ازدواج با شخصیت مرزی به چه شکل خواهد بود؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج با شخصیت مرزی و دیگر شخصیت‌ها با مشکلات زیادی روبرو است. ازدواج با فرد مبتلا به شخصیت مرزی یکی ازمسائل چالش برانگیز در زندگی است. افراد مبتلا به این اختلال، ویژگی‌ها و رفتارهایی دارند که ممکن است در زندگی زناشویی باعث سردرگمی و کلافگی همسرشان شود. اختلال شخصیت مرزی یک اختلال مزمن است و ویژگی بارز آن بی ثباتی هیجانی، رفتاری و عاطفی می‌باشد و به همین دلیل ممکن است مشکلات متعددی در زندگی پیش بیاید. با آگاهی از ویژگی‌های این افراد و مشکلات ازدواج با شخصیت مرزی، می‌توانید با آگاهی بیشتری در این زمینه گام بردارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با شخصیت مرزی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ازدواج با شخصیت مرزی

آینده ازدواج با شخصیت مرزی

ازدواج با شخصیت مرزی خطرات زیادی را به همراه دارد. افرادی که با چنین شخصیت هایی زندگی می‌کنند روابط سالمی نخواهند داشت. آنها روابط متزلزل، رفتار های پر خطر، بحران خشم شدید و هراس از تنهایی را تجربه می‌کنند. این افراد ثبات خلقی ندارند و همین موضوع باعث آزار و اذیت همسر می‌شود. ازدواج با شخصیت مرزی همراه با دردسر های فراوان است.

به همین دلیل اگر در دوران آشنایی متوجه شدید که شریک احساسی شما فردی مبتلا به اختلال مرزی است؛ فورا از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. در این مقاله تمامی جوانب ازدواج با شخصیت مرزی را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

آشنایی با مرزی ها

قبل از پرداختن به ازدواج با شخصیت مرزی، بهتر است این اختلال را بررسی نماییم. مهم‌ترین ویژگی افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی بی ثباتی هیجانی، رفتاری، و عاطفی است. به عبارت دیگر این افراد در مرز بین روان‌رنجوری و روان‌پریشی قرار دارند.  به طوریکه که گاهی در روابط خود با دیگران گرم و صمیمی هستند و گاهی سرد و بی علاقه به نظر می‌رسند. این مسئله باعث می‌شود تا این افراد در روابط بین فردیشان مشکلات و مسائل زیادی را تجربه کنند.

همچنین به نظر می‌رسد که این افراد همیشه در زندگی در حال تجربه بحران و طوفان هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی تغییر نوسان‌های خلقی است؛ در لحظه‌ای شاد و خوش خلق هستند و در لحظه‌ای دیگر پرخاشگر و آشفته می‌شوند. به همین جهت برای ازدواج با شخصیت مرزی بیشتر فکر کنید. برای آشنایی بیشتر با علل و نشانه های اختلال شخصیت مرزی کلیک کنید.

ازدواج با شخصیت مرزی | علائم اختلال شخصیت مرزی

اگر در مرحله آشنایی با فردی برای ازدواج هستید؛ حتما رفتارهای او را زیر نظر داشته باشید تا انتخاب مناسبی داشته باشید. ازدواج با شخصیت مرزی دردسر های فراوانی دارد و بدون مشکل نیست. در این مقاله راجع به علائم این اختلال گفته ایم. علائم اختلال شخصیت مرزی شامل مجموعه‌ای از الگوهای رفتاری، هیجانی و عاطفی است که شامل موارد زیر می‌باشد.

? واکنش‌های احساسی نامناسب و شدید

? رفتارهای تکانشی و نامتناسب با موقعیت

? تجربه روابط بین فردی متعدد و متزلزل

? احساس طرد شدگی، پوچی و تنهایی

? تجربه نوسانات خلقی شدید

? فقدان همدلی

? عدم ثبات هیجانی، رفتاری و عاطفی

? افسردگی و پریشانی روانی شدید

? انجام رفتارهای پرخطر

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات شخصیت دسته b (کلاستر B) چه ویژگی هایی دارند؟ کلیک کنید.

ویژگی‌های افراد دارای اختلال شخصیت مرزی در روابط

افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در روابطشان پرهیاهو و هیجانی هستند. ممکن است در نگاه اول عاشق همسرشان شوند اما بعد از مدت کوتاهی از آن شخص متنفر شوند. نوسان‌های خلقی این افراد در روابط زوجین باعث سردرگمی و آشفتگی طرف مقابلشان می‌شود. همچنین این افراد معمولاً نسبت به شریک زندگیشان یا اطرافیانشان بسیار پرتوقع بوده و از دیگران انتظار زیادی دارند.

یکی از مسائلی که افراد در ازدواج با شخصیت مرزی باید در نظر بگیرند، این است که این افراد هیچوقت حد تعادل را رعایت نمی‌کنند. گاهی سریع عصبانی و گاهی سریع افسرده می‌شوند و حتی ممکن است به دلیل یک اتفاق کوچک دست به خودکشی بزنند.

از دیگر ویژگی‌های افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در روابط این است که از طرد شدن هراس دارند و هیچ گونه کنترلی بر هیجاناتشان ندارند پس ممکن است طرف مقابل خود را کلافه و خسته کنند. این ویژگی‌های ازدواج با شخصیت مرزی را مشکل می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهترین روش درمان شخصیت مرزی کلیک کنید.

مشکلات ازدواج با فرد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی

مشکلات ازدواج با شخصیت مرزی

همانطور که می‌دانید یکی از نیازهای اساسی برای ازدواج، داشتن ثبات شخصیتی و رفتاری است به طوریکه می‌توان یکی از عوامل اصلی ماندگاری ازدواج را ثبات در شخصیت و رفتار عنوان کرد. همانطور که گفته شد افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در همین حفظ ثبات و تعادل مشکل دارند.

یکی از آسیب‌هایی که ممکن است افراد در ازدواج با شخصیت مرزی با آن مواجهه شوند، مشکل در تصمیم‌گیری است. به طوری که شریک زندگیشان هیچوقت نمی‌تواند یک تصمیم مشترک با همسرش بگیرد و همیشه مجبور به تحمل یک زندگی پر فراز و نشیب است.

از دیگر آسیب‌های ازدواج با شخصیت مرزی این است که هرگاه شرایط زندگی به طور مساعد پیش نرود، ممکن است فرد شریک زندگی‌اش را رها کرده و به راحتی به دنبال یک رابطه جدید بگردد. از طرفی این افراد به راحتی به سمت مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.

اگر شما با فرد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی وارد رابطه شوید، هیچوقت یک رابطه سرشار از آرامش و بدون مشکل را تجربه نخواهید کرد. پیشنهاد می‌شود حتما مقاله ازدواج با افراد دارای اختلال شخصیت را بخوانید. در ادامه مشکلات زندگی با این افراد را اشاره کرده ایم.

? خطرات جانی مانند خود زنی و خودکشی

? ترس دائمی در زندگی مشترک

? طلاق سخت و دشوار در صورت نیاز

? عدم ثبات شخصیتی در زندگی

خطرات ازدواج با شخصیت مرزی

ازدواج با شخصیت مرزی خطرات متعددی به همراه دارد. که در این بخش مقاله راجع به این خطرات توضیح داده ایم.

? رفتار های پر خطر مانند تصمیمات یهویی مثل ولخرجی، روابط جنسی نامناسب، پرخوری و … .

? وجود روابط متزلزل

? هراس از تنهایی. افراد مبتلا به این اختلال از تنهایی هراس دارند و در این صورت رفتارهای پرخاشگرانه از خود بروز می‌دهند.

? خشم شدید این افراد زندگی را تا حد فروپاشی می‌رساند.

تاثیر خدمات روانشناسی بر ازدواج با‌ شخصیت‌مرزی

بسیاری از افراد از مشکلات و پیامدهای ازدواج با شخصیت مرزی آگاهی دارند اما به دلیل علاقه به آن فرد نمی‌توانند از ازدواج صرف نظر کنند. در این شرایط توصیه می‌شود که از یک روانشناس کمک بگیرید و با او مشورت کنید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا تمام جوانب را به خوبی بسنجید و با آگاهی بیشتری گام بردارید. اینگونه حتی می‌توانید در فرایند درمان نیز به همسر خود کمک کنید. همچنین همین حالا می توانید به صورت رایگان برای انجام تست شخصیت شناسی کلیک کنید.

کلام آخر

ازدواج با شخصیت مرزی بسیار سخت و دشوار است. اگر با چنین فردی ازدواج کرده اید حتما از روانشناس کمک بگیرید. اما اگر در شرف ازدواج با این افراد هستید؛ بیشتر فکر کنید و با کمک روانشناس از عواقب و مشکلات این ازدواج  آگاه شوید. افرادی که به این اختلال مبتلا هستند در هر شرایطی باید تحت درمان قرار بگیرند تا اطرافیان را کمتر اذیت کنند. برای درمان حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با شخصیت مرزی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا ازدواج با شخصیت مرزی امکان پذیر است؟

به طورکلی افراد مبتلا به اختلال شخصیت مشکلات زیادی را در زندگی زناشویی تجربه می‌کنند و بر اساس مطالعات انجام شده اکثر ازدواج‌های انجام شده با این افراد محکوم به شکست هستند زیرا شریک زندگیشان معمولا نمی‌دانند که باید در ارتباط با این افراد چگونه رفتار کنند و همیشه سردرگم و گیج هستند. 

آیا درمانی برای افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی وجود دارد؟

روش‌های درمانی متعددی برای اختلالات شخصیت وجود دارد و اینگونه می‌توان تا حد زیادی علائم و مشکلات این بیماران را کاهش داد و مدیریت کرد. اما نکته‌ مهم این است که کاهش و مدیریت علائم به منزله از بین رفتن تمام مشکلات و ویژگی‌های این افراد نمی‌باشد. باید بدانید که ازدواج با شخصیت مرزی می‌تواند شما را وارد یک زندگی پرتلاطم و پر از آشوب کند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره