ماساژ جنسی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ماساژ جنسی یا اروتیک یکی از شیوه‌هایی است که می‌تواند برای بهبود هرچه بیشتر رابطه جنسی به شما کمک کند. با استفاده از تکنیک‌های مربوط به ماساژ مغز به ترشح بیشتر انتقال‌دهنده‌هایی نظیر اکسی توسین و سروتونین خواهد پرداخت. اهمیت این دو انتقال‌دهنده در بروز احساس لذت و آرامش به حدی است که برخی از متخصصین اکسی توسین را هورمون عشق می‌نامند.

ماساژ علاوه بر اینکه می‌تواند شما و شریک جنسیتان را در یک شرایط مطلوب جسمی و جنسی قرار دهد تأثیر بسیاری نیز در بهبود مشکلات جنسی ازجمله سردمزاجی و زود‌انزالی خواهد داشت. به همین خاطر متخصصین روانشناسی جنسی معمولاً به زوجین پیشنهاد می‌کنند که اصول مربوط به این ماساژ را آموزش ببینند و به‌صورت منظم در روابط خود از آن استفاده کنند. ما نیز در این مطلب راجع به ماساژ جنسی، شیوه‌های انجام آن و مزایایی که به همراه دارد صحبت خواهیم کرد.

ماساژ جنسی

ماساژ جنسی یکی از انواع ماساژهای بدنی است که باعث بهبود وضعیت جسمی فرد و همین‌طور ترشح هورمون‌های مربوط به شادی و آرامش در مغز می‌شود. این شیوه از ماساژ علاوه بر اینکه فرد را به لحاظ جسمی در شرایط مطلوبی قرار می‌دهد باعث افزایش تمایل وی به برقراری رابطه جنسی شده و به‌عنوان بخشی از درمان برای اختلالاتی نظیر زودانزالی و یا سردمزاجی در خانم‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید انجام این ماساژ را به‌عنوان بخشی از پیش نوازی در رابطه جنسی خود قرار دهید و از این طریق تجربه جذابی را برای خود و شریک جنسیتان ایجاد نمایید. بهتر است در حین استفاده از این روش سعی کنید با استفاده از جملات عاشقانه و رفتارهای پرمحبت علاقه و توجه بیشتری را از همسرتان به سمت خود جذب نمایید.

به خاطر داشته باشید ماساژ جنسی مانند هر فعالیت دیگری درزمینهٔ روابط جنسی، می‌بایست با رضایت طرفین و به صورتی اجرا شود که برای هر دو نفر لذت‌بخش باشد. به همین خاطر بهتر است هردوی شما این فعالیت را برای همسر خود انجام دهید و درعین‌حال به اینکه کدام بخش از این ماساژ برای همسرتان لذت‌بخش‌تر است نیز توجه داشته باشید. برای اطلاع از روش تحریک همسر کلیک کنید.

ماساژ جنسی برای زنان

ماساژ جنسی برای زنان

ماساژ جنسی برای زنان

برای ماساژ جنسی خانم‌ها می‌بایست خانم بر روی شکم دراز بکشد؛ بهتر است در ابتدا کمر و ستون فقرات را به‌آرامی و از بالا به پایین ماساژ دهید. سپس سینه‌ها را در دست بگیرید و با حرکات دورانی از داخل به خارج ماساژ دهید. یکی دیگر از حرکاتی که در ماساژ برای خانم‌ها می‌تواند مفید باشد این است که دستان خود را گرم کرده و سپس روی محل قرار گرفتن تخمدان‌ها بگذارید. گرمای دست شما باعث خواهد شد تا این قسمت از بدن خانم‌ها احساس آرامش مطلوبی را تجربه کرده و بدن زن برای برقراری روابط جنسی آماده شود.

توجه داشته باشید که یکی از اصلی‌ترین اهداف در ماساژ جنسی خانم‌ها ایجاد آرامش و کاهش استرس یا انقباضات عضلانی است. به همین خاطر تا جایی که می‌توانید سعی کنید این احساس را در آن‌ها القا کنید. از طرفی با توجه به اینکه خانم‌ها به نسبت آقایان دیرتر ازنظر جنسی تحریک شده و زمان طولانی‌تری را برای رسیدن به اوج لذت جنسی نیاز دارند، استفاده از ماساژ جنسی می‌تواند تأثیر بسیاری در کیفیت رابطه جنسی شما داشته باشد.

ماساژ جنسی برای آقایان

ماساژ جنسی برای آقایان

ماساژ جنسی برای آقایان

برای انجام ماساژ جنسی آقایان نیز لازم است که همسر شما به روی شکم بخوابد و خانم پشت کمر وی باشد. ابتدا سعی کنید قسمت بالایی کمر و شانه‌های همسرتان را به‌آرامی ماساژ دهید. سپس ستون فقرات و قسمت‌های دیگر کمر را از بالا به پایین به‌آرامی ماساژ دهید.

برای ماساژ پاها بهتر است از قسمت بالای ران به سمت ساق پا و انگشتان ماساژ دهید. قسمت داخلی ران‌ها معمولاً در تحریک جنسی نقش بیشتری دارند و این موضوعی است که می‌بایست بیشتر به آن توجه داشته باشید. آلت تناسلی و بیضه‌ها از اصلی‌ترین قسمت‌های بدن هستند که باعث تحریک جنسی می‌شوند. به همین خاطر بهتر است در حین ماساژ خود به این اندام‌ها و تحریک آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

حتما درباره ارتباط صحیح با همسر بخوانید.

ماساژ جنسی | انواع تکنیک‌ها

برای انجام ماساژ جنسی می‌توانید از روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی استفاده کنید که هریک از آن‌ها شما را به هدف مشخصی نظیر کاهش تنیدگی عضلات و یا تحریک جنسی نزدیک می‌کند. بهتر است در طول این ماساژ از تمامی حرکاتی که بیان می‌کنیم استفاده نمایید. کمک گرفتن از مشاورین روانشناسی جنسی نیز می‌تواند به شما در انتخاب تکنیک‌های متناسب با شرایط شما و همسرتان کمک کند. به‌طورکلی این ماساژ دارای چند شیوه اصلی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ماساژ جنسی | انواع تکنیک‌ها

ماساژ جنسی | انواع تکنیک‌ها

تکنیک ماساژ جنسی همسر

انواع تکنیک‌ها

⭕استفاده از حرکات دورانی

حرکات دورانی اصلی‌ترین تکنیکی هستند که باعث افزایش میل جنسی در همسر شما می‌شوند. در ماساژ جنسی، این حرکات به معنای چرخاندن دورانی اندام‌های بدن با دست هستند که بیشتر برای برآمدگی‌هایی نظیر سینه‌ها یا باسن استفاده می‌شوند.

⭕دایره‌های متوالی

حرکات دایره‌ای به این معنا هستند که فرد با دست خود دایره‌های کوچک و متوالی را بر روی پوست بدن طرف مقابل می‌کشد. این تکنیک که برای مناطق وسیع‌تری مانند کمر و سینه قابل‌استفاده است باعث افزایش جریان خون در این مناطق و کاهش خستگی و تنش عضلانی می‌شود. دایره های متوالی یکی دیگر از تکنیک های ماساژ جنسی است که می‌تواند با روش های دیگر یا به تنهایی به کار رود.

⭕تکنیک بادبزنی

یکی دیگر از حرکات ماساژ جنسی، روش بادبزنی است. حرکات بادبزنی برای قسمت شانه‌ها تا کمر مورداستفاده قرار می‌گیرند و به این معناست که با نوک‌پنجه‌ها و به‌صورت از بالا تا پایین این قسمت ماساژ داده می‌شود. این حرکت باعث کاهش خستگی و کوفتگی عضلات می‌شود.

⭕حرکات تسکینی

حرکات تسکینی برای قسمت شکم و به‌صورت ایجاد دایره‌های بزرگ بر روی شکم فرد مورداستفاده قرار می‌گیرند. این کار باعث القا احساس آرامش و آرام شدن ریتم تنفس در فرد می‌شود و به همین خاطر به آن حرکات تسکینی می‌گویند.

⭕حرکات لغزشی

حرکات لغزشی معمولاً باعث رفع انقباضات عضلانی شده و استفاده از آن‌ها به‌ویژه در کشاله ران تحریک جنسی را افزایش می‌دهد. این حرکات به‌صورت ایجاد لرزش و سپس ورز دادن انجام می‌شود و بهتر است برای قسمت‌هایی از بدن که دارای چربی بیشتری هستند مورداستفاده قرار بگیرد. با این حرکت، ماساژ جنسی، در مورد چربی سوزی هم کاربرد خواهد داشت.

در کنار ماساژ جنسی حتما درباره شناخت بدن همسر نیز بخوانید.

فواید استفاده از ماساژ جنسی

فراموش نکنید که ماساژ جنسی اگر به درستی انجام شود؛ تاثیرات بسیار خوبی بر  رابطه دارد. استفاده از این ماساژ مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد. برای اطلاع از فوائد عشق بازی با همسر کلیک کنید.

?بالا رفتن کیفیت رابطه جنسی

ماساژ جنسی باعث کاهش استرس و تنش شده و شریک جنسی شما را مشتاق برقراری رابطه جنسی خواهد کرد. با توجه به تأثیری که استفاده از ماساژ در رهایی جسم و روان از استرس‌ها و مشکلات روزمره داشته و همین‌طور به دلیل خاصیت تحریک‌کنندگی جنسی آن، انجام این ماساژ می‌تواند باعث تجربه رابطه جنسی باکیفیتی میان شما و همسرتان باشد.

?بهبود مشکلات جنسی

برخی از مشکلات جنسی نظیر سردمزاجی یا مشکلاتی که در زمان ارگاسم ایجاد می‌شود با کمک گرفتن از این ماساژ قابل‌بهبود خواهد بود. علاوه بر این ماساژ جنسی باعث کاهش استرس می‌شود و با توجه به تأثیری که استرس بر بروز مشکلات جنسی ازجمله ترس از دخول دارد این راهکار می‌تواند پیشنهاد مفیدی برای کاهش مشکلات جنسی باشد.

?شناخت بیشتر بدن همسر

در طول ماساژ جنسی شما می‌توانید متوجه نکات مهمی در ارتباط با علایق و تمایلات جنسی همسر خود شوید. برای رسیدن به این هدف می‌بایست با دقت بیشتری به واکنش‌های همسرتان توجه داشته باشید. تحریک بیشتر وی به‌وسیله برخی از حرکات این پیام را به شما می‌رساند که برای داشتن ارتباطی بهتر می‌بایست به این مناطق یا شیوه تحریک گری توجه بیشتری داشته باشید. شناخت بدن همسر و علایق وی یکی از موضوعاتی است که می‌تواند باعث بهبود کیفیت ارتباط جنسی شما و همسرتان باشد.

?بالا رفتن سلامت جسمی و روحی

متخصصین معتقدند که به‌طورکلی ماساژها توانایی مطلوبی در افزایش سلامت جسم و روح دارند. برای مثال ماساژ می‌تواند باعث تسهیل گردش خون در بدن شده و از این طریق به افزایش انرژی و نشاط فرد کمک کند. همچنین کاهش انقباضات عضلانی و یا افزایش هورمون‌های شادی بخشی همچون سروتونین باعث بهبود وضعیت جسمی و روانی فرد خواهد شد. ماساژ جنسی می‌تواند بر سلامت جسمی و روانی زوجین تاثیر گذاشته و آن را بهبود بخشد.

?افزایش علاقه و توجه میان زوجین

صرف‌نظر از تأثیری که ماساژ جنسی در عملکرد جنسی شما و همسرتان خواهد داشت، این رفتار به شریک عاطفی شما این پیغام را خواهد داد که شما به او، آرامش و لذت وی توجه دارید. دریافت این توجه از جانب شما می‌تواند تا حد زیادی باعث افزایش علاقه و محبت همسرتان به شما شده و از این طریق کیفیت رابطه عاطفی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

اصول ماساژ جنسی

تسلط با اصول ماساژ جنسی باعث رفع نیازهای همسر و لذت او خواهد شد. انجام این راهکارها به هیچ عنوان سخت و یا پرهزینه نبوده و از طرفی تاثیر زیادی در اثربخشی ماساز خواهد داشت. برخی از این اصول شامل موارد زیر می‌شوند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

?از تخت خواب استفاده نکنید

معمولا افراد تصور می‌کنند که باید از تخت خواب و یا سطحی نرم برای ماساز جنسی استفاده کنند. اما اینگونه نیست. سطح مناسب برای ماساژ باید کمی سفت باشد تا بدن شکل ان را به خود نگیرد. در این شرایط همسر می‌تواند برای ماساژ، روی زمین بخوابد. استفاده از بالشت نیز توصیه نمی‌شود. بدن باید کاملا صاف و در یک سطح باشد. می‌توانید از ملحفه های تمیز استفاده کنید. اما نیازی به تشک و یا پتو نیست.

?فضای آرام مهیا کنید

بهتر است فضایی را برای ماساژ انتخاب کنید که آرام و به دور از هرگونه تنش باشد. در واقع برای اثربخشی بیشتر ماساژ جنسی، فراهم کردن محیط مناسب آن، حائز اهمیت خواهد بود. از طرف دیگر، تمام فعالیت های جنسی باید در فضایی امن انجام گیرند. برای مثال شاید فردی از اینکه حین ماساژ گرفتن، توسط دیگر اعضا دیده شود؛ حس خوبی نداشته باشد. به همین دلیل باید زمان و مکان مناسبی را برای آن در نظر گرفت.

?شستن دست ها

از آنجایی که در ماساژ جنسی، به طور مستقیم با پوست و عضلات افراد سر و کار داریم؛ بهتر است قبل از انجام اینکار به خوبی دست های خود را شسته و آنها را ضدعفونی کنیم. این یکی از شروط اصلی و اساسی برای ماساژ است. شستن دست ها با آب گرم و یا گرم کردن دستان قبل از ماساژ می‌تواند تاثیر آن را افزایش دهد.

?استفاده ار روغن ها و عطرهای مخصوص

برای انجام ماساژ جنسی، می‌توان از روغن های مخصوص اینکار نیز استفاده کرد. استفاده از روغن، نه تنها لذت حاصل از ماساژ را افزایش می‌دهد؛ بلکه از بروز آسیب های احتمالی نیز جلوگیری خواهد کرد. روغن باعث تسهیل حرکت دست ها بر روی بدن می‌گردد و همچنین دما را نیز متعادل نگه می‌دارد. از آنجایی که احتمال این روغن را به نواحی مختلف بدن خواهید زد؛ باید از حساسیت زا نبودن ان نیز اطمینان حاصل کنید.

?با صبوری این کار را انجام دهید

در هنگام انجام ماساز جنسی، نباید عجله کنید.آرامش و صبوری در حین انجام ماساژ بسیار اهمیت دارد. انجام عجولانه اینکار، سبب تشدید خستگی و حتی بروز درد در نواحی مختلف بدن می‌گردد. البته بهتر است سرعت دست خود را با همسر خود تنظیم کنید. برای مثال اگر او به ماساژ با ریتم سریع تر علاقه دارد؛ شما نیز اینکار را با ریتم تندتری انجام دهید. اما به طور کلی ماساژ باید به آرامی و با طمانینه انجام شود.

سخن پایانی

ماساژ جنسی، قطعا یکی از راه های موثر در ابراز احساسات و همچنین بالارفتن کیفیت رابطه جنسی است. انجام درست و به آرامی آن در فرایند اینکار بسیار مهم است. همچنین ماساژ علاوه بر تاثیری که بر رابطه جنسی دارد؛ برای سلامت جسمی نیز بسیار مفید است. البته نباید در انجام آن زیاده روی کرد. زوجین می‌توانند با یادگیری اصول و قواعد ماساژ و همچنین تمرین آن، رابطه بهتری را با همسر خود تجربه کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماساژ جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید. 

سوالات متداول

آیا ماساژ جنسی نیاز به آموزش خاصی دارد؟

خیر؛ ماساژ جنسی اصول ساده‌ای دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رابطه مطلوبی را برای خود و همسرتان رقم بزنید. بااین‌حال درصورتی‌که رابطه جنسی شما با مشکل خاصی مواجه است می‌توانید با کمک گرفتن از متخصصین روانشناسی جنسی راهکارهایی را برای استفاده از ماساژ در زمینهٔ بهبود مشکل خود آموزش ببینید.

ماساژ جنسی چه مزایایی خواهد داشت؟

استفاده از این راهکار باعث بالا رفتن کیفیت رابطه جنسی می‌شود و بروز مشکلات جنسی به‌ویژه آن‌هایی که با استرس و سایر مشکلات روانی ارتباط دارند را کاهش می‌دهد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره