هر شب رابطه جنسی داشتن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

هر شب رابطه جنسی داشتن شاید از نظرتان عادی و یا برعکس غیر عادی باشد. رابطه زناشویی فواید زیادی دارد. یعنی علاوه بر فواید فیزیکی و سلامتی، باعث می شود ارتباط نزدیک تر و بهتری با شریک احساسی‌تان برقرار کنید. اما صرف نظر از اینکه رابطه چقدر مفید است، برخی از زوجین بنا به دلایلی دوست ندارند هر شب رابطه داشته باشند. یا یکی از دو طرف علاقه دارد که تعداد دفعات رابطه را محدودتر کنند. با توجه به این موارد، توصیه ما این است که برای ایجاد رابطه اجبار شخصی صورت نگیرد. چرا که رضایت هر دو طرف لذت رابطه را بیشتر می‌کند. در ادامه درباره مزایا و معایب هر شب رابطه جنسی داشتن می‌پردازیم.

هر شب رابطه داشتن

تعداد دفعات رابطه زوجین به طور قابل توجهی متفاوت است. طبق برخی تحقیقات، میانگین آن حدود یکبار در هفته است. اینکه آیا این برای شما و شریک زندگی تان یکسان است یا خیر، به عوامل زیادی بستگی دارد. آنچه مطالعات تأیید می کنند این است که داشتن رابطه جنسی می تواند هم برای ذهن و هم برای بدن مفید باشد. میزان مناسب رابطه جنسی در نهایت به این بستگی دارد که آیا بهزیستی کلی شما را هم به عنوان یک فرد و هم به عنوان یک زوج بهبود می بخشد یا خیر.

برای آشنایی با تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی کلیک کنید.

آیا هر شب رابطه جنسی داشتن خوب است؟

فواید هر شب رابطه جنسی داشتن

رابطه جنسی بخش طبیعی و لذت بخش زندگی است. اگر در یک رابطه هستید، داشتن رابطه جنسی به طور منظم کاملا طبیعی است. گاهی اوقات، ممکن است به معنای داشتن رابطه جنسی بیشتر از یک بار در روز باشد. با این حال مانند بسیاری از چیزهای لذت بخش دیگر، معمول است که جنبه های منفی را در نظر بگیریم. واقعیت این است که داشتن رابطه جنسی هر شب برای شما بد نیست، اما برخی مشکلات خاصی را به وجود می آورد که در ادامه بررسی می کنیم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

هر شب رابطه جنسی داشتن | ایجاد درد در بدن مرد و زن

داشتن رابطه جنسی هرشب، یا چندین بار در طول روز می تواند منجر به ایجاد درد شدیدی در اندام های تناسلی شود. برای برخی از زنان؛ مردانی که حساس تر هستند، این مورد بیشتر اتفاق می افتد و ممکن است علاوه بر درد، زخم و سوزش را نیز تجربه کنند. به خصوص، اگر شما بخواهید رابطه خشن را امتحان کنید.

هر شب رابطه جنسی داشتن | حواس پرتی

هر شب رابطه جنسی داشتن، مانند هر فعالیت دیگری زندگی شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد. به خصوص اگر بدون توافق اتفاق بیافتد. بنابراین اگر فکر می کنید که هر شب رابطه داشتن مانع از تمرکز شما روی مسیر شغلی، تحصیلی و جنبه های دیگر زندگی تان است پس حتما در این باره با همسرتان صحبت نمایید. اگر دچار اختلاف نظر شده اید کافی است برای دریافت خدمات مشاوره جنسی کلیک کنید.

 مزیت های هر شب رابطه جنسی داشتن برای سلامتی

برقراری رابطه جنسی نه تنها به شما حس خوبی می دهد، بلکه در دراز مدت برای سلامتی شما نیز مفید است. پزشکان زیادی داشتن رابطه جنسی منظم را به دلیل برخی از فواید آن توصیه می کنند. این فواید عبارتند از:

  • بهبود میل جنسی
  • بهبود خلق و خو
  • بهبود کنترل مثانه در زنان
  • تقویت سیستم ایمنی
  • کاهش فشار خون
  • کاهش خطر حمله قلبی
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات
  • بهبود خواب

طبق تحقیقات، کسانی که حداقل یکبار در هفته رابطه جنسی دارند، از سطوح بالاتر ایمونوگلوبولین، آنتی بادی که از بیماری محافظت می کند بهره مند می شوند.

البته تمام این ها به این معنا نیست که داشتن رابطه جنسی بیشتر شما را سالم تر می کند. یا داشتن رابطه جنسی کمتر و حتی نداشتن آن، باعث کاهش سلامتی شما می شود. رابطه جنسی تنها یکی از عوامل متعددی است که می تواند بر سلامتی تأثیر مثبتی بگذارد.

برای آشنایی با ویژگی های سلامت جنسی کلیک کنید.

هر شب رابطه جنسی داشتن و زندگی مشترک

پیامدهای هر شب رابطه جنسی داشتن

تقریبا می توان گفت که رابطه جنسی، بخش مهمی از زندگی مشترک است. اما داشتن رابطه جنسی کمتر به این معنا نیست که اوضاع رابطه شما خوب نیست. با این حال می تواند بر روی بهتر شدن آن تأثیر بگذارد.

ارتباط نقش مهمی در این دارد که چرا برخی از روابط جنسی رضایت بخش تر از دیگران است. یک بررسی در سال 2017 نشان داد، زوج هایی که هر دو طرف قادر به شروع رابطه جنسی هستند، عموما از زندگی جنسی و رابطه خود راضی تر بودند. در مقابل، کسانی که به نقش هایی پایبند هستند که در آن <<مرد شروع کننده رابطه جنسی است>> یا بالعکس، همیشه کمتر راضی بوده اند.

سخن آخر

درنهایت باید گفت که هر شب داشتن رابطه جنسی برای شما بد نیست. البته اگر فکر می کنید بدن حساسی ندارید و دچار درد و مشکلاتی از این قبیل نخواهید شد.

وقتی صحبت از رابطه جنسی به میان می آید، فرکانس عالی وجود ندارد. مهم ترین چیز این است که سرگرم شوید، ایمن بمانید و از رابطه جنسی آنطور که می خواهید لذت ببرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه هر شب رابطه جنسی داشتن می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره