خانه سالمندان خرم آباد | آدرس و هزینه های نگهداری

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خانه سالمندان خرم آباد چه امکاناتی دارد؟ پیدا کردن آدرس خانه سالمندان در خرم آباد برای بسیاری از افراد دشوار است، چرا که مستقر کردن پدر، مادر یا یا عزیزی در این مکان‌ها به خودی خود کار دشواری است، بنابراین پیدا کردن مکانی با شرایط مناسب بسیار خیلی از ما اهمیت دارد. سنین سالمندی به دلیل همراه بودن با برخی بیماری‌های جسمی و روحی، از دوره‌های حساس و در عین حال سختی می‌باشد. به همین دلایل گاه نگهداری از سالمند برای اطرافیان کار آسانی نیست. اگر با تمامی چالش‌ها و قضاوت‌هایی که در موردتان صورت گرفته؛ تصمیم گرفته‌اید از پدر و یا مادرتان در خانه سالمندان در خرم آباد مراقبت کنید؛ بهتر است علاوه بر موقعیت مکانی به دیگر فاکتورها همچون امکانات مرکز، نحوه برخورد پرسنل، برنامه‌های روزانه و … نیز توجه داشته باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

معرفی خانه سالمندان خرم آباد

گاهی شرایط جسمی و روحی سالمند، به گونه‌ای است که نگهداری از او در منزل برای فرزندان سخت می‌باشد؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرند آن‌ها را به خانه سالمندان خرم آباد بسپارند. در مراکز نگهداری از سالمندان خدمات ویژه 24 ساعته توسط افراد مختصص به سالخوردگان ارائه می‌شود که بتوانند سلامت جسمی و روحی خود را به دست آورند و به زندگی‌شان ادامه دهند.

در واقع هدف از تاسیس خانه‌های سالمندان نیز افزایش کیفیت زندگی انسان‌های سالمند است تا بتوانند با افزایش سطح سلامتی خود زندگی بهتری داشته باشند.

خانه سالمندان خرم آباد از زیرمجموعه های سازمان بهزیستی است که امکانات لازم را برای زندگی افراد سالخورده در بهترین شرایط فراهم می‌آورند. برای آشنایی بیشتر با نیازهای سالخوردگان حتما مقاله روانشناسی سالمندان را بخوانید.

دوره سالمندی و اهمیت مراقبت در آن

در سنین سالمندی توانمندی افراد کاهش پیدا می‌کند و ممکن است آن‌ها به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی نیز مبتلا شوند. همین موضوع علت اصلی نیاز آن‌ها به مراقبت و نگهداری بیشتر است.

فروشگاه آرامیس

گاهی سالمندان به دلیل کهولت سن و زوال عقل، دچار بیماری آلزایمز نیز می‌شوند و همین موضوع نگهداری آن‌ها را برای فرزندان سخت‌تر می‌کند.

یکی از موضوعات مهمی که در سنین سالمندی باید به آن توجه بیشتری شود؛ برقراری ارتباط عاطفی با سالمند می‌باشد که مانع از بروز افسردگی در او می‌گردد. بنابراین بسیار مهم است که سالمند در محیطی زندگی کند که از آن رضایت دارد. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای مراقبت از سالمندان کلیک کنید.

آدرس خانه سالمندان خرم آباد

در جدول زیر آدرس خانه سالمندان شهر خرم آباد را آورده‌ایم:

آسایشگاه سالمندان صدیق خرم آباد _ جاده اندیمشک – خرم آباد – سرکوچه ایرانمهر 12

انواع خدمات در خانه سالمندان خرم آباد

در اغلب مراکز و خانه‌های سالمندان در سراسر کشور امکانات رفاهی لازم جهت زندگی کردن سالمندان فراهم است. پرستاران و پزشکان متخصص در این مراکز آماده کمک و رسیدگی به سالمندان می‌باشند. در ادامه به برخی از خدمات مهمی که در خانه سالمندان خرم آباد ارائه می‌شود؛ اشاره کرده‌‍‌ایم. برای آشنایی با معایب و مزایای خانه سالمندان کلیک کنید.

  • ایجاد امکان اقامت دائم و موقت برای سالمند
  • رسیدگی به تغذیه صحیح و مناسب متناسب با سطح سلامت فرد
  • ارائه خدمات پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات توان‌بخشی و فیزیوتراپی
  • ارائه خدمات تفریحی
  • کار درمانی و گفتاردرمانی
  • و ….

مزایای خانه سالمندان

در خانه سالمندان خرم آباد پرسنل و کادر آموزش دیده و متخصص مشغول به فعالیت هستند که ضمن رسیدگی به فعالیت‌های روزانه سالمند، از نظر پزشکی نیز او را زیر نظر دارند.

رسیدگی‌های پزشکی و مراقبت‌های روزانه از سالمند مانع از بروز بیماری جدید در او می‌شود و همینطور سبب بهبودی سریع او نیز خواهد شد.

از سویی دیگر افراد با اقامت در خانه سالمندان، با هم سن و سالان خود ارتباط برقرار می‌کنند و این گونه می‌توانند تعاملات اجتماعی خود را با دیگران حفظ نمایند. برای آشنایی با رسیدگی های لازم در دوران سالمندی کلیک کنید.

معایب خانه سالمندان خرم آباد

افراد مسن با قرار گرفتن در خانه سالمندان، به دلیل کاهش استقلال و همینطور داشتن مشکلات جسمی و روحی، دچار افسردگی می‌شوند.

افراد با افزایش سن تمایل دارند باقی عمر خود را در کنار فرزندان و خانواده‌شان باشند و زندگی عادی و یکنواخت خانه سالمندان روحیه آن‌ها را تصعیف می‌کند.

بنابراین حتی اگر تصمیم دارید پدر و یا مادر خود را به خانه سالمندان ببرید، حتما در زمان‌های مناسب به دیدارشان بروید؛ چراکه دوری از فرزندان می‌تواند شرایط سالمندان را بدتر کند. در صورتی که آن‌ها احساس کنند از سوی فرزندان طرد شده‌اند امید خود را به زندگی از دست می‌دهند. برای جلوگیری از افسردگی سالمندان کلیک کنید.

استانداردهای لازم برای خانه سالمندان خرم آباد

خانه‌های سالمندان به چندین طریق اداره می‌شوند؛ برخی از مراکز خصوصی هستند و نسبت به مراکز دولتی و خیریه‌ها، دارای امکانات رفاهی بالاتری می‌باشند و به عبارتی استانداردهای بیشتری در آن‌ها رعایت شده است. برای اطلاع از بهترین رفتار با سالمند کلیک کنید.

باید اشاره کنیم که استانداردهای کلی خانه سالمندان در خرم آباد توسط اداره بهزیستی مشخص می‌گردد و حتما همه مراکز باید آن را رعایت کنند. از مهم‌ترین استانداردهای لازم در آسایشگاه سالمندان موارد زیر می‌باشد:

  • برخورداری از کادر پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات روان‌درمانی به سالمندان
  • برخورداری از برنامه‌های تفریحی در تمامی مراکز
  • داشتن محیطی تمیز و مناسب جهت اقامت افراد سالخورده
  • داشتن آسانسور جهت جابجایی سالمندان
  • و …

سخن آخر

اغلب افراد با مستقر شدن در خانه سالمندان خرم آباد شرایط سختی را تجربه می‌کنند و این موضوع آن‌ها را آزار می‌دهد. حتی اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که پدر و یا مادرتان را به خانه سالمندان ببرید، سعی کنید برای این کار او را راضی کنید و حتما رفتن به این مراکز را با رضایت او انجام دهید.

به پدر و یا مادر خود بگویید که خانه سالمندان خرم آباد را برای بهبود وضعیت جسمانی و روحی او انتخاب کرده‌اید و حتی با رفتن او به خانه سالمندان بیش از گذشته در کنارش هستید و پس از مدتی او را نزد خود باز می‌گردانید. اینگونه پدر و یا مادرتان متوجه می‌شود که دلیل تصمیم شما بی‌علاقگی به آن‌ها نیست؛ بلکه قصدتان این است که شرایط مصاعدی را برایشان فراهم کنید.

بردن پدر و مادر به اجبار و یا با فریب به خانه سالمندان خرم آباد ، باعث می‌شود که شما شرایط زندگی کردن را برای او سخت کنید و او احساس کند که فرزند ناسپاسی دارد. در صورتی که در مورد نگهداری از والدین یا سالمندتان دچار سردرگمی هستید، می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدرس خانه سالمندان خرم آباد می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره