جلوگیری از خیانت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

جلوگیری از خیانت با برخی از روش ها حتما امکان پذیر است. اما آیا شما راه‌های جلوگیری از خیانت را می‌شناسید؟ معمولا رابطه‌های عاشقانه با گذشت زمان سرد می‌شوند و از آن گرمای اولیه رابطه چیزی جز یکنواختی و تکرار باقی نمی‌ماند. این زوجین هستند که باید بتوانند رابطه خود را احیا کرده و زندگی مشترکشان را به خوبی پیش ببرند. اما در غیر این صورت ممکن است زمینه خیانت زن و شوهر به یکدیگر فراهم شود.

بسیاری از زوجین زمانی به خود می‌آیند که متوجه خیانت همسرشان شده‌اند و زندگی مشترک را تمام شده در می‌یابند. در حالی که زن و شوهر موفق از ابتدا به دنبال راه‌های پیشگیری از خیانت هستند و با کمک یک روانشناس، رابطه خود را به درستی و با اطمینان خاطر پیش می‌برند.

برای دریافت مشاوره در زمینه جلوگیری از خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

جلوگیری از خیانت چگونه است؟

راه های جلوگیری از خیانت

خیانت یک احتمال است که شاید برای هر کسی رخ دهد. اما رفتار های ما است که میزان افزایش یا کاهش بروز خیانت را تعیین می‌کند. برخی از رفتارها باعث می‌شود که شریک احساسی از ما خسته شود و خیانت کند. اما تعدادی از رفتارها نیز هستند که باعث جلوگیری از خیانت می‌شود.

حال این سوال پیش می‌آید که راه های جلوگیری از خیانت چیست؟ چه رفتارهایی مانع بروز خیانت می‌شود و چگونه باید آنها را مدیریت کرد. در این مقاله شما را با روش های جلوگیری از این احتمال آشنا می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

تشخیص خیانتکار بودن فرد قبل از ازدواج

تشخیص خیانت قبل از برقراری رابطه اولین گام جهت جلوگیری از خیانت است. مشاوره پیش از ازدواج از این نظر ضروری است که تشخیص این چنین معضلات را برای شما راحت‌تر می‌کند اما به طور کلی باید بدانید که ازدواج با این افراد ریسک خیانت در رابطه شما را بالا می‌برد.

? افرادی که خانواده‌های از هم گسیخته دارند و خیانت در قبلا خانواده آن‎ها رخ داده و عادی شده است.

? افراد تنوع طلب که قبل از ازدواج شریک‌های متعدد عاطفی و جنسی داشته‌اند.

? افراد رفیق باز که دوستان ناسالمی دارند و به راحتی تحت تاثیر آن‌ها قرار می‌گیرند.

? افراد خودخواه که به هر قیمتی به دنبال رفع نیازهای عاطفی، جنسی و مالی خود هستند.

? افرادی که فیلم های مستهجن زیاد می‌بینند و اعتیاد به خودارضایی دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های کشف خیانت همسر کلیک کنید.

علت یابی اولین قدم جلوگیری از خیانت

اولین قدم در جلوگیری از خیانت این است که دلیل آن را شناسایی کنید، برای درک بهتر پیامدهای خیانت همسر کلیک کنید. دلایل عمده خیانت موارد زیر هستند.

? برآورده نشدن نیازهای جنسی و عاطفی در رابطه مشروع خود، یا نیاز کاذب به داشتن چندین شریک همزمان

? داشتن فرصت و شرایط خیانت، داشتن شغل‌هایی که نیاز به دوره‌های طولانی دور ماندن از خانه دارند.

? یکنواختی و روزمرگی رابطه و تکراری شدن زوجین برای هم

? اعتماد به نفس پایین و مشکلات روانی به دلیل مورد آسیب قرار گرفتن در کودکی

? انتقام از همسر به دلیل خیانت او

? عادی دانستن خیانت و سابقه خیانت قبلی

? مشکلات مالی

13 راه برای جلوگیری از خیانت

چطور از خیانت پیشگیری کنیم

با به کارگیری برخی اصول و راهکارها، می‌توانید از خیانت خود پیشگیری کنید. روش های متفاوتی برای جلوگیری از خیانت وجود دارد که در این بخش آنها را توضیح داده ایم.

? خط قرمزها را مشخص کنید

برای جلوگیری از خیانت بهتر است که در ابتدا برای یکدیگر خط قرمز ها را تعیین کنید. بهتر است این کار را در همان ابتدای رابطه انجام دهید، با همسر خود به صورت روشن و واضح صحبت کرده و بگویید که انتظار دارید شریکتان چه حد و مرزی با جنس مخالف داشته باشد. با او به تفاهم برسید ولی این کار را به صورت دستوری انجام ندهید که زمینه دروغ گفتن او را فراهم می‌کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روابط فرازناشویی کلیک کنید.

? جلوگیری از خیانت | خودتان را دوست داشته باشید

از دیگر موارد جلوگیری از خیانت، علاقه مندی به خود است. اگر شما خودتان را دوست نداشته باشید، هیچ کس دیگری این کار را برای شما نخواهد کرد. مثل یک فرد وابسته که اگر یک روز از شریک خود محبت نبینند افسرده می‌شود، نباشید. همیشه در رابطه تعادل حرف اول را می‌زند. قرار نیست چون شما فرد مقابل خود را دوست دارید، انقدر فداکاری کنید و تا خدی به او وابسته شوید که خودتان آسیب ببینید.

? بهترین باشید

یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از خیانت این است که در زمینه اندام، رسیدگی به خود و مرتب بودن، انجام مسائل جنسی، آشپزی، وقت گذرانی و… خود را تقویت کنید. با بهتر شدن می‌توانید از خیانت همسرتان پیشگیری نمایید.

? محرم راز همسر خود باشید

این امر میسر نمی‌شود جز با این که بدون قضاوت سر صحبت‌های او بشینید. از هر حرف او برافروخته نشوید، لازم نیست همیشه قهر کنید یا سر او عصبانی شوید. فقط باید شنونده خوبی باشید و به تمام حرف هایش گوش دهید. از همسرتان بخواهید توقعات و نقاط ضعف و قوت رابطه‌تان را بنویسد شما نیز همین کار را بکنید. شنوده بودن یکی از رازهای مهم در جلوگیری از خیانت می باشد.

? جلوگیری از خیانت | نیاز های او را برآورده کنید

برای جلوگیری از خیانت، باید نیازهای او را برآورده کنید. بعد از این که شنونده خوبی بودید، می ‌توانید از نیازهای همسر خود سر در بیاورید. باید بدانید نیاز انسان‌ها فقط به خواب و خوراک و مسائل جنسی محدود نمی‌شود. انسان‌ها نیاز به دریافت حس ارزشمندی و محبت دارند، به اینکه مردانگی یا زنانگی آن ها تشویق شود، نیاز به زیبایی و همراهی و هزاران نیاز دیگر…

به خواسته‌های همسرتان توجه کرده و آن‌ها را برآورده کنید. حتی اگر به نطر شما خیلی جدی نمی‌آیند؛ مثلا ممکن است مردی فکر کند همین که نیاز مالی زن را برآورده کند کافی است و از نیازهای عاطفی همسر خود غافل بماند.

? فعالیت‌های مشترک و جدید انجام دهید

از دیگر راه‌های جلوگیری از خیانت همسر این است که با هم به تفریح و فعالیت بپردازید. ابتدا در زمینه‌هایی که همسرتان دوست دارد با او همراه شوید، مثلا با هم آشپزی کرده یا بازی فوتبال تیم مورد علاقه‌اش را تماشا کنید. به تدریج می‌توانید تفریحات مشترکی با یکدیگر ایجاد نمایید. رستوران‌های جدید بروید با هم فیلم ببینید، روش‌های جدیدی را برای رابطه جنسی‌تان امتحان کنید، مسافرت بروید و هرطوری شده زندگی خود را از یک نواختی در بیاورید.

? به مشاور خانواده مراجعه کنید

اگر قصد جلوگیری از خیانت را دارید؛ باید به مشاوره خانواده مراجعه کنید. گاهی انقدر دعواها و بحث‌های حل نشده روی هم تلنبار می‌شوند که نیاز به یک گردگیری حسابی پیدا می‌کنند. این کار را به یک فرد حرفه‌ای در زمینه زوج و خانواده بگذارید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا رابطه خود را تقویت نمایید. برای کسب اطلاع در زمینه درمان خیانت کلیک کنید.

? جلوگیری از خیانت | احساسات و رفتارهای منفی

یکی از راه های جلوگیری از خیانت، کنترل رفتار و احساسات است. اگر او را مدام برای چیزهای کوچک یا اشتباهی که قبلا انجام داده مورد سرزنش قرار دهید، اگر مدام به اطرافیان او و حتی مادر و خواهر حسادت کنید، اگر با همسرتان مثل یک نوجوان که نیازمند کنترل رفتار کنید، مطمئن باشید او را از خانه فراری خواهید داد.

? خیانت نکنید !

نکته آخر اینکه خودتان هرگز به همسر خود خیانت نکنید. بسیاری از افراد با خود فکر می‌کنند همیشه به رابطه متعهد هستند اما اگر با توجه زیاد به فرزندتان، وقت گذاشت زیادی برای کارتان و امور دیگر از همسر خود غافل بمانید، زمینه حسادت و انتقام را برایش مهیا می‌سازید. با کمک گرفتن از یک روانشناس رابطه خود را مجددا احیا کرده و از هرگونه خیانت و روابط زناشویی پیشگیری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خیانت همسر تلفنی کلیک کنید. شما در هر جایی که هستید برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت و نحوه جلوگیری از خیانت می‌توانید با متخصصان ذهن نو تماس بگیرید.

? ازدواج خود را در اولویت قرار دهید

برای جلوگیری از خیانت باید ازدواج را اولویت زندگی خود قرار دهید. با تمام مشغله ها و سختی های زندگی باید ازدواج را در اولویت قرار دهید. بعضی از افراد مشغله آنچنانی در زندگی ندارند اما با وجود این موضو ع به ازدواج خود اهمیت نمی‌دهند. برای اینکه نشان دهید همسر شما اولویت زندگی است، با او صحبت کنید، برخی از کارها را به خواست او انجام ندهید و ابراز علاقه را فراموش نکنید.

? شریک احساسی خود را درک کنید

برای جلوگیری از خیانت باید شریک احساسی خود را درک کنید. درک همسر در تمامی شرایط نشان دهنده علاقه مندی شما است. همسرتان نیز این موضوع را درک می‌کند که شما برای رضایت او در تمامی مراحل زندگی همراهش هستید.

? دلایل و زیبایی وفاداری را نشان دهید

زمانی که زوجین از دلایل و زیبایی های وفاداری صحبت می‌کنند، به جلوگیری از خیانت می‌پردازند. تعهد و وفاداری برای افراد با شخصیت است. زمانی که یک فرد نسبت به زندگی خود وفادار باشد؛ هرگز نمی‌تواند خیانت کند. بهتر است که راجع به عوارض خیانت و فواید وفاداری با یکدیگر صحبت کنید.

? فرصت خیانت را محدود کنید

برای جلوگیری از خیانت باید فرصت خیانت را محدود کنید. در واقع باید تمام نیازهای همسر خود را برآورده کنید و برای رضایت از زندگی تلاش کنید. در این شرایط هیچ کدام فرصت خیانت نخواهید داشت.

کلام آخر

برای جلوگیری از خیانت روش هایی را در این مقاله ذکر کردیم که بسیار کمک کننده هستند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که برای افزایش کیفیت زندگی از این راهکارها استفاده کنید. اگر با روش های جلوگیری از خیانت با مشکل روبرو شدید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جلوگیری از خیانت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام، مقالتون کامل ترین بود. برای منی که از خیانت ترس دارم و در شرف ازدواج هستم عالیه. سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره