نشانه های آدم دروغگو | 17 نشانه دروغگو ها

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شناخت نشانه های آدم دروغگو تاثیر زیادی در پیشبرد هر نوع رابطه‌ای دارد. برای فهمیدن و تشخیص آدم های دروغگو نیازی نیست که کار خاصی انجام دهید یا قدرت ذهن خوانی داشته باشید. چراکه افراد وقتی دروغ می‌گویند نشانه هایی از خود به جا می‌گذارند که شناختن آن، چندان کار سختی نیست و به نوعی این نشانه ها در افراد دروغگو رایج است. اکثر انسان‌ها با تکیه بر غریزه خود می‌توانند متوجه شوند که آیا شخص مقابل درحال دروغ گفتن است یا خیر. اما گاهی با دروغگوهای حرفه‌ای سروکار داریم که تشخیص آن‌ها سخت است. در ادامه نشانه های آدم های دروغگو را به طور واضح بیان کرده‌ایم. در صورت نیاز به کمک حتما برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

نشانه های آدم دروغگو

امروزه صداقت شاید، موضوعی پیش و پا افتاده ای باشد و کمتر کسی یک روز را، بدون اینکه یکبار دروغ بگوید می گذراند. اما با این وجود بسیاری در روابط احساسی یا دوستانه خود مدام تلاش می کنند تا بفهمند آیا شخص مقابل به آن ها دروغ گفته یا خیر. در اینجا نشانه هایی از آدم های دروغگو را بازگو می کنیم تا بتوانید تا حدودی، اگر دیگران به شما دروغ گفته اند متوجه شوید. برای آشنایی با نحوه صحیح رفتار با آدم دروغگو کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

1- پاهای بی قرار دارند و مدام آن ها را تکان می دهند

تکان دادن پاها گاهی به دلیل کنترل استرس می باشد که این خود می تواند به دروغگویی افراد مرتبط باشد. افراد در بسیاری از شرایط که ناراحت هستند یا می خواهند خشم خود را کنترل کنند، یا دچار استرس زیادی هستند پاهای خود را تکان می دهند یا به زمین می کوبند. دلیل آن هم می تواند این باشد که فرد دروغگو اصلا از شرایطی که در آن قرار گرفته راضی نیست و احساس بدی دارد و می خواهد هرچه سریع تر آن مکان را ترک کند.

2-  نشانه های آدم دروغگو | عرق می کنند

افرادی که دروغ می گویند، شرایط سختی را برای فاش نشدن دروغ خود تحمل می کنند و همین امر موجب افزایش استرس و دمای بدن می شود. وقتی دمای بدن افراد بالا می رود شروع به عرق کردن می کنند. همینطور آن ها مدام می خواهند جلوی عرق کردن خود را بگیرند و با بهانه هایی نظیر، چقدر هوا گرم است! یا، چرا لباس گرم پوشیدم، سعی در عوض کردن بحث دارند.

فروشگاه آرامیس

3- حالت تدافعی به خود می گیرند

از نشانه های آدم دروغگو حالت تدافعی آن هاست. در صورتی که افراد راستگو گاهی حالت تهاجمی دارند. کسانی که دروغ می گویند در مکالماتشان سعی بر انکار دارند و مدام با جملاتی مثل “باورم نمیشه! یا “چطور همچین فکری کردی” سعی در انتقال حس عذاب وجدان به شما دارند و تلاش می کنند شما را از حرفی که زده اید پشیمان کنند. آن ها تلاش می کنند خود را بی گناه نشان دهند و از خودشان دفاع می کنند.

4- نشانه های آدم دروغگو | ارتباط چشمی برقرار نمی کنند

دزدیدن چشم ها از نشانه های آدم دروغگو است. اگر در حال گفتگو با فردی هستید و آن شخص از برقراری ارتباط چشمی با شما خودداری کرد، احتمالا با یک فرد دروغگو سرو کار دارید. افراد دروغگو به دلایل متنوع که یکی از شایع ترین آن ها می تواند شرم از دروغگویی باشد، از برقرای تماس چشمی یا نگاه مستقیم به شما خودداری می کنند.

5- بیش از حد نرمال تماس چشمی برقرار می کنند

بیشتر افراد می دانند که دروغگوها از برقراری ارتباط چشمی خودداری می کنند. بنابراین برخی از افراد برای اینکه ثابت کنند دروغ نمی گویند بیش از اندازه به افراد نگاه می کنند. با اینکه نگاه کردن در چشم های طرف مقابل و همزمان دروغ گفتن سخت است، اما این کار را برای پذیرش راحت تر شما انجام می دهند.

6- نشانه های آدم دروغگو | سوالات شما را تکرار می کنند

واکنش آدم های دروغگو، ذهن نو

دروغ گفتن کار آسانی نیست و افراد، به خصوص آماتورها برای یافتن جوابی باور پذیر و مناسب، نیاز به زمان کافی دارند. وقتی شما سوالی می پرسید و شخص مقابل سوال شما را به شیوه های مختلف تکرار می کند، یا در مقابل سوال شما می خندد و به شما زل می زند، زمان بیشتری برای یافتن پاسخی باورپذیر می خرد و به این شیوه وقفه ای برای فکر کردن پیدا می کند..

7- سعی می کنند بحث را عوض کنند

یافتن نشانه های آدم دروغگو راحت نیستند. دروغگوها می خواهند از آن فضای خفه ای که خودشان با دروغ گفتن برای خود ساخته اند خارج شوند. بنابراین سعی می کنند حال و هوای آن مکان را عوض کنند. این می تواند با عوض کردن بحث پیش آمده و سوالی که پرسیدید همراه باشد.

8- نشانه های آدم دروغگو | صورت خود را می خارانند

زمانی که شخصی دروغ می گوید، به احتمال زیاد یکی از اجزای صورت خود را می خاراند. این می تواند به دلیل جریان خون زیاد ناشی از احساس عصبانیت و فشار باشد. بنابراین زمانی که متوجه دروغ شخصی شده اید، این مورد را نیز در نظر داشته باشید.

9- دست های خود را جمع می کنند

جمع کردن دست ها از نشانه های آدم دروغگو است و احتمالا با این کار بخواهد از شما فاصله بگیرد. معمولا آن ها سعی می کنند دست هایشان را تا جایی که ممکن است از شما دور کنند. علاوه بر این برخی از افراد دروغگو هنگام دروغ گفتن دست هایشان را می پوشانند. این می توانید برای جوگیری از لرزش دست باشد یا اینکه نخواهند شما لرزش آن ها را ببینید.

10- نشانه های آدم دروغگو | جواب مشخصی به سوال شما نمی دهند

دروغگوها معمولا سعی می کنند یک جمله را مدام تکرار کنند و این مسأله باعث می شود جوابی بدهند که هیچ ربطی به سوال شما ندارد. در برخی مواقع به دلیل استرس ممکن است پاسخ هایشان هر بار متفاوت باشد و جواب های ضد و نقیضی به شما بدهند.

11- مرتب آب دهان خود را قورت می دهند یا گلویشان را صاف می کنند

اگر از نظر علمی بررسی کنیم، افزایش استرس یا اضطراب ناشی از دروغ گفتن باعث می شود افراد احساس خشکی در گلو داشته باشند و حرف زدن برایشان سخت باشد. بنابراین اگر فردی قبل از پاسخ به سوال شما این کار را انجام می دهد می توانید به گفته هایش شک کنید. خشک شدن دهان از نشانه های آدم های دروغگو است.

12- نشانه های آدم دروغگو | اعتماد به نفس زیادی دارند

برخلاف برخی از دروغگوهای آماتور که استرس را به راحتی می توان در تمام اجزای صورت و لحن حرف ها و زبان بدنشان مشاهده کرد، دروغگوهای حرفه ای هنگام دروغ گفتن از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. اکثر آن ها به گونه ای حق به جانب پاسخ می دهند و گاهی ممکن است جوری پاسخ بدهند که شما به خودتان شک کنید و از سوالی که پرسیدید شرمنده بشوید.

13- بیش از اندازه پر هیاهو هستند

ممکن است فرد دروغگو از روی استرس زیادی تلاطم داشته باشد یا بیش از حد حرف بزند به طوری که حتی موضوع را بپیچاند. یکی از این نشانه ها این است که وقتی سوالی می پرسید، جواب های طولانی به شما می دهند. از این رو به راحتی می توانید دریابید که پاسخ هایشان تا چه اندازه بی ربط است.

14- نشانه های آدم دروغگو | رفتار گرم و صمیمی ندارند

خصوصیات آدم های دروغگو، ذهن نو

دروغگو ها در بیش تر مواقع رفتار صمیمی حین صحبت از خود نشان نمی دهند. به طور معمول ما هنگام صحبت و گفتن حقیقت احساس راحتی زیادی با طرف مقابل داریم. اما وقتی شخصی دروغ می گوید، کاملا خلاف این حالت اتفاق می افتد. بنابراین جبهه گیری از نشانه های آدم دروغگو است.

15- افراد دروغگو برخلاف حرفشان عمل می کنند

زمانی که فردی حرف و عملش یکی نیست و مدام حرفی می زند یا قولی می دهد ولی به آن عمل نمی کند، مسلما او نشانه های آدم دروغگو دارد. افراد دروغگو نمی توانند تا مدت طولانی در خصوص یک موضوعی دروغ بگویند زیرا در نهایت با عمل نکردن به حرفشان دروغ شان لو می رود.

16- نشانه های آدم دروغگو | سعی می کنند دروغشان را گردن دیگری بیندازند

افراد دروغگو مدام سعی در انکار دروغشان دارند و به هیچ وجه دروغ و اتفاق های ناشی از آن را گردن نمی گیرند. درحالی که افراد راستگو تا حد امکان و تا جایی که مقصر باشند مسئولیت کارشان را به عهده می گیرند. افراد دروغگو سعی می کنند اشتباهات خود را به گردن دیگران بیندازد و خود را رو سفید کند.

17- با جزئیات زیاد صحبت می کنند

شاید توضیح مسئله ای توسط فرد دروغگو با جزئیات زیاد، ثابت کند که او در واقع حقیقت را می گوید. اما گاهی ممکن است افراد دروغگو بیش از اندازه وارد جزئیات شوند و از تمامی عناصر و اتفاقات، و حتی چیزهایی که ربطی با موضوع اصلی ندارند صحبت کند. پس زمانی که فردی بدون اینکه از او بخواهید درحال ارائه توضیحات بیش از حد و با جزئیات زیاد است بدانید، یک جای کار می لنگلد.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های آدم دروغگو می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا خاراندن پشت گردن یا گوش ها از نشانه های آدم دروغگو است؟

بله، بسیاری از افراد هنگام دروغگویی برای رهایی از احساسات منفی و به عنوان عملی برای آرام کردن خود این کار را انجام می دهند

آیا همیشه داشتن نشانه های آدم دروغگو برای اثبات دروغگویی یک شخص صدق می کند؟

خیر، آنچه که گفته شد، تنها نشانه های رایج افرادی است که با توجه به تحقیقات و ارتباطات دیگران بیان شده. گاهی ممکن است فردی، زمانی که حقیقت را بازگو می کند یکی از آن نشانه ها را داشته باشد. در چنین شرایطی بهتر است به غریزه و احساسات خود رجوع کنید.     

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره