تاثیر حشیش بر بدن | اثر حشیش چند روز در بدن می ماند

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تاثیر حشیش بر بدن اجتناب ناپذیر است. به طور کلی مصرف هرگونه ماده مخدر تاثیراتی بر بدن خواهد داشت که احتمالا تا مدت ها زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حشیش با نام های مختلفی مثل بنگ، پنیر، سیگاری و چرس شناخته می‌شود. این ماده از صمغ گیاه شاهدانه تولید شده و همچنین با روش های مختلفی نیز مصرف می‌شود. رنگ آن قهوه ای مایل به سبز است و اعتیاد به آن میان جوانان شیوع بیشتری دارد.

حشیش به صورت خوراکی یا نوشیدنی سرعت اثربخشی کمتری دارد. این ماده نیمه عمر کوتاهی داشته و به سرعت می‌توان تاثیر آن را بر بدن مشاهده کرد. اثرات فرح بخش این ماده توهم زا جوانان را ترغیب به مصرف می کند. با آگاهی از تاثیرات منفی آن می توان مانع از اعتیاد به حشیش شد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی، حضوری و آنلاین کلیک کنید.

تاثیر حشیش بر بدن

تاثیر حشیش بر بدن افراد، متفاوت خواهد بود و به عوامل زیادی بستگی دارد. حشیش یکی از خطرناک ترین و اعتیاد آورترین مواد مخدر در جهان است. این ماده خواص دارویی نیز داشته و برای درمان بیماری هایی مثل صرع و اضطراب، استفاده می‌شود.

همچنین تاثیر آن بر بی خوابی، تسکین درد، حالت تهوع و کاهش اشتها، مشهود است. مصرف این ماده در طولانی مدت منجر به بروز سرفه های مزمن می‌گردد. در ادامه باورهای غلطی در مورد مصرف این ماده وجود دارد که به همگی آن‌ها می‌پردازیم. برای آشنایی با روش های تست حشیش کلیک کنید.

انواع تاثیر حشیش بر بدن

انواع تاثیر حشیش بر بدن.jpg

نوع تاثیر حشیش بر بدن به میزان مصرف فرد، محل مصرف، توانایی بدنی، مصرف همزمان این ماده با دیگر داروها و یا مواد مخدر دیگر، بستگی دارد. به طور کلی تاثیرات این ماده به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شوند. همچنین شدت این عوارض، در افراد متفاوت است. برای اطلاع از علائم اعتیاد به حشیش کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

?تاثیر حشیش بر بدن در کوتاه مدت

عدم درک مکان و زمان

اختلال در فعالیت های شناختی مثل یادگیری و قدرت تصمیم گیری

بروز اختلال در فعالیت های حرکتی مثل راه رفتن یا ایجاد تعادل

بروز مشکلات جنسی

اختلال در خواب

اختلال در حواس پنجگانه

حساسیت و تحریک پذیری نسبت به محرک های مختلف

?تاثیر حشیش بر بدن در بلند مدت حشیش

عوارضی که مصرف حشیش در طولانی مدت برای افراد ایجاد می‌کند؛ شامل موارد زیر می‌شود.

از دست دادن انرژی و بی حالی

برهم خوردن تعادل هورمون ها

تضعیف سیستم ایمنی بدن

بروز اختلال پارانویا

بروز اختلالات روانی مختلف و پارانویا

بروز تشنج

ایجاد تغییراتی در ساختار و عملکرد مغز

⭕تاثیر حشیش بر مغز

در واقع تاثیر حشیش بر بدن به دلیل تاثیر آن بر مغز افراد است که به طور مستقیم مشخص می‌شود. حشیش باعث ترشح دوپامین بیشتری شده و برای افراد ایجاد حس سرخوشی و لذت می‌کند. همچنین میزان ادراکات حسی را نیز افزایش خواهد داد. این ماده با تاثیر بر مغز التهاب و درد بدن را کاهش می‌دهد. اما با تاثیر بر سلول های مغزی، در طولانی مدت عملکرد مغز را مختل خواهد کرد.

⭕تاثیر حشیش بر بدن و سیستم تنفسی

از آنجایی که یکی از روش های مصرف حشیش از طریق، تدخین است؛ به همین دلیل آمونیاک و هیدروژن سیانید موجود در آن منجر به تحریک مجاری تنفسی و بروز برونشیت ریه می‌گردد. مصرف حشیش می‌تواند بیماری های تنفسی مثل آسم و فیبروز کیستیک را تشدید کند. دود حشیش سرطان زا بوده و احتمال ابتلا به سرطان ریه را افزایش می‌دهد.

⭕تاثیر حشیش بر گردش خون

حشیش بعد از ورود به جریان خود، درابتدا بر ریه تاثیر می‌گذارد. بلافاصله ضربان قلب افزایش یافته و تقریبا تا سه ساعت، باقی می‌ماند. با بالارفتن ضربان قلب، این عضو به اکسیژن بیشتری نیاز داشته و ریتم تنفسی نیز بالاتر می‌رود. در این شرایط به قلب فشار بیشتری وارد شده و احتمال بروز حملات قلبی نیز وجود دارد. واکنش های بدنی افراد مبتلا به بیماری های قلبی با مصرف حشیش، شدیدتر است.

⭕تاثیر حشیش بر بدن و صورت

حشیش به دلیل برهم زدن میزان تعادل هورمون ها سبب ایجاد آکنه و کبودی در صورت می‌گردد.همچنین احتمالا رنگ پوست را نیز تغییر خواهد داد. رنگ پریدگی صورت بعد از مصرف این ماده، از دیگر عوارض آن بر چهره افراد است. به طور کلی اعتیاد و مصرف مواد مخدر بر ظاهر افراد تاثیر داشته و باعث پیری زودرس می‌گردد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

تاثیر حشیش بر بدن بعد ترک

تاثیر حشیش بر بدن بعد ترک.jpg

فرد معتاد به مصرف حشیش، بلافاصله بعد از مدت زمان کوتاهی، مصرف نکردن این ماده؛ علائم ترک را از خود نشان می‌دهند. این علائم برای فرد بسیار آزاردهنده، اما قابل تحمل هستند. علاوه بر علائمی که فرد در دوران سم زدایی از خود نشان می‌دهد؛ عوارض مصرف این ماده می‌توانند تا مدت ها در بدن باقی مانده و سلامت جسمانی و روانی فرد را تحت تاثیر قرار دهند. برخی از این عوارض شامل موارد زیر می‌شوند.

سردرد های شدید

بروز افسردگی

تحریک پذیری و پرخاشگری

دردهای عضلانی

بروز تهوع و استفراغ

ضعف جسمانی

کاهش اشتها

لرزش بدن

تعریق

راه های مناسب برای رهایی از حشیش

ترک اعتیاد به این ماده به دلیل تاثیر حشیش بر بدن، آسان نخواهد بود. البته وابستگی به این ماده، بیشتر روانی بوده و از لحاظ جسمانی، سم زدایی راحت تر انجام می‌شود. به همین دلیل بهترین روش برای ترک اعتیاد به حشیش، مراجعه به روانشناس و مشاوره گرفتن است. مدت زمان ترک کامل این ماده به میزان دوز مصرفی بیمار و همچنین وضعیت بدنی او بستگی دارد. معمولا دوران سم زدایی در اولین هفته بسیار سخت خواهند بود؛ اما به مرور از شدت علائم کاسته خواهد شد. برای اطلاع از روش های ترک اعتیاد کلیک کنید.

گاهی علائم دوران سم زدایی به قدری شدید است که افراد مجبور می‌شوند به کلینیک های ترک اعتیاد مراجعه کنند و در این محل دوران ترک خود را سپری کنند. اما ترک این ماده هم در خانه و هم در کلینیک های ترک اعتیاد امکانپذیر است. افراد باید در این دوران تحت نظر پزشک متخصص و روانشناس باشند.

?نشانه های خماری به حشیش

معمولا افرادی که به این ماده وابستگی دارند در طول مدت زمان کوتاهی از مصرف نکردن آن، نشانه های خماری را از خود نشان می‌دهند. این نشانه ها شامل مختل شدن الگوی خواب و بیداری، بیش فعالی، بی قراری، اضطراب، بی اشتهایی، درد در ناحیه شکم، مشکلات گوارشی و… می‌شود. همچنین افراد باید برای رسیدن به لذت اولیه این ماده، هربار مقدار بیشتری از این ماده را مصرف کنند. به همین دلیل دوز مصرفی آنها به مرور بیشتر شده و به محض مصرف نکردن، عوارض زیادی را تجربه می‌کنند. برای اطلاع از روش های ترک حشیش کلیک کنید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که میل شدید به مصرف مجدد حشیش، بیشتر جنبه روانی و ذهنی دارد و به دلیل تاثیر حشیش بر بدن نیست. اما این تاثیرات منفی و طولانی مدت بوده و زندگی افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به همین دلیل افراد در طول دوران ترک اعتیاد خود به این ماده از یک روانشناس کمک گرفته و تحت نظر باشند. روش های روان درمانی، شرکت در جلسات گروه درمانی و همچنین در برخی موارد مصرف داروها، برای ترک اعتیاد به این ماده موثر هستند. افراد باید برای مصرف دارو از روانپزشک کمک بگیرند. حمایت خانواده ها نیز در این دوران بسیار موثر خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر حشیش بر بدن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره