مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا | پیامد شخم زدن گذشته

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا به عنوان سلاح استفاده می‌شود. دلایل مختلفی در بروز مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا رخ می‌دهد. که شامل توجیه زوجین، مقصر کردن فرد مقابل، استفاده به عنوان سلاح، جدایی از رابطه و … می‌شود. همه افراد در رابطه با مشکلات ریز و درشتی روبرو می‌شوند. اما برخی افراد اگر با مشکلی روبرو شوند که برایشان سخت باشد هرگز او را فراموش نخواهند کرد و بارها در دعواهای مختلف حتی دعواهای بسیار ساده تکرار مشکلات گذشته را انجام می‌دهند.

اما با این شرایط رابطه برای همه افراد سخت و طاقت فرسا خواهد شد. باید مسائل را در موقعیت های مناسبی حل کرد تا این شرایط پیش نیاید. برای حل مسائل نیاز به روانشناس الزامی است. برای دریافت خدمات مشاوره خانواده کلیک کنید.

مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا

اکثر افراد در دعواها مشکلات ریز و درشتی که در گذشته بوده و حال موجب بحث شده است را استفاده می‌کنند. اما در برخی از موارد مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا به قدری شدت دارد که باعث تشدید دعوا و عدم کاهش تنش می‌شود. همه ما مشکلات ریز و درشت زیادی در رابطه داریم. حال این رابطه دوستانه، عاطفی یا خانوادگی باشد. اگر مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا را ترک نکنید با مشکلات بزرگ و اساسی روبرو خواهید شد که در نهایت موجب خراب کردن رابطه می‌شود.

برای پی بردن به اهمیت گذشت در زندگی مشترک کلیک کنید.

دلیل مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا

مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا دلایل خاص خود را دارد. در زمینه های مختلف به شیوه های مختلف این اتفاق رخ خواهد داد. در ادامه در رابطه با دلایل مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا توضیح داده ایم.

فروشگاه آرامیس
  • مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا به عنوان سلاح استفاده می‌شود.
  • گاهی زوجین برای توجیه کردن خود از این شیوه استفاده می‌کنند.
  •  گاهی به دلیل انتقام از همسر مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا اتفاق می‌افتد.
  • یکی از دلایل زوجین منحرف کردن بحث اصلی است.
  • تلاش اشتباه و نادرست برای حل مسائل گذشته از دلایل مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا است.
  • برخی اوقات این مشکلات در مغز فرد هنوز کاملا برطرف نشده است و در شرایط مختلف با کوچکترین بحث به صورت ناخود آگاه بروز پیدا می‌کند.
  • امید به تغییر شریک احساسی نیز در دسته دلایل مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا قرار می‌گیرد.
  • رهایی و جدایی از رابطه دلیل محکمی برای مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا است.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

اتفاقاتی که با مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا به وجود می‌آید

مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا به تدریج روابط را با مشکلات روبرو می‌کند. این مشکلات بنیان رابطه را به خطر می‌اندازد. که حتما باید پیشگیری شود. در ادامه اتفاقاتی که مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا را توضیح داده ایم.

برای جلوگیری از دعوا با همسر کلیک کنید.

1. بحث مبتدی به دعوای بزرگ تبدیل می‌شود

یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که با مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا رخ می‌دهد، تبدیل بحث ساده به بحث پیچیده است. زمانی که مشکلی رخ می‌دهد با تکرار دعواهای گذشته مشکلات به تدریج بیشتر و بیشتر می‌شود. در نتیجه بی احترامی، فحاشی و خشونت شدیدتری نیز اتفاق می‌افتد.

2. حل مشکلات رخ نخواهد داد

عدم حل مشکلات با مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا بیشتر رخ خواهد داد. زمانی که دائما در حال بحث و تکرار مشکلات گذشته باشید به هیچ وجه حل مسائل رخ نخواهد داد. البته که تعجبی ندارد. شما فکر می‌کنید با مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا آنها حل خواهند شد. اما هرگز این اتفاق رخ نخواهد داد. زمانی که مشکلی را دوباره مطرح کنید، روزبروز بزرگ تر خواهد شد. انسان جایز الخطاست. سعی کنید شریک احساسی تان را مورد بخشش قرار دهید تا مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا کمتر رخ دهد.

3. اختلافات اساسی پنهان خواهد شد

یکی از اتفاقاتی که در مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا رخ می‌هد، پنهان ماندن اختلافات اساسی و جدی رابطه است. گاهی به جای حل مشکلات اساسی رابطه آنقدر درگیر مشکلات گذشته خواهید شد که دعوای اصلی را به فراموشی می‌سپارید.

مثلا اگر همسرتان به شما بی احترامی کرده است، به جای حل و ریشه یابی، سال ها بی احترامی او را به یاد خواهید آورد. شاید برخی مواقع شدت مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا به قدری زیاد باشد که دائما به همسرتان خواهید گفت “تو همیشه بی احترامی می‌کنی”. این جملات قبح بی احترامی را از بین می‌برد. شما مطمئن باشید به جای ریشه یابی با بی احترامی های بیشتری روبرو خواهید شد.

4. عدم بخشش و دعوای بیشتر اتفاق می‌افتد

زمانی که یکی از طرفین در دعوا مقصر باشد و البته از کار خود پشیمان بود، او را ببخشید. بخشش باعث تحکیم رابطه خواهد شد. زمانی که خطا دوباره تکرار نشود بازگو کردن مشکلات نباید اتفاق بی‌افتد. زمانی که شریک احساسی خود را می‌بخشید، عدم مهارت جهت حل مکشلات باعث تکرار مداوم و دعوای بیشتر می‌شود. در این شرایط از نظر شریک احساسی خود فردی تنبیه گر شناخته می‌شوید.

برخورد با شریک احساسی که مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا را انجام می‌دهد

در شرایطی که شریک احساسی رفتاری همچون مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا داشت باید به شیوه ای با او رفتار شود که این طرز برخورد از بین برود. در ادامه راهکارهایی را جهت طرز برخورد ارائه داده ایم.

1. بحث را به زمان حال بازگردانید

زمانی که شریک احساسی مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا را پیش کشید به او بگویید که این مشکلات برای گذشته است. قبول دارم که اذیت شدی اما هیچ کدوم از ما نمی‌خواستیم که این اتفاق رخ دهد. بهتره قرار بذاریم و یک روز در مورد این مشکلات با یکدیگر صحبت کنیم. بهتره مشکلات حال را برطرف کنیم و در نهایت در مورد حل مسائل گذشته زمانی را تعیین می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آشتی با همسر کلیک کنید.

2. با هر بار تکرار مشکلات معذرت خواهی نکنید

همیشه در روابط اگر خطایی انجام دادید به شیوه ای عذرخواهی کنید که شریک احساسی تان از عدم تکرار دوباره خطا اطمینان پیدا کند. اگر شیوه معذرت خواهی خود را صحیح کنید با بخشش روبرو خواهید شد. اما اگر شریک احساسی تان مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا را انجام دهد معذرت خواهی دوباره اشتباه است. در این صورت شرایط عادی به نظر خواهد رسید و شریک احساسی تان به معذرت خواهی های شما عادت خواهد کرد.

3. برای حل مشکلات گذشته زمانی را اختصاص دهید

برای حل مسائل گذشته زمانی را اختصاص دهید. مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا به دلیل عدم حل مسائل گذشته است. اگر مشکلات گذشته حل نشود رابطه به خطر می‌افتد. برای سلامت یک رابطه نیاز به حل مسائل و مشکلات بسیار مهم است. اگر شما مقصر مشکل هستید خطای خود را بپذیرید و به گونه ای رفتار کنید تا شریک احساسی تان اعتماد کند که دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد.

حتما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رفع اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

4. احساسات شریک احساسی خود را درک کنید

زمانی که مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا توسط شریک احساسی رخ می‌دهد، نشان از عدم حل مشکلات درون ذهن اوست. در شرایط دعوا هیجانات، احساسات و ذهن شریک شما حسابی درگیر شده است. باید این شرایط را بپذیرید و به او در کنترل احساسات کمک کنید. از روانشناس در این زمینه کمک بگیرید تا درگیری های ذهنی همسرتان کمتر شود.

کمک به خود در صورت مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا

کمک به خود در صورت مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا

شرایطی نیز وجود دارد که مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا توسط خود شما اتفاق می‌افتد. در این شرایط باید برای حفظ رابطه، شیوه رفتار خود را تغییر دهید. در ادامه برای حل این مشکل مسائلی را مطرح کرده ایم.

  1. در این شرایط در نقش قربانی فرو نروید. گذشته را حل کنید و از این نقش بیرون بیایید.
  2. برای برنده شدن دست به مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا نزنید. و شریک احساسی خود را به عنوان دشمن نگاه نکنید.
  3. خود را شریک همسرتان بدانید و به صورت منطقی سهم خودتان را از مسائل رابطه بردارید.
  4. کمک کنید تا مسائل گذشته حل شود. بهتر است برای بهبودی شرایط از روانشناس کمک بگیرید.

برای اشنایی با علل و جلوگیری از دعوای زن و شوهر ی کلیک کنید.

کلام آخر

بهترین راه حل مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا، حل مسائل است. زمانی که مسائل به درستی حل نشود باعث تجدید خاطرات خواهد شد. برای حل این مسائل و مشکلات چه خوب اگر از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی خانواده از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره