شوهر روانی و دیوانه | شوهرم روانیه چیکار کنم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شوهر روانی و دیوانه اساس و آرامش زندگی را برهم می‌زند. جنون یا اختلالات روانی انواع مختلفی دارد که شامل: اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی، اختلال هذیانی و … می‌شود. زمانی که از اختلال و جنون همسر خود مطلع شدید باید فورا اقدام به درمان کنید تا شدت مشکلات بیشتر نشود. کسانی که شریک عاطفی با اختلالات روانی دارند با کنترل موقعیت ها و با راهنمایی های روانشناس می‌تواند زندگی را مدیریت کنند. هرگز به تنهایی برای درمان همسر اقدام نکنید و از روانشناس و متخصصین ماهر برای درمان کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

شوهر روانی و دیوانه

اختلالات و مشکلات روانی انواع مختلفی دارد که جنون و روان پریشی یکی از جدی ترین اختلالات است. این اختلال زندگی مشترک را با چالش های زیاد و سختی روبرو می‌کند که در نهایت به جدایی ختم می‌شود. برای مقابله با این اختلالات باید سعی کنید تا با همسر خود به درمان بپردازید. برخی از خانم ها رفتارهای همسر خود را به جنون و برخی دیگر شریک احساسی خود را شوهر روانی و دیوانه خطاب می‌کنند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که هر اختلالی جنون نیست. شما برای بسیای از مشکلات تان با شوهرتان می توانید درمان بیابید. در ادامه در رابطه با جنون و رفتارهای شوهر روانی و دیوانه توضیح داده ایم.

جنون چیست؟

جنون یا روان پریشی علائم و نشانه ای غیرمعمولی است که ارتباط فرد با واقعیت قطع می‌شود.‌ توهم‌و هذیان از نشانه های اصلی و جدی روان پریشی است که فرد مبتلا از خود نشان می‌دهد. کسانی که به جنون گرفتارند رفتارهای عجیب و غریب دارند. همسران شان دلیل منطقی برای این رفتارها پیدا نمی کنند. در نتیجه آن ها را شوهر روانی و دیوانه خطاب می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جنون کلیک کنید.

نشانه های شوهر روانی و دیوانه

نشانه های شوهر روانی و دیوانه به 7 دسته طبقه بندی شده است. برخی از این نشانه ها نیاز به دریافت دارو دارند. با این حال برای تشخیص و شروع درمان نیاز به نظر تخصصی وجود دارد. پس هرگز به همسر خود پرچسب شوهر روانی نزنید. در عوض برای حل مشکلات به دنبال راه حلی منطقی باشید.

فروشگاه آرامیس

1. توهم

توهم یکی از نشانه های شوهر روانی و دیوانه است. توهم‌یعنی درک توسط حواس 5 گانه که در واقعیت وجود ندارد. مانند مشاهده اشیاء یا افرادی که دیگران قادر به دیدن آن ها نیستند. شنیدن صداهای عجیب، استشمام بوهای عجیب و … در دسته توهم‌قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه توهم و انواع توهم کلیک کنید.

2. هذیان | شوهر روانی و دیوانه

هذیان دومین نشانه از شوهر روانی و دیوانه است. این علائم به عقیده و تفکر افراد باز می‌گردد که با واقعیات سازگار نیست. اما در این شرایط فرد اجبار به درست بودن آن عقیده دارد. مثلا در هذیان بزرگ منشی، شخص تصور می‌کند که امام یا رهبر گروه بزرگی است و از جایگاه بالایی برخوردار است. و هذیان های مختلفی که نشان از یک موضوع غیر واقعی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات هذیانی کلیک کنید.

3. نبود انگیزه

شوهر روانی و دیوانه هیچ انگیزه و علاقه ای به انجام کارهای بزرگ و کوچک ندارد. حتی علاقه ای به گذراندن زندگی روزمره در این افراد مشاهده نمی‌شود. این دست از مردان احتمالا دچار نوعی افسردگی هستند. در این مواقع دعوا و اختلافات زوج بالا می گیرد. در حالی که مرد فقط دچار افسردگی است.

4. اختلال در تفکر | شوهر روانی و دیوانه

از دیگر علائم شوهر روانی و دیوانه، اختلال در تفکر است. این افراد توانایی کنترل افکار ندارند و شاید پرش افکار نیز داشته باشند. حتی این افراد توانایی تمرکز نیز ندارند. تشخیص اختلال در تفکر با گفتارهایی نامنظم و بی هدف ممکن است، داده شود. حتی هنگام گفتگو رشته کلام از دستشان در می‌رود و نمی‌دانند که در رابطه با چه موضوعی در حال صحبت هستند. مثلا فرد زمانی که در حال مشاهده برنامه تلویزیونی است و با شما در رابطه با برنامه تلویزیونی صحبت می‌کند، خیلی بی مقدمه شروع به آموزش دستور پخت به شما می‌شود.

5. عدم بینش

عدم بینش در شوهر دیوانه و روانی قابل تشخیص است. این افراد از رفتار و کردار خود آگاهی ندارند. حتی توهمات و هذیان های خود را باور دارند و از عواقب رفتارشان آگاهی ندارند.

6. اختلال در ابراز احساسات | شوهر دیوانه و روانی

شوهر روانی و دیوانه توانایی بروز احساسات در مواقع مختلف را ندارد. مثلا در مراسم شادی گریه می‌کند و در مراسم ختم والدین شروع به خنده می‌کند. فرد قادر به تشخیص بروز درست احساسات نیست. این مساله احتمالا نیاز به دریافت دارو دارد. پس با شماره های درج شده برای هماهنگی وقت متخصص تماس بگیرید.

7. انزوای اجتماعی

معمولا شوهر روانی و دیوانه منزوی و به دور از اجتماع زندگی می‌کند. روابط اجتماعی قوی با دیگران ندارد و معمولا به افسردگی و بی حوصلگی مبتلا است. فرد در این شرایط هیچ علاقه ای به حضور در اجتماع ندارد.

اختلالاتی که شوهر روانی و دیوانه احتمالا مبتلا است

جنون انواع مختلفی دارد و در صورت آشنایی با موارد زیر می‌توانید از علت رفتار های شوهر روانی و دیوانه خود با خبر بشوید. در ادامه به انواع مختلف این اختلال اشاره کرده ایم.

 1. اختلال دو قطبی

اولین علت رفتار شوهر روانی و دیوانه، وجود اختلال دو قطبی است. در این اختلال فرد نوسانات خلقی قابل مشاهده ای را از خود نشان می‌دهد. گاهی به قدری پر انرژی است که دیگران در حسرت اند. اما برخی اوقات نیز به اندازه زیادی افسرده و بی انرژی می‌باشد. این نوسانات ساعت و زمان مشخصی ندارد و گاهی هفتگی و مدت های طولانی تری را درگیر می‌کند. در دورانی که فرد به افسردگی دچار می‌شود، فرد کاملا انگیزه و علاقه خود به زندگی را از دست می‌دهد. و در دوران شیدایی به شدن درگیر رفتارهای خطرناک و ریسک پذیر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال دو قطبی کلیک کنید.

2. اسکیزوفرنی

یکی از دلایل رفتار شوهر روانی و دیوانه، ابتلا به اسکیزوفرنی است. اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی نوعی اختلال روانی مزمن است که بر احساسات، هیجانات و رفتارهای فرد تاثیر گذار است. اسکیزوفرنی از جوانب مختلفی بر زندگی فردی، مسائل شغلی، مسائل تحصیلی و اجتماعی فرد تاثیر گذار است. نشانه های اسکیزوفرنی شامل هذیان، توهم، اختلال در هیجانات، اختلال در احساسات، اختلال در روابط و رفتارهای آشفته می‌شود. علت بروز این اختلال به عوامل ژنتیکی و محیطی مربوط می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع اسکیزوفرنی کلیک کنید.

3. اختلالات هذیانی

اختلالات هذیانی نیز در رفتار شوهر روانی و دیوانه نقش دارند. این اختلالات در طیف اختلالات اسکیزوفرنی قرار دارد. گاهی فرد بدون علائم توهم‌به هذیان مبتلا می‌شود. این افراد زندگی های معمولی دارند و اگر زمان های کمتری با آنها در حال معاشرت باشید، متوجه رفتارهای هذیانی او نخواهید شد. انواع هذیانها را در ادامه نام برده ایم.

  • هذیان بزرگ بینی
  • هذیان حسادت
  • هذیان گزند و آسیب
  • هذیان اروتوماتیک
  • هذیان جسمی

4. اختلالات به دلیل مزمن شدن بیماری ها

گاهی برخی اختلالات به قدری مزمن و شدید می‌شوند که ممکن است یک روزی شوهر روانی و دیوانه داشته باشید. شدت اختلالات باعث بروز‌توهم و هذیان در افراد می‌شود. مثلا اختلال وسواس زمانی که شدت پیدا کند و مزمن طور شود، افکار وسواسی فرد به شدت هذیانی می‌گردد اما خود اطلاعی از رفتار خود نخواهد داشت.

5. مشکلات روحی همراه با علائم جسمانی

برخی از علائم جسمان باعث بروز رفتارهای شوهر دیوانه و روانی می‌شود. تصادفات و ضربه به سر شاید باعث جنون شود. برای درمان در این شرایط ابتدا باید مشکلات جسمانی رفع شود و سپس به درمان روان پرداخت.

6. مشکلات روحی به دلیل مصرف الکل و مواد مخدر

مصرف مواد مخدر و الکل باعث نمایان شدن نشانه های شوهر روانی و دیوانه می‌شود. مصرف بیش از اندازه الکل و مواد مخدر باعث جنون می‌شود. کسانی که اعتیاد دارند معمولا به توهم و هذیان دچار می‌شوند و رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌دهند.

نشانه های مهم و جدی شوهر روانی و دیوانه

نشانه های جدی شوهر دیوانه و روانی

نشانه های مهمی وجود دارد که باید جدی گرفته شوند. شوهر روانی و دیوانه با نشانه های زیر را جدی بگیرید و فورا از متخصص کمک بگیرید.

  • اختلال و تغییر بارز در خواب
  • رهایی کار
  • رهایی تحصیلات
  • رهایی روابط اجتماعی
  • علائم جسمانی بدون وضوح
  • مشکل در تمرکز
  • مشکلات حافظه
  • تغییرات در خلق و خو
  • پرخاشگری های جدی و غیر قابل کنترل
  • اختلال در خورد و خوراک

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات خوردن کلیک کنید.

نحوه رفتار با شوهر روانی و دیوانه

نحوه رفتار با شوهر روانی و دیوانه ابتدا باید توسط روانشناس و متخصص بررسی شود. هرگز به تنهایی قادر به رفتار مناسب با شوهر روانی و دیوانه نخواهید شد. در ادامه در رابطه با نحوه رفتار با شوهر دیوانه و روانی توضیح داده ایم.

  1. در مرحله اول باید از وضعیت شوهر دیوانه و روانی مطمئن شوید. وجود هر نوع اختلال روانی نشان از جنون و دیوانگی همسر نیست. پس در وهله اول باید از جنون همسر خود اطمینان حاصل کنید. با کمک متخصص و روانشناس می‌توانید نسبت به جنون همسر خود مطمئن شوید.
  2. اگر همسرتان به جنون مبتلا شده باشد باید حتما از روانشناس و متخصص کمک بگیرید. به دلیل اینکه جنون با توهم و هذیان همراه است، شریک احساسی و اطرافیان فرد با تهدید روبرو هستند. بنابراین برای جلوگیری از پیامدها از روانشناس کمک بگیرید.
  3. جنون و اختلالات روانی از طریق ژن به فرزندان شما نیز منتقل می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاقات ناگوار باید فرزندان خود را تحت نظر روانشناس و متخصص قرار دهید تا از بروز مشکلات جلوگیری کنید.

کلام آخر

زندگی با شوهر روانی و دیوانه برای همه افراد سخت است. حتی فرزندان این افراد در این شرایط با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. زمانی که سرپرست خانوار به اختلالات مزمن مبتلا باشد، زندگی سختی پیش رو خواهد بود. برخی از این مشکلات شامل مشکلات مالی، مشکلات تربیتی و روابط زناشویی است. برای آرامش زندگی باید از روانشناس برای کنترل اوضاع کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر روانی و دیوانه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره