهن نو – 02191002360

2- مرکز ترک اعتیاد آواژه – 02166419012

فروشگاه آرامیس

3- مرکز ترک اعتیاد حکمت _ یاسوج، اکبر آباد، میدان آریو برزن، ابتدای جاده نقاره، خانه سمت راست، طبقه فوقانی فروشگاه تکنیک پژو

4- ترک اعتیاد آیندگان _ یاسوج، بلوار امام خمینی، نرسیده به میدان انقلاب، ساختمان دندانپزشکی دکتر تابان فر

5- مرکز ترک اعتیاد امید_ یاسوج، خیابان سردار جنگل شمالی، مطب دکتر عطایی

6- مرکز ترک اعتیاد شفاء _ یاسوج، خیابان شریعتی جنوبی، روبری داروخانه دکتر داوریان

7- مرکز ترک طلوع نیایش سرحد _ جاده یاسوج-اقلید سده فارس

8- مرکز ترک اعتیاد امام علی (ع) _ خیابان زاگرس، روبروی آزمایشگاه دکتر صالحی

9- مرکز ترک اعتیاد نجات _ یاسوج، بلوار مطهری، کوچه سمت راست مخابرات قدیم، درب اول

10- کمپ ترک اعتیاد همت _ یاسوج، خیابان عمده فروشان، بالای داروخانه دکتر حکمتی

برای آشنایی بیشتر با انواع روش های درمانی اعتیاد وارد کانال تلگرامی ذهن نو بشوید.

آدرس کمپ ترک اعتیاد در یاسوج | در این مراکز چه کاری انجام می شود؟

کمپ ترک اعتیاد یاسوج به مرکزی گفته می‌شود که برای افراد در حال ترک اقامتگاهی فراهم می‌کند. در این اقامتگاه‌ها بیماران دوره سم‌زدایی خود را می‌گذرانند تا بدن‌شان از هرگونه مواد پاک شود. کمپ های ترک اعتیاد استاندارد از نیروهای متخصصی نظیر پزشک، روانشناس، پرستار و مددکار اجتماعی کمک می‌گیرند تا در طول این دوران خدمات مورد نیاز را ارائه دهند.

با این حال در بسیاری از این کمپ ترک اعتیاد یاسوج استاندارهای لازم رعایت نمی‌شود و افراد برای ترک مجبور به تحمل فشارهای بسیار زیادی می‌شوند.

همین نقص‌های کمپ ترک اعتیاد یاسوج آسیب‌های روانی زیادی را به بیماران وارد می‌کند و در نتیجه بعد از مرخصی و یا حتی در حین درمان در مقابل مصرف مجدد به شدت آسیب پذیرتر می‌شوند. بنابراین حتما باید قبل از فرستادن عزیزتان به این مراکز وضعیت آنجا را به درستی بررسی کنید و کمپ های نامطمئن و بی‌کیفیت را برای درمان اعتیاد انتخاب نکنید.

علاوه بر کمپ‌های ترک اعتیاد یاسوج امروزه روش‌های سرپایی مختلفی برای ترک اعتیاد یاسوج ابداع شده‌اند که ضرورت بستری کردن را از بین برده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به ترک اعتیاد با مواد نگهدارنده نظیر متادون تراپی و درمان‌های روان شناختی نظیر درمان شناختی- رفتاری، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد. در جدول زیر می توانید با کلیک بر هر ماده اعتیاد آور با روش‌های درمانی مربوط به آن در کمپ ترک اعتیاد یاسوج آشنا شوید. 

ترک اعتیاد به مواد مخدر

ترک مواد مخدر

ترک تریاک

ترک شیره

ترک ترامادول

ترک هروئین

ترک متادون

ترک ب 2

ترک اعتیاد به مواد محرک در کمپ ترک اعتیاد یاسوج

ترک مواد محرک

ترک کوکائین

ترک شیشه

ترک کراک

ترک اعتیاد به مواد توهم زا

ترک مواد توهم زا

ترک گل یا ماری جوانا

ترک حشیش

ترک ناس

ترک ال اس دی

آدرس کمپ ترک اعتیاد در یاسوج | چه کسانی باید به کمپ مراجعه کنند؟

همان طور که گفته شد امروزه مراجعه به کمپ ترک اعتیاد یاسوج ضروری نیست و با استفاده از خدمات مشاوره ترک اعتیاد و مراجعه به مراکز سرپایی می‌توان در مسیر بهبود اعتیاد قدم گذاشت. با این حال در برخی شرایط متخصصین توصیه می‌کنند که بستری شدن نسبت به سایر روش‌ها ارجحیت دارد. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– زمانی که فرد در محیط خانه حمایت چندانی ندارد.

– زمانی که خانواده پرتنشی دارد و در مدت سم زدایی باید درگیری‌های خانوادگی را نیز تحمل کند.

– وجود فرد مصرف کننده‌ای دیگر در خانه

– سابقه پرخاشگری در دوره سم زدایی

– احتمال عدم تبعیت از دستورات درمانی در خانه و قطع درمان

– ناتوانی در تحمل علائم ترک ناشی از محرومیت مواد به صورت سرپایی

قبل از مراجعه به کمپ از اعتیاد بیمار اطمینان پیدا کنید

علاوه بر موارد گفته شده لازمه در ارتباط با بیمار معتاد خود محتاطانه رفتار کنید، چرا که اعتیاد تنها بیماری جسم نیست. اطرافیان نقش مهمی در روند اعتیاد بازی می‌کنند. بنابراین با بالا بردن اطلاعات خود درباره اعتیاد بهتر می توانید به عزیزتان و حتی خودتان کمک کنید.

ترک اعتیاد به روش های مختلفی انجام می‌شود که با توجه به ویژگی بیماران روش مناسب انتخاب می‌شود، پس در بردن بیمار به کمپ ترک اعتیاد یاسوج عجله نکنید. علائم و رفتار هر بیمار با توجه به ویژگی های شخصیتی و نوع ماده مخدر متفاوت است. در جدول زیر با کلیک بر هر کدام از مواد می توانید آشنایی بیشتری در ارتباط با اعتیاد مربوطه داشته باشید. برای اطلاع از نشانه های بیمار معتاد کلیک کنید.

انواع  مواد مخدر

فواید تریاک

اعتیاد به شیره

قرص ترامادول

اعتیاد به هروئین

اعتیاد به متادون

ب 2 یا بوپرنورفین

انواع مواد محرک

کوکائین

علائم اعتیاد به شیشه

اعتیاد به کراک

انواع مواد توهم زا

ماده مخدر گل

اعتیاد به حشیش

قرص اکس

ال اس دی

سایر انواع مواد اعتیاد آور

اعتیاد به الکل

مصرف سیگار

ناس

ماده مخدر دستمال

قرص دراگون

 

ویژگی های یک کمپ ترک اعتیاد استاندارد در یاسوج

همان طور که گفته شد بسیار مهم است که با ویژگی‌های یک کمپ ترک اعتیاد یاسوج استاندارد آشنا باشید و هر مرکزی را برای درمان انتخاب نکنید. چرا که سم زدایی تنها اولین قدم در ترک اعتیاد است، اما برای آن کافی نیست. در واقع آنچه موجب پرهیز پایدار می‌شود توانمند شدن فرد از نظر روان شناختی است.

با این حال افرادی که در کمپ های اجباری سم زدایی را شروع می‌کنند بالعکس تحت فشارهای روانی بسیاری قرار می‌گیرند که باعث می‌شود در بسیاری از موارد با وجود سپری کردن دوران بسیار سخت پاکسازی بدن بازهم به سمت مصرف مواد گرایش پیدا کنند. در نتیجه این کمپ‌ها نه تنها به فرد کمک چندانی نمی‌کنند بلکه اوضاع او را پیچیده‌تر می‌سازند. برای انتخاب یک روش ترک اعتیاد استاندارد لازم است که به وجود موارد زیر دقت نمایید.

– برخورداری از مجوز رسمی از سازمان بهزیستی

– عدم استفاده از روش های اجباری نظیر تنبیه بدنی برای ترک

– برخورداری از متخصصین مورد نیاز از جمله پزشک، پرستار، روانشناس و مددکار اجتماعی

– داشتن محیط مناسب شامل امکانات رفاهی کافی

برای بردن به کمپ باید نتیجه تست اعتیاد ارائه داد؟

گاه بیمار با انجام رفتارها و نشانه هایی اطرافیان را به شک و شبهه می اندازد، در این زمان معمولا خانواده ها با تحمیل تست و یا مراجعه به کمپ ترک اعتیاد یاسوج تلاش آن هم به صورت اجباری سعی در اثبات اعتیاد فرد دارند. غافل از اینکه این رفتارها بی اعتمادی و جدایی بین بیمار و خانواده را دو چندان می‌کند. توصیه می کنیم حتما برای کسب اطلاعات مقاله اعتیاد چیست را مطالعه کنید. در جدول زیر نیز می توانید با انواع تست اعتیاد آشنا شوید.

تست شیشه

تست هروئین

تست تریاک

تست گل یا ماری جوانا

تست متادون

تست ترامادول

تست حشیش

تست شیره

تست مورفین

تست اعتیاد به ب2

تست اعتیاد به کوکائین

تست اعتیاد به کراک

سخن آخر

خیلی از خانواده‌ها بارها و بارها بیمارشان را به مراکز و کمپ ترک اعتیاد یاسوج برده‌اند و نتیجه‌ای نگرفته‌اند. این به این خاطر است که اعتیاد بیماری جسمی و روحی است. در بیشتر این کمپ ها به بعد روحی بیمار توجه نشده و به همین دلیل خیلی اوقات حتی دقیقا پس از خروج از کمپ ترک اعتیاد یاسوج شاهد شروع مجدد مصرف بوده‌ایم. از این رو روش های نوینی برای حال این عزیزان به وجود آمده. با در نظر گرفتن ریشه های روانی و شناختی اعتیاد می‎‌توان نتیجه قابل اطمینان گرفت. در این خصوص می‌توانید با متخصصان خبره مجموعه ذهن نو مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپ ترک اعتیاد یاسوج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا حتما باید برای ترک اعتیاد به کمپ ترک اعتیاد یاسوج مراجعه نمود ؟

امروزه برای ترک مواد افیونی نظیر تریاک و شیره درمان های سرپایی مختلفی ابداع شده است. برای مثال بسیاری از درمانگران برای کسانی که نمی خواهند مدت طولانی از کار و زندگی دور بمانند ترک اعتیاد به کمک داروهای نگهدارنده و استفاده از مشاوره روانشناسی را پیشنهاد می دهند. در ابن روش ها بدون اینکه نیاز به بستری و اقامت در یک مرکز داشته باشید می توانید روند درمانی خود را آغاز کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره