حس مردانگی | علت از بین رفتن مردانگی (قدرت مردانگی)

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

حس مردانگی از سن بلوغ در پسرها آغاز می‌شود. احساس قدرت، مردانگی و توانمند بودن از آغاز بلوغ شکوفا می‌شود. اما زمانی که این احساس سرکوب شود و به دلایل متفاوتی از بین برود، برای برگرداندن احساس مردانگی باید به دنبال تغییری بود. علت از بین رفتن مردانگی جسمی، جنسی و حتی روحی  می‌تواند باشد.

مردانی که حس مردانگی شان از بین رفته است دچار ناتوانی جنسی، پرخاشگری، آشفتگی، افسردگی، کمبود اعتماد به نفس و اضطراب می‌شوند. این وضعیت به دلایلی مثل مشکلات جنسی، تغذیه ناسالم، نامتناسب بودن اندام و … معمولا رخ می‌دهد. در ادامه راهکارها و درمان هایی برای برگرداندن حس مردانگی آورده‌ایم. برای درمان و دریافت کمک تخصصی روی مشاوره فردی کلیک کنید.

حس مردانگی

حس مردانگی متشکل از حس جنسی و باورهای شناختی مردان است. قدرت و حس مردانگی نشات گرفته از توانایی های جنسی، تناسب اندام، تغذیه مناسب، توانایی های مالی و اعتماد به نفس بالا است. کسانی که در زمینه های جنسی، مالی، اجتماعی و عاطفی دچار اختلال هستند حس‌مردانگی شان تحلیل می‌رود.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

نشانه های از بین رفتن حس مردانگی

زمانی که علائم زیر نمایان شود، نشان از تحلیل رفتن حس مردانگی است.

1. ناتوانی جنسی

اختلال در رابطه جنسی و ناتوانی در انجام مسائل جنسی، یکی از نشانه های از بین رفتن حس مردانگی است. مردانی که با مشکلاتی در این زمینه دست و پنجه نرم می‌کنند، حس‌مردانگی خود را از دست می‌دهند. ناتوانی جنسی در مردان عبارت است از.

فروشگاه آرامیس
  • کم شدن میل جنسی
  • مشکل در نعوظ
  • مشکل در حفظ نعوظ

برای درمان این وضعیت حتما برای مشاوره جنسی اقدام کنید.

2. عدم لذت از رابطه جنسی

آنورگاسمی یا عدم لذت از رابطه جنسی یکی دیگر از نشانه های از بین رفتن حس مردانگی است. دلایل زیادی برای عدم لذت از رابطه جنسی وجود دارد. ولی به طور کل تمامی دلایل سبب تحلیل رفتن حس‌مردانگی می‌شود.

3. پرخاشگری و عصبانیت

مردانی که حس مردانگی خود را از دست می‌دهند، به تدریج پرخاشگر و عصبانی از وضعیت موجود می‌شوند. گویی در ناخودآگاه برای اثبات برتری خود به خشونت روی می‌آورند. در چنین مواردی می‌بینیم مردان ارتباط کلامی و عاطفی کمتری با همسر و سایر اعضای خانواده برقرار می‌کنند.

4. آشفتگی و بی قراری

آشفتگی و بی قراری یکی دیگر از نشانه های از بین رفتن حس‌مردانگی است. مردانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، به دنبال راه نجات هستند و با آشفتگی و بی قراری روبرو می‌شوند.

5. تلاش برای اثبات خود به دیگران

مردانی که حس مردانگی شان تحلیل رفته است، برای اینکه جایگزینی برای این حس از دست رفته داشته باشند، دائم در حال تلاش برای اثبات خودشان به دیگران هستند.

6. افسردگی

این مردان زمانی که دائم غرق در از بین رفتن حس مردانگی خود می‌شوند، به مرور به افسردگی مبتلا می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های افسردگی در مردان کلیک کنید.

7.اضطراب

مردانی که حس مردانگی خود را از دست داده اند، اضطراب و استرس بیشتری می‌گیرند. و همین اضطراب سبب عقب افتادن فعالیت های روزانه فرد می‌شود.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

8. کمبود اعتماد به نفس

به وضوح مشخص است که این افراد از کمبود اعتماد به نفس زیادی برخوردارند. احساس پذیرفته نشدن توسط جامعه و سرافکندگی با از بین رفتن حس مردانگی بروز پیدا می‌کند.

برای آشنایی با راه های جبران و افزایش اعتماد به نفس کلیک کنید.

علت از بین رفتن حس مردانگی

تحلیل رفتن حس‌مردانگی، علت های زیادی دارد. که در ادامه مهم‌ترین علت آن را توضیح داده ایم.

1. مشکلات جنسی

مشکلات جنسی در مردان یکی از عوامل از بین رفتن حس مردانگی است. اختلالات جنسی مردان به 6 گروه تقسیم می‌شود. عدم توجه به درمان این مشکلات روبروز وضعیت را بدتر خواهد کرد.

  • اختلالات تمایل
  • اختلالات نعوظ
  • اختلالات انزال
  • اختلالات ساختمانی دستگاه تناسلی
  • ناباروری مردان
  • طب جنسی سالمندان

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات نعوظ کلیک کنید.

2. نامتناسب بودن اندام ها

برخی از مردان به دلیل نامتناسب بودن اندام‌هایشان، حس مردانگی خود را از دست می‌دهند. اضافه وزن، ریزش موها، کوتاهی قد از جمله خصوصیات ظاهری است که سبب کاهش اعتماد به نفس در مردان می‌شود. و همین کمبود اعتماد به نفس منجر به کاهش حس مردانگی و حس قدرت می‌شود.

3. تغذیه ناسالم

تغدیه ناسالم یکی دیگر از دلایل از بین رفتن حس مردانگی است. تغذیه نامناسب سبب ایجاد مشکلات جسمی در افراد می‌شود. بنابراین نداشتن سلامت جسمانی سبب ایجاد سر افکندگی می‌گردد، که در نتیجه باعث تحلیل قدرت مردانگی است.

4. مشکلات ارتباطی با همسر

کاهش صمیمیت بین زوجین یکی از عوامل تضعیف کننده حس مردانگی است. گاهی دور بودن از همسر از لحاظ عاطفی و لذت نبردن از رابطه زناشویی باعث کاهش رضایت از زندگی می‌شود. در این مواقع مردان احساس می‌کنند که به اندازه کافی برای همسر خود کامل و بدون نقص نیستند.

5. تجربیات ناکام کننده کودکی

بسیاری از کسانی که حس‌مردانگی شان تحلیل رفته است، در دوران کودکی تجربه های تلخی داشته اند. این تجربه های تلخ شامل؛

? آزار جنسی در کودکی

?مورد تعارض قرار گرفتن

?رفتار نامناسب والدین

?سرکوب در دوران کودکی توسط والدین و اطرافیان

?تحقیر شدن

?نبود حامی مادی و عاطفی

?سرافکندگی و شکست پدر

6. ناتوانی در انجام وظایف مردانه طبق هنجار جامعه

با توجه به شرایط سخت مالی و کاری، دیگر مردان زیادی توانایی ازدواج و تشکیل خانواده ندارند. گاهی حتی افرادی که ازدواج کرده اند توانایی بر طرف کردن نیازهای خانواده خود را ندارند. همین عوامل سبب شرمندگی آن ها می‌شوند. در این مواقع احساس می‌کنند که به اندازه کافی برای زن و همسر خود مفید نیستند، و نتیجه این شرمندگی، از بین رفتن حس مردانگی است.

7. مسائل مالی

مردانی که از توان مالی کمی برخوردار هستند، عموما حس‌مردانگی خود را از دست می‌دهند. برخورداری از وضع مالی بالا باعث دست یافتن به همه نیازها است. اما وقتی از توان مالی کمی برخوردار باشند و توانایی برطرف کردن نیازهای خود و خانواده را نداشته باشند، طبیعی است که حس سرکوب به آنها دست بدهد. و همین دلیلی بر از بین رفتن حس مردانگی است.

8. مصرف داروها ‎

مصرف برخی از داروها سبب از بین رفتن حس مردانگی می‌شود. برخی از این داروها را در ادامه نام برده ایم. اما اگر داروی به خصوصی مصرف می‌کنید حتما به درمانگر خود این موضوع را اطلاع دهید.

  • داروهای ضد افسردگی
  • داروهای شیمی درمانی
  • آنتی هیستامین ها
  • داروهای گرفتگی سینه
  • داروهای فشار خون
  • داروهای ضد ایدز
  • داروهای کاهنده کلسترول
  •  استفاده از مواد مخدر

اغلب افراد حتی مدت ها بعد از استفاده از این داروها فاقد حس مردانگی هستند. به همین دلیل روان درمانی بهترین روش برای درمان است. پس همین حالا برای دریافت مشاوره روانشناسی اقدام کنید.

درمان و برگرداندن احساس قدرت مردانگی

درمان و برگرداندن احساس قدرت مردانگی توسط روانشناس انجام می‌شود. روانشناس با توجه به دلیلی که یافت می‌کند، درمان مناسب را ارائه می‌دهد. اما راهکارهایی را برای درمان احساس مردانگی توضیح داده ایم.

تغذیه مناسب: اگر دلیل از بین رفتن حس مردانگی ، تغذیه نامناسب باشد، به راحتی با یک رژیم غذایی مناسب می‌توان این مشکل را بر طرف کرد.

استفاده از راهکارهای نوین: بهترین و مناسب ترین راهکار برای درمان حس‌مردانگی، استفاده از راهکارهای نوین روانشناسی است. روانشناس براساس دلیلی که سبب تحلیل حس مردانگی در فرد می‌شود، درمان دقیقی را ارائه می‌دهد. برای دریافت وقت و شروع درمان روی مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

تعریف جدید نسبت به مردانگی: تعریف مردانگی نسبت به دهه های اخیر بسیار متفاوت شده است. در دهه های گذشته نشان مردانگی اینگونه بود که خانم ها اجازه کار کردن نداشتند. آقایان برای مرد بودن حتما باید کارهای سنگین انجام می‌دادند. اما امروزه خانم ها پا به پای آقایان مشغول به کار هستند و تعریف مردانگی به کل با دوره های قبلی متفاوت شده است.

برای آشنایی با تعریف و راه های مرد بودن کلیک کنید.

کلام آخر

از بین رفتن حس مردانگی عواملی دارد که یکی از مهمترن آنها، تجربیات در دوران کودکی است. مردانی که از این مشکل رنج می‌برند باید به دنبال راه درمان توسط روانشناس و مشاوران مجرب باشند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حس مردانگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره