غرور مردانه | 3 عامل شکستن غرور مرد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

غرور مردانه یکی از نیازهای اساسی روان آقایان به شمار می‌رود. در تمامی روابط شاید مشکلاتی پیش بیاید که باعث تنش و استرس شود؛ اما اینکه غرور‌مردانه حفظ شود بسیار مهم است. مسائل گوناگونی وجود دارد که به طور کل باعث بروز استرس و اختلال بد ریخت انگاری در مردان می‌شود. که عبارتند از: وضیعت مالی نامناسب، قد کوتاه و ریزش موها. که به تدریج باعث بروز افسردگی و چالش در زندگی خواهد شد.

بنابراین همه خانم ها باید از مسائلی که مربوط به حفظ غرور‌مردانه می‌شود آگاه باشند. راه های حفظ غرور مردانه شامل احترام، واگذاری تصمیم گیری نهایی، رعایت قوانین و … است. در ادامه در رابطه با این موضوع صحبت هایی شده است که به خانم ها برای حفظ غرور‎مردانه کمک خواهد کرد. برای اطلاع از تفاوت زن و مرد کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

غرور مردانه

ویژگی های غرور مردانه

غرور مردانه یکی از ویژگی های شخصیتی و مهم مردان به شمار می‌آید. مردان بیش از خانم ها به دنبال قدرت و بزرگی هستند به همین دلیل غرور‌مردانه برایشان بسیار حائز اهمیت است. برای همه مردان شکستن غرور سخت و دشوار است و اگر به این غرور توجهی نشود زندگی مشترک با چالش همراه خواهد شد.

در کل غرور مردان به تائید شدن همسر بستگی دارد. خانم ها به عنوان همسر باید برای حفظ غرور همسر خود تلاش کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راهکار برای حفظ غرور‌مردانه با مشاورین در ارتباط باشید. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

عواملی که غرور مردانه را می‌شکند؟

3 مورد اصلی که باعث خدشه دار شدن غرور مردانه می‌شود در ادامه شرح داده ایم.

1.‎ قد کوتاه‌

قد کوتاه یکی از مواردی هست که غرور مردانه را خرد می‌کند. درست است که قد دست خود آدم نیست اما بسیاری از مردان به دلیل قد کوتاهی که دارند خود را سرزنش می‌کنند. قد بلند یکی از معیارهای آقایان برای جذابیت و قدرت است. بنابراین قد کوتاه مردان به نوعی نقطه ضعف به حساب می‌آید. و مردانی که قد کوتاه دارند از این موضوع رنج می‌برند، حال فکر کنید فردی مدام به این نکته اشاره کند!

قطعا غرور‌ مردانه خدشه دار می‌شود و حتی برخی دچار افسردگی می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افسردگی در مردان کلیک کنید.

2. غرور مردان و وضعیت مالی

یکی از مسائل و مواردی که غرور مردانه را به خطر می‌اندازد، وضعیت مالی است. وضعیت مالی فارق از جنسیت برای همه افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. مردان وضعیت مالی خوب را ارزش و شخصیت خود می‌دانند. به همین دلیل زمانی که راجع به مسائل بد مالی آن‌ها صحبت کنید احتمالا با پرخاش و استرس مواجه می‌شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مدیریت مشکلات مالی کلیک کنید.

3. موهای سر

تاثیر مو در غرور مردانه

با افزایش سن، مردان اکثر موهای سر خود را از دست می‌دهند. همه آقایان نیز نگران هستند که با افزایش سن و ریزش موها زیبایی خود را از دست خواهند داد. حتی گاهی این موضوع به قدری حساس می‌شود که موجب بروز اختلال بد ریخت انگاری بدنی می‌شود. بنابراین غرور مردانه با ریزش موهای سر خدشه دار خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر حتما در زمینه شناخت مردان کلیک کنید.

چگونگی حفظ غرور مردان

شما با رفتار و رعایت نکاتی می توانید غرور مردانه همسر، پدر و سایر مردان زندگی تان را حفظ کنید. کافی است چند نمونه از موارد ذکر شده را امتحان کنید و تاثیر آن را به چشم ببینید.

1. لجبازی نکردن

برای حفظ غرور مردانه همسر خود با او در مسائل و موارد مختلف لجبازی نکنید. اگر کاری که انجام می‌دهد مشکل دار است و یا رفتاری اشتباه دارد، به طور غیر مستقیم و ملایم ایراد کار او را بگیرید. نقش خود را به عنوان همدم و همراه پر رنگ کنید تا غرور‌ مردانه حفظ شود.

برای صحبت محبت آمیز و غیر مستقیم از جمله مقابل استفاده کنید: عزیزم من از اینکه تو همه کارها را درست انجام میدی مطمئنم، اما بنظرت بهتر نیست در مورد انجام این کار بیشتر فکر کنی؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت و راه های مقابله با لجبازی زنان کلیک کنید.

2. حفظ قوانین

آقایان خط قرمز ها و قوانینی دارند که حفظ آن برای شان بسیار حائز اهمیت است. با حفظ قوانین و مسائلی که مورد اهمیت همسرتان است به گونه ای غرور مردانه او را استوار کرده اید. بهتر است به گونه ای رفتار کنید که احترام همه جانبه در زندگی وجود داشته باشد. و متوجه این احترام شود.

3. حفظ غرور مردانه با استقبال گرم

برای حفظ غرور مردانه اسقبال گرم در زندگی داشته باشید. هنگام سرکار رفتن و بازگشت به استقبال همسر خود بروید و احترامی که به او و زحماتش قائل هستید را نشان دهید. از او تشکر کنید و بگویید که قدردان زحماتی که برای رفاه خانواده می‌کشد، هستید.

4. احترام همه جانبه

حتی زمانی که با همسر خود قهر هستید، در محیط های گوناگون و موقعیت های مختلف این قهر ها را بروز ندهید. بهتر است با هر شرایط و موقعیتی که دارید، برای حفظ غرور مردانه همسرتان او را تحقیر نکنید و در جمع او را بزرگ نشان دهید. مردان نیز مانند خانم ها نیاز به احترام و توجه دارند. حتی زمانی که قهر هستید از کلمات محبت آمیز استفاده کنید و در جمع او را تائید کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احترام به همسر کلیک کنید.

5. حفظ غرور مردانه با واگذاری تصمیمات نهایی با همسر

برای حفظ غرور مردانه، تصمیمات نهایی را به همسر خود واگذار کنید. به این معنی که خود هیچ نظری نداشته باشید خیر! به عنوان خانم خانه در تصمیم گیری نظر خود را اعلام کنید اما برای حفظ غرور مردانه همسر خود در نهایت طبق نظر او کارها را انجام دهید.

6. تایید از سمت همسر

مهم ترین و اساسی ترین مسئله ای که باعث حفظ غرور مردانه همسر می‌شود عبارت است از.

  • آقایان علاقه به دیده شدن توسط همسر دارند.
  • آقایان نیاز دارند تا از سمت خانم هایشان تشویق شوند.
  • اقایان دوست دارند تا همسرشان به او ابراز علاقه کند.
  • مردان دوست دارند تا از زحماتشان قدردانی شود.
  • مردان دوست دارند تا مورد علاقه همسر خود باشند.
  • مردها دوست ندارند که مورد مقایسه قرار بگیرند.

برای درک بهتر حتما مقاله مرد بودن را بخوانید.

کلام آخر

با مطالعه مقاله متوجه شده اید که خرد شدن غرور مردانه چه تبعاتی به همراه دارد. همانطور که شکستن غرور مردانه باعث بهم ریختن زندگی می‌شود، حفظ غرور مردانه نیز باعث استحکام زندگی خواهد شد. نحوه برخورد با مردان باعث تقویت غرور‌مردانه یا شکستن این غرور می‌شود.

برای اطلاع از نحوه رفتار با مردان و حفظ غرور آنها از روانشناسان و مشاورین کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه غرور مردانه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره