روانشناسی مردان | 3 بعد اصلی از روان مردان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

روانشناسی مردان شاخه ای از روانشناسی است که به شناخت بهترمردان کمک می‌کند. اصولا آقایان عجله برای بیان اصل مطلب دارند. هیچ علاقه ای به جزئیات ندارند و رک و پوست کنده مطالب را بیان می‌کنند.

آن‌ها در بیان احساسات ضعیف عمل می‌کنند و در سکوت ابراز علاقه می‌کنند. به دلیل کلیشه های قدیمی که از دوران کودکی آموزش دیده‌اند “مرد نباید احساسات خود را بیان کند” یا “مرد باید کار را هویت خود بداند” موجب تقویت منطق در مردان شده‌است.

و به همین دلیل بخشی از هویت آن‌ها را کار، مسئولیت پذیری و تلاش برای رفاه حال خانواده تشکیل داده است. روانشناسان برای درک بهتر مردان به شما کمک خواهند کرد. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

روانشناسی مردان

روانشناسی کامل مردان

روانشناسی مردان به درک و فهم بهتر از رفتار آقایان کمک می‌کند. همانطور که در روانشناسی‌زنان صحبت کرده ایم، زنان و مردان از ویژگی های یکسانی برخوردارند. اما این ویژگی ها با تربیت و محیط افراد از یکدیگر متمایز می‌شود. آگاهی و شناخت مردان سخت و دشوار نیست. و هر خانمی برای برقراری ارتباط سالم، صحیح و موفق نیاز به شناخت از آقایان دارد.

یک سری ویژگی ها به آقایان نسب داده‌می‌شود. که عبارتند از: افتخار آفرینی، غرور، رقابت پذیری، ماجراجویی و جاه طلبی. اما این ویژگی ها در همه مردان وجود ندارد. و در هر کدام با شدت و درجات مختلفی نشان داده‌می‌شود. به طور کل هر فردی چه خانم و چه آقا باید توانایی های خود را تقویت کند تا سازگاری خود را با محیط را قوی کند.

فروشگاه آرامیس

حتما برای درک تنوع طلبی جنسی مردان کلیک کنید.

تفاوت ها در روانشناسی مردان

زنان و مردان در موارد مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند. تفاوت ها در رفتار، کردار و ویژگی این دو گروه مشهود است. در ادامه برای آگاهی شما به بررسی این تفاوت ها از نظر روانشناسی مردان پرداخته‌ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

1. احساسات

همانطور که قبلا گفته شد، زن و مرد از یک مدل مغز و ویژگی ها به دنیا می‌آیند. اما تربیت نقش مهم تری در شکل گیری افراد دارد. و روانشناسی مردان به بررسی این ویژگی های فردی در مردان می‌پردازد.

پسران از دوران کودکی با این جمله که “مردها گریه نمی‌کنند” بزرگ شده‌اند. و به دلیل همین شیوه تربیتی در بیان احساسات ضعیف عمل می‌کنند.

آن‌ها از دوران کودکی یاد گرفته اند. که باید پر قدرت و پر توان تلاش کنند. و عواطف و احساسات را در زندگی خود قرار ندهند. حتی گاهی به سرکوب نیازها، احساسات و عواطف خود می‌پردازند تا به حرف دیگران و کلیشه هایی که از کودکی آموخته اند عمل کنند.

در نهایت تمام این سرکوب ها سبب می‌شود تا آقایان کمتر به احساسات توجه کنند و بیشتر طبق منطق خود تصمیم بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کم حرفی مردان کلیک کنید.

2. روانشناسی مردان | فیزیولوژیک

یکی از تفاوت های خانم ها و آقایان از نظر روانشناسی مردان، تفاوت فیزیولوژیکی است. رقابت برای غذا، پول، جنگ های تن به تن و چالش های زندگی بخش های مهمی از ویژگی مردان است. اما توانایی های بدنی از ابتدا تفاوت قابل توجهی نسبت به خانم ها دارد. تلاش برای بقا، جفت گیری و … از زمان قدیم و از زمان انسان های اولیه در مردان وجود داشته است.

در قسمت های مغز نیز نیمکره راست مغز آقایان از نیم کره چپ بزرگ تر است. نیم کره راست مخصوص کسب مهارت های فیزیکی، ماهیچه ای و تطابق چشمی است. و قسمت های کمتری از مغز مردان درگیر بیان احساسات و عواطف است. به همین دلیل آقایان نسبت به خانم ها ضعیف تر عمل می‌کنند.

حتما مقاله شناخت مردان را بخوانید.

علم روانشناسی مردان

3. توانایی ها

سومین تفاوت از نظر روانشناسی مردان، توانایی ها است. از قدیم الایام آقایان بیشتر درگیر فعالیت های بیرون از خانه بودند. و وظایف خانم ها در کارهای خانه و فرزند پروری خلاصه می‌شد.

به همین دلیل بود که آقایان کار خود را بخشی از هویت و اولویتشان قرار می‌دهند. مردان برای تامین نیازهای خانواده و افرادی که دوست دارند تلاش می‌کنند. و برای رفاه حال خانواده از توانایی ها، زرنگی ها، قدرت بدنی و جاه طلبی خود استفاده می‌کنند.

برای شناخت بیشتر مردان بی مسئولیت کلیک کنید.

شناخت مردان بر اساس رفتار و زبان بدن

به طور کل زبان بدن خیلی از رفتارهای افراد را نشان می‌دهد. روانشناسی نیز به طور کل به بررسی زبان بدن همه افراد پرداخته‌است. روانشناسی مردان به بررسی شناخت رفتار و زبان بدن آقایان پرداخته‌است. در ادامه زبان بدن آقایان را توضیح داده‌ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زبان بدن کلیک کنید.

1. پنهان کردن دست راست

از نگاه روانشناسی مردان، پنهان کردن دست راست پنهان کردن اطرافیان است. با این رفتار به شما می‌گوید که علاقه ای ندارد درباره اطرافیان و دوستان او اطلاعاتی داشته باشید.

2. روانشناسی مردان و پنهان کردن دست چپ

اگر مردی دست چپ خود را از شما پنهان کرد، یعنی علاقه ای به ارتباط با شما ندارد. از نگاه روانشناسی مردان، این رفتار نشان از پنهان کاری مسائل شخصی است.

3. گذاشتن دست در جیب

طبق بررسی های روانشناسی مردان، اگر مردی دستانش را در جیب هایش قرار داد، احتمالا در حال پنهان اطلاعات با ارزش شخصی خود است.

4. روانشناسی مردان و تکان دادن پاها

تکان دادن پاها از نظر روانشناسی مردان عجله و عدم علاقه به ادامه گفتگو است. این رفتار نشان از این است که از شما خوششان نیامده و پس از تمام شدن صحبت به سرعت محل را ترک خواهند کرد.

5. پوشاندن دهان

پوشاندن دهان از منظر روانشناسی مردان نشان از پنهان کاری است. اصولا با این رفتار آنها از بیان صداقت دوری می‌کنند و اندکی خجالتی هستند.

6. جفت کردن پاها

جفت کردن پاها از نظر روانشناسی مردان نشان از حالت تدافعی، موافق نبودن و عدم حس خوب آن است.

7. گذاشتن دو پا کنار هم

زمانی که مردی هر دو پای خود را روی زمین قرار دهد، نشان از صداقت و راستگویی اوست. از نظر روانشناسی مردان، معمولا این افراد راستگو، صادق و متعادل هستند.

زبان مردان

کلام آخر

روانشناس به پیشرفت برقراری ارتباط با مردان کمک می‌کند. آگاهی از دنیای مردان و نشانه های رفتاری آنها به روابط سالم و صمیمانه کمک می‌کند. مشورت از روانشناس در این رابطه کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی مردان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره