تصمیم گیری برای سال جدید | برنامه برای سال جدید

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تصمیم گیری برای سال جدید به معنای موفقیت و پیشرفت در سال جدید است. به طور کلی تصمیم گیری زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که به برنامه خود باور داشته باشید و البته تعهد لازم را در اجرای آن بکار ببرد. برای تصمیم‌گیری سال جدید نیاز نیست تا بایدها را اعمال کنید.

رسیدن به اهداف و برنامه ریزی ها باید سرشار از علاقه، انگیزه و هدف باشد. در سال جدید همه سنین تصمیماتی خواهند گرفت که در صدد برآوردن آن تلاش خواهند کرد. برای تصمیم گیری درست نیاز به کمک مشاورین است. برای تصمیم گیری حتما از خدمات مشاوره فردی استفاده کنید. در ادامه مقاله علت تصمیم‌گیری برای سال جدید و قوانین آن را شرح داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تصمیم گیری برای سال جدید می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

تصمیم گیری برای سال جدید

تصمیم گیری های سال جدید ، ذهن نو

تصمیم گیری برای سال جدید در همه سنین واجب است. چرا؟ چون همه ما انسان ها در طول زندگی خطاها و رفتارهایی داشته ایم. که برای کنار گذاشتن آن نیاز به برنامه درستی داریم. چه بهتر که این برنامه با آغاز سال جدید همراه باشد. اکثر افراد علاقه دارند تا سال جدید را بدون مشکل و با سلامتی آغاز کنند و تا آخر به همین شکل ادامه دهند. همه افراد روزهای خوبی را برای شروع اهداف و برنامه ریزی هایشان انتخاب می‌کنند.

سال جدید نیز یکی از همین روزهایی است که افراد را به سمت برنامه ریزی سوق می‌دهد. برنامه ریزی های تحصیلی، شغلی، تقویت روابط اجتماعی و … از برنامه های سال جدید محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت تصمیم گیری درست کلیک کنید.

علت تصمیم گیری برای سال جدید

تصمیم گیری برای سال جدید روند پیشرفت ما را افزایش می‌دهد. این تصمیم‌گیری ها باعث رسیدن به اهداف و نزدیکی به تحقق برنامه ها می‌شود. به طور کل تصمیم‌گیری قدمی برای شروع اتفاقات خوش است. تصمیم‌گیری برای سال جدید نیاز به علت هایی در جهت رشد و پیشرفت افراد دارد. در ادامه به دلایی که باید برای سال جدید تصمیم‌گیری کنید اشاره کرده ایم.

 🔷امید و تعهد به برنامه ریزی در جهت تصمیم گیری برای سال جدید

یکی از علت های تصمیم گیری برای سال جدید امید و تعهد به برنامه ریزی است که فرد می‌گیرد. افراد اصولا امید به این دارند که در سال جدید همه چیز خوب و منحصر به فرد پیش برود. این دید مثبت به آینده و امیدی که به برنامه ریزی خواهید داشت موجب افزایش اعتماد به نفس و افزایش انگیزه در افراد می‌شود. به امید اینکه آینده خوبی با تصمیم‌گیری شما اتفاق خواهد افتاد در پیشرفت زندگیتان کمک رسان است.

 🔷مسئولیت پذیری در مورد تصمیم گیری

تصمیم گیری برای سال جدید باعث مسئولیت پذیری در افراد خواهد شد. با تصمیمات و برنامه ریزی هایی که راجع به سال جدید می‌گیرید، احساس مسئولیت در شما جوانه خواهد زد. و هرکاری که لازم باشد را در رابطه با رسیدن به اهداف خود انجام می‌دهید.

🔷انگیزه در انجام امور تصمیم گیری برای سال جدید

تصمیم گیری برای سال جدید انگیزه های زیادی را در افراد رشد می‌دهد. اینکه شما تلاش می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که برای سال جدید چه کارهایی انجام دهید تا به اهداف خود نزدیک تر شوید، شور، شوق و انگیزه را فوران می‌کند. و شما را به سمت اهداف و برنامه ها سوق می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تقویت اراده کلیک کنید.

قوانین تصمیم گیری برای سال جدید

برای تصمیم گیری ها همیشه قوانینی وجود دارد که اگر شرایط طبق آن ها پیش برود موفقیت آمیز خواهد بود. برخی از اصول و قوانین تصمیم‌گیری برای سال جدید را در ادامه شرح داده ایم.

 🔸عهد به برنامه ریزی

اولین قانون تصمیم گیری برای سال جدید، عهد و تعهد به برنامه ریزی است. خود را حمایت کنید و برای دستیابی به اهدافتان تلاش کنید. در ادامه نکاتی در رابطه با تعهد به تصمیم‌گیری اشاره کرده ایم.

  • تصمیم خود را با اطرافیان در میان بگذارید تا احساس مسئولیت داشته باشید.
  • زمانی که فکری به ذهن شما خطور می‌کند، سریعا عمل کنید و در دفتر برنامه ریزی یادداشت کنید.
  • تصمیم‌گیری و برنامه خود را به زمان های دیگر موکول نکنید.
  • تصمیم گیری برای سال جدید را به گونه ای بخواهید که دست یافتنی باشد. و بتوانید به شیوه درستی به آن عمل کنید.
  • تصمیمات را بر اساس ایده خود بنیان گذاری کنید.
  • برنامه ریزی داشته باشید که به شما انگیزه دهد.
  • برنامه و تصمیمی بگیرید که با ارزش ها و خواسته های شما یکسان باشد.

 🔸انگیزه برای برنامه ریزی | تصمیم گیری برای سال جدید

بهترین راه تصمیم گیری برای سال جدید و رسیدن به اهداف، انگیزه است. اگر برنامه ریزی های خود را بر اساس علاقه و اهداف خود بچینید، انگیزه کافی برای رسیدن به برنامه ریزی را بدست خواهید‌آورد. در ادامه انگیزه برای برنامه ریزی را شرح داده ایم.

  • تصمیمی که سال گذشته گرفته بودید و عمل نکردید، دوباره داخل برنامه ریزی جدید قرار ندهید. در این صورت دوباره با شکست مواجه می‌شوید و انگیزه کافی برای انجام برنامه دیگر را نخواهید داشت.
  • از تصمیم گیری های خیلی آسان آغاز کنید.
  • تصمیمی بگیرید که چالش داشته باشد.
  • تصمیمات محتاطانه بگیرید.
  • اهداف خود را توسعه دهید.
  • برنامه ای که اندازه توانتان است را انتخاب کنید.
  • تصمیمات خود را در 2 مورد خلاصه کنید.

 🔸اهداف خود را یادداشت کنید

نوشتن تصمیم گیری های سال جدید ، ذهن نو

سومین قدم تصمیم گیری برای سال جدید، یادداشت برداری است. اهداف خود را داخل دفترچه ای یادداشت کنید تا فراموش نکنید. با مشاهده و مرور تصمیم‌گیری هایمان، انگیزه بیشتری را خواهیم داشت.

 🔸طبق اصول خاصی پیش بروید | تصمیم گیری برای سال جدید

تصمیم گیری برای سال جدید، نیاز به برنامه ریزی اصولی دارد. تجسم و انجام اهداف بسیار لذت بخش خواهد بود.

  1. ابتدا هدف خود را تجسم کنید.
  2. از زمان رسیدن به هدف تا به حال را در ذهن خود برگیرید.
  3. تمام برنامه هایی که در این مسیر لازم است یادداشت کنید.
  4. در رابطه با تمامی کارهایی که در این مسیر لازم است تصمیم گیری کنید.
  5. برای انجام تمام فعالیت های طول مسیر برنامه ریزی داشته باشید.

 🔸سخت گیر نباشید

همیشه همه چیز آن طوری که ما انتظار داریم پیش نخواهد رفت. بنابراین با سخت گیری تنها موانع را برای خود زیاد خواهید کرد. تصمیم گیری برای سال جدید نیز شاید باب میل شما پیش نرود. اما با سخت گیری در برنامه ریزی های خود منحرف خواهید شد. با رد شدن از موانع به اهداف خود نزدیک تر می‌شوید.

🔸اهداف را جلوی چشم خود قرار دهید

رسیدن به اهداف نیاز به یادآوری و تمرکز دارد. برای رسیدن به اهداف لازم به یادآوری الزامی است. در ادامه راهکارهایی برای یادآوری اهداف شرح داده ایم.

  • تصمیم گیری برای سال جدید و رسیدن به اهداف نیاز به یادآوری دارد. تصمیماتی که یادداشت کرده اید را در محل کار، خانه، خودرو، کیف، ماشین و … قرار دهید تا همیشه اهدافتان جلوی چشم قرار داشته باشد. و زمانی که آنها را مشاهده می‌کنید در جهت تصمیم‌گیری خود حرکت کنید.
  • تصمیم گیری های خود را حتی کوچک داخل برنامه ریزی روزانه قرار دهید.
  • با استفاده از برنامه های یادآوری در تلفن همراه، برای انجام اهداف خود زمان مشخص کنید.

 🔸پیشرفت خود را ثبت کنید

تصمیم گیری برای سال جدید زمانی به خوبی پیش خواهد رفت که پیشرفت های خود را یادداشت کنید. برای پیگیری پیشرفت های خود اقدام کنید تا انگیزه ای برای رسیدن به اهداف داشته باشید.

  •  یادداشت کنید که چه زمانی از تلاش خود راضی بوده اید.
  • پیشرفت های خود را یادداشت کنید.
  • کارهایی که فراتر از برنامه ریزی پیش رفته است را یاداشت کنید.
  • با مطالعه یادداشت های خود از تجربیات گذشته استفاده کنید.

🔸خود را تشویق کنید

زمانی که اهداف خود را در جهت تصمیم گیری برای سال جدید به درستی انجام داده اید، به خود پاداش بدهید. با تشویق خود انگیزه چند برابر بیشتری را دریافت خواهید کرد. به نوعی خود را تقویت خواهید کرد تا در جهت پیشرفت و موفقیت بهتر عمل کنید.

🔸پیش بینی کردن مشکلات

بهتر است برای تصمیم گیری برای سال جدید؛ به مشکلات احتمالی نیز فکر کنید. به طور کلی در نظر گرفتن احتمالات و فکر کردن به موانع می‌تواند در این مورد بسیار موثر باشد. در این شرایط افراد خود را برای مشکلات بیشتری آماده کرده و در صورت رویارویی با آنها غافلگیر نمی‌شوند.

برخی از انواع تصمیم گیری برای سال جدید

با اینکه شرایط افراد باید یکدیگر متفاوت بوده و هر فردی برنامه ای متفاوت برای سال جدید خود دارد. اما به طور کلی برخی از موارد هستند که در هر شرایطی منجر به پیشرفت و ترقی در زندگی همه افراد می‌شوند. از این رو بهتر است آنان را در دستور کار تصمیم گیری برای سال جدید خود قرار داده و برخی از آنها عملی کنید. بعضی از آنها شامل موارد زیر می‌شود.

مطالعه کردن

شکرگزاری

ورزش کردن

کاهش دادن مصرف گرایی

دست به تولید و خلاقیت زدن

تمرین تنفس و اهمیت دادن به تغذیه

تمرکز بر روابط بین فردی

دوست داشتن خود

اجتماعی تر بودن

اهمیت تصمیم گیری برای سال جدید

تصمیم گیری برای سال جدید از این رو اهمیت دارد که منجر به هدفمندتر بودن افراد برای سال جدید می‌شود. در این صورت افراد با برنامه ریزی و انگیزه بیشتری پیش رفته و مسائل دیگری را تجربه می‌کنند. بسیاری از افراد به این دلیل دست به کاری نمی‌زنند؛ چون اصلا نمی‌دانند که باید از کجا شروع کنند و یا در چه زمینه ای تصمیم گیری نمایند. اما با برنامه ریزی در این مورد حتی کمی تحقیق می‌توان سال جدید را بسیار پرانرژی تر و قوی تر از هرزمانی شروع کرده و به انجام تمام کارها رسید.

کلام آخر

تصمیم گیری برای سال جدید به گونه های مختلفی صورت می‌گیرد. تصمیم‌گیری ها شامل برنامه ریزی های تحصیلی، شغلی، اجتماعی و مربوط به بهبود روابط خانوادگی است. اما به طور کل سالانه حداکثر 2 مورد را برای برنامه ریزی انتخاب کنید تا همان موارد را به درستی انجام دهید.

برای انتخاب این موضوع احتمالا با مشکل برخورد خواهید کرد. چرا که آگاه نیستید کدام موضوع باید اولویت تصمیم ‌گیری باشد. اما می‌توانید با کمک روانشناسان و مشاورین در این زمینه اولویت های برنامه ریزی خود را تعیین کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تصمیم گیری برای سال جدید می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره