همسایه آزاری | کارهایی که باعث آزار همسایه می شود

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

همسایه آزاری یعنی رعایت نکردن حقوق همسایگی و سلب آرامش همسایگان. برخی از همسایگان با عدم رعایت حقوق دیگران باعث همسایه آزاری و سلب آرامش همسایه‌می‌شوند. تولید صداهای فراوان، بوهای نامطلوب، دعوا، پخش موسیقی در ساعت خواب، سرو صدای بچه ها گاه و بیگاه و … از رفتارهای همسایه‌آزاری به حساب می‌آید. برای اقدام به تذکر ابتدا خود را در نظر بگیرید، شاید رفتار نامطلوبی داشته باشید که باعث آزار‌همسایه شده باید. در مرحله دوم باید خود را جای همسایه‌بگذارید تا رفتار او را مقایسه کنید و در نهایت اگر شدت همسایه‌آزاری به گونه ای بود که نتوانستید تحمل کنید طبق مراحل ذکر شده در این مقاله با او رفتار کنید. برای دریافت مشاره تلفنی جهت نحوه برخورد با همسایه‌آزاری کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

همسایه آزاری

همسایه آزاری با سر و صدا، ذهن نو

همسایه آزاری به شیوه های مختلفی انجام می‌شود. تولید صداهای نامطلوب، دعواهای دائمی، عدم نظافت و … شامل همسایه‌آزاری می‌شود. مدیریت زندگی در یک آپارتمان با واحدهای زیاد، سخت و دشوار است. افراد زیادی در همسایگی شما در حال زندگی هستند که هرکدام از آنها ساز مخالف با دیگری می‌زند.

مسلما زندگی با جمعیت زیاد مشکل ساز است اما هدایت و مدیریت همه اعضا نیاز به هماهنگی دارد که باعث آرامش ساکنین می‌شود. برای آشنایی با نحوه رفتار با همسایه کلیک کنید.

نحوه برخورد با همسایه آزاری

نحوه برخورد با همسایه آزاری بستگی به شیوه رفتاری هر فرد دارد. اما به طور کلی مراحل اصولی برای برخورد با همسایه‌آزاری وجود دارد. که در ادامه شرح داده ایم.

فروشگاه آرامیس

برای ارتقای خود حتما در زمینه مهارت های ارتباطی مطالعه نمایید.

1. رفتار متضاد داشته باشید

در مرحله اول با رفتار مناسب و صبوری با همسایه آزار، او را متوجه اشتباه خودش می‌کنید. برای مثال اگر همسایه با سد معبر شما را آزار می‌دهد، باید زمانی که چند دقیقه ماشین را بد پارک کرده اید باید از او معذرت خواهی کنید که باعث سد معبر شده اید.

2. برخورد با احترام

با یادداشت نامه و درخواست محترمانه به همسایه خود بگویید که رفتارش باعث همسایه آزاری می‌شود. به صورت کاملا محترمانه و به دور از بی ادبی درخواست خود را اعلام کنید.

3. جلسه حضوری

اگر با 2 مرحله قبلی همسایه آزاری پایان نیافت، با کمک دیگر همسایگان، مدیریت ساختمان و اعضاء ساختمان جلسه جمعی بگذارید و اعتراض خود را به صورت حضوری اعلام کنید.

4. کمک از پلیس

اگر با مراحل قبلی و تمامی برخوردهای جدی باز هم به همسایه آزاری ادامه داد، باید مراحل شکایت قانونی را طی کنید. از پلیس کمک بگیرید و از طریق قانون به دنبال آرامش اعضای ساختمان باشید.

تمامی مراحل بالا را باید در صورتی انجام دهید که خود هیچ همسایه آزاری انجام نمی‌دهید. بعد از اینکه مطمئن شدید بی آزار هستید، حق شکایت از همسایه‌خود دارید.

برای آشنایی با راه های مدیریت بازخوردهای منفی کلیک کنید.

رفتارهای همسایه آزاری چگونه است؟

همسایه آزاری در ساختمان، ذهن نو

قبل از اینکه همسایه خود را متهم به همسایه آزاری کنید، باید بررسی کنید که آیا رفتار او واقعا باعث پایمال کردن حقوق شما می‌شود یا خیر؟ در ادامه به رفتارهای همسایه آزاری اشاره کرده ایم. این رفتارها باعث برهم خوردن آرامش همسایگان خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روابط اجتماعی کلیک کنید.

  • عدم رعایت زمان سکوت
  • تولید صداهای غیر منطقی و آزار دهنده
  • مهمانی، بازی و موسیقی طولانی مدت
  • سوء استفاده از فضاهای مشاع مانند حیاط، پارکینگ و آسانسور
  • عدم رعایت بیرون گذاشتن زمان زباله
  • بوهای نا مطبوع
  • بوی آشپزی نامتعارف، آتش و دود در آپارتمان
  • اعتیاد همسایگان و رفتارهای نامناسب
  • رفتار پرخاشگرانه همسایه
  • پارک خودرو در محل نامناسب
  • سد معبر همسایگان
  • رفت و آمدهای نامناسب
  • رفت و آمدهای هنجار شکن
  • عدم رعایت عفت کلام
  • عدم رعایت روابط زناشویی
  • سر و صدای شبانه روزی بچه ها
  • نگهداری از حیوانات در صورت عدم رضایت همسایگان

نکات برخورد با همسایه آزاری

اشکال همسایه آزاری، ذهن نو

قبل از ورود به ساختمان و آپارتمان باید نکات مربوط به رفتار با همسایه را آموزش ببینید تا در نهایت موجب همسایه آزاری نشوید.

  1. فرهنگ همسایه داری و آپارتمان نشینی را یاد بگیرید و به اعضای خانواده نیز آموزش دهید.
  2. قوانین همسایه داری را رعایت کنید و به این قوانین احترام گذارید.
  3. از بروز درگیری و تنش جلوگیری کنید.
  4. رفتار همسایگان را بررسی کنید و خود را جای آنها بگذارید.
  5. تعامل را یاد بگیرید.
  6. از مقابله به مثل پرهیز کنید.
  7. مهمان ها و فرزندان خود را کنترل کنید.
  8. در آپارتمان با همسایگان جلسات شرح قوانین تشکیل دهید.
  9. جلسات ماهانه ساختمان را فراموش نکنید.
  10. در خانه های ویلایی به حریم خصوصی یکدیگر احترام بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با همسایه کلیک کنید.

کلام آخر

همسایه آزاری امری ناخوشایند است که احتمال زیاد همه افراد تجربه تلخ آن را داشته باشند. بسیاری از این همسایه آزاری ها در اذیت صاحب خانه به مستاجر ختم می‌شود. برخی از صاحبین خانه به قدری مستاجرین را تحت فشار قرار می‌دهند که باعث ناراحتی و آزرده خاطری مستاجر می‌شود.

مستاجرین و همسایگان زیادی در حال حاضر وجود دارند که با اذیت اهالی ساختمان و صاحبین خانه روبرو هستند. نحوه برخورد با این آزارها شاید برای برخی افراد دشوار باشد. اما با کمک روانشناس نحوه برخورد صحیح با احترام را آموزش می‌بینید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسایه آزاری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره