یادگیری زبان انگلیسی | بهترین روش یادگیری زبان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

یادگیری زبان انگلیسی نیاز به گذراندن مراحل مختلفی دارد. آموزش زبان جدید آسان و راحت نیست. باید تلاش و هدف مشخصی برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید. 4 اصل زبان انگلیسی که شامل reading, listening, speaking, writing می‌شود را باید به درستی آموزش ببینید. با موسیقی انگلیسی، اخبار خارجی، کتاب انگلیسی و مکالمه با دوستان زبان انگلیسی تقویت می‌شود. سعی کنید در مواقع بیکاری یا هنگام رانندگی موسیقی خارجی گوش دهید. از برنامه ها و کتاب‌های انگلیسی استفاده کنید تا در یادگیری زبان انگلیسی موفق شوید. برای یادگیری اولیه نیاز به انگیزه دارید که با کمک روانشناس ایجاد می‌شود. همین حالا می توانید برای دریافت مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

یادگیری زبان انگلیسی

روش یادگیری زبان انگلیسی

امروزه زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین مهارت هایی است که هر فرد باید یاد بگیرد. روش های متفاوتی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. کلاس های آموزشی، کلاس های آنلاین، خود خوانی و … با متدهای جدید وجود دارد. هر زبان 4 اصل اساسی دارد، هر فردی که این مهارت ها را یاد بگیرد راه بهتری در پیش می‌گیرد. این 4 مهارت عبارتند از reading, listening, speaking, writing.

برای یادگیری زبان انگلیسی بهتر است که هدف و انگیزه کافی داشته باشید و روش های آموزشی را به درستی استفاده کنید. جهت یادگیری زبان انگلیسی روش هایی را در این مقاله ارائه داده‌ایم که بسیار کارآمد می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهترین سن یادگیری زبان دوم کلیک کنید.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

آموزش و یادگیری زبان انگلیسی باید بر اساس اصول و قواعدی پیش برود. روش های متفاوتی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. هر فرد بر اساس توانایی ها و علاقه ای که دارد از این روش ها استفاده می‌کند. اما به طور کلی 13 روش برتر برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی شده که در ادامه شرح داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

1. برای یادگیری زبان انگلیسی هدف خود را مشخص کنید

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

اولین روش در جهت یادگیری زبان انگلیسی تعیین هدف است. اینکه چه دلیلی برای یادگیری وجود دارد. قبولی در امتحان، مهاجرت، ادامه تحصیل در حوزه زبان و … همه اهدافی است که در افراد به شیوه های متفاوت وجود دارد. به خاطر داشته باشید که علاقه به زبان نیز یک هدف است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رسیدن به هدف کلیک کنید.

2. گوش دادن و خواندن را تقویت کنید

در وهله دوم از یادگیری زبان انگلیسی، وقت خود را بر گوش دادن(listening) و خواندن(reading) صرف کنید. وقتی با این دو مهارت آغاز کنید، سریع‌تر به یادگیری زبان انگلیسی دست خواهید یافت. سعی کنید همیشه کتاب انگلیسی با خود به همراه داشته باشید تا در مواقع بیکاری به مطالعه بپردازید. برای تقویت شنوایی نیز به داستان های کوتاه، مقالات صوتی و تصویری گوش دهید.

3. 4 ساعت تمرین روزانه را فراموش نکنید

پشتکار زیاد دلیل اصلی موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی است. برای موفقیت در عرض 2 الی 3 ماه باید حتما روزانه 4 ساعت تمرین داشته باشید. مطالعه لغات، گوش دادن به زبان، روخوانی و گرامر به یادگیری زبان انگلیسی کمک خواهد کرد.

4. برای یادگیری زبان انگلیسی موسیقی انگلیسی گوش دهید

چهارمین روش برای یادگیری زبان انگلیسی، گوش دادن به موسیقی انگلیسی است. موسیقی همیشه یکی از روش های کمک کننده برای یادگیری و تمرکز است. پس وقتی معنی موسیقی را فهمیدید، آن را حفظ کنید و مرور کنید، این گونه زبان شما به سرعت تقویت خواهد شد. از معانی کلمات مطلع خواهید شد و سرعت یادگیری شما افزایش می‌یابد.

5. برنامه ریزی برای مطالعه داشته باشید

برای یادگیری زبان انگلیسی، باید برنامه ریزی مناسبی برای مطالعه داشته باشید. در ادامه نمونه ای از برنامه ریزی مطالعه ای را شرح داده‌ایم.

  1. مطلبی را یاد بگیرید و در طول 24 ساعت آن را تکرار کنید. در این روش 80 درصد لغات را یاد می‌گیرید.
  2. در هفته بعد همان مطلب را با یک بار مرور کاملا یاد خواهیدگرفت. و تا 30 روز در ذهن شما باقی خواهد ماند.
  3. مطالعه همان مطلب پس از 40 روز، یادگیری شما را تا 6 ماه افزایش خواهد داد.

بنابراین برای یادگیری زبان انگلیسی، یک بار در عرض 24 ساعت، دوباره پس از 1 هفته و به ترتیب ذکر شده مطالعه و تکرار داشته باشید.

6. خلاصه نویسی اصل مهم یادگیری است

برای یادگیری زبان انگلیسی این موضوع را به خاطر داشته باشید که خلاصه نویسی مهم ترین اصل است. روش های متداولی برای خلاصه نویسی وجود دارد. با هر روشی که ارتباط بهتری داشتید از خلاصه نویسی استفاده کنید. با مطالعه هر پاراگراف، خلاصه برداری از چیزی که متوجه شده اید را فراموش نکنید. با مطالعه دوباره خلاصه های خود، کلیت مطالب را بهتر و سریعتر به خاطر می‌آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه صحیح خلاصه نویسی کلیک کنید.

7. از مطالعه زبان انگلیسی غافل نشوید

اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی دارید، باید هر روز با کمک یکی از 4 مهارت به مطالعه بپردازید. گوش دادن، مطالعه، صحبت و نوشتن را حداقل در طول روز انجام دهید تا ذهن و بدنتان به آموزش زبان انگلیسی عادت کند. یادگیری زبان انگلیسی را در برنامه روزانه و عادات همیشگی قرار دهید.

8.برای یادگیری زبان انگلیسی  با صدای بلند مطالعه کنید

راه و روشی عالی برای یادگیری زبان انگلیسی، مطالعه با صدای بلند است. متن ها را بلند، با صدایی رسا و شمرده بخوانید. مطالعه با صدای بلند به شما کمک خواهد کرد تا راحت تر به مکالمه زبان انگلیسی بپردازید. با این روش لغات و مطالبی که به سختی آموزش می‌بینید را بهتر درک خواهید کرد.

9. مکالمه با دوستان یا خود را اولویت قرار دهید

برای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی لازم است تا با دوستان یا خودتان مکالمه داشته باشید. زمانی که در حال انجام فعالیت های روزانه هستید، در حال قدم زدن هستید و یا با دوستان خود دورهمی دارید، انگلیسی صحبت کنید. مکالمه با دوستان این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا اشتباهات زبان خود را بهتر متوجه شوید.

10. دفترچه یاد داشت تهیه کنید

احتمالا در موقعیت ها یا مکان های متفاوت با لغات جدید روبرو خواهید شد. برای فراگیری زبان انگلیسی و لغات جدید دفترچه یادداشت تهیه کنید. تهیه دفترچه یادداشت برای شما این موقعیت را فراهم می‌کند تا زمانی که با لغت جدید روبرو شدید آن را یادداشت کنید و به دایره لغات خود اضافه کنید.

11. برای یادگیری زبان انگلیسی اخبار خارجی را دنبال کنید

در جهت فراگیری زبان انگلیسی یکی از بهترین روش ها دنبال کردن اخبار خارجی است. شبکه‌های خبری معمولا اخبار را به صورت شمرده و آرام گزارش می‌دهند. در این شرایط شما موقعیت این را خواهید داشت که کلمات جدید یاد بگیرید و از اخبار روز مطلع شوید. البته که مهارت های شنیداری و تلفظ صحیح کلمات شما تقویت می‌شود.

12. اپلیکیشن های تقویت زبان انگلیسی نصب کنید

اپلیکیشن برای یادگیری زبان انگلیسی

برنامه هایی وجود دارد که برای یادگیری زبان انگلیسی درست شده اند. با دانلود این نرم افزارها به خود کمک خواهید کرد که زبان را به راحتی آموزش ببینید. آموزش زبان در این برنامه ها معمولا از سطح ضعیف تا پیشرفته وجود دارد. با این تکنیک زبان را از سطح ساده تا پیشرفته آموزش می‌بینید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش زبان انگلیسی به کودکان کلیک کنید.

13. داستان های مورد علاقه انگلیسی بخوانید

فراگیری زبان انگلیسی نیاز به مطالعه و آموزش معانی دارد. با مطالعه کتاب های مورد علاقه به زبان انگلیسی، زبان خود را قوی کنید. از داستان های کوتاه و رمان استفاده کنید تا برای شما جذابیت داشته باشد. دور کلمات و متن سخت خط بکشید تا برای آموزش بارها مطالعه کنید.

کلام آخر

زبان انگلیسی یا زبان دوم یکی از اصلی ترین و مهم‌ترین قسمت رشد کودکان از نظر خانواده ها قرار دارد. بسیاری از خانواده ها از سن دقیق یادگیری زبان انگلیسی در کودکان مطلع نیستند. یا افرادی با سن بالا روش های ساده برای یادگیری زبان انگلیسی را نمی‌دانند. برای آگاهی از روش های آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی از مشاورین و متخصصین کمک بگیرید. روانشناسان با بررسی شخصیت و توانایی های افراد روش های مناسب برای فرد را ارائه می‌دهند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره