شوهر زورگو | با شوهر زورگو چگونه رفتار کنیم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شوهر زورگو زندگی را برای همسر سخت و دشوار می‌کند. از نشانه های شوهر زورگو به ارتباطات اجتماعی همسر، خرجی کم و کنترل گری می‌توان اشاره کرد. این همسران اجازه تربیت فرزند، نظر به فرزندان و کمک به تحصیلات آنها را نمی‌دهد. این زورگویی ها همیشه کلامی نیست و از لحاظ جسمانی نیز همسران را مورد اذیت قرار می‌دهد. در برخورد با شوهر زورگو سعی کنید تا در کمال آرامش با او برخورد کنید.

سعی کنید تا در مقابل زورگویی های همسرتان مطیع نباشید و قاطعانه رفتار کنید. شیوه رفتار باید به گونه ای باشد که به همسرتان اجازه کنترل گری ندهید، اما به خواسته های او نیز احترام بگذارید. نمایش قدرت و مطیع بودن اشتباه ترین شیوه رفتار با این گونه افراد است. در ادامه روش های کاربردی بیشتری آورده ایم. اما در صورت بروز چنین مسائلی حتما برای مشاوره خانواده کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

شوهر زورگو

شوهر زورگو و دیکتاتور

 

زندگی با همسری که همیشه سرشار از خشم، عصبانیت، زورگویی و فریاد باشد بسیار سخت و طاقت فرسا است. همسران این افراد معمولا مدیریت و نظارتی بر زن و زندگی خود نداشته و دائما در حال دستور به همسر هستند. شوهر زورگو دائما در حال تصمیم گیری در رابطه با فعالیت های شما و فرزندان است، اعتماد به نفس خانواده را کاهش می‌دهد و در نهایت اهدافش را از زندگی مشترک مهم‌تر می‌داند. برای کسب اطلاعت بیشتر در زمینه علل انواع همسر آزاری کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

خصوصیات شوهر زورگو

شوهر زورگو به دلیل کنترل گری و خصوصیات خاصی که دارد قابل شناخت و تشخیص است. این افراد غالبا برای رسیدن به اهدافشان همسر خود را آزار می‌دهند. در ادامه در رابطه با خصوصیات شوهر زورگو صحبت کرده ایم.

  1. شوهر زورگو به کنترل و تحت نظر گرفتن همسر علاقه دارد. بازرترین خصوصیات رفتاری این افراد کنترل گری است. شوهر زورگو معمولا به چک کردن گوشی همسر می‌پردازد و دائما با همسرش تماس می‌گیرد تا او را تحت نظر داشته باشد.
  2. شوهر زورگو زمانی اگر همسرش با افراد دیگر مخصوصا مردان هم صحبت شود، خیلی عصبانی می‌شود. تمام روابط دوستانه و خانوادگی همسرش را تحت نظر می‌گیرد.
  3. شوهر زورگو به سوء استفاده جسمانی و کلامی همسر می‌پردازد. دستور، کتک، تهدید، خیانت و تحقیر خصوصیات این افراد است.
  4. شوهران زورگو تمام تلاش خود را می‌کنند تا تصمیم گیری های همسر خود را تحت کنترل داشته باشند. این مردان هرگز به صحبت های همسر خود گوش نمی دهند و به صورت تمام و کمال خود را صاحب اختیار زندگی می‌دانند.
  5. شوهر د‌یکتاتور به تنهایی در رابطه با تربیت فرزندان تصمیم می‌گیرد و تربیت همسر خود را قبول ندارد. این پدارن هرگز به همسر خود اجازه دخالت در تربیت را نمی‌دهند و مادر خانواده را درمانده و ناراحت می‌کنند.
  6. اغلب شوهران دیکتاتور فکر می‌کنند که بسیار عاقل و دانا هستند.
  7. شوهر دیکتاتور از همسر و فرزندان خود تمام خرج و مخارج روزانه را می‌خواهد. خرج کمترین مبلغ باید همراه با پاسخگویی باشد. البته شوهر زورگو پول زیادی به همسر خود نمی‌دهد.
  8. شوهران زورگو اجازه ادامه تحصیل به همسر خود نمی‌دهند. برای کسب اطلاعت بیشتر در زمینه شوهرم اجازه ادامه تحصیل نمی‌دهد کلیک کنید.  

با شوهر زورگو چگونه رفتار کنیم

برخورد با شوهر زورگو، ذهن نو

روش ها و راهکارهایی برای برخورد با شوهر زورگو وجود دارد. برای اینکه با این همسران به درستی رفتار کنید باید روش های صحیح رفتار با شوهر زورگو را به یاد داشته باشید.

برای کسب اطلاعت بیشتر در زمینه راه های جلوگیری از دعوای زن و شوهر کلیک کنید.

1. تاثیر تائید و توافق را دست کم نگیرید

اولین راهکار برای رفتار درست با شوهر زورگو، تائید و توافق با اوست. زمانی که به تائید شوهرتان می‌پردازید، با او موافقت می‌کنید. او را تشویق می‌کنید و مورد تائید قرار می‌دهید. اما اجازه کنترل به او نمی‌دهید. در واقع موافقت محترمانه ای صورت گرفته است، بدون انجام عمل زور.

در این روش رفتاری نباید با ایده ها و نظرات همسرتان مخالفت کنید، در واقع باید با موافقت ایده های همسر، روش دوم یعنی اجاره ندادن به کنترل شدن را اجرا کنید. با این روش هم به نظرات همسر احترام می‌گذارید و هم کاری می‌کنید تا همسر با شما موافقت کند.

برای کسب آموزه های بیشتر مقاله رفتار با همسر را بخوانید.

2. درخواست کمک از همسر زورگو را فراموش نکنید

دومین راهکار برای برخورد با شوهر زورگو، درخواست کمک از اوست. زمانی که از همسر خود درخواست کمک می‌کنید در واقع به او اعتماد به نفس می‌دهید و شوهر دیکتاتور خود را تحت تاثیر قرار می‌دهید. اگر همیشه از همسرتان درخواست کمک کنید به این باور می‌رسد که کمتر زورگویی کند چون شما در صورت نیاز از او کمک می‌گیرید. با این روش در کمال آرامش هم شوهر دیکتاتور خود را تحت تاثیر قرار داده اید و هم اجازه زورگویی به او نمی‌دهید.

3. از رفتارهای همسر زورگوی خود چشم پوشی نکنید

زمانی که از رفتارهای شوهر زورگوی خود چشم پوشی کنید و مطیعانه رفتار کنید به همسرتان این اجازه را خواهید داد تا بیشتر به زورگویی بپردازد. در کمال آرامش و با خونسردی به همسر خود بفهمانید که از رفتارهای زورگویی و کنترل گرانه او بیزارید و باعث بر هم ریختن اعصاب و آرامش شما خواهد شد.

احتمالا با این رفتار و صحبت ها میدان جنگی شکل می‌گیرد؛ اما نترسید و با کمک روانشناس و پیاده سازی رفتارهای صحیح میدان را خالی نکنید. اگر تحمل نکنید باید تا آخر عمر حقیر و درمانده زندگی کنید. رفتار قاطعانه شما در رابطه با این موضوع که همسرتان حق دخالت و زورگویی ندارد باعث تغییر رفتار شوهر زورگویتان خواهد شد. بهترین راه برای برخورد قاطعانه، کمک از روانشناس است و شما را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

4. در رابطه با تمام مشکلات و خواسته های خود با همسر صحبت کنید

آخرین راه برخورد با شوهر زورگو، صحبت در رابطه با مشکلات است. زمانی که در رابطه با مشکلاتتان با همسرتان صحبت می‌کنید به او یاد می‌دهید تا با صحبت نیز می‌توان نظر خود را اعلام کرد و نیاز به زورگویی نیست. برای ترمیم و بهبود کیفیت رابطه لازم است تا در مورد تمامی مسائل در کمال آرامش با همسرتان مکالمه داشته باشید. اگر همسرتان صحبت های شما را متوجه نمی‌شود از خانواده، مشاور، اطرافیان و دوستان نزدیک کمک بگیرید تا او را در رابطه با رفتار اشتباه و نادرستش آگاه سازند.

برای آشنایی بیشتر با نحوه برخورد با مردان بداخلاق کلیک کنید.

با شوهر زورگو چگونه رفتار نکنیم

اغلب خانم هایی که شوهر زورگو دارند باید رفتارهایی داشته باشند که زورگویی همسر را تشدید نکنند. برای جلوگیری از این اتفاق باید بر نحوه رفتار خود دقت داشته باشید. بنابراین بر رفتارهایی که در ادامه شرح داده ایم دقت داشته باشید. اگر خودتان هم سیکل ارتباطی با شوهر زورگو تان را بررسی کنید، می بینید که در صورت انجام دو رفتار زیر اوضاع بدتر شده است.

1. نمایش قدرت

شوهر زورگو و نمایش قدرت، ذهن نو

 

اولین رفتار اشتباه با شوهر زورگو نمایش قدرت است. سعی کنید هرگز پا به پای همسرتان زورگویی نکنید. اغلب خانم ها را دیده ایم که با وجود همسر دیکتاتور خسته می‌شوند و می‌گویند “بچرخ تا بچرخیم اگه تو دستور میدی منم تمام تلاشمو می‌کنم تا عمل نکنم!” نمایش قدرت زمانی که ادامه پیدا کند همیشه دعوا و بحث را به همراه خواهد داشت. برای جلوگیری از این اتفاق سعی کنید تا زمانی که همسرتان با فریاد رفتار می‌کند، شما با آرامش برخورد کنید. برای کسب اطلاعت بیشتر در زمینه پرخاشگری مردان کلیک کنید.

2. شوهر دیکتاتور و مطیع بودن

اولین اشتباه رفتاری با شوهر زورگو را نمایش قدرت و جنگیدن گفتیم. اما به طور کامل مطیع و تابع شوهر دیکتاتور بودن هم اشتباه است. با هر قیمتی که شده تلاش نکنید تا صلح و آرامش را به خانه برگردانید. همه چیز را در سکوت نپذیرید و تحمل نکنید. در عوض به شوهر خود بگویید که خواسته های او را متوجه می‌شوید اما نیازی نیست تا همه چیز را او تعیین کند و طبق نظر او پیش برود.

کلام آخر

زندگی با شوهر زورگو و دیکتاتور برای همسر و فرزندان بسیار دشوار و سخت است. روش برخورد با این افراد باید به گونه ای باشد که زورگویی آنها تشدید نشود اما به خواسته هایشان نیز احترام صورت بگیرد. شوهر زورگو علاوه بر اینکه تمام ارتباطات همسر خود را تحت نظر می‌گیرد، اجازه تصمیم گیری به همسرش نیز نمی‌دهد.

به طور کل برای رفتار با این افراد از 4 روش بالا استفاده کنید تا کمتر با مشکلات روبرو شوید. برای ارائه و راهنمایی راهکارهای بهتر از روانشناسان و مشاورین کمک بگیرید.مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر زورگو می توانید از طریق شماره تلفن 02191002360 با متخصصان تحصیلی در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو صحبت کنید.

 

سوالات متداول

با شوهر زورگو چگونه رفتار کنیم؟

نحوه رفتار با شوهر زورگو نباید همراه با قدرت نمایی و یا برعکس اطاعت محض باشد. برای پیروی از همین دو نکته مقاله را بخوانید.

نشانه های شوهر زورگو و دیکتاتور چیست؟

کنترل گری، پرخاشگری، تک روی در امورات مختلف، سوء استفاده جنسی، عدم توجه به زن و زندگی و….

آیا راهی برای جلوگیری از زورگویی های شوهر وجود دارد؟

هر دردی دوایی دارد. شما باید با کسب آگاهی و دریافت خدمات مشاوره خانواده به دنبال راهی مناسب برای مقابله با زورگویی های شوهر خود باشید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره