سکوت مردان | علت سکوت مردان در خانه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

سکوت مردان شاید خانم ها را تا حد زیادی عصبانی و ناامید کند. برخی از مردان هم بسیار حراف هستند. اما به طور کل زن و مرد باید به جا و به اندازه صحبت کنند. زمانی که مردی بیش از اندازه صحبت کند خانم را عصبانی خواهد کرد. هم چنان سکوت مردان خانم‌ها را بسیار عصبانی می‌کند. خانم ها بیشتر به توجه نیاز دارند و پس از دعوا باز هم نیاز به صحبت و حل مشکل دارند. سکوت باعث ایجاد فاصله بین زوجین می‌شود. در ادامه در رابطه با علل، پیامد و نحوه برخورد با سکوت مردان را شرح داده ایم. اگر در این باره مساله ای ذهن تان را درگیر کرده حتما برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

سکوت مردان

همه افراد جدا از جنسیت گاهی به سکوت نیاز دارند. بیشترین دلیل برای سکوت مردان فرار از مکالمه و حل مسائل به دلیل دعوا است. البته که ضعف در مهارت های ارتباطی و عدم برقراری ارتباط با دیگران نیز علت سکوت مردان است. به طور کل سکوت مردان بیشتر از سکوت خانم ها است و هر فردی برای این رفتار دلیل خاص خود را دارد. اما همیشه سکوت باعث برهم زدن رابطه و فاصله بین زوجین می‌شود.

درک این خصوصیات مردانه باید صورت بگیرد. برای شناخت مردان باید از روانشناسی آقایان اطلاعات کسب کنید. برای کسب اطاعات بیشتر در زمینه روانشناسی مردان کلیک کنید.

علت سکوت مردان

دلایل سکوت مردان متفاوت است. برخی از مردان به صورت ذاتی ساکت هستند، اما برخی دیگر به دلیل مشکلات، سکوت را انتخاب می‌کنند. در ادامه در رابطه با چند دلیل سکوت مردان صحبت کرده ایم.

1. در گفتگو با همسر خود احساس ضعف دارند

گاهی دلیل سکوت مردان احساس ضعف در برابر شریک احساسی شان است. بر اساس بررسی های صورت گرفته، به این نتیجه رسیدند که مردان زمانی که با شریک احساسی خود به مکالمه می‌پردازند، توانایی دفاع از خود ندارند. زیرا اغلب خانم ها مشکلات گذشته را پیش می‌کشند و به مشکلات حال اضافه می‌کنند.

خانم ها حافظه بسیار قوی دارند و در رابطه با گذشته به صراحت صحبت می‌کنند. اما مردان معمولا زود فراموش می‌کنند و به خاطرشان چیزی نمی‌ماند که از خود دفاع کنند. خانم ها به راحتی در رابطه با مشکلات صحبت می‌کنند، اما آقایان در این مورد عملکرد ضعیفی دارند.

2. مهارت های لازم برای ارتباط را بلد نیستند

خانم ها نسبت به ارتباطات قوی تر از مردان عمل می‌کنند و این خود دلیلی برای سکوت مردان است. خانم ها بیشتر از مردها مشتاق صحبت های طولانی هستند. اما آقایان علاقه چندانی به مکالمات طولانی ندارند. در صورتی نسبت به مکالمات علاقه دارند که آموزش های لازم برای برقراری ارتباط دیده باشند. برای حل مشکلات و مکالمه در رابطه با چالش ها نیاز به مهارت های ارتباطی است. به این دلیل که آقایان این مهارت را خوب بلد نیستند؛ بنابراین سکوت را به مکالمه ترجیح می‌دهند.

3. علاقه ندارند که با شریک احساسی خود دعوا کنند

یکی از دلایل سکوت مردان عدم علاقه به دعوا با شریک احساسی است. مردان سکوت را انتخاب می‌کنند تا با شریک احساسی خود دعوا نکنند و رابطه خراب نشود. این افراد مکالمه و صحبت درباره مشکلات را مساوی با خرابی رابطه می‌دانند.

4. سریع عصبانی می‌شوند

سریع عصبانی شدن در دسته دلایل سکوت مردان قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه عصبانیت شدید بعد از مشکلات و دعوا در برخی از آقایان مشاهده می‌شود، شاید رفتار ناپسند و بدی داشته باشند که ترجیح بدهند سکوت را انتخاب کند تا اوضاع را بدتر نکنند.

5. به صحبت های او گوش نمی‌دهید

همه آدم ها علاقه دارند تا هنگامی که شروع به مکالمه می‌کنند، دیگران قضاوت شان نکنند و با خاطری آسوده حرف هایشان را بزنند. زمانی که اطرافیان شروع به قضاوت، عصبانیت و بی توجهی می‌کنند، فرد مقابل در حضور آنها ساکت می‌شود. اگر گوش شنوایی برای شریک احساسی خود نیستید، کم کم با سکوت او روبرو خواهید شد. بنابراین یکی از دلایل سکوت مردان، احساس عدم امنیت در رابطه با شما است.

6. دوران کودکی تلخی داشته است

برخی افراد در خانواده هایی رشد کرده اند که والدین همیشه مکالمات با دعوا و بحث داشته اند. این تنش ها از کودکی در افکار او هک شده است و از مکالمه در رابطه با مشکلات اجتناب می‌کند. یا در دوران کودکی هر کار اشتباهی که انجام می‌دانند یا هر درخواستی که از والدین داشتند با خشم و عصبانیت آنها روبرو می‌شدند.

در نتیجه این کودکان زمان بزرگسالی اقدامی برای حل مشکل یا درخواستی نمی‌کند. یکی از دلایل سکوت مردان نشان از تجربیات دوران کودکی و تربیت نادرست است.

معنای سکوت مردان چیست؟

سکوت مردان معنای خاصی دارد. اما این سکوت در هر کس متفاوت است. در ادامه در رابطه با معنای سکوت مردان اشاره کرده ایم.

  • سبک عادی ارتباطی مردان است.
  • سکوت مردان به الگوی عقب نشینی و تعقیب تبدیل شده است.
  • احساس رهایی دارد.
  • دلسرد شده است.
  • احساس طردشدگی دارد.
  • احساس ناامیدی  دارد.
  • به حل چیزی کمک نمی‌کند.
  • آزار دهنده است.

نکاتی در رابطه با سکوت مردان

راه های اساسی هستند که زن ها می‌توانند از دلیل سکوت مردان آگاه شوند. البته هر چه شناخت شما از همسر یا طرف مقابل تان بیشتر باشد راحت پی به علت سکوت او خواهید برد. در ادامه راه هایی برای فهمیدن سکوت مردان ارائه داده ایم.

  • به او زمان بدهید تا خود را پیدا کند.
  • از او بپرسید که چه افکاری باعث این رفتار شده است.
  • احساسات او را جویا شوید.
  • او را در رابطه با اینکه احساساتش چقدر برای شما مهم است آگاه کنید.
  • احساسات خود را با او در میان بگذارید تا برای بیان احساسات تشویق شود.
  • به گونه ای رفتار کنید تا شما را محرم اسرار خود بداند.

پیامدهای سکوت مردان

برخورد با سکوت مردان

سکوت مردان همیشه پیامدهایی دارد که در روابط خانوادگی، زناشویی، دوستانه و … مشاهده می‌شود. در ادامه در رابطه با پیامدهای سکوت مردان در روابط اشاره کرده ایم.

  1. مشکلات همیشه حل نشده می‌ماند. زمانی که سکوت مردان پس از دعوا ادامه پیدا کند هرگز نمی‌توان مشکلات را حل کرد. زمانی که رابطه با مشکلات باقی بماند و حل نشود، درک یکدیگر سخت تر خواهد شد و در نهایت رابطه را به جدایی و فاصله هدایت می‌کند.
  2. شریک احساسی همیشه احساس تنهایی دارد. به تنهایی باید مشکلات را حل کند و آسیب های روانی به او وارد می‌شود. این احساسات باعث دوری و فاصله بین شما و شریک احساسی‌تان می‌شود.
  3. فاصله بین زوجین اتفاق می‌افتد. زمانی که صحبت و مکالمه ای بین زوجین اتفاق نیوفتد باعث فاصله و عدم بروز احساسات می‌شود. اساس و پایه همه روابط زوجین برقراری ارتباط و صحبت با یکدیگر است. عدم مکالمه باعث برهم ریختن روابط می‌شود.
  4. مردان به دلیل نگهداری احساسات در درون خود آسیب می‌بینند. اگر افراد نتوانند احساسات و حرف‌های خود را بزنند درونشان سرشار از درد و در نهایت بروز افسردگی و اضطراب می‌شود. روان انسان آنقدر ظرفیت ندارد که تمام فشارهای روانی را بر خود تحمل کند و باید تخلیه شود. در غیر اینصورت افسردگی و اضطراب نمایان می‌شود.

برای کسب اطاعات بیشتر در زمینه نشانه مردی که طلاق می‌خواهد کلیک کنید.

راه شکستن سکوت مردان

برای اینکه سکوت مردان باعث پدید آمدن پیامدها نشود باید شیوه رفتار با سکوت آنها را آموزش دید و برای شکستن این رفتار باید از راهنمایی های زیر و روانشناس کمک بگیرید. در ادامه در رابطه با راه های شکست سکوت مردان صحبت کرده ایم.

1. با او صحبت کنید و بگویید که با سکوت مشکل را متوجه نخواهید شد

بیشتر سکوت مردان به این دلیل است که دعوا نشود و شرایط باآرامش پیش برود. به او بگویید که با عدم مکالمه نه تنها شرایط آرام نمی‌شود. بلکه مشکلات پابرجا خواهد ماند. شاید او از پیامد رفتار خود آگاه نیست و با کمی صحبت آرام باید او را متوجه شریط کرد. سعی کنید پس از آرام شدن یا در شرایط غیر از دعوا در رابطه با این موضوع مکالمه داشته باشید.

2. سکوت مردان | این ویژگی مردانه را بپذیرید

سکوت مردان یکی از خصوصیات اخلاقی آنهاست. سعی کنید این موضوع را بپذیرید و درک کنید. زمانی که این پذیرش صورت بگیرد ارتباط و درک طرفین با شرایط بهتری پیش خواهد رفت. به شریک احساسی خود اجازه دهید تا با شرایط کنار بیاید و سپس به مکالمه بپردازید. گاهی وفق پیدا کردن چند ساعت و گاهی چند روز است. بهتر است محیط را آرام کنید و نسبت به این خصوصیات اخلاقی مردان درک داشته باشید. برای کسب اطاعات بیشتر در زمینه بهترین راه شناخت و احساسات مردان کلیک کنید.

3. پس از اینکه هر دو آرام شدید به مکالمه بپردازید

حل مشکلات در همان لحظه مهم و لازم نیست. بهتر است پس از دعوا سکوت مردان را پیش بگیرید و خودتان نیز سکوت کنید تا بی احترامی صورت نگیرد. در مکالمه و صحبت اگر باز هم عصبانیت وجود داشت به زمان دیگری حل مشکلات را موکول کنید. فقط خودتان صحبت نکنید و اجازه دهید تا شریک احساسی تان نیز در رابطه با مشکلات و چالش ها توضیح دهد. به شریک احساسی خود بفهمانید که نظر او مهم است و سکوت او باعث بهم خوردن رابطه می‌شود.

4.در رابطه با نیازهای خود با او مکالمه داشته باشید

پس از اینکه آرام شدید به شریک احساسی خود بگویید که سکوت مردان را درک می‌کنید اما لازم است برای آرامش و پایداری رابطه با هم صحبت کنیم. با او صحبت کنید و بگویید که برقراری ارتباط با یکدیگر باعث حل مشکلات می‌شود. رفع نیازها را اولویت قرار دهید و به شریک احساسی خود نیز آموزش دهید.

5. سکوت مردان | قضاوت، نیش و کنایه ممنوع

اگر تلاش برای شکست سکوت مردان دارید، باید هنگام مکالمه با او قضاوت، نیش و کنایه را کنار بگذارید. لحن بسیار تاثیرگذار است و اگر جمله بندی خوبی صورت نگیرد باعث سکوت دوباره و دائمی می‌شود. اما اگر با کمال احترام به صحبت های همسر خود گوش دهید او مشتاق تر می‌شود تا با شما مکالمه کند.

6.برای سکوت مردان از روانشناس کمک بگیرید

اگر برای شکستن سکوت مردان و آموزش رفتار به دنبال راهکار و راه چاره ای هستید حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان با کمک تکنیک ها و آموزش مهارت های ارتباطی به شما و همسرتان راه های برقراری ارتباط را به شما آموزش می‌دهند. برای دریافت مشاوره زوج درمانی کلیک کنید.

کلام آخر

سکوت مردان زمانی که مداوم و طولانی مدت باشد باعث خراب شدن رابطه می‌شود. زمانی که هیجانات و احساسات همسر درک نشود باعث آسیب روحی و روانی می‌شود. با صحبت و مکالمه در رابطه با مشکلات زندگی را پایدارتر کنید. برای این کار از روانشناس کمک بگیرید و شیوه های رفتاری برای شکست سکوت مردان را آموزش می‌بینید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی خدمات روانشناسی به مراجعان ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سکوت مردان در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫4 دیدگاه ها

  1. سکوت مردا شاید برای بعضیا ازاردهنده باشه ولی من از این ارامش شوهرم خیلی راضیم. ‌‌‌ولی وقتی با اشتایی کسی هستیم فکر میکنن همسر من باهاشون مشکل داره یا تحویل نمیگیره تازه پنج ماهه ازدواج کردیم من چطور باید جلوی مهمون رفتار کنم تا هم همسرم ناراحت نشه هم بقیه بهشون برنخوره

    1. فرنگیس عزیز بهتره در این مورد مساله رو به زمان بسپارید. شما برای شناخت خصوصیات همسرتان مسلما مدت بیشتری با او سپری کرده اید. آشنایان شما به مرور متوجه درونگرایی همسرتان خواهند شد. پس نیازی به توجیه این وضعیت برای کسی نیستید. اگر در این باره با مسایل پیچیده تری مواجه شدید حتما از خدمات مشاوره استفاده نمایید.

  2. سلام عرض خسته نباشید باید عرض کنم من هم دقیقا بخاطر جلوگیری از تنش در بحث با همسرم به لاک سوکت رفتم و همسرم به مشاور رجوع کرد که مشاور بالافاصله پیشنهاد جدایی و ذکر کلمه طلاق را مطرح کرد و در آن جلسه که من حضور نداشتم ۱۳ بار پیشنهاد بی اعتنایی و طلاق را به من کرد ( چون همسرم عادت دارد هر زمان که به دکتر مراجعه می کند صدا را در گوشی ضبط می‌کند) و من این مکالمه را دارم حالا تکلیف بنده با همسر و مشاور چگونه هست ؟ ممنون از حوصله شما

    1. سلام و درود یکی از مهم ترین عوامل موثر در نتیجه گرفتن از خدمات مشاوره تخصص و توانایی درمانگر است؛ اما از طرفی با وجود تمام تلاش های درمانگر مراجعین هیچ اعتقادی به این روش ها و درمان ها ندارند و همکاری لازم را نمیکنند. در این زمان شما می توانید با کسب اطلاعات لازم درباره روش های درمانگران؛ مشاوری را انتخاب کنید که هم رویکرد مناسب تری داشته باشه وهم از تجربه و علم کافی در آن بهره مند باشه. همچنین ازون جا که طلاق مساله ای نیست که بشه به راحتی درباره اش تصمیم گیری کرد. توصیه میکنیم که حتما در این خصوص تامل بیشتری کرده و از دیگر افراد متخصص این حوزه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره