ازدواج دختر عمو با پسر عمو | 5 خطر و 4 مزیت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج دختر عمو با پسر عمو یکی از ازدواج‌ های‌فامیلی پر طرفدار است. بسیاری از افراد به دلیل شناخت کاملی که از خانواده‌ها دارند، راضی به وصلت فرزندان خود با فامیل می‌شوند. ازدواج دختر عمو با پسر‌عمو معایب و فواید زیادی دارد. که البته مشکلات ژنتیکی از بزرگ ترین معضل این ازدواج است. ضریب خطای بیماری ژنتیکی در ازدواج دختر عمو و پسر‌عمو بسیار بالا است. از فواید این ازدواج می‌توان به آشنایی خانواده ها، ازدواج راحت، فرهنگ یکسان و شناخت خانواده ها اشاره کرد. در ادامه در رابطه با فواید و معایب ازواج دختر عمو و پسر عمو اشاره کرده ایم. برای اطلاع از اهمیت خانواده همسر در ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج دختر عمو با پسر عمو می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شمراه 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

ازدواج دختر عمو با پسر عمو

ازدواج دختر عمو با پسر عمو فواید و معایب بسیاری دارد. که از معایب آن می‌توان به اصلی ترین مشکل که ژنتیک است اشاره کرد. در واقع وجود ژن های بیمار در ژنتیک پدر و مادر به فرزند انتقال می‌یابد و باعث بروز اختلالات ژنتیکی، معلولیت، سندرم داون و … می‌شود. حتی اگر این بیماری ها به فرزندان انتقال نیابد، به نسل های بعدی منتقل می‌شود. اما از فواید ازدواج دختر‌عمو با پسر عمو می‌توان به تناسب خانوادگی، ازدواج آسان و شناخت کامل از خانواده و فرد اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج فامیلی کلیک کنید.

مزایای ازدواج دختر عمو با پسر عمو

فواید ازدواج دختر عمو با پسر عمو

فواید ازدواج دختر عمو با پسر عمو به روابط خانوادگی و آشنایی های خانواده ختم می‌شود. در ادامه به فواید‌ازدواج دختر‌عمو با پسر عمو اشاره کرده ایم.

حتما به پیج اینستاگرام ذهن نو هم سر بزنید.

آشنایی با خانواده

یکی از مهم ترین فواید ازدواج دختر عمو با پسر عمو، آشنایی با خانواده ها است. خانواده ها از روحیات و رفتار یکدیگر اطلاع دارند و نسبت به افراد دیگر کمتر دچار تنش و دغدغه خواهند شد. اینکه خانواده ها به شناخت کاملی از عروس یا داماد خود رسیده اند و از کودکی با او در ارتباط بوده‌اند.

ازدواج راحت

معمولا ازدواج دختر عمو با پسر عمو سختی های زیادی را همراه ندارد. ازدواج های فامیلی به دلیل شناخت و رضایت بیشتر خانواده به آسانی صورت می‌گیرد. خانواده ها در ازدواج دختر‌عمو با پسر عمو توقعات کمتری دارند و فشارهای کمتری به یکدیگر وارد می‌کنند. بنابراین ازدواج راحت تری در این وصلت ها اتفاق می‌افتد. برای اطلاع از سختی های ازدواج کلیک کنید.

فرهنگ یکسان

از فواید ازدواج دختر عمو با پسر عمو می‌توان به فرهنگ یکسان نیز اشاره کرد. اینکه پدران در یک خانواده بزرگ شده اند و با یک شیوه تربیتی و فرهنگ رشد یافته اند، مشکلات ازدواج را کمتر می‌کند. و احتمال اینکه زوجین در آینده با مشکل روبرو شوند، بسیار کمتر است.

شناخت دختر عمو با پسر عمو از یکدیگر

از فواید ازدواج دختر عمو با پسر عمو می‌توان به شناخت زوجین از یکدیگر اشاره کرد. در واقع شما از بچگی با یکدیگر بزرگ شده اید و با سلایق، عقاید و رفتار یکدیگر آشنا هستید. بنابراین نسبت به افراد غریبه با شناخت بیشتری ازدواج کنید.

با این حال حتما باید برای مشاوره و زوج درمانی قبل و بعد ازدواج به متخصص مراجعه کنید.

معایب ازدواج دختر عمو با پسر عمو

معایب ازدواج دختر عمو با پسر عمو در موارد زیر خلاصه می‌شود. اما اگر یک عشق یکطرفه را تجربه می کنید؛ حتما مقاله عاشق پسر عمو شدم را بخوانید.

دخالت والدین

در ازدواج دختر عمو با پسر عمو، خانواده ها به دلیل صمیمیت با زوجین به راحتی اجازه دخالت می‌دهند. به همین دلیل عامل بسیاری از طلاق های زوجین در ازدواج‌های فامیلی، دخالت والدین است. این دخالت ها به تدریج زیاد تر می‌شود و زوجین را کلافه خواهد کرد. برای اطلاع از مشکلات دخالت والدین در ازدواج کلیک کنید.

بیماری های ژنتیکی

ازدواج دختر عمو با پسر عمو از نظر ژنتیکی با مشکلات جدی ای روبرو است. بر اساس تحقیقات 70درصد از بیماری های ژنتیکی مانند افسردگی، سندرم داون، معلولیت و اختلالات ژنتیکی از ازدواج های خویشاندان نشات می‌گیرد. اگر این ژن های معیوب به فرزندان منتقل نشود، احتمالا نسل های بعدی شما را درگیر خواهد کرد. قبل از با خبر کردن فامیل از این ازدواج، تمام آزمایشات لازم را انجام دهید. و از مشاورین ژنتیک کمک بگیرید. برای اطلاع از بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی کلیک کنید.

مشکلات فرزندان ازدواج دختر عمو پسر عمو

طلاق پر دردسر

یکی از معایب مهم ازدواج دختر عمو با پسر عمو طلاق های پر حاشیه و پر دردسر است. اگر زوجین در زندگی با مشکل مواجه شوند به سختی بیان می‌کنند و تصمیم به طلاق می‌گیرند. حتی زمانی که طلاق صوت بگیرد روابط خانواده ها قطع می‌شود و با تنش همراه می‌شود.

بی توجهی به تحقیقات جامع

یکی از معایب ازدواج دختر عمو با پسر عمو، عدم تحقیقات جامع است. خانواده ها به دلیل شناختی که از فرزند برادر خود دارند به دنبال تحقیقات جامع و کامل نمی‌روند. همین طرز فکر به زندگی زوجین لطمه وارد خواهد کرد. قبل از ازدواج‌های فامیلی و غیرفامیلی از مشاورین ازدواج کمک بگیرید.

چشم پوشی از نقص های مهم در ابتدای ازدواج

یکی از بزرگ ترین معایب ازدواج دختر عمو با پسر عمو، چشم پوشی از عیب ها و قناعت های بیش از حد است. خانواده ها در این شرایط از بسیاری توقعات و خواسته ها چشم پوشی می‌کنند تا وصلت سر بگیرد. در واقع آن ها به دلیل احترامی که برای خانواده یکدیگر قایل اند، از خواسته های قلبی شان گاه می گذرند. اما در آینده دچار پشیمانی می‌‌شوند. این رودربایستی ها در زمینه های مختلف ممکن‌است پیش آید. رفته رفته کوهی از درد برای خانواده ها و زوج ایجاد خواهد کرد.

کلام آخر

ازدواج مهم ترین تصمیمی است که هر فردی در زندگی خود می‌گیرد. هیچ ازدواجی بدون شناخت و نسنجیدن موفق نخواهد بود. قبل از ازدواج از مشاورین و روانشناسان ازدواج کمک بگیرید و با چشم باز و شناخت کامل ازدواج کنید.

شاید عموزاده خود را از کودکی بشناسید، اما هرگز به اعماق روان او پی نبرده اید. چرا که این کار تنها توسط یک متخصص ماهر قابل انجام است. پس حتما با وجود روابط نزدیکی که دارید، باز حتما برای دریافت مشاوره ازدواج به متخصصین با تجربه و واجد شرایط مراجعه نمایید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید. برای دریافت وقت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج دختر عمو با پسر عمو می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شمراه 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا آزمایش ژنتیک در ازدواج دختر عمو و پسر عمو لازم است؟ 

ازدواج‌های فامیلی به دلیل برزو اختلالات ژنتیکی نیاز به آزمایشات ژنتیک دارد. برای جلوگیری از این اختلالات حتما آزمایشات ژنتیک را انجام دهید.

ازدواج دختر عمو پسر عمو بدون عشق صحیح است؟ 

هیچ ازدواجی بدون عشق و علاقه درست نیست. ازدواج نیاز به علاقه و محبت دارد.

آیا برای ازدواج دختر عمو پسر عمو نیاز به مشاوره قبل از ازدواج است؟

از آنجایی که ازدواج تصمیم مهمی است. برای تمام ازدواج ها باید مشاوره قبل از ازدواج صورت بگیرد. انتخاب درست و تفاهمات در ازدواج فامیلی و غیرفامیلی پر اهمیت است.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره