برخورد با همسر سابق

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

برخورد با همسر سابق باید سرشار از احترام باشد. جدایی و طلاق قسمتی از هویت و گذشته افراد است. نمی‌توانیم این مورد را نادیده بگیریم و انکار کنیم. پس سعی کنید تا این شرایط را بپذیرید و در عوض نحوه رفتار با همسر سابق را یاد بگیرید. روابط دوستانه مشترک، روابط خانوادگی و فرزندان از دلایلی هستند که شما را با همسر سابق روبرو می‌کند. برای ارتباط و برخورد با همسر سابق مخصوصا زمانی که فرزند دارید سعی کنید محترمانه و با دقت رفتار کنید.

فرزندان علاقه دارند تا والدین را در کنار هم ببینند و محبت هر دو را دریافت کنند. بنابرای باید از نحوه برخورد با همسر سابق آگاه باشید تا در نهایت با مشکلات روبرو نشوید. برای آموزش و آگاهی از نحوه برخورد با همسر سابق از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

برخورد با همسر سابق

نحوه برخورد با همسر سابق، ذهن نو

طلاق پروسه سخت و دشواری است که افراد را به آسیب های روانی مختلفی مبتلا می‌کند. افرادی که از هم طلاق می‌گیرند زمان هایی عاشق یکدیگر بوده اند و باید تلاش های زیادی داشته باشند تا با درد و چالش های بعد از طلاق کنار بیایند. برخی از زوجین پس از جدایی به دلایل مختلفی با یکدیگر در ارتباط هستند. برخی با یکدیگر همکار هستند. بعضی از زوجین با یکدیگر فامیل هستند و برخی به خاطر بچه و داشتن دوستان مشترک مجبور به برخورد با همسر سابق هستند. این برخوردها باید سرشار از احترام و آرامش باشد.

برای برخورد با همسر سابق اگر در موقعیت های گوناگون دچار استرس و حال بد شٌدید از موقعیت دوری کنید. اما اگر احساس بد و خاصی به شما دست نمی‌دهد شرایط را به گونه ای معمول و با احترام پیش ببرید.

فروشگاه آرامیس

برای کنار آمدن با این مساله حتما روی زندگی بعد از طلاق کلیک کنید.

روش های مناسب برای برخورد با همسر سابق

به خاطر بچه ها باید بعد از جدایی و طلاق با همسر سابق خود در ارتباط باشید. طلاق باعث گیجی و سردرگمی فرندان می‌شود و برای همه فرزندانی که پدر و مادرش از هم جدا شدند روزهای سختی سپری می‌شود. فرزندان دچار جبهه گیری می‌شوند و سر دوراهی انتخاب می‌مانند. حضور فرزند شرایط و نحوه برخورد با همسر سابق را تغییر می‌دهد. در ادامه نحوه برخورد مناسب با همسر سابق را با توجه به کدام از این موقعیت ها بررسی کرده ایم.

نحوه برخورد با همسر سابق به دلیل حضور فرزندان

نحوه برخورد با همسر سابق به خاطر بچه ها، ذهن نو

1. از همسر سابق بدگویی نکنید

در برخورد با همسر سابق باید به این نکته توجه داشته باشید که هرگز کنار فرزندان از همسرتان بدگویی نکنید. فرزندان در این دوران به اندازه کافی دچار جبهه گیری می‌شوند. شما با این کار بدتر ناراحتی های آنها را تحریک می‌کنید. فرزندان به طور همزمان به محبت پدر و مادر نیاز دارند و با این روش محبت والد را از فرزند خود می‌گیرید.

برای آشنایی با نحوه تربیت و پروش فرزندان طلاق کلیک کنید.

2. در تربیت فرزند هماهنگ باشید

زمانی که بچه دار می‌شوید باید تربیت هماهنگی را برای بچه مورد استفاده قرار داد. حتی زمانی که جدا شده‌اید باید به خاطر بچه ها تربیت یکسانی را استفاده کرد. نحوه رفتار با همسر سابق به خاطر بچه ها باید درست صورت بگیرد. مثلا زمانی که فرزندتان رفتار خطایی داشت بهتر است تا با یکدیگر مشورت کنید و از روش یکسانی برای تربیت بچه ها استفاده کنید.

3. در مهمانی های فرزندان حضور داشته باشید

اگر فرزندان شما به مهمانی دعوت شده بودند یا جشن فرزندانتان بود حتما هر دو والد در این جشن و مهمانی ها حضور پیدا کنند. حضور والدین در این جمع ها به فرزندان احساس امنیت و آرامش می‌دهد. به همین دلیل باید نحوه رفتار با همسر سابق به درستی صورت بگیرد تا احساس عذاب وجدان به فرزند القا نشود.

4. نیازی نیست نقش زن و شوهر را بازی کنید

برای فرزندان هم که شده نحوه برخورد با همسر سابق باید به گونه ای باشد که آنها حضور والدین را در خانه احساس کنند. نیاز نیست که نقش زن و شوهر را بازی کنید تا حال فرزندتان را خوب کنید. همین که فرزند احساس کند والدینی حمایت گر و متعهد دارد کافی است.

5. احساس عذاب وجدان را از فرزند دور کنید

اصولا فرزندان پس از جدایی والدین احساس عذاب وجدان دارند. این حس که آن‌ها باعث برهم خوردن ازدواج والدین شده اند تا همیشه فرزندان را به خود درگیر کرده است. به فرزندان خود بگویید که “جدایی شما دلیل بر بهم خوردن پدر و مادری شما نیست و نباید این دو را باهم اشتباه بگیری”. با این روش و نحوه درست برخورد با همسر سابق احساس عذاب وجدان را از همسرتان دور خواهید کرد.

نحوه برخورد با همسر سابق به دلیل روابط خانوادگی

اگر ازدواج زوجین فامیلی بوده باشد گاهی جدایی باعث برهم خوردن روابط خانوادگی می‌شود. اما حتی همچنان امکان دیدار در مهمانی های خانوادگی وجود دارد. در این صورت به دلیل روابط خانوادگی و احترام بزرگترها بهتر است نحوه برخورد با همسر سابق را به درستی پیش بگیرید.

بی احترامی و رفتارهای نامتعارف را حذف کرده و احترام ها را حفظ کنید. میزبان مقصر جدایی شما نیست و باید به احترام میزبان و تمام مهمان های جمع با همسر سابق تان به درستی رفتار کنید. لازم نیست که صمیمی و گرم رفتار کنید. همین که با همسر سابق تان دعوا و بحثی نداشته باشید کفایت می‌کند.

نحوه برخورد با همسر سابق به دلیل روابط دوستانه

دوستان خود را فراموش نکنید و اگر روابط دوستانه مشترکی دارید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر دوستانتان قصد پیوند و آشتی دوباره شما را ندارند در جمع ها حضور پیدا کنید. در این شرایط حتی اگر همسر سابق تان در جمع و مهمانی ها حضور داشته باشد ایرادی ندارد.

کیفیت رابطه در این شرایط می‌تواند صمیمانه باشد اما قرار نیست که رابطه فوق صمیمانه ای با همسر سابق خود برقرار کنید. در جمع های دوستانه اتفاقات گذشته را نبش قبر نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احتمال و پیامدهای برگشت بعد از طلاق کلیک کنید.

نحوه برخورد با همسر سابق | بعد از اینکه ازدواج کردید

اگر همسر سابق شما ازدواج کرده است باید روابط را قطع کنید. اما اگر به خاطر بچه ها باید با یکدیگر در ارتباط باشید سعی کنید کمتر خودی نشان دهید. اگر فرزند شما به سنی رسیده بود که حرف ها را به خوبی متوجه شود از او بخواهید خودش با مادر یا پدرش صحبت کند. اگر همسر جدید به موضوع برخورد با همسر سابق حساس بود با خود او ارتباط بگیرید تا امور فرزند را پیش ببرید. نحوه برخورد با همسر سابق که ازدواج کرده است باید کاملا محترمانه و فقط برای امور فرزند باشد.

کلام آخر

نحوه برخورد با همسر سابق به شرایط مختلف بستگی دارد. اصولا تمامی روابط پس از جدایی و طلاق تمام می‌شود. اما اگر از همسر سابق فرزندی دارید باید برای تربیت فرزند با او در ارتباط باشید. طلاق آسیب های زیادی به شما وارد کرده است، اما عمق و شدت این آسیب ها به مراتب بیشتر روی کودکان مشهود است.

شما به عنوان والد سهم زیادی در سلامت روان او دارید. پس حتما برای برخورد با همسر سابق و تربیت فرزندطلاق از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه برخورد با همسر سابق می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره