ازدواج دختر خاله با پسر خاله | معایب و مزایا

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج دختر خاله با پسر خاله در بسیاری از خانواده ها به دلیل فوایدش رخ می‌دهد. این ازدواج را می‌توان از جهات گوناگونی مورد بررسی قرار داد تا درست و غلط بودنش را مشخص کرد. ازدواج فامیلی منافع و فواید بیشتری نسبت به معایب آن دارد. از فواید ازدواج دختر‌خاله با پسر خاله می‌توان به آشناییت با خانواده ها، فرهنگ مشترک، آسودگی خاطر و … اشاره کرد.

ولی مهم ترین عیب ازدواج فامیلی، مشکلات ژنتیکی است. فرزندان حاصل این نوع ازدواج ها با ضریب بالاتری مبتلا به سندرم داون، مشکلات ژنتیکی و معلولیت می‌شوند. اما قبل از هر گونه ازدواجی، چه ازدواج فامیلی و چه ازدواج غیر فامیلی به مشاوره قبل از ازدواج رجوع کنید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

ازدواج دختر خاله با پسر خاله

هیچ فردی را نخواهید دید که به دلیل منافع وارد رابطه ای نشده باشد. تمام روابط افراد به دلیل سودهایی که دارد پایدار خواهد ماند. قابل ذکر است که منافع فقط مادیات نیست! حمایت خانواده ها، آشنایی با خانواده و علاقه نیز جزو منافع به حساب می‌آیند.

به همین دلیل ازدواج فامیلی نیز پر از سود و منافع است که افراد را به سمت خود می‌کشاند. ازدواج‌ های فامیلی مانند ازدواج دختر‌خاله با پسر خانه یکی از وصلت های پر تکرار در میان خانواده ها است. این ازدواج ها بیشتر از معایب، منافعی دارد که در ادامه با تمام این مسائل آشنا خواهیم شد. با این حال به دلیل اهمیت پیامدهای آن متخصصین این ازدواج را توصیه نمی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج فامیلی کلیک کنید.

معایب ازدواج دختر خاله با پسر خاله

معایب ازدواج دختر خاله و پسر خاله

ازدواج دختر ‎خاله با پسر خاله علاوه بر فواید، معایبی نیز دارد. که در ادامه در رابطه به مهم ترین معایب این ازدواج اشاره کرده ایم.

قبل از آن حتما درباره بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی بخوانید.

ژنتیک

اصلی ترین و مهم ترین مساله در ازدواج‌دختر خاله با پسر خاله مسائل ژنتیکی است. قبل از ازدواج آزمایش های ژنتیکی در زمینه فرزندآوری را بررسی کنید. این ازدواج ها خطر به دنیا آمدن کودکان ناقص را افزایش می‌دهد. حتی خطر ابتلا به اختلالات ژنتیکی در نوه هایتان نیز بالا است. به دنیا آمدن کودکان معلول، کودکان دارای سندرم داون و بیماری های خاص مخصوصا مشکلات خونی در این ازدواج اتفاق خواهد افتاد.

ازدواج دختر خاله با پسر خاله و دخالت های زیاد خانواده ها

در ازدواج دختر خاله با پسر خاله ، خانواده ها به دلیل آشناییت با یکدیگر و در واقع راحت بودن با عروس و داماد اجازه هر نوع دخالت را به خود خواهند داد. دخالت های بیجا حتی در زمینه دکوراسیون منزل، مدل لباس، زندگی زناشویی و … اتفاق خواهد افتاد. گاهی خانواده ها چون خیلی با عروس و داماد خود راحت هستند به دنبال بررسی و آگاهی زیاد از زندگی فرزندانشان می‌باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دخالت والدین در ازدواج کلیک کنید.

وابستگی شدید قبل از ازدواج

یکی دیگر از معایب ازدواج دختر خاله و پسر خاله، وابستگی هایی است که قبل از ازدواج‌صورت می‌گیرد. اینگونه در نظر بگیرید که دختر‌خاله و پسر‌خاله ای به یکدیگر علاقه دارند و به دلیل رابطه خویشاوندی از ازدواج‌باهم اطمینان دارند. اما این مساله را در نظر نمی‌گیرند که شاید ازدواجشان با مشکلاتی برخورد داشته باشد و به شدت به یکدیگر وابسته می‌شوند و حتی گاهی رابطه جنسی قبل از ازدواج نیز در این افراد اتفاق خواهد افتاد.

فواید ازدواج دختر خاله با پسر خاله

مزایای ازدواج دختر خاله و پسر خاله

فواید ازدواج دختر‌خاله با پسر خاله نسبت به معایب آن گاه برتری می کند. در ادامه به بررسی فواید این ازدواج پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اهمیت خانواده همسر در ازدواج کلیک کنید.

فرهنگ مشترک

یکی از مشکلاتی که در ازدواج های دیگر وجود دارد، فرهنگ متفاوت است. اما ازدواج دختر خاله با پسر خاله به دلیل فرهنگ های مشترک و آشنایی از فرهنگ یکدیگر با این مشکلات روبرو نخواهد شد.

کمتر بودن تنش های زندگی

زوجین در اوایل زندگی به دلیل تفاوت هایی که دارند بیشتر با یکدیگر درگیر خواهند شد. اما در ازدواج دختر خاله و پسر خاله به دلیل اینکه از کودکی با یکدیگر ارتباط داشته اند و به شناختی از ویژگی های یکدیگر رسیده اند. با تنش ها و مشکلات کمتری در زندگی روزمره روبرو خواهند شد. به همین دلیل یکی از فواید مهم ازدواج دختر‌خاله با پسر‌خاله ، کاهش تنش ها در زندگی است.

با این حال چنین زوج هایی هم به زوج درمانی نیاز پیدا می کنند.

کمک و حمایت والدین

همانطور که در ازدواج دختر خاله با پسر خاله خانواده ها بیشتر دخالت می‌کنند، همان قدر نیز کمک و حمایت والدین در شرایط سخت بیشتر می‌شود. اگر زوجین با مشکلاتی روبرو شوند و یا نیاز به حمایت داشته باشند خانواده ها برای کمک به آنها همه کار خواهند کرد.

آسودگی خاطر خانواده ها به دلیل آشنایی

ازدواج سالم در شرایط امروزی بسیار دشوار شده است. آشنایی خانواده ها و دختر یا پسر از کودکی به خانواده ها آسودگی خاطر می‌دهد. به دلیل شناختی که خانواده ها از یکدیگر دارند با خیال راحت تری دختر خود را عروس خواهند کرد. به همین دلیل یکی از فواید ازدواج دختر خاله با پسر خاله آسودگی خاطر خانواده ها به دلیل آشنایی است.

حل سریع مسائل مالی

یکی از فواید ازدواج دختر خاله و پسر خاله حل سریع مسائل مالی است. بسیاری از ازدواج های غیر فامیلی، زمانی که با مشکلات مالی همراه شود، خانواده ها سخت‌تر کمک می‌کنند. اما در ازدواج دختر‌ خاله با پسر خاله مسائل مالی توسط خانواده ها راحت تر حل خواهد شد.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله در مورد ازدواج دختر خاله با پسر خاله صحبت شده است. به فواید و معایب این ازدواج نیز اشاره کرده ایم. از مهم ترین مزیت ازدواج های فامیلی به آشنایی با فرد مقابل می‌توان اشاره کرد. اما حتما قبل از ازدواج با هر شخصی با مشاورین و روانشناسان مشورت کنید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج دختر خاله با پسر خاله می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره