برخورد با خیانت زنان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

برخورد با خیانت زنان مساله دشواری برای آقایان است. و چگونگی نوع برخورد را شاید بتوان یکی از سخت‌ترین سؤالات برای آقایان در نظر گرفت. آگاهی از این موضوع که شریک عاطفی شما مرتکب خیانت شده، موضوع بسیار تلخی است که کنار آمدن با آن گاهی غیرممکن خواهد بود. خیانت از جانب زنان موضوعی است که کمتر مشاهده شده و به همین دلیل می‌تواند باعث بروز هیجانات ناخوشایند بیشتری در طرف مقابل باشد.

با این‌ حال شما می‌بایست راهکاری برای برخورد با خیانت شریک عاطفیتان پیدا کنید و این موضوع می‌تواند گاهی بسیار سخت باشد. درصورتی‌که احساس می‌کنید نمی‌توانید به‌تنهایی در این زمینه تصمیم بگیرید بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین معمولاً می‌توانند قضاوت بی‌طرفانه‌ای نسبت به شرایط موجود داشته باشند و درعین‌حال به دلیل تخصص و تجربه بالایی که درزمینهٔ مسائل خانوادگی دارند راهکارهای مفیدی را در اختیارتان بگذارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با خیانت زنان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

برخورد با خیانت زنان

بهترین برخورد با خیانت زنان

خانم هایی که خیانت می‌کنند احساس سرخوردگی و بیهوده بودن را به شریک احساسی منتقل می‌کنند. اینکه آنها هیچ سودی برای خانم نداشتند که حاضر به ادامه رابطه با وفاداری نبوده است. معمولا این سوال برای آقایان پیش می‌آید که در برخورد با خیانت زنان چگونه باید رفتار کنند؟ بهترین راه صبر و کنترل احساسات است. اما راه حل های دیگری نیز وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

خیانت زنان و دلایل آن

به‌طور کلی خیانت به این معناست که یکی از زوجین آنچه را می‌بایست صرفا در انحصار شریک عاطفی خود نگه دارد با فردی دیگر تقسیم کند. موضوع خیانت می‌تواند در طیفی از تماس‌های تلفنی و صحبت‌های عاشقانه تا رابطه جنسی گسترده باشد. از جمله مهم‌ترین دلایلی که برای خیانت زنان مطرح می‌شود می‌توان به مشکلاتی درزمینهٔ عاطفی، روابط جنسی و یا مشکلات مالی اشاره کرد.

به‌طورکلی متخصصین روانشناسی معتقدند زنان هنگامی به سراغ خیانت می‌روند که تصمیم داشته باشند به‌طورکلی شریک عاطفی خود را تغییر دهند. به عبارتی آن‌ها به دنبال پیدا کردن پایگاهی مناسب برای خروج از رابطه‌ای هستند که به هر دلیلی برای آن‌ها رضایت‌بخش نیست.

اگر چه خیانت در زنان موضوعی است که باعث آسیب دیدن شریک عاطفی خواهد شد، با این‌ حال به این موضوع توجه داشته باشید که فردی که دچار این تجربه‌ شده است نیز شرایط روحی نابسامان و مشکلاتی را تجربه می‌کند که نیاز است به آن توجه جدی شود. و به دنبال برخورد با خیانت زنان خواهد گشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت زنان کلیک کنید.

چگونگی برخورد با خیانت زنان

برخورد با خیانت زنان موضوعی است که گاهی اوقات فرد را دچار چالش بسیاری خواهد کرد. احتمالاً شما هیجانات منفی متضادی را تجربه خواهید کرد. از طرفی نسبت به‌طرف مقابل خود خشم و دلخوری بسیاری دارید و از طرف دیگر گاهی ممکن است خود را مقصر این شرایط دانسته و حتی دلتنگ رابطه عاطفی و طرف مقابلتان شوید.

برای گذر سلامت از این بحران بهتر است از یک مشاور خانواده کمک بگیرید و سپس دراین‌باره تصمیم‌گیری کنید. حتی اگر تصمیمی برای ادامه زندگی مشترک خود ندارید مشاورین به شما کمک خواهند کرد که به سلامت از این بحران عبور کرده و مشکلات روحی کمتری را تجربه کنید. ما در ادامه به برخی از راهکارها درزمینهٔ برخورد با خیانت زنان اشاره خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خیانت به همسر کلیک کنید.

✨ صبور باشید و به همسر خود زمان دهید

یکی از راه های برخورد با خیانت زنان، صبر و زماندهی به همسر است. برای تصمیم گیری هم به خود و هم همسرتان زمان دهید. صبور باشید و زمانی که سرشار از خشم هستید تصمیم گیری نداشته باشید.

✨ خودتان را سرزنش نکنید

در برخورد با خیانت زنان لازم نیست که خودتان را سرزنش کنید. این شما نیستید که همسرتان را مجبور به خیانت کرده اید. او کسی است که به هر دلیل این خطا را انجام داده است. به همین دلیل هرگز نباید خود را مقصر این اتفاق بدانید.

✨ تمرکز و آگاهی خود را افزایش دهید

افزایش آگاهی و تمرکز در برخورد با خیانت زنان حائز اهمیت است. بهتر است که خشم خود را کنترل کنید تا در وهله اول به خود و در وهله دوم به همسر خود آسیب وارد نکنید. با همسرتان صحبت کنید و دلیل این رفتار را از همسرتان جویا شوید.

✨ به قضاوت دیگران توجه نکنید

در برخورد با خیانت زنان نباید به حرف های دیگران اهمیت دهید. اگر احساس می‌کنید که می‌توانید زندگی خود را دوباره بسازید؛ حتما با کمک روانشناس به زندگی برگردید. و به صحبت های دیگران توجهی نکنید.

✨ احساسات خود را بپذیرید

در برخورد با خیانت زنان باید احساسات خود را بپذیرید. شما در این دوره احساسات منفی بسیاری را تجربه خواهید کرد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌بایست به آن توجه داشته باشید این است که هرگز سعی نکنید احساسات خود را انکار کرده و یا خود را برای وجود این احساسات سرزنش کنید. سعی کنید به تمامی احساسات خود توجه داشته و به خود بابت این وضعیت حق بدهید. بهتر است در طی این مدت با خودتان با محبت بیشتری برخورد کنید.

✨ اشتباهات خود را بشناسید

برای برخورد با خیانت زنان، اشتباهات خود را شناسایی کنید. هنگامی‌که به لحاظ شرایط روحی در وضعیت مناسب‌تری قرار گرفتید بهتر است با دقت بیشتری به دلایل بروز این وضعیت توجه داشته باشید. سعی کنید تا جای ممکن اشتباهات خود را شناسایی کنید. شناخت نقاط ضعف به شما کمک خواهد کرد تا در آینده با چنین مشکلی مواجه نشوید.

✨برخورد با خیانت زنان | تصمیم بگیرید

تصمیم در برخورد با خیانت زنان بسیار مهم است. پس از شناخت دلایل خیانت و همین‌طور میزان تقصیری که شما در این موضوع داشته‌اید، می‌بایست برای ادامه زندگی خود تصمیم بگیرید. آیا تصمیم دارید طرف مقابلتان را ببخشید و یا می‌خواهید برای همیشه او را از زندگی خود کنار بگذارید؟ یکی از نکاتی که در این زمینه بسیار تأثیرگذار خواهد بود این است که صحبت‌های طرف مقابل را نیز بشنوید.

او دراین‌باره چه دیدگاهی دارد؟ آیا به دنبال جبران شرایط پیش آمده است و یا تصمیمی برای برگشت به رابطه عاطفی ندارد؟ سعی کنید مزایا و معایب ادامه رابطه را به‌طور دقیق مشخص کنید و سپس بررسی نمایید کفه ترازو به سمت ماندن و یا جدایی سنگینی می‌کند.

✨کمک بگیرید

در تعیین نحوه برخورد با خیانت زنان شما نیاز به همراهی اطرافیان و حتی شنیدن نقطه نظرات آن‌ها دارید به همین خاطر سعی کنید تا جای ممکن از دیگران کمک بگیرید. این کمک می‌تواند در طیفی از مشورت گرفتن و یا حتی وقت گذراندن با یک دوست باشد. شما درعین‌حال می‌توانید از یک کمک تخصصی نیز استفاده کنید. برای آشنایی با روش‌های درمان خیانت کلیک کنید.

اطرافیان معمولاً به دلیل علاقه‌ای که به شما دارند احتمالاً به مسائل با تعصب بیشتری نگاه می‌کنند این درحالیست که مشاورین بدون جانبداری، با شما راجع به احساستان و آنچه به نفع زندگی و آینده شما خواهد بود صحبت خواهند کرد تا در برخورد با خیانت زنان بهتر عمل کنید. استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی علاوه بر کمک به شما برای تصمیم‌گیری می‌تواند باعث شود با سلامت بیشتری از این بحران عبور کنید و کمتر دچار مشکلات روحی شوید.

برخورد با خیانت زنان معمولا در زوجینی که پس از خیانت تصمیم به ادامه رابطه می‌گیرند پس از مدتی با این مشکل مواجه می‌شوند که احساس می‌کنند توانایی اعتماد به طرف مقابل را ندارند و هرلحظه انتظار بروز خیانت دیگری را می‌کشند و یا ممکن است هرگز نتوانند محبت و صداقت پیشین را با یکدیگر تجربه کنند؛ به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود که در صورت تصمیم‌گیری برای ادامه زندگی از چند جلسه زوج‌درمانی استفاده کنید. این جلسات به شما برای بخشیدن همسر و به دست آوردن اعتماد پیشین کمک خواهند کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت خیانت زن کلیک کنید.

برخورد با خیانت زنان | نقش اطرافیان

با خیانت زنان چه کنیم

شاید یکی از تأثیرگذارترین مسائل در نحوه برخورد با خیانت زنان، نوع رفتار اطرافیان و به‌خصوص نزدیکان مرد باشد. برخورد و قضاوت‌های دیگران از یک‌سو می‌تواند فرد را آرام کرده و او را به سمت بخشش سوق دهد و از سوی دیگر می‌تواند آتش خشم را شعله‌ور کرده و باعث بروز مشکلات بیشتری باشد. به همین خاطر به‌عنوان نزدیکان فردی که با این ماجرا درگیر شده است نحوه برخورد شما می‌تواند تأثیر زیادی در تصمیم‌گیری داشته باشد.

در شرایطی که فردی بحران خیانت از جانب شریک عاطفی را تجربه می‌کند، سعی کنید به راهکارهای زیر توجه داشته باشید.

? به آن‌ها حق بدهید که برای مدتی ناراحت و سردرگم باشند و تمایلی برای فعالیت‌های روزمره نداشته باشند.

? هنگامی‌که فرد به تنهایی نیاز دارد سعی نکنید با چیدن برنامه‌های سرگرم‌کننده او را به‌اجبار از شرایط خود خارج کنید. درعین‌حال هرزمانی که از شما کمک خواستند حاضر باشید.

? سعی کنید تا جای ممکن از کوچک یا بزرگ نشان دادن بیش‌ازحد ماجرا خودداری کنید و تنها واقعیات را منعکس کنید.

? از فرد بخواهید برای انجام جلسات مشاوره و توجه به ‌سلامت وضعیت روحی خود اقدام کند.

? هرگز به‌جای فرد تصمیم نگیرید و به آن‌ها اجازه دهید خودشان شرایط را مدیریت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روابط فرا زناشویی کلیک کنید.

کلام آخر

برخورد با خیانت زنان از جمله موارد دشوار برای آقایان است. در این شرایط همسر احساس سرخوردگی و ناکارآمدی دارد و دائم در حال سرزنش خود خواهد بود. به همین دلیل بهتر است که هنگام مواجهه با خیانت زنان، ابتدا به دنبال درمان خود باشید. سپس برخورد با خیانت زنان را بشناسید. در این راه حتما از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیریدمرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با خیانت زنان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهترین برخورد در مواجهه با خیانت زنان چیست؟

بهترین برخورد می‌تواند با توجه به شرایط زندگی هر فرد متفاوت باشد. بااین‌حال اولین اصلی که باید به آن توجه داشته باشید این است که احساسات خود را بپذیرید و هرگز آن را انکار نکنید. پس‌ازاینکه شرایط روحی مساعدتری پیدا کردید، برای تصمیم‌گیری منطقی اقدام کنید.

آیا امکان ادامه یک ارتباط بعد از خیانت وجود دارد؟

بله؛ درصورتی‌که هردو نفر برای بهبود رابطه و تغییر شرایط آمادگی داشته باشند امکان ادامه ارتباط وجود دارد. البته بهتر است که پیش از شروع مجدد ارتباط از یک مشاور کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره