ارتباط با دوستان بعد از ازدواج | ارتباط خانوادگی با دوستان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ارتباط با دوستان بعد از ازدواج  چرا غلط است؟ آیا این ارتباط باعث خرابی زندگی زوجین می‌شود؟ زمانی که مدیریت درست و دوستان مناسبی را برای زندگی خودتان برنامه ریزی کرده باشید، با مشکلات جدی روبرو نخواهید شد. ارتباط با دوستان بعد از ازدواج اگر با مدیریت باشد، سبب شادی و نشاط زندگی خواهد شد. اما اگر این ارتباط بیش از حد معمول باشد به تدریج منتظر آسیب های آن به زندگی مشترک تان باشید. برای رهایی از مشکلات زندگی ناشی از ارتباط با دوستان بهتراست با روانشناس و مشاوران در ارتباط باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید.

ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

بعد از ازدواج شما تنها با فرد مورد علاقه تان وارد رابطه نمی‌شوید. همسر شما دوستان صمیمی دارد که سال های زیادی با آن‌ها در ارتباط بوده است. و شما نباید با ازدواج او را در برقراری این ارتباط محدود کنید. پس از ازدواج شما وارد شبکه گسترده ای از ارتباطات می‌شوید و تنها همسرتان تعیین کننده موفقیت در زندگیان نخواهد بود. شما باید با خانواده، دوستان و شغل او نیز ارتباط برقرار کنید.

برای ارتباط با دوستان بعد از ازدواج باید مدیریت زندگی و این ارتباط را در دست داشته باشید. گاهی به قدری این ارتباط زیاد خواهدشد که نیازهای یکدیگر را برطرف نخواهید کرد و گاهی به قدری این ارتباط کم رنگ می‌شود که نیاز دوستان را به شدت در زندگی احساس خواهید کرد. دوستان صمیمی به ندرت در زندگی هر فردی رخ خواهد داد. پس برای تعادل، رساندن و برقراری ارتباط مدیریت زندگی را آموزش ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت های ارتباطی کلیک کنید.

فواید و معایب ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

رابطه با دوستان مجرد نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت دارد و قطع ارتباط با دوستان نیز به مرور باعث طرد زوجین از جامعه و افراد خواهد شد. ارتباط با دوستان بعد از ازدواج زمانی درست است که هر دو زوجین با دوستان متاهل خود ارتباط بگیرند و هر دو از تعامل با دوستان لذت ببرند. در ادامه به فواید و معایب ارتباط با دوستان بعد از ازدواج اشاره کرده ایم.

برای آشنایی با نشانه های دوستان صمیمی کلیک کنید.

فواید ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

فواید ارتباط با دوستان بعد از ازدواج زمانی که به مقدار مناسب و مدیریت شده باشد. به شرح زیر است.

فروشگاه آرامیس
  • مسافرت های گروهی
  • دعوت به مهمانی ها
  • خوشگذرانی
  • برقراری ارتباط با اطرافیان
  • کمک به یکدیگر
  • یاری رساندن
  • بر طرف کردن نیازهای مالی، جانی و …

معایب ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

ارتباط با دوستان بعد از ازدواج اگر به صورت دائمی و مدیریت نشده‌باشد به معایبی تبدیل می‌شود که عبارت است از.

  • بهم خوردن رابطه زوجین
  • دخالت دوستان در زندگی مشترک
  • درگیری با همسر
  • بروز اختلافات زناشویی
  • بیش از حد برقراری ارتباط با دوستان بعد از ازدواج باعث کلافگی همسر می‌شود

بیشتر بخوانید: ازدواج برای فرار از تنهایی

مدیریت رابطه با دوستان بعد از ازدواج

برای حفظ رابطه با دوستان و آسیب نرساندن به زندگی زناشویی نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دارید. برای مدیریت رابطه با دوستان بعد از ازدواج به نکات زیر دقت کنید.

1. قول و قرار با همسر

برای مدیریت ارتباط با دوستان بعد از ازدواج، زمانی که تصمیم به ازدواج دارید و دوستان صمیمی نیز در اطراف شما وجود دارد، بهتر است که از قبل با همسر خود قول و قرارهایی بگذارید و برنامه ریزی کنید. مثلا به همسر خود بگویید که علاقه به رفت و آمد با دوستان خود دارید. اگر دوستان شما متاهل بودند بهتر است که با یکدیگر ارتباط برقرار کنید اما اگر مجرد بودند لازم است که برنامه مشخصی داشته باشید تا در زندگی دچار مشکل نشوید. فراموش نکنید که همسر شما باید اولویت زندگیتان باشد!

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

2. سازگاری با شرایط

برای مدیریت رابطه با دوستان بعد از ازدواج نیاز به درک شرایط جدید دارید. باید خود را با شرایط پیش رو سازگار کنید و آگاه باشید که چه چیزهایی اولویت زندگیتان است. و بدانید که برای برقراری ارتباط با دوستان خود با چه محدودیت هایی مواجه هستید. تا زمانی که همسر خود را کامل نشناسید و از حساسیت های او بی خبر باشید، توان مدیریت زندگی را نخواهید داشت.

3. دایره ارتباط خود را مرتب کنید

یکی از راه های مدیریت ارتباط با دوستان بعد از ازدواج بازنگری دوستان است. احتمالا تمام دوستانی که با آنها در ارتباط بودید، دوستان صمیمی شما نیستند. و برای گذراندن وقت با آنها ارتباط برقرار می‌کردید. بعد از ازدواج لازم است تا دامنه ارتباط خود را محدود کنید.

دوستانی که واقعا مناسب هستند و به زندگیتان آسیب وارد نمی‌کنند را انتخاب کنید. افرادی که برای حفظ رابطه شما تلاش می‌کنند و به افزایش کیفیت زندگی شما کمک می‌کنند، دوستان خوبی هستند. داشتن روابط دوستانه کمتر اما با کیفیت بیشتر زندگی شما را کمتر با چالش روبرو خواهد کرد.

4. تعیین حد و مرز با دوستان

بسیار مهم است که برای ارتباط با دوستان بعد از ازدواج با آنها حد و مرزی را مشخص کنید. با دوستان خود صحبت کنید و بگویید که انتظار برقراری ارتباط مانند گذشته را نداشته باشند. یا برای هر برنامه و تفریحی شما را همیشه آماده نبینند. باید به گونه ای رفتار کنید که دوستانتان آگاه شوند؛ شما آن ها را جزئی از زندگی و دوستان خود می‌دانید و این رفتار نشان از بی ارزشی آنها نخواهد بود. نگران نباشید، اگر دوستان مناسبی داشته باشید این وضعیت را به خوبی درک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: افسردگی بعد از ازدواج

5. پیدا کردن دوستان مشترک

یکی از مهم‌ترین راه های مدیریت ارتباط با دوستان بعد از ازدواج یافتن دوستان مشترک است. این موقعیت باعث می‌شود همراه یکدیگر با دوستان خود در ارتباط باشید و برای گذراندن اوقات فراغت در کنار یکدیگر با دوستان تعامل برقرار کنید. با این شرایط می‌توانید هم همسرتان را راضی نگه دارید و هم به روابط دوستانه بپردازید.

کلام آخر

ارتباط با دوستان بعد از ازدواج یکی از دغدغه های زوجین است. و درستی و غلط آن را نمی‌دانند. هر چیزی بیش از اندازه و خارج از مدیریت باشد، به زندگی آسیب می‌رساند. برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار در زندگی از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط با دوستان بعد از ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره