ناراحت کردن همسر بدون قصد و غرض | دلخوری از همسر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ناراحت کردن همسر بدون قصد و غرض و دلیل خاصی را تا به حال تجربه کرده اید؟ دلایل ناراحتی های همسر بسیار متنوع و متفاوت از یکدیگر است. احتمالا از اینکه همسرتان به شما توجهی ندارد و نیازتان را بر طرف نمی‌کند، کلافه شده اید. یا از اینکه شما کلمه ساده ای گفته‌اید، ولی با واکنش تند همسرتان مواجهه شده اید، سردرگم هستید. برای رهایی از این سردرگمی و کلافگی ها بهتر است نشانه ها را به روانشناس گزارش کنید تا دلیل این رفتار را برای شما مشخص کند. برای دریافت خدمات همین حالا روی مشاوره خانواده کلیک کنید.

ناراحت کردن همسر بدون قصد و غرض

دلایل ناراحتی از همسر به عوامل مختلفی بستگی دارد. بعضی از خانم ها دوست دارند احساسات خود را بیان کنند و برخی از اقایان علاقه ای به بیان احساسات ندارند. هورمون ها، مسائل کاری، مشکلات اقتصادی، بی توجهی و … عواملی هستند که سبب بروز ناراحتی می‌شود. حتی گاهی با وجود این مسائل با کوچکترین حرف شما همسرتان آزرده خاطر و پرخاشگر خواهد شد. علائم و دلایل ناراحتی خانم ها با آقایان از یکدیگر متفاوت خواهد بود. آقایان با پرخاشگری و خانم ها با بی میلی نشان می‌دهند. اصولا خانم هایی که ناراحت هستند میلی به کار کردن، پختن غذا و جمع آوری منزل ندارند.

بیشتر بخوانید: مشکل با همسر

چرا زنم را بی دلیل ناراحت می‌کنم | ناراحت کردن همسر بدون قصد و غرض

گاهی علل ناراحتی خانم ها بسیار قابل تشخیص است و یا شاید خودتان با رفتارهای او متوجه ناراحتی اش شوید. اما برخی از خانم ها سکوت را ترجیح می‌دهند. بنابراین شما باید به دنبال دلیل ناراحتی او باشید. در ادامه به دلایل ناراحتی خانم ها اشاره کرده ایم.

1. بی توجهی

مهمترین و اساسی‌ترین علت ناراحتی خانم ها بی توجهی است. خانم ها از مردان بی توجه بیزار و فراری هستند. مثلا زمانی که آقایان خسته از سرکار باز می‌گردند، به تماشای تلویزیون و خوابیدن می‌پردازند. اما خانم ها نیاز به توجه و محبت آقایان دارند. زمانی که به خانم ها توجه نکنید و تلویزیون را به زن خود ترجیح دهید، او دچار ناراحتی و غم می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی توجهی مرد به زن کلیک کنید.

2. بی احترامی | ناراحت کردن همسر بدون قصد و غرض

معمولا تصمیم های بزرگ زندگی را آقایان می‌گیرند. اما اینکه تصمیم های زندگی مشترک را خودشان به تنهایی بدون کمک خانم می‌گیرند، موجب ناراحتی خانم ها خواهد شد. اما باید به همان اندازه که شما در تصمیم گیری اهمیت دارید، خانمتان نیز مهم باشد. از کوچکترین چیزها مانند انتخاب رستوران تا بزرگترین تصمیم ها مانند خرید خانه و … از نظر همسرتان نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بی احترامی مرد به زن

3. یکنواختی

روزمرگی و یکنواختی پس از چند سال با گذشت از ازدواج بوجود می‌آید. این یکنواختی می‌تواند هر فردی را آزرده خاطر کند چه برسد به کسی که عاشقانه با او ازدواج کرده اید و قول خوشبختی به او بدهید. گاهی با پیاده روی، مسافرت و گردش دو نفره از این یکنواختی رها خواهید شد.

4. به تنهایی برنامه گذاشتن | ناراحت کردن همسر بدون قصد و غرض

آقایان ممکن است قرارهای کاری زیادی داشته باشند که موجب ناراحتی خانم ها شود. شاید خانم شما به دلیل شرایط کاری چیزی به شما نگوید اما ناراحتی او مشهود باشد. برای اینکه این شرایط را رو به بهبودی سوق دهید، در تمام قرارهای کاری از او نیز دعوت کنید.

5. بی محبتی

همانطور که گفتیم خانم ها از بی توجهی بیزارند، از بی محبتی و ابراز علاقه نکردن نیز خوششان نمی‌آید. هر زمان که توانستید با کوچکترین صحبت ها به همسر خود محبت کنید. به او روزانه بگویید که چقدر دوستش دارید و برای رفع نیازهای او ساعت ها به کار می‌پردازید.

6. مدیریت نکردن | ناراحت کردن همسر بدون قصد و غرض

آقایانی که مسائل مالی و هزینه های زندگی را مدیریت نمی‌کنند، باید بدانند که دلیل عمده ناراحتی زنشان وضعیت بد اقتصادی خانه است. با دقت، برنامه ریزی و هوشمندانه پول ها را خرج کنید تا دائم در حال پرداخت بدهی نباشید که همسرتان ناراحت شود.

7. کمک نکردن

خانم ها تمام طول روز صرف آشپزی، مرتب کردن خانه و رسیدگی به یچه ها هستند و انتظار دارند زمانی که همسرشان حضور دارد در این امور او را همراهی کند. کارهای خانه را تقسیم کنید، از فرزندتان نوبتی مراقبت کنید و گاهی برای غذا به بیرون از خانه بروید.

8. هورمون ها

خانم ها با مشکل هورمون ها در دوران قاعدگی نیز درگیر هستند. یکی از دلایل ناراحتی و بی حوصلگی خانم ها، سیکل قاعدگی است. خانم ها را در این دوران درک کنید و حرف هایی که علاقه ندارد را بازگو نکنید.

بیشتر بخوانید: خانواده سالم

چرا شوهرم را بی دلیل ناراحت می‌کنم؟ | ناراحت کردن همسر بدون قصد و غرض

آقایان ناراحتی خود را با خشم و پرخاشگری بروز می‌دهند. گاهی خانم ها نیز با تمام مشکلاتی که یک مرد تحمل می‌کند، رفتارهایی انجام می‌دهند که سبب ناراحتی بیشتر آنها می‌شود. در ادامه دلایل ناراحتی آقایان از خانم ها را اشاره کرده ایم.

1. دعوا

مردان از دعوا و بحث خوششان نمی‌آید. زمانی که بحث ها و دعواها طولانی مدت شود و روزانه اتفاق بی‌افتد، آقایان ناراحت و غمگین خواهند شد.

2. رابطه جنسی

یکی از نیازهای اصلی آقایان، رابطه جنسی است. زمانی که رابطه جنسی به درستی و مورد رضایت آقایان باشد حالشان خوب است. اما اگر یکی از مشکلات عمده آقایان نارضایتی جنسی باشد، همیشه ناراحت خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نداشتن رابطه جنسی کلیک کنید.

3. درک نکردن

از دلایل آقایان برای ناراحتی درک نشدن آنها است. مردان پیش خود می‌گویند که برای پایداری این خانواده صبح تا شب مشغول هستم اما کسی شرایط من را درک نمی‌کند. برای درک آقایان لازم است کارهایی که دوست دارند انجام دهید و در شرایطی به او فشار وارد نکنید.

4. بی توجهی

مردان نیز مانند خانم ها نیاز به توجه دارند. لازم است که تمام وقتتان را صرف کار یا خودتان نکنید. با پختن غذای خوب و آغوش کشیدن همسر به او ابراز علاقه کنید. و بابت تمام سختی هایی که برای رفاه خانواده انجام می‌دهد تشکر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی توجهی زن به مرد کلیک کنید.

5. پر خرجی

شاید خنده دار به نظر برسد، اما کم خرج باشید. مسائل مالی یکی از مهم ترین دلایل ناراحتی آقایان است. زمانی که از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستید، سعی در کم خرج کردن داشته باشید. زمانی که در این وضعیت پر خرج باشید، همسرتان ناراحت خواهد شد و شما را زنی بدون درک می‌نامد.

6. همدلی نکردن

همدلی مانند هماهنگی بین دو مغز می‌ماند. اگر در تمام شرایط با او هم فکر نباشید و در همه شرایط به جای همدلی غر بزنید، شک نکنید که همسرتان ناراحت خواهد شد. همدلی جزو مهم یک رابطه است.

برای آشنایی با نحوه ایراد گرفتن از همسر کلیک کنید.

7. سازش نکردن

شرایط ازدواج سخت و پر چالش است. گاهی خانم ها با کوچکترین بحث و ناراحتی یا مشکلات مالی از همسر خود دور می‌شوند و شرایط را نمی‌سنجند. سازگار نبودن خانم ها باعث ناراحتی آقایان خواهد شد. اگر همسر خود را دوست دارید با او در تمام سختی ها سازش کنید و تنهایش نگذارید. او به حمایت شما نیاز دارد.

راهکار برای از بین بردن ناراحتی همسر | ناراحت کردن همسر بدون قصد و غرض

برای از بین بردن ناراحتی همسر، باید راهکارهایی را انجام دهید که در دو جنس زن و مرد کاربرد دارد. در ادامه به این راهکارها اشاره کرده ایم.

  • سعی در شناسایی دلیل ناراحتی همسر خود داشته باشید.
  •  با دقت به صحبت های او گوش کنید و همدلی کنید. برای آموزش مهارت همدلی کلیک کنید.
  • اگر در این شرایط شما را سرزنش کرد یا حرف بدی زده شد، جدی نگیرید.
  • صبور باشید و انتظار عصبانیت از همسرتان را داشته باشید.
  • اشتباه خود را بپذیرید، عذرخواهی کنید و بگویید که دیگر تکرار نخواهد شد.
  • پس از شنیدن حرف ها و صحبت های او، کم کم نزدیکش شوید و او را در آغوش بگیرید.
  • ابراز علاقه کنید و بگویید که چقدر او را دوست دارید.
  • برای یکدیگر وقت کافی بگذارید و رفتار گذشته را تکرار نکنید.
  • توجه، محبت، درک، ابراز علاقه و همدلی را فراموش نکنید.
  • برای رفع مشکلات حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس کیفیت روابط را ارتقاء می‌دهد.

برای آشنایی با نحوه صحیح رفتار با همسر کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، دلایل ناراحتی همسر بسیار متنوع و تشخیص آن سخت است! گاهی خانم ها و آقایان دچار سردرگمی می‌شوند و علت ناراحتی همسر خود را هیچگونه پیدا نمی‌کنند. باید به شما بگویم که روانشناسان برای رفع این مشکل بسیار کمک کننده هستند. رهایی از این سردرگمی و نجات زندگی به دست روانشناسان است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ناراحت کردن همسر بدون قصد و غرض می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره