کمپ ترک اعتیاد مشهد | بهترین مراکز ترک خراسان رضوی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کمپ ترک اعتیاد مشهد به صورت خصوصی و دولتی قابل دسترس می‌باشد. در ادامه این مقاله برای سهولت حال شما آدرس کمپ ترک اعتیاد مشهد و استان خوزستان را جمع آوری کرده‌ایم. کمپ های ترک اعتیاد مشهد مراکز نگهداری هستند که افراد تلاش می‌کنند دوره سم زدایی را در آنجا بگذرانند. با این حال بسیاری از این کمپ‌ها غیر قانونی بوده و از روش‌های منسوخ شده‌ای برای ترک دادن بیماران استفاده می‌کنند.

از همین رو باید با ویژگی‌های یک کمپ استاندارد آشنا باشید و اگر یکی از عزیزان‌تان به مشکل اعتیاد دچار شد، برای درمان او به هر مرکزی اعتماد نکنید. در ادامه به توضیحات کامل‌تری در مورد کمپ ترک اعتیاد مشهد پرداخته‌ایم. برای انتخاب بهتر مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپ ترک اعتیاد مشهد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

آدرس کمپ ترک اعتیاد مشهد

در این مقاله به منظور رفاه حال مراجعینی که به دنبال کمپ ترک اعتیاد مشهد می‌گردند، لیستی از این مراکز را گردآوری کرده‌ایم که به شرح زیر می‌باشند.

1- مرکز ترک اعتیاد بهاران – مشهد، خیابان ادری، نرسیده به پاساژ قیصریه، مجتمع پزشکی بهاران

2- مرکز ترک اعتیاد پاسارگاد – مشهد، چهارراه آبادان، خ مهربند، بین کمپانی وبزرگراه آیت اله بهبهانی

فروشگاه آرامیس

3- مرکز ترک اعتیاد سفیر سلامت – مشهد، کمپلو، میدان 15 خرداد، طبقه فوقانی موسسه صالحین

4- ترک اعتیاد خانه سبز – مشهد، خ شریعتی، بین شهید عظیم و شهید جهانیان، مجتمع قبله، طبقه اول

5- مرکز ترک اعتیاد علوی – مشهد، خ شریعتی، روبروی گاراژ بختیاری، طبقه فوقانی بانک ملی

6- کمپ ترک اعتیاد مشهد کادوس – مشهد، خیابان نادری، نبش خ خوانساری، پاساژ امیرالمومنین، طبقه اول

برای آشنایی بیشتر با انواع روش های درمانی اعتیاد وارد کانال تلگرامی ذهن نو بشوید.

آدرس کمپ ترک اعتیاد در مشهد | در این مراکز چه کاری انجام می شود؟

کمپ ترک اعتیاد مشهد به مرکزی گفته می‌شود که برای افراد در حال ترک اقامتگاهی فراهم می‌کند. در این اقامتگاه‌ها بیماران دوره سم‌زدایی خود را می‌گذرانند تا بدن‌شان از هرگونه مواد پاک شود. کمپ های ترک اعتیاد استاندارد از نیروهای متخصصی نظیر پزشک، روانشناس، پرستار و مددکار اجتماعی کمک می‌گیرند تا در طول این دوران خدمات مورد نیاز را ارائه دهند.

با این حال در بسیاری از این کمپ ترک اعتیاد مشهد استاندارهای لازم رعایت نمی‌شود و افراد برای ترک مجبور به تحمل فشارهای بسیار زیادی می‌شوند.

همین نقص‌های کمپ ترک اعتیاد مشهد آسیب‌های روانی زیادی را به بیماران وارد می‌کند و در نتیجه بعد از مرخصی و یا حتی در حین درمان در مقابل مصرف مجدد به شدت آسیب پذیرتر می‌شوند. بنابراین حتما باید قبل از فرستادن عزیزتان به این مراکز وضعیت آنجا را به درستی بررسی کنید و کمپ های نامطمئن و بی‌کیفیت را برای درمان اعتیاد انتخاب نکنید.

علاوه بر کمپ‌های ترک اعتیاد مشهد امروزه روش‌های سرپایی مختلفی برای ترک اعتیاد مشهد ابداع شده‌اند که ضرورت بستری کردن را از بین برده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به ترک اعتیاد با مواد نگهدارنده نظیر متادون تراپی و درمان‌های روان شناختی نظیر درمان شناختی- رفتاری، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد. در جدول زیر می توانید با کلیک بر هر ماده اعتیاد آور با روش‌های درمانی مربوط به آن در کمپ ترک اعتیاد مشهد آشنا شوید. 

ترک اعتیاد به مواد مخدر

ترک مواد مخدر

ترک تریاک

ترک شیره

ترک ترامادول

ترک هروئین

ترک متادون

ترک ب 2

ترک اعتیاد به مواد محرک در کمپ ترک اعتیاد مشهد

ترک مواد محرک

ترک کوکائین

ترک شیشه

ترک کراک

ترک اعتیاد به مواد توهم زا

ترک مواد توهم زا

ترک گل یا ماری جوانا

ترک حشیش

ترک ناس

ترک ال اس دی

آدرس کمپ ترک اعتیاد در مشهد | چه کسانی باید به کمپ مراجعه کنند؟

همان طور که گفته شد امروزه مراجعه به کمپ ترک اعتیاد مشهد ضروری نیست و با استفاده از خدمات مشاوره ترک اعتیاد و مراجعه به مراکز سرپایی می‌توان در مسیر بهبود اعتیاد قدم گذاشت. با این حال در برخی شرایط متخصصین توصیه می‌کنند که بستری شدن نسبت به سایر روش‌ها ارجحیت دارد. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– زمانی که فرد در محیط خانه حمایت چندانی ندارد.

– زمانی که خانواده پرتنشی دارد و در مدت سم زدایی باید درگیری‌های خانوادگی را نیز تحمل کند.

– وجود فرد مصرف کننده‌ای دیگر در خانه

– سابقه پرخاشگری در دوره سم زدایی

– احتمال عدم تبعیت از دستورات درمانی در خانه و قطع درمان

– ناتوانی در تحمل علائم ترک ناشی از محرومیت مواد به صورت سرپایی

قبل از مراجعه به کمپ از اعتیاد بیمار اطمینان پیدا کنید

علاوه بر موارد گفته شده لازمه در ارتباط با بیمار معتاد خود محتاطانه رفتار کنید، چرا که اعتیاد تنها بیماری جسم نیست. اطرافیان نقش مهمی در روند اعتیاد بازی می‌کنند. بنابراین با بالا بردن اطلاعات خود درباره اعتیاد بهتر می توانید به عزیزتان و حتی خودتان کمک کنید.

ترک اعتیاد به روش های مختلفی انجام می‌شود که با توجه به ویژگی بیماران روش مناسب انتخاب می‌شود، پس در بردن بیمار به کمپ ترک اعتیاد مشهد عجله نکنید. علائم و رفتار هر بیمار با توجه به ویژگی های شخصیتی و نوع ماده مخدر متفاوت است. در جدول زیر با کلیک بر هر کدام از مواد می توانید آشنایی بیشتری در ارتباط با اعتیاد مربوطه داشته باشید. برای اطلاع از نشانه های بیمار معتاد کلیک کنید.

انواع  مواد مخدر

فواید تریاک

اعتیاد به شیره

قرص ترامادول

اعتیاد به هروئین

اعتیاد به متادون

ب 2 یا بوپرنورفین

انواع مواد محرک

کوکائین

علائم اعتیاد به شیشه

اعتیاد به کراک

انواع مواد توهم زا

ماده مخدر گل

اعتیاد به حشیش

قرص اکس

ال اس دی

سایر انواع مواد اعتیاد آور

اعتیاد به الکل

مصرف سیگار

ناس

ماده مخدر دستمال

قرص دراگون

 

ویژگی های یک کمپ ترک اعتیاد استاندارد در مشهد

همان طور که گفته شد بسیار مهم است که با ویژگی‌های یک کمپ ترک اعتیاد مشهد استاندارد آشنا باشید و هر مرکزی را برای درمان انتخاب نکنید. چرا که سم زدایی تنها اولین قدم در ترک اعتیاد است، اما برای آن کافی نیست. در واقع آنچه موجب پرهیز پایدار می‌شود توانمند شدن فرد از نظر روان شناختی است.

با این حال افرادی که در کمپ های اجباری سم زدایی را شروع می‌کنند بالعکس تحت فشارهای روانی بسیاری قرار می‌گیرند که باعث می‌شود در بسیاری از موارد با وجود سپری کردن دوران بسیار سخت پاکسازی بدن بازهم به سمت مصرف مواد گرایش پیدا کنند. در نتیجه این کمپ‌ها نه تنها به فرد کمک چندانی نمی‌کنند بلکه اوضاع او را پیچیده‌تر می‌سازند. برای انتخاب یک روش ترک اعتیاد استاندارد لازم است که به وجود موارد زیر دقت نمایید.

– برخورداری از مجوز رسمی از سازمان بهزیستی

– عدم استفاده از روش های اجباری نظیر تنبیه بدنی برای ترک

– برخورداری از متخصصین مورد نیاز از جمله پزشک، پرستار، روانشناس و مددکار اجتماعی

– داشتن محیط مناسب شامل امکانات رفاهی کافی

برای بردن به کمپ باید نتیجه تست اعتیاد ارائه داد؟

گاه بیمار با انجام رفتارها و نشانه هایی اطرافیان را به شک و شبهه می اندازد، در این زمان معمولا خانواده ها با تحمیل تست و یا مراجعه به کمپ ترک اعتیاد مشهد تلاش آن هم به صورت اجباری سعی در اثبات اعتیاد فرد دارند. غافل از اینکه این رفتارها بی اعتمادی و جدایی بین بیمار و خانواده را دو چندان می‌کند. توصیه می کنیم حتما برای کسب اطلاعات مقاله اعتیاد چیست را مطالعه کنید. در جدول زیر نیز می توانید با انواع تست اعتیاد آشنا شوید.

تست شیشه

تست هروئین

تست تریاک

تست گل یا ماری جوانا

تست متادون

تست ترامادول

تست حشیش

تست شیره

تست مورفین

تست اعتیاد به ب2

تست اعتیاد به کوکائین

تست اعتیاد به کراک

سخن آخر

خیلی از خانواده‌ها بارها و بارها بیمارشان را به مراکز و کمپ ترک اعتیاد مشهد برده‌اند و نتیجه‌ای نگرفته‌اند. این به این خاطر است که اعتیاد بیماری جسمی و روحی است. در بیشتر این کمپ ها به بعد روحی بیمار توجه نشده و به همین دلیل خیلی اوقات حتی دقیقا پس از خروج از کمپ ترک اعتیاد مشهد شاهد شروع مجدد مصرف بوده‌ایم. از این رو روش های نوینی برای حال این عزیزان به وجود آمده. با در نظر گرفتن ریشه های روانی و شناختی اعتیاد می‎‌توان نتیجه قابل اطمینان گرفت. در این خصوص می‌توانید با متخصصان خبره مجموعه ذهن نو مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپ ترک اعتیاد مشهد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا برای ترک شیره حتما باید به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کرد؟

امروزه برای ترک مواد افیونی نظیر تریاک و شیره درمان های سرپایی مختلفی ابداع شده است. برای مثال بسیاری از درمانگران برای کسانی که نمی خواهند مدت طولانی از کار و زندگی دور بمانند ترک اعتیاد به کمک داروهای نگهدارنده و استفاده از مشاوره روانشناسی را پیشنهاد می دهند. در ابن روش ها بدون اینکه نیاز به بستری و اقامت در یک مرکز داشته باشید می توانید روند درمانی خود را آغاز کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫25 دیدگاه ها

  1. سلام سبزوار هستم من با مادرم زندگی میکنیم یک حرومزاده شیرگی پسر مامانم معتاد کفترباز بالاسرمونه صبح تا شب تو خونه دعواست صبح تا شب قبلنا بابای شیرگیش الانم خودش از 7 صبح تا 12 شب پای تلویزیونه. از بچگیم با بابای معتادش قاچاقچی تریاک، مواد مصرف میکردن و منو کتک میزنن حتی همین الانشم دارم با گریه مینویسم شوهر زوری مادرم بود که خداروشکر سقط شد حالا پسر حرومزادش م ه دی قربانی حدودا 50 و خورده یی سنشه از بچگیم تا پارسال کفترباز بوده قاچاقچی و مصرف کننده تریاک شیشه ست همیشه کتکم میزنه پایین شهر هستیم و میدونید که همسایه های پایین شهر کافرن کوفه هستن کمک نکردن وگرنه بچگیم ازاد میشدم دو تا برادر بیغیرت دارم ازدواج کردن زمانیم که مجرد بودن برام برادری نکردن و منو ول کردن بهم محبت نکردن واگذارشون کردم بخدا من دختر دم بخت هستم
    دو تا زن تنها مملکت که میدونید قانون نداره 10 دفعه گرفتنش حتی 3 بار قتل عمد به من ولی هر3 بار این لعنتیا ولش کردن همین 27م اذر منو کتک زده با همسایه ها به من فحاشی میکردن اقا تو رو به هرکی میپرستید به من کمک کنید خیلی تنهام هیچکسو ندارم اگه راهی نیست قسمتون میدم این پیامو نادیده بگیرید. تورو خدا کمکم کنید

    1. سلام شرایط دردناک و سختی را در حال سپری کردن هستید. اما باید بدونید در همین کشور هم زنان مشابه شما زیادن که تونستن زندگیشون رو تغییر بدن . همیشه راهی وجود داره، شاید نتونید به خیلی از آرزوهاتون برسید ولی با تلاش و استفاده از فرصت ها حتما میتونید تغییر در زندگی تون ایجاد کنید. به خودتون ایمان داشته باشید و به جای خشم سعی کنید راهی برای استقلال پیدا کنید.

      1. سلام یعنی چی نتونم به ارزوهام برسم؟ چرا ناامیدترم میکنید؟ لطفا بگید کمپی رایگان هستش کجا؟ الان بازن؟

        1. چرا باید ناامید تر بشید ؟ در حال حاضر با مشکلی رو به رو هستید که باعث شده تمام دنیایتان در این محیط و ادم خلاصه بشه. حتما باید راه دیگری وجود داشته که بتونید این گره ایی که زندگی تان با این ادم خورده باز بکنید. شاید نبود این آدم بتونه به شما کمک کنه تا فرصت هاتون رو بهتر بررسی کنید. آدرس کمپ ها در همین مقاله آورده شده. جهت ارتباط تلفنی و دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی می تونید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

        2. سلام میخام همسرم رو بفرستم کمپ برای ترک میخام مدتی رو نگهش دارن چون خونه نمیتونم از پسش بربیام باید چیکار کنم ؟ میگن باید نامه از دادگاه داشته باشی من نمیخام خودش متوجه بشه میخام یهویی بیان ببرنش چیکار باید بکنم.مشهد ساکن هستم

          1. سلام برای اینکه بیمار به کمپ معرفی بشه ابتدا باید متخصص وضعیت ایشون رو بررسی کنه خودتون میتونید با شماره های درج شده تماس بگیرید و مراتب مشاوره و بستری را مطلع شوید.

          2. سلام باید با یک کمپ اجباری هماهنگ کنید تا بیان از تو خونه ببرنش .یک کمپ مشهد بلوار ***** هست. میتونید به اونحا مراجعه کنید .به امید تندرستی و سلامتی

      2. سلام
        آبجی دست مادرتو بگیر فرار کن . خیر زیتد هست که کمکت کنه. غصه نخور با خدا باش خودش درست میکنه برات. منم کمک میکنم.

        1. سلام شماچه کمکی میتونیدبکنیدمنم شرایطم مثل ایشونه منتها برادرتنی اینجوریه منومامانمومیزنه وماهم ازجوش تریاک استفاده میکردیم اروم بشیم امابیشتربدبخت ترشدم

          1. سلام و درود اعتیاد باعث میشه تمام فکر و ذهن آدم به سمت مواد و راه های پیدا کردن اون بره. به مرور زمان تمام ارزش ها و ارزوها از بین میرن و دیگه فرد خودش را هم فراموش میکنه. به همین دلیل همیشه تاکید می کنیم که در چنین زمان هایی بیمار بیش از هر زمانی نیاز به مراقبت و کمک های درمانگران ترک اعتیاد داره. توصیه می کنیم برای بهبود شرایط تون به مراکز معتبر ترک اعتیاد مراجعه نمایید.

    2. درودبرشمامن دکترم مشاورخانواده درمشهدلطفابااین شماره تماس یگیریدجهت مشاوره وراهنمایی093*******

      1. بخداخستم کتکای برادرم ازیه طرف این بلای خانمان سوزازطرف دیگه بامادرپیرومریضم زندگی میکنم داداشمم معتادوعرق خوره هربار2تا2تاصیغه میکنه تحت پوشش کمیته هستم

    3. سلام. شما نیاز به چه کمکی داری؟من شمارم رو مینوسم اما نمیدونم میبینی یا نه . من میتونم هزینه کمپ و ارسالش به کمپ رو انجام بدم من نیشابوری نیستم.099*****5

    1. سلام من اعتیاد به کریستال دارم وزن و ه هم دارم، هم خودم و هم پیر دوباره ام تحت پوشش بهزیستی هستیم اما دریغ از هرچزار تومن کمک مالی مستمری برای معیشت زندگیم و متاسفانه گرفتار این موادهم شدم و روز به. وز بدبخت تر میشیم،دیروز با یک کمپ صحبت کردم گفته بیا، وقتی لوازممو جمع کردم که برم از دم در بر گرداندم که با 200تومن نمیشه
      کسی یا کمدی هست که با200هزار، یک دوره منو بخوابونه؟
      ممنون میشم،
      شمارمم
      099***

    2. درود، بله هستن ولی مدت زمانش بالاست و اصلا خوب نیست، ینی امکانات رفاهی بسیار پایینی داره

    1. چقدر زمان می‌بره تا دیدگاه من پخش بشه تو سایت تون خداییش وقث واسم تنگه،بد شرایطی دارم خودم از بطرف زن و بچه ام از یطرف

    2. سلام من اعتیاد به کریستال دارم وزن و بچه هم دارم، هم خودم و هم پسرم هر دو تحت پوشش بهزیستی هستیم اما دریغ از هزار تومن کمک مالی مستمری برای معیشت زندگیم و متاسفانه گرفتار این موادهم شدم و روز به. وز بدبخت تر میشیم،دیروز با یک کمپ صحبت کردم گفته بیا، وقتی لوازممو جمع کردم که برم از دم در بر گرداندم که با 200تومن نمیشه
      کسی یا کمدی هست که با200هزار، یک دوره منو بخوابونه؟
      ممنون میشم،
      شمارمم
      099****

  2. سلتم
    من مسیحم مثل همه تون پردردم.من تویک خانواده فوق العاده فرهنگی بزرگ شدم.عاشق شدم.۱۲سال پای هم جنگیدیم نشد.تواین سالها دچاراعتیادشدم.فشارهای روانی که فیل میندازه تحمل کردم.الان متاهل هستم.اون قدرتنها وپردردم که هرشب میخوابم نمیدونم خورشیدی فرداهست که ببینم.میدونم خیلی سخت.توجمع تنها بودن.همیشه فقط خودتیروزی هزاربارمیشکنم.بدون کوچکترین حرفی.امیدوارم همه تون یه روززندکی واقعی روتجربه گنید.ازاد رها.من بعیدمیدونم خودم ّینم.دوستون دارم.چون شماهم لیاقت خوشبختی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره