گذشت در زندگی مشترک | تاثیر صبر و ازخودگذشتگی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

گذشت در زندگی مشترک باعث استحکام رابطه خواهد شد. به طور کل گذشت همسر باعث کسب آرامش و اعتماد می‌شود. اما تا زمانی گذشت درست است که شخصیت شریک احساسی زیر سوال نرود. زندگی مشترک همیشه در سر پایینی قرار نمی‌گیرد و گاهی مشکلات باعث سختی گام برداشتن می‌شود. گذشت در زندگی مشترک یک مهارت است که زوجین برای زندگی مشترک باید از آن آگاه باشند. این مهارت را با کمک از روانشناس می‌توانید آموزش ببینید. برای دریافت خدمات مشاوره خانواده کلیک کنید.

گذشت در زندگی مشترک

اهمیت گذشت در زندگی مشترک، ذهن نو

گذشت در زندگی مشترک در برخی مواقع جایز و در مواقع دیگر اشتباه است. اما به طور کلی ازدواج مانند تمامی روابط دیگر نیاز به بخشش و درک دارد. همه ما حال خوب و بد را تجربه می‌کنیم و گاهی مکالماتی صورت می‌گیرد که باعث دلخوری شریک احساسی مان می‌شود.

بخشش اشتباهات کوچک و گذشت در رابطه زناشویی از اهمیت زیادی برخوردار است. اما زمانی که این اشتباهات در خطاهای بزرگ مانند خیانت خلاصه شود، بخشش معنای خاصی پیدا نمی‌کند. اما از این موضوع آگاه باشید که هیچ رابطه ای چه بسا ازدواج، بدون بخشش ادامه پیدا نمی‌کند. برای رابطه سالم و پایداری این روابط باید تلاش کرد و در واقع جنگید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بخشیدن همسر چقدر کلیک کنید.

اشتباهاتی که به گذشت نسبت می‌دهیم

برخی از خطاها و اشتباهات وجود دارد که به عنوان گذشت در زندگی مشترک برداشت می‌شوند. در نهایت رابطه زناشویی را برهم می‌زند و با چالش روبرو می‌کند. در ادامه در رابطه با این اشتباهات توضیح داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

1. منت بر سر همسر | گذشت در زندگی مشترک

منت بر سر همسر یکی از اشتباهات رایجی است که اسمش را گذشت در زندگی مشترک گذاشته اند. منت‌بر سر همسر به بهانه های مختلف مانند گذشت از نیازها قاعدتا عواقب خوبی به همراه نخواهد داشت. اگر قصد گذشت دارید، باید بدون چشم داشت و منت این کار را انجام دهید. به همسر خود با رفتارهایتان نشان دهید که هیچ زور و اجباری شما را به بخشش وادار نکرده است و از سر علاقه این کار را انجام داده اید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های جلوگیری از دعوا با همسر کلیک کنید.

2. نبود مکالمه ای در رابطه با نیازهای عاطفی

حرف نزدن درباره نیازهای عاطفی باعث ناتمام ماندن گذشت در زندگی مشترک است. زمانی که گذشت صورت می‌گیرد باید مکالمات عاطفی و رفع مشکلات نیز شکل بگیرد. عدم مکالمه به مرور باعث قضاوت در رابطه افکار و رفتار شریک احساسی خواهد شد. و در نهایت زندگی مشترک را با مشکلات روبرو خواهد کرد.

3. عدم ابرازعلاقه | گذشت در زندگی مشترک

برای گذشت در زندگی مشترک باید اجازه داد تا همسر احساسات خود را به زبان بیاورد. باید احساسات و زبان احساس یکدیگر را به خوبی بلد باشید. در این شرایط رابطه زناشویی شما منطقی تر و اصولی تر پیش خواهد رفت.

4. عدم ایجاد فرصت برای جبران

یکی از اشتباهاتی که به عنوان گذشت در زندگی مشترک برداشت نمی‌شود، عدم ایجاد فرصت برای جبران است. زمانی که گذشت صورت می‌گیرد، باید فرصت جبران برای طرف مقابل ایجاد شود. در غیر اینصورت بی اعتمادی و مرور خاطرات تلخ شکل خواهد گرفت و بخشش به طور کاملی صورت نخواهد گرفت.

چگونگی تقویت گذشت در زندگی مشترک

گذشت در زندگی مشترک باعث آرامش و استحکام رابطه می‌شود. زمانی که از خطاهای همسر چشم پوشی کنید و در رابطه با نیازهای عاطفی تان مکالمه داشته باشید، از استرس، بی توجهی و مشکلات رابطه جلوگیری می‌کنید. در ادامه در رابطه با چگونگی تقویت گذشت در زندگی مشترک صحبت کرده ایم. در ادامه متوجه چگونگی گذشت در زندگی مشترک خواهید شد. این مساله تفاوت زیادی با نادیده گرفتن خطاها دارد.

برای آشنایی با راه های کاهش دعوای زن و شوهر کلیک کنید.

1. برای بخشش پیش قدم شوید

پیش قدم شدن برای گذشت در زندگی مشترک، ذهن نو

گذشت در زندگی مشترک کار راحتی نیست. اما زمانی که گذشت صورت می‌گیرد باعث آرامش و کاهش فشار روانی می‌شود. برای بخشش پیش قدم شوید تا دچار قهر طولانی نشوید. اینگونه دلخوری ها زودتر حل می‌شود. با پیش قدم شدن در بخشش، آرامش روح خود را تضمین می‌کنید و برای درک بهتر همسر تلاش خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی های رابطه سالم کلیک کنید.

2. بخشش را به زندگی خودتان هدیه دهید

اگر گذشت در زندگی مشترک را اولویت قرار دهید و تجربه کنید، به آرامش و اعتماد دست پیدا خواهید کرد. تفکرات منفی در این مرحله از بین می‌رود و اعتماد شکل می‌گیرد. سعی کنید مسائل گذشته را فراموش کنید و از خطاهای همسر خود چشم پوشی کنید. نبش قبر خاطرات گذشته فقط باعث از بین رفتن اعتماد و تشکیل زندگی پر دردسر خواهد شد.

شما با بازگویی ناراحتی های گذشته غیرمستقیم می گویید که “رفتارهای قبلی هم بخشیده نشده اند”. چنین باوری موجب ناامیدی و بی اعتمادی همسرتان خواهد شد. پس قلبا بگذرید.

برای آشنایی با راه های جلوگیری از مطرح کردن گذشته در دعوا کلیک کنید.

3. به پیروزی فکر نکنید

گذشت در زندگی مشترک را به چشم پیروزی نگاه نکنید. شما با بخشش به برنده شدن، سود کردن و مجازات نباید فکر کنید. در عوض برای اینکه خود به آرامش روانی برسید گذشت کنید. به مزایای گذشت در زندگی مشترک فکر کنید. گذشت باعث استحکام رابطه زناشویی و گسترش روح افراد می‌‌شود. زن و شوهر باید تلاش کنند تا عیب یکدیگر را بپوشانند و نقص یکدیگر را برطرف کنند.

4. به نکات زیر دقت کنید

  • به خاطر رزومه خوب همسرتان او را ببخشید
  • به عمل همسر توجه کنید و به او فرصت جبران بدهید
  • همسر خود را سرزنش نکنید
  • برای آرامش خود گذشت در زندگی مشترک را اولویت قرار دهید
  • پس از بخشش، برای ساخت زندگی خوب به همسر خود توجه کنید

برای حل مشکلات و اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

در چه شرایطی نباید گذشت در زندگی مشترک صورت بگیرد؟

گذشت در زندگی

گاهی گذشت در زندگی مشترک باعث بی احترامی و نادیده گرفتن حق خود می‌شود. شرایطی وجود دارد که بخشش و نادیده گرفتن اشتباه است. در ادامه به این اشتباهات اشاره کرده ایم.

  • دروغ
  • خیانت
  • آزار جسمانی
  • ایجاد حس بد در درون شما
  • آزار روحی
  • رهایی در مشکلات
  • آزار جنسی
  • معتاد
  • آزار عاطفی
  • رفیق باز
  • تکرار مکرر اشتباهات با بخشش های شما
  • مورد سوء استفاده قرار گرفتن

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های بخشش خیانت کلیک کنید.

کلام آخر

اغلب افراد گذشت در زندگی مشترک را ضعف یا کوتاهی بی دلیل تلقی می‌کنند. اما در ازدواج این مهارت باید کسب شود تا زن و شوهر به آرامش و اعتماد دست پیدا کنند. بخشش کار بزرگان است و اغلب به دلیل کسب آرامش و حال خوب خود فرد صورت می‌گیرد. انسان جایز الخطاست و هر اشتباهی ممکن است از او سر بزند.

بنابراین سعی کنید شریک احساسی خود را ببخشید تا حال خودتان خوب باشد. برای کسب مهارت گذشت در زندگی مشترک از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه گذشت در زندگی مشترک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره