بوی بد دهان همسر | رفع و علت بوی بد دهان همسر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بوی بد دهان همسر یکی از معضلات زوج‌هاست. بسیاری از مشکلات زناشویی و خانوادگی به بوی بد دهان همسر ارتباط پیدا می‌کند. احتمالا با بوی بد دهان همسرتان احساس ناراحتی و خجالت دارید. برای مثال زمانی که در یک جمع همسرتان صحبت می‌کند کسی کنار او نشیند و از او فاصله بگیرد.

علاوه بر اینکه اطرافیان از این مسئله رنج می‌برند، خود شما نیز با این مشکل به سختی دست و پنجه نرم می‌کنید. اختلال در روابط جنسی به دلیل بوی بد دهان، فاصله گیری از همسر، صحبت‌نکردن با همسر و … از پیامدهای بوی بد دهان همسر است. در ادامه راهکارهایی برای رفع این مساله بدون ناراحتی ذکر شده است. اگر همسرتان توجهی نکرد، حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

بوی بد دهان همسر

بوی‌بد دهان بستگی به علت آن دارد. در بسیاری از افراد یک اتفاق غیرقابل تحمل است که سبب کاهش اعتماد به نفس و آزردگی اطرافیان می‌شود. بوی بد دهان،  بوی نامطبوعی است که در دنیا با آمارهای متفاوتی نشان داده شده است.

تقریبا نیمی از افراد جامعه درگیر بوی بد دهان هستند. اما موضوع اصلی ما بوی‌بد دهان همسر است. بوی‌بد دهان همسر به طور طبیعی پیامدهایی را با خود به همراه دارد، که موجب دوری از همسر و فاصله بین زوجین می‌شود. بوی‌بد دهان همسر در زندگی مشترک، روابط جنسی و مکالمات زوجین اختلال ایجاد می‌کنند.

حتما پیش از هر چیز مقاله رفتار با همسر را بخوانید.

علل بوی بد دهان همسر

بوی‌بد دهان همسر علل زیادی از لحاظ پزشکی دارد. شاید این بوی بد شما را خجالت زده کند. و احتمالا به دلیل بوی‌بد دهان همسر نمی‌توانید به او نزدیک شوید. و همین دوری سبب آزار و اذیت شما و همسرتان خواهد شد. اما دلایلی برای بوی‌بد دهان همسر وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم.

فروشگاه آرامیس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

1. بهداشت ضعیف دهان و دندان

شایع‌ترین علت بوی‌بد دهان همسر، بهداشت ضعیف دهان و دندان اوست. یکی از دلایل نفس بد بو یا بوی‌بد دهان همسر هنگام مکالمه، ذرات باقی مانده غذا در دهان است. باکتری ها باعث تولید ترکیبات بدبوی گوگرد می‌شوند.

2. پوسیدگی دندان و بیماری لثه

دومین علل شایع بوی بد دهان همسر، پوسیدگی دندان و بیماری لثه است. پوسیدگی دندان ها، مواد غذایی و ذرات را به خود جذب می‌کند. و بیماری لثه ها موجب عفونت و بو دادن دهان می‌شود.

3. دخانیات

محصولات دخانیات، توتون و تنباکو باعث ایجاد بوی بد دهان همسر می‌شوند. نیکوتین موجود در سیگار باعث شل شدن دریچه بین مری و معده و در نتیجه رفلاکس اسید معده می‌شود. دخانیات نیز احتمال بیماری لثه ای را افزایش می‌دهد. هر دو عارضه ذکرشده از عوامل بد بویی دهان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک سیگار کلیک کنید.

4. بوی بد دهان همسر ناشی از مصرف برخی غذاها

برخی از غذاها مانند پیاز، سیر و غذاهایی که بو دار هستند سبب ایجاد بوی بد دهان همسر می‌شود. علاوه بر بوی دهان، مواد غذایی وارد معده و روده می‌شود. و هضم آن ها از طریق خون به ریه ها منتقل می‌شود. قهوه و الکل به طور موقت سبب بوی بد دهان می‌شود. این غذاها زمانی که وارد دهان می‌شود، ممکن است که ذرات کوچک آنها داخل دهان و دندان باقی بماند.

5. خشکی دهان

بزاق باعث پاک شدن دهان می‌شود. پس اگر بزاق دهان به طور طبیعی تولید نشود، دهان خشک می‌شود. و خشکی دهان دلیلی بر بوی‌بد دهان همسر تان است. البته که مصرف برخی داروها، اضطراب و کم آبی سبب خشکی دهان می‌شود. آپنه و خشکی دهان نیز یکی دیگر از عوامل بوی‌بد دهان همسر است.

6. بوی بد دهان همسر و رژیم غذایی خاص

برخی رژیم های خاص و روزه داری هم موجب بوی بد دهان می شوند. برای مثال با مصرف غذاهای کم کربوهیدرات، بدن شما چربی بیشتری می سوزاند و موادی به نام کتون تولید می کند. کتون بوی تندی دارد که آزاردهنده می باشد.

7. داروها

برخی از داروها بزاق دهان را کاهش می‌دهد، و موجب خشکی دهان می‌شود. داروهایی مانند: شیمی درمانی، بیماری های قلبی، آرام بخش‌ها و دوزهای بالای مکمل ویتامینی عامل بوی بد دهان همسر می‌شود.

8. مشکلات دهان، بینی و گلو

گاهی سنگ های کوچک پوشیده از باکتری که در لوزه های پشت گلو ایجاد می‌شود، سبب عفونت و التهاب در بینی، گلو و یا سینوس ها می‌شود. سنگ های کوچک پوشیده از باکتری گاهی منبع بوی بوی بد دهان همسر می‌شود. برخی مشکلاتی که باعث بوی‌بد دهان همسر می‌شود به شرح هستند.

  • عفونت دهان
  • زخم های جراحی
  • عمل های جراحی بدن
  • کشیدن دندان
  • پوسیدگی دندان
  • بیماری لثه
  • زخم های دهان

9. بوی بد دهان همسر و بیماری ها

در مواردی بوی بد دهان همسر ناخواسته و در اثر بیماری هایی که در ادامه نام برده‌ایم ایجاد می شود. شما با درک وضعیت همسرتان باید به او برای کنارآمدن با این شرایط کمک کنید. مطمئنا او نیز از این شرایط شرمنده است.

  • دیابت
  • عفونت گلو
  • سینوزیت
  • سرطان ها
  • اختلالات گوارشی
  • رفلاکس معده
  • استفراغ
  • زخم معده
  • انسداد روده
  • عدم تحمل لاکتوز
  • نارسایی کبد
  • نارسایی کلیه
  • عفونت دستگاه تنفسی

10. بارداری

بارداری به طور طبیعی باعث بوی بد دهان همسر نمی‌شود. اما زمانی که حالت تهوع و بیماری های صبحگاهی در زمان بارداری رخ دهد سبب این اتفاق خواهد شد. در زمان بارداری یک سری عوامل بوی بد دهان را تشدید می کنند. برخی از آن ها را در ادامه آورده ایم.

  • تغییرات هورمونی
  • کمبود آب بدن
  • خوردن غذاهای مختلف(برای ویار دوران بارداری)

11. گشاد شدگی مسیرهای هوایی

یکی از مشکلات مزمن بوی بد دهان همسر، گشاد شدن راه های هوایی (ابتلا به بیماری برونشکتازی) است. برونشکتازی در اثر عفونت به وجود می‌آید. گشادی مسیرهای هوایی ریه و نای، سرفه، خلط سینه، تنگی نفس از علائم این بیماری است.

12. آلرژی

یکی دیگر از عوامل بوبی بد دهان همسر، آلرژی است. به خصوص اگر منجر به عفونت سینوس ها شود. در عفونت سینوس ها مخاط هایی در پشت حلق تجمع می کنند. این تجمع منبع خوبی برای تغذیه باکتری هاست.

13. مشکلات معده

گاهی عواملی که سبب بوی بد دهان همسر است، به دندان ها و غذا ربط ندارد. معده نیز یکی از عامل های مهم این اتفاق است. مشکلات معده مانند: سردی معده، میکروب معده، حساسیت به برخی غذاها، رفلاکس اسید معده و زخم معده موجب بوی بد دهان همسر می‌شود.

مشکلات بوی بدن دهان همسر

بوی بد دهان همسر هر دو نفر را آزرده خاطر می کند. با توجه به علل ذکرشده، ابتدا مساله سلامت جسمانی و سپس مساله حضور در اجتماع و روابط بین فردی مطرح می شود. بنابراین با توجه به مشکلاتی که در ادامه نام برده‌ایم، شما باید به دنبال راهی برای رفع این عارضه باشید.

  • ایجاد فاصله بین زوجین
  • مشورت نکردن با همسر
  • مشکلات خانوادگی
  • هم صحبت نبودن با همسر
  • اختلال در روابط جنسی
  • تاثیر در روابط خانوادگی
  • کاهش اعتماد به نفس در کنار همسر
  • نارضایتی در زندگی زناشویی

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تاثیر بوی بدن در جذابیت جنسی را بخوانید.

چگونه به همسرمان بگوییم دهانش بوی بد می‌دهد؟

احتمالا برای آن که به همسرتان بگویید دهانش بوی بد می دهد، به دنبال راهی مسالمت آمیز و دوستانه هستید. به دلیل نوع رابطه و علاقه‌ای که بین شما وجود دارد، بهتراست برای گفتن این مساله محتاطانه عمل کنید. اما نگران نباشید ما راهکارهایی مناسب را در ادامه برای شما ارائه داده ایم.

برای آشنایی بیشتر برای بهترین راه های ایراد گرفتن از همسر کلیک کنید.

1. آدامس تعارف کنید

برای از بین بردن بوی بد‌ دهان همسر اولین راهکار تعارف آدامس است. یک آدامس برای خود بردارید و یکی دیگر به همسرتان تعارف کنید. طوری که فکر کند بر اساس احترام به او آدامس را تعارف می‌کنید نه بوی بد دهان.

2. با آدامس و بوسیدن همسر او را شرطی کنید

دومین راهکار از بین بردن بوی بد‌ دهان همسر شرطی کردن است. زمانی که به همسر خود آدامس تعارف کردید او را ببوسید. به او بگویید با این بوی نعنایی و خنک خیلی برای شما دلنشین است. یا زمانی که هر بار مسواک می‌زند یا آب نبات می‌مکد او را ببوسید. همسر شما یاد می‌گیرد که با چنین رفتارهایی بوسه در انتظارش است.

برای آشنایی با راه های تحریک همسر کلیک کنید.

3. آب تعارف کنید

گاهی خشکی دهان سبب بوی بد‌ دهان همسر می‌شود. هر نوشیدنی یا خوراکی که سبب از بین رفتن خشکی دهان می‌شود به همسرتان تعارف کنید. آب یا آب میوه را تعارف کنید، انسان ذاتا با مشاهده آب تشنه می‌شود و آب را پس نمی‌زند.

4. در رابطه با سلامت دهان و دندان صحبت کنید

در رابطه با سلامت دهان و دندان با همسر خود صحبت کنید. به او از فواید مسواک، نخ دندان و زبان شویه بگویید. فیلم یا برنامه ای را به او نشان دهید که در رابطه با سلامت دهان و دندان و بوی بد دهان صحبت کرده باشد.

5. وانمود کنید دهان تان بو می‌دهد

یکی از راهکارها برای بوی بد دهان همسر، وانمود کردن است. به او بگویید که دهانتان بو می‌دهد. یا بگویید چند ساعته که چیزی نخوردم، آدامس داری؟ با این روش او نیز به بوی دهان خود پی می‌برد.

6. با مثال عملی شیوه درست سلامت دهان را نشان دهید

در حضور همسرتان راه های درست مراقبت از دهان و دندان را انجام دهید. و به گونه ای انجام دهید که انگار دوست دارید او نیز انجام دهد. دوستانه رفتار کنید. اجبار باعث دوری شما از هم خواهد شد.

7. رک باشید

بعد از تمام مراحل بالا با همسر خود رک باشید و به او بگویید که بوی بد دهانش شما را اذیت می‌کند. دوستی، صداقت و صمیمیت با همسر بهترین راهکار است. از او بخواهید که برای رفع بوی بد دهان همسرتان باید مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کند. و به پزشک برای سلامت جسمانی خود مراجعه نماید.

کلام آخر

زندگی زناشویی سرشار از چالش و خوشی است. مشکلات بزرگ تری از بوی بد دهان همسر در زندگی ها خلل ایجاد می‌کند. اما یکی از مشکلاتی که افراد با آن درگیر هستند، بوی بد دهان همسر است. راهکارهایی که در مقاله توضیح داده ایم کاربردی هستند.

اما اگر همسر شما با این راهکارها متوجه بوی بد دهانش نشد، از روانشناس برای کمک مشورت بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان خدمات ارائه می‎‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج و همسرداری با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوی بد دهان همسر می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره