پایان رابطه | نشانه و راه های پایان دادن به رابطه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

پایان رابطه یکی از تجربیات تلخی است که در زندگی همه ما پیش می‌آید. هیچ‌کس رابطه را برای رسیدن به نقطه پایان شروع نمی‌کند. وقتی یک نفر وارد زندگی ما می‌شود حجم زیادی از احساسات خوب را نیز همراه خودش خواهد آورد؛ و همه ما خودمان را برای یک رابطه همیشگی آماده می‌کنیم. اما بعضی اوقات شرایط آن‌طور که پیش‌بینی کرده‌ایم جلو نمی‌رود؛ و ما به پایان رابطه نزدیک می‌شویم.

در این شرایط رعایت کردن بعضی از نکات می‌تواند به حفظ سلامت روان شما و آسیب‌دیدن کمتر کمک کند. مهم‌ترین این نکته‌ها این است که نشانه‌های پایان رابطه و بهترین راه برای تمام کردن آن را بلد باشید. به همین خاطر ما در این مطلب راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد. یادتان باشد که کمک‌گرفتن از مشاورین نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پایان رابطه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

پایان رابطه

درست برخلاف روزهایی که یک رابطه عاطفی شروع می‌شود، روزهای پایانی بسیار تلخ هستند. لحظه‌هایی که با طرف مقابل گذرانده‌ایم و خاطراتی که داریم طبیعتاً ما را به او وابسته کرده‌اند. و همین وابستگی باعث می‌شود که پایان رابطه تجربه بسیار دردناکی باشد. حتماً شما هم به تجربه متوجه این موضوع شده‌اید که هیچ‌چیز به اندازه جای خالی طرف مقابل ما را ناراحت نمی‌کند.

اما چه بخواهیم و چه نخواهیم بعضی از رابطه‌ها محکوم به تمام شدن هستند؛ و شما می‌بایست خودتان را برای روزهای سخت آماده کنید. این آمادگی به ما کمک می‌کند تا شرایط را با سلامت روان بیشتری بگذرانیم. به همین خاطر بهتر است تا با نشانه‌ها و راه‌های پایان‌دادن به رابطه آشنایی بیشتری پیدا کنید. این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا بهتر بتوانید مدیریت اوضاع را در دست بگیرید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

نشانه های پایان رابطه

نشانه های پایان رابطه

ازبین‌رفتن علاقه قلبی

وقتی یک رابطه را شروع می‌کنیم حجم زیادی از علاقه را نسبت به طرف مقابل در قلبمان احساس می‌کنیم. یکی از نشانه‌های یک رابطه پویا و سالم این است که شما همیشه این علاقه را احساس کنید. و حتی شدت و عمق احساستان می‌بایست به‌مرورزمان بیشتر نیز بشود. اما اگر احساس می‌کنید که این روزها دیگر خبری از آن احساس در قلبتان نیست باید این موضوع را به‌عنوان یک زنگ خطر جدی برای پایان رابطه در نظر بگیرید.

نشانه های پایان رابطه | برای هم وقت نمی‌گذارید

آیا این روزها احساس می‌کنید شما یا طرف مقابل کمتر علاقه دارید که وقتتان را با هم بگذرانید؟ آیا مسائل دیگر زندگی نسبت به شریک عاطفی‌تان اهمیت بیشتری پیدا کرده و او دیگر در اولویت برنامه‌هایتان نیست؟ این موضوع می‌تواند نشانه‌ای برای پایان رابطه باشد. البته که دلایل بسیاری مثل گرفتاری‌ها و مشغله‌های فکری نیز می‌توانند باعث شوند شما زمان کمتری برای هم داشته باشید.

در نتیجه اگر فقط همین نشانه را در رابطه‌تان احساس می‌کنید بهتر است زود قضاوت نکنید. اما به‌هرحال یکی از دلایل بی‌علاقگی برای کنار هم بودن می‌تواند ازبین‌رفتن اهمیت و علاقه‌ای باشد که نسبت به طرف مقابل داشته‌ایم.

برای آشنایی با اصول دوستی دختر و پسر کلیک کنید.

ازبین‌رفتن اعتماد

اعتماد مهم‌ترین اصلی است که باید در یک رابطه وجود داشته باشد. بدون اعتماد زندگی ‌کردن در کنار هم تا حد زیادی غیرممکن می‌شود. به همین خاطر وقتی اعتماد در یک رابطه و به هر دلیلی از بین می‌رود بهتر است به فکر راه چاره‌ای برای آن باشید. در غیر این صورت می‌بایست خودتان را برای پایان‌پیداکردن رابطه آماده کنید.

نشانه های پایان رابطه | بی‌توجهی به نظرات یکدیگر

وقتی یک نفر برای ما اهمیت دارد در هر چیزی نظرش را می‌پرسیم. ما معمولاً دوست داریم او را در مسائلمان شریک کنیم و طبق نظرش رفتار کنیم. به همین خاطر بی‌توجه شدن به خواسته و نظر یکدیگر از جمله نشانه‌های پایان رابطه است. این موضوع نشان می‌دهد که فرد جایگاه خود را در قلب و ذهن شما از دست داده و همین مسئله است که خطر پایان رابطه را جدی می‌کند.

برای با او بودن خیال‌پردازی نمی‌کنید

خیال‌پردازی‌ها از اجزا مهم یک رابطه عاطفی هستند. حتماً متوجه شده‌اید که وقتی به یک نفر علاقه پیدا می‌کنیم چقدر در ذهنمان برای با او بودن برنامه‌ریزی می‌کنیم. ممکن است در طول هفته دیداری که قرار است با هم داشته باشید را در ذهنتان تصور کنید؛ شاید برای هر حرف یا کاری برنامه‌ریزی کنید؛ یا تصمیم داشته باشید خیلی از مسائل را در کنار او تجربه کنید. اما اگر این مسائل در ذهن شما کم‌رنگ شده‌اند می‌تواند به این معنی باشد که طرف مقابل اهمیتش را برای ما از دست داده است.

برای مرور رابطه با چند سوال کلیک کنید.

راه‌های پایان دادن به یک رابطه

تمام کردن رابطه قطعاً اتفاق خوشایندی نیست. این موضوع باتوجه‌به مدت و کیفیت رابطه عاطفی شما مقداری از فشار روانی و احساسات منفی مثل غم را به دنبال خواهد داشت. بااین‌حال متخصصان معتقدند که شکل پایان‌دادن به رابطه می‌تواند در شدت احساسات منفی که تجربه می‌کنیم تأثیر داشته باشد. به همین خاطر بهتر است برای تمام کردن یک رابطه به نکات زیر توجه کنید:

تصمیم جدی بگیرید

اگر تصمیم شما برای قطع کردن رابطه جدی نیست از آن صحبت نکنید. خیلی اوقات ما فقط از روی عصبانیت می‌گوییم که دیگر رابطه را نمی‌خواهیم؛ یا شاید شما فقط دلتان می‌خواهد که شریک عاطفی‌تان جلوی شما را بگیرد. یادتان باشد که این رفتار می‌تواند تأثیرات منفی بسیاری در رابطه باقی بگذارد.

پس اگر به دنبال پایان‌دادن به رابطه هستید قبل از اینکه راجع به آن صحبت کنید خوب فکر کنید. اگر به این نتیجه رسیدید که جدایی تنها راه باقی‌مانده است راجع به این موضوع با طرف مقابل صحبت کنید.

یک دیدار حضوری ترتیب دهید

متخصصان معتقدند که اگر می‌خواهید یک رابطه را تمام کنید بهترین راه این است که یک دیدار حضوری ترتیب بدهید. در این جلسه حرف‌هایتان را به طرف مقابل بزنید، حرف‌های او را بشنوید و با یکدیگر خداحافظی کنید. این کار باعث می‌شود که در آینده مراحل سوگ را با آرامش بیشتری بگذرانید.

قطع کردن ناگهانی رابطه و گرفتن فرصت صحبت‌کردن از دو طرف از جمله اشتباهاتی است که سلامت روان شما و به‌خصوص طرف مقابل را به هم خواهد ریخت.

راجع به موضوع صحبت کنید

یادتان باشد وقتی قرار است از طرف مقابل جدا شوید صرفاً راجع به همین مسئله حرف بزنید. باز کردن دوباره اختلافات، صحبت‌کردن از تک‌تک دعواها و دلخوری‌هایی که داشته‌ایم و مقصر جلوه‌دادن طرف مقابل همگی اشتباه هستند. این کارها موجی از بحث‌هایی را راه می‌اندازد که دیگر فایده‌ای نخواهند داشت.

به یکدیگر احترام بگذارید

آخرین دیدار شما زمان بی‌احترامی‌کردن به یکدیگر نیست. این کار فقط باعث شروع یک دعوا و ناراحتی جدید می‌شود. به‌علاوه شما خاطرات تلخی از خودتان به جا خواهید گذاشت. از طرف دیگر بی‌احترامی و دعوا باعث می‌شود خشم در شما و طرف مقابل بیشتر شده و فقط به دنبال مغلوب کردن یکدیگر باشید. این کار بسیاری از مواقع باعث می‌شود که به‌جای تمام کردن رابطه مدت طولانی درگیر دعواکردن با یکدیگر باشید. پس بهتر است با حفظ احترام طرف مقابل از بروز این مسائل جلوگیری کنید.

منطقی رفتار کنید

جدایی، یکی از تلخ‌ترین تجربیاتی است که در زندگی خواهیم داشت. پس انتظار نداشته باشید که این مسئله به‌راحتی و خیلی ساده پیش برود. شما یا طرف مقابل احتمالاً در زمان جدایی حجمی از احساسات منفی را تجربه خواهید کرد. نکته مهم این است که اگر واقعاً تصمیمتان را برای پایان‌پیداکردن رابطه گرفته‌اید باید خودتان را کنترل کنید؛ و تحت‌تأثیر این احساسات قرار نگیرید.

واقعاً رابطه را تمام کنید

تمام کردن یک رابطه باید به این معنی باشد که شما برای همیشه از زندگی یکدیگر خارج می‌شوید. ادامه دادن ارتباط به‌عنوان دوستان اجتماعی، همکار یا هر چیز دیگر اشتباهی است که بسیاری از ما مرتکب می‌شویم. اما این مسئله فقط فراموش‌کردن یکدیگر و برگشت به زندگی عادی را سخت‌تر می‌کند. پس اگر قرار است به رابطه‌ای پایان بدهید به هیچ دلیلی مرتکب زنگ زدن به طرف مقابل یا فرستادن پیام نشوید.

برای آشنایی با پیامدهای معلق بودن در رابطه کلیک کنید.

پایان رابطه و اهمیت مشاوره

رابطه‌های عاطفی یکی از باارزش‌ترین سرمایه‌هایی هستند که ما در زندگی داریم. پس بهتر است اجازه ندهید که به‌سادگی از بین بروند. اگر فکر می‌کنید که نشانه‌های سرد شدن یا پایان رابطه در ارتباط شما و شریک عاطفی‌تان پیدا شده بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین می‌توانند در زمینه‌های زیر به شما کمک کنند:

تلاش برای حل مشکل

در اولین قدم مشاور به شما کمک خواهد کرد تا مشکلاتی که در رابطه‌تان پیش آمده را شناسایی و برای برطرف‌کردن آنها تلاش کنید. بسیاری از مواقع ما می‌توانیم با کمک‌گرفتن از یک متخصص رابطه‌مان را نجات بدهیم. پس اگر به طرف مقابل خود علاقه دارید برای تغییر شرایط با یک مشاور صحبت کنید.

کمک به تصمیم‌گیری درست

خیلی وقت‌ها تصمیم‌گیری بین ادامه دادن یا تمام کردن یک رابطه برای ما سخت خواهد شد. در این شرایط نیز می‌توانید از مشاور کمک بگیرید. آنها به شما کمک می‌کنند تا شرایط را به‌خوبی بررسی کنید و برای ادامه رابطه‌تان یک تصمیم جدی بگیرید.

کمک به حفظ سلامت روان

وقتی یک رابطه را تمام می‌کنیم احساسات منفی به سراغ ما خواهند آمد. در این شرایط مهم‌ترین چیزی که باید به آن توجه کنید حفظ سلامت روان خودتان است. متخصصین به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از راهکارهای مختلف بهتر بتوانید با واقعیت کنار بیایید و هرچه سریع‌تر به زندگی قبلی خود برگردید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پایان رابطه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور به طرف مقابل بگوییم که تصمیممان را برای پایان رابطه گرفته‌ایم؟

بهتر است در یک زمان و مکان مناسب با طرف مقابل صحبت کنید؛ احساسات و دلایل خود را با او در میان بگذارید و بگویید که تصمیم دارید به این رابطه پایان بدهید. تا جای ممکن از قطع کردن ناگهانی رابطه خودداری کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره