ویتامین و آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ویتامین و آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد با توجه به شرایط جسمی فرد باید تجویز بشود. برای همه افراد، ترک اعتیاد فشار زیادی بر سیستم متابولیک بدن و اندام‌ها وارد می‌کند. علاوه براین، علائم ترک مانند استفراغ، اسهال و حالت تهوع اغلب باعث جذب ضعیف مواد مغذی و کمبود مواد معدنی می‌شوند. به همین علت، ویتامین ها و آمپول های تقویتی برای ترک اعتیاد راحت تر مهم هستند. آن‌ها نه تنها به بازگرداندن بدن شما به حالت عادی کمک می‌کنند، بلکه در حذف سموم از بدن و جذب مواد مغذی مورد نیاز نیز موثر هستند. در این مقاله، آمپول ها و ویتامین‌های مورد نیاز برای ترک اعتیاد را به شما معرفی کرده‌ایم. اما حتما قبل از استفاده با شماره های درج شده جهت مشاوره ترک اعتیاد تماس بگیرید.

آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد

آمپول های تقویتی برای ترک

آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد ، در واقع جایگزینی برای انواع مواد مخدر که تا به حال مصرف کرده اید می شوند. این آمپول ها می توانند عوارض ناشی از ترک اعتیاد را به حداقل برسانند. همچنین کسانی که به دنبال کاهش علائم ترک اعتیاد از جمله درد جسمانی، اختلال در خواب، خلق و خوی خشن و… هستند، می‌توانند از این آمپول‌ها استفاده کنند. از آن جایی که آمپول ها و داروهای زیادی در بازار با نام های مختلف وجود دارد، توصیه ما این است که بدون تجویز پزشک و خودسرانه از آن ها استفاده نکنید.

میزان مصرف مواد مخدر و بدن هر شخص با دیگری متفاوت است. باید روند و داروی مورد نیاز، متناسب با میزان مصرف، مدت زمان مصرف و قدرت بدنی هر شخص تجویز شود. در ادامه برخی از آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد را معرفی کرده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد | نالوکسان

این دارو، از اثر مخربی که مواد مخدر بر روی مغز می گذارد جلوگیری می کند. این دارو معمولا برای افرادی تجویز می شود که مدت زمان زیادی اعتیاد دارد و حتی اوردوز کرده باشد. نالوکسان تأثیر مثبتی بر هوشیاری فرد می گذارد و اجازه می دهد تا فرد تنفس بهتری داشته باشد. کسانی که به بوپرونورفین، هروئین، هیدوکودون، فنتانیل، مورفین و… اعتیاد دارند، این دارو برایشان تجویز می‌شود.

فروشگاه آرامیس

نباید از عوارض مصرف این آمپول به راحتی گذشت. زیرا این دارو موجب می شود که فرد احساس خماری داشته باشد و بلافاصله که اثر آن از بدن رفت، تمایل به مصرف دوباره مواد مخدر کند. همچنین این دارو می تواند با مصرف خودسرانه، موجب اوردوز شود.

آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد | نوروبین

آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد نوروبین که از ویتامین های گروه B تشکیل شده است، به تسکینن درد، بهبود عملکرد عصبی، کاهش حالت تهوع و بهبود کلی بدن فرد می شود. همچنین می تواند سیستم گوارش بدن را رو به بهبودی برد. ناگفته نماند که این دارو نیز عوارضی از جمله: خونریزی معده، درد در گلو، خارش در پوست، احساس ضعف و اضطراب را به دنبال دارد.

برای آشنایی با نشانه ها و علائم اعتیاد کلیک کنید.

مصرف ویتامین تقویتی برای ترک اعتیاد

ویتامین تقویتی برای ترک

چندین داروی مختلف در طول سم زدایی برای کمک به تسکین درد و علائم ترک اعتیاد وجود دارد. اما چیزی که بسیاری از مردم نمی‌دانند، این است که ویتامین ها و مواد معدنی نیز مفید هستند. ویتامین ها به بدن شما کمک می کنند که سموم را دفع، و سیستم ایمنی را بازسازی می کند.

علاوه بر این، به کاهش اضطراب و بی قراری ناشی از ترک کمک می کنند. اکثر ویتامین ها می توانند به جایگزینی کمبودهایی که در اثر مصرف مکرر یا سوء استفاده از مواد مخدر ایجاد شده اند کمک کنند. در ادامه چند ویتامین و مواد معدنی را که برای ترک اعتیاد به کار می روند شرح داده‌ایم.

برای دریافت یک برنامه غذایی و آشنایی با غذاهای مفید برای ترک اعتیاد کلیک کنید.

ویتامین تقویتی برای ترک اعتیاد | مولتی ویتامین ها

کمبود ویتامین، تا حدودی مسئول بسیاری از بی حالی ها، تحریک های پوستی، از دست دادن حافظه و افسردگی است. بنابراین یک مولتی ویتامین خوب، کمک می کند تا شما وضعیتی نسبتا طبیعی را پشت سر بگذارید و در بهینه سازی عملکرد بدن شما نقش بسزایی دارد. داروها، تمام ویتامین های محلول در بدن را به ویژه در مراحل اولیه ترک اعتیاد تخلیه می کنند. مصرف مولتی ویتامین، به بازیابی سطوح پایین ویتامین هایی که بدن شما به شدت به آن نیاز دارد کمک می کند.

ویتامین تقویتی برای ترک اعتیاد | ویتامین c

سوء مصرف مواد مخدر، اغلب ویتامین C بدن را تخلیه می‌کند. مصرف اضافی ویتامین C می‌تواند در حمایت از سیستم ایمنی مفید باشد. همچنین این ویتامین می‌تواند به کاهش استرسی که بدن شما در روزهای اولیه ترک ایجاد می کند موثر باشد. شما می توانید ویتامین C را از منابع مختلف مانند مرکبات، آب میوه ها و سبزیجات سبز دریاف کنید.

ویتامین B

پس از سال ها مصرف زیاد مواد مخدر، ویتامین های B اغلب به شدت کاهش می یابند.

B1 (تیامین)، B3 (نیاسین) و B5 (پانتوتنیک اسید) در تبدیل قند از بدن شما به انرژی، نقش دارند. علاوه بر این، B6 و B12 نقش مهمی در تولید سلول های خونی و حفظ سلامت سیستم عصبی دارند. B8 (اینوزیتول) و B9 (اسید فولیک) در درمان کمبودهای مرتبط به عادات غذایی و تغییرات مرتبط با مواد در مسیر گوارش مفید هستند. از آن جایی که ویتامین های گروه B دارای خواص پاک کنندگی می‌باشند و به حذف سریع سموم در بدن کمک می کنند، مصرف آن ها کمک می‌کند تا بدن شما به حالت عادی و منظم برسد.

ویتامین تقویتی برای ترک اعتیاد | ویتامین E

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند و در کاهش آسیب ناشی از مواد شیمیایی و استرس اکسیداتیو موثر است. این ویتامین همچنین با بازیابی عملکرد مناسب سلول های خونی، می‌تواند به ترمیم آسیب های پوستی کمک کند.

کلسیم و منیزیم

یکی از علائم اصلی ترک اعتیاد، اضطراب است که در برخی از افراد می‌‌تواند شدیدتر نیز باشد. کلسیم و منیزیم به آرامش سیستم عصبی مرکزی و تسکین اضطراب کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین در کاهش تنش عضلانی، انقباضات و گرفتگی هایی که اغلب در طول سم زدایی رخ می دهد موثر هستند. غذاهایی که سرشار از کلسیم و منیزیم هستند، به شرح زیر است.

  • محصولات لبنی
  • سبزیجات برگ سبز
  • غلات

ویتامین تقویتی برای ترک اعتیاد | اسیدهای چرب امگا 3

امگا 3 را می‌توان در غذاهایی مانند ماهی سالمون و آجیل یافت. اما بسیاری از مردم روغن ماهی یا روغن کریل را به عنوان مکمل مصرف می‌کنند که هیچ مشکلی ندارد. اسیدهای چرب امگا 3 می توانند به کاهش علائم ترک اعتیاد کمک زیادی بکنند.

برای آشنایی با سایر روش های تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد کلیک کنید.

سخن آخر

ضروری است که برای ترک اعتیاد، مقدار مناسبی از ویتامین و آمپول های تقویتی استفاده کنید. دانستن اینکه چگونه مکمل ها و ویتامین ها می توانند در ترک اعتیاد شما نقش داشته باشند بسیار مهم است و می تواند کمک زیادی به شما بکند. توصیه ما این است که برای مصرف آمپول و مکمل های تقویتی، حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید و برای ترک، از یک مرکز ترک اعتیاد خوب مشاوره بگیرید. برای آشنایی کامل با بایدها و نبایدهای ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ویتامین و آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره