مصرف همزمان تریاک و مشروب

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مصرف همزمان تریاک و مشروب ترکیبی بسیار خطرناک است که می‌تواند پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. با اینکه بیشتر افراد از تداخل مواد افیونی با مشروبات الکلی مطلع هستند؛ اما در شرایط مختلف از آن استفاده کرده و دچار مشکلاتی می‌شوند. به طور کلی مصرف چند ماده به طور همزمان منجر به بروز پیامدهای زیادی می‌شود. اما این موضوع در مورد تریاک و مشروب بسیار خطرناک تر است. بسیاری از افراد به این دلیل مصرف این ترکیب دچار اوردوز شده و حتی جان خود را از دست داده اند. از این رو در صورتی که افراد به مصرف یکی از این مواد اعتیاد دارند؛ نباید دیگری را مصرف کرده و حتی برای ترک و درمان نیز به صورت مرحله به مرحله اقدام نمایند. در این مورد حتما باید از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان تریاک و مشروب می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

مصرف همزمان تریاک مشروب

به طور کلی ساختار الکل به گونه ای است که با بسیاری از مواد و حتی داروها تداخل ایجاد می‌کند. به همین توصیه می‌شود که افرادی که تحت دارودرمانی هستند و یا به مصرف یک مواد مخدر اعتیاد دارند؛ از الکل استفاده نکنند. البته مصرف داروها و مواد مختلف به طور همزمان همواره خطرآفرین است. اما این موضوع با وجود مشروبات الکلی تشدید نیز می‌شود.

افراد معمولا برای کسب لذت بیشتر و یا روحیه هیجان طلبی خود دست به چنین کاری می‌زنند. اما این موضوع می‌تواند آنان را در معرض مشکلات زیادی قرار دهد. آگاهی از این موضوع آنان را از انجام چنین کاری منصرف می‌کند. از این رو بهتر است در این مورد به آنها هشدار داده و آنان را برای ترک اعیتاد تشویق نمایید. برای اطلاع از دلایل اعتیاد به چند ماده کلیک نمایید.

تریاک

در ابتدا بهتر است برای درک بهتر خطرات ناشی از مصرف همزمان تریاک و مشروب ، هریک از این دو ماده را به خوبی بشناسید. تریاک یکی از قدیمی ترین مخدر های سنتی است که از گیاه خشخاش تولید می‌شود. اصلی ترین ماده ای که در این مخدر وجود دارد؛ مورفین است و به همین دلیل مصرف آن منجر به احساس آرامش و کند شدن فعالیت دستگاه عصبی مرکزی می‌شود. این ماده کاملا اعتیادآور بوده و منجر به بروز پیامدهای جسمانی و روانی مختلفی می‌گردد. بسیاری از افرادی که دچار بیماری های مزمن جسمانی هستند؛ به این ماده اعتیاد پیدا می‌کنند. برخی از پیامدهای ناشی از مصرف آن شامل پایین آمدن ضربان قلب، تضعیف دستگاه تنفسی، شل شدن عضلات و… می‌شود.

مشروب

به طور کلی به هر نوشیدنی که دارای الکل باشد؛ مشروب گفته می‌شود. اما مشروبات مختلف حاوی مقدار متفاوتی از اتانول می‎باشند و همین موضوع منجر در میزان تداخل مشروبات با تریاک هم موثر است. مصرف کم نوشیدنی های الکلی حالت آرامبخش داشته و افراد را دچار کندی در حرکت و رفتار می‌کند.

اما در مقادیر زیاد افراد را مست کرده و انرژی آنها را افزایش می‌دهد. برخی از پیامدهای ناشی از مصرف الکل نیز شامل حالت تهوع و استفراغ، اختلال در فعالیت های حرکتی، کاهش قدرت تصمیم گیری، از دست دادن کنترل اندام های بدن، گیجی، کاهش تمرکز و… است. برای آشنایی با انواع علائم اعتیاد به الکل کلیک نمایید.

دلایل مصرف همزمان تریاک و مشروب

دلایل مصرف همزمان تریاک و مشروب

در مورد مصرف همزمان تریاک و مشروب باید به دلایل اینکار نیز توجه داشت. همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ افراد به دلایل مختلفی اینکار را انجام می‌دهند. البته که به طور کلی زمانی که افراد به مصرف یک ماده مخدر و یا حتی الکل اعتیاد دارند؛ بیشتر احتمال دارد که مایل به تجربه کردن دیگر مواد نیز باشند. از طرفی بعد از مدتی بدن نسبت به تریاک و یا الکل مقاومت پیدا کرده و مغز دیگر دوپامین ترشح نمی‌کند. به همین دلیل برای اینکه افراد به لذت اولیه مصرف مواد برسند؛ به سراغ دیگر مواد و یا الکل می‌روند.

این افراد به انجام کارهای پرخطر علاقه زیادی پیدا می‌کنند. از این رو حتی با وجود اطلاع از خطرات اینکار بازهم مصرف همزمان تریاک و مشروب را ادامه داده و به پیامدهای ناشی از آن فکر نمی‌کنند. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

پیامدهای ناشی از مصرف تریاک و مشروب

مشروب و تریاک هرکدام به طور جداگانه آثار سویی بر بدن و حتی روان افراد دارند. حال با مصرف همزمان تریاک و مشروب، این مشکلات تشدید می‌شوند و افراد را در شرایط بدی قرار می‌دهند. نکته جالب در این مورد اینجاست که مصرف تریاک و مشروب به طور همزمان به قدری خطرناک است که حتی اگر فردی در دوران ترک اعتیاد به تریاک هم باشد و الکل مصرف کند؛ بازهم دچار مشکل خواهد شد. و حتی آثار اندک به جا مانده از تریاک در بدن نیز با الکل تداخل دارد.

افراد در اثر انجام اینکار در ابتدا دچار حالاتی مانند افزایش فشار خون و ضربان قلب شده و در مراحل بعدی علائم تنفسی را نیز تجربه می‌کنند. حتی احتمال سکته قلبی نیز در این شرایط وجود دارد. از این رو در صورت مشاهده چنین نشانه هایی در فردی که این ماده ها را به طور همزمان مصرف کرده است؛ فورا او را به مراکز درمانی ببرید.

تشخیص مصرف همزمان تریاک و مشروب

برخی از افراد به دنبال راهی هستند که تا متوجه مصرف همزمان تریاک و مشروب در دیگران شوند. در ابتدا باید بدانید که پی بردن به این موضوع دشوار است و تنها در صورتی که افراد نشانه های مسمومیت را از خود بروز دهند می‌توان به این موضوع پی برد. تست های اعتیاد نیز مصرف این دو ماده را نشان می‌دهند. به همین دلیل برای اطمینان از این موضوع، حتما از متخصص کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک الکل و ترک تریاک کلیک کنید.

ترک اعتیاد و درمان مصرف همزمان تریاک و مشروب

درمان مصرف همزمان تریاک و مشروب

فراموش نکنید که نمی‌توان به طور ناگهانی مصرف همزمان تریاک و مشروب را کنار گذاشت. چرا که در این شرایط بدن دچار شوک می‌شود. افراد باید در دو مرحله جداگانه در ابتدا مصرف الکل را ترک کرده و در مرحله بعدی تریاک را کنار را بگذارند. اینکار باید به صورت تدریجی و زیرنظر متخصص انجام شود. افراد باید در فرایند ترک اعتیاد هم از دارودرمانی استفاده کرده و هم از خدمات روانشناختی استفاده نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک اعتیاد کلیک کنید.

اقدامات لازم در صورت مسمومیت مصرف همزمان تریاک و مشروب

در صورت مسمومیت ناشی از مصرف همزمان تریاک و مشروب، فورا او را مراکز درمانی منتقل کنید. اما در صورتی که چنین امکانی ندارید و یا حتی از مصرف این دو ماده به طور همزمان مطمئن نیستید؛ می‌توانید از روش های زیر استفاده نمایید.

  • به چنین فردی مجددا الکل ندهید
  • نبض فرد را هرچند دقیقه یکبار چک کنید
  • تمام موادی را که ممکن است مصرف کرده باشد به پزشک بگویید
  • او را به پشت خوابانده و مسیر تنفسی او را باز نگه دارید
  • دور گردن او را باز نگه دارید تا بتواند راحت تر نفس بکشد
  • خونسردی خود را حفظ کرده و آرام باشید
  • حتما از پزشک کمک بگیرید

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در بالا به آنها اشاره شد؛ افرادی که به یک ماده مخدر و یا الکل اعتیاد دارند؛ بهتر است به سراغ تجربه مواد دیگر نروند. حتی گاهی انجام یکباره اینکار نیز می‌تواند پیامدهای غیرقابل جبرانی برای افراد ایجاد کند. دقیقا مانند مصرف همزمان تریاک و مشروب. افراد باید برای ترک اعتیاد به هریک از این مواد و یا جلوگیری از مشکلات ناشی از آنها حتما از متخصص کمک گرفته و با روانشناس نیز مشورت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان تریاک و مشروب می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا مصرف همزمان تریاک و مشروبات الکلی عوارض جانبی دارد؟

بله مصرف همزمان آن ها خطرناک بوده و سلامت فرد را به خطر می‌اندازد.

آیا امکان ترک مصرف همزمان تریاک و مشروبات الکلی وجود دارد؟

امروزه با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه اعتیاد، روش‌های مختلفی برای ترک مواد مخدری مانند تریاک و مشروبات الکلی وجود دارد. از آنجایی که هر یک از این دو ماده یعنی تریاک و مشروبات الکلی آثار مخرب جداگانه‌ای دارند و ترک یک باره مواد می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیر دیگری را به وجود آورد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً تحت نظارت یک متخصص همچون روانشناس باسابقه در زمینه اعتیاد، ترک را شروع کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫23 دیدگاه ها

    1. از اینکه به سایت ما سر زدید و نظر دادید ممنونیم، حتما برای ارتقای مقالات تلاش بیشتری خواهد شد. سوالی دارید بفرمایید پاسخ داده میشه

    1. همونطور که در مقاله شرح دادیم هم تریاک و هم مشروب موجب سست شدن بدن میشن. پس بر عکس مواد محرک که باعث هیجانات بالا میشن مشروب و تریاک دو ماده همسو هستند پس اگر هر دو به طور همزمان در بدن وجود داشته باشند به طور ناگهانی می تونن باعث کاهش و کندی عملکرد ارگان های مختلف بدن مثل دستگاه تنفسی و قلب بشن. پس آثار خطرناکی داره ؛ حالا هر کس با توجه به سوخت ساز بدنش ممکنه توان متفاوتی داشته باشه. ممکنه یکی سال ها از تریاک استفاده کرده باشه و طاقت بدنش در برابر تریاک بالا باشه و با خوردن مشروب دچار تنگی تنفسی خفیفی بشه. اما این موضوع همیشه صدق نمیکنه و میتونه این دست افراد رو هم به خطر بندازه. خوب موضوع بعدی فاصله زمانی در مصرف این دو ماده هست. در جواب باید بگیم تریاک روزها در بدن باقی میمونه و حتی برخی کسانی که تریاک رو ترک کرده اند با مصرف الکل دچار افت شدید عملکرد جسمانی میشن. پس این موضوع با توجه به دوز مصرف و بیولوژی هر فرد متفاوته . توصیه ما به شما پرهیز از مصرف هر دو ماده است. می تونید برای ترک تریاک و یا ترک الکل از متخصصان مجرب در مرکز مشاوره ذهن نو کمک بگیرید.

  1. تو یه مهمونی تو لیوان مشروب دوستم یه قرص انداختن نمیدونیم چی بود ولی تا اونو خورد افتاد زمین به حالت تشنج نمیدونستیم چیکار کنیم خیلی ترسناک بود. بعدا فهمیدم مخدر بوده ، ما باید چیکار می کردیم وقتی این اتفاق افتاد؟

    1. در واقع این حالت نوعی مسمومیت هست پس حتما هر جه زودتر باید به اورژانس مراجعه می کردید تا در صورت نیاز شستشوی معده داده بشه و داروهای لازم تجویز بشه. در صورت عدم دسترسی به متخصص لازم بود ابتدا دور گلو را برای تنفس راحت تر آزاد کنید و در قدم بعدی کاری کنید که محتویات معده را بالا بیاورد. سپس او را در حالتی قرار بدید که به راحتی بتواند نفس بکشد و حتما به اولین مرکز درمانی مراجعه نمایید.

    1. سلام مصرف همزمان مشروب با مشتقات افیونی (تریاک، شیره و….) عوارضی مثل افت فشار خون ، حالت تهوع، به هم ریختگی ضربان قلب ، از دست دادن تعادل، کم شدن هوشیاری، احساس خفگی و …. داره. بروز هر کدام از این عوارض نشانه خطر است و بهتر است به نزدیک ترین مرکز اورژانس مراجعه نمایید.

  2. معمولا برای برطرف کردن خماری پس از مصرف مشروب تریاک مصرف می کنند تا حالت رخوت از بین رود

  3. شیره وتریاک خوبه ولی ترک کردنش کار حضرت فیل هست من 20سال مصرف میکردم الان14ساله مصرف نمیکنم خداروشکر ولی در کل الکل با مرفین جور نیست الکل مرفین از بین میبره وخماری شدیدی داره با قرص ودارو هم نمیشه ترک کرد من حتی دوبار رفتم بیمارستان ولی نشد تنها راه برای ترک کم کردن مواد هست به مرور زمان وقتی در حد روزی 10دود رسید دیگه مصرف نکنی 3روز حالت خوب نیست وبعد اروم اروم حالت بهتر میشه در کل مملکت کلن میخوان همه سرشون تو خشتک باشه

  4. با سلام ووقت بخیر
    بنده چندساله درگیر اعتیاد به شیره هستم وو به روش خوراکی مصرف میکنم
    میخواستم ببینم اگر مشروب خوردم بعدش خوردن شیره مشکلی به وجود میاره؟؟ البته چندین بار این کارو کردم و مشکلی به وجود نیامده
    ممنون میشم زود جواب بدید

    1. سلام خوردن مشروب با مواد مخدر در تداخل هست. بهتره این دو با هم مصرف نشوند چرا که احتمال ایست قلبی بسیار زیاد می شود.

      1. لطفا توصیه هایی که اطلاعی از پیامدش ندارید به دیگران نکنید. روزانه تماسهای متعددی در خصوص کسایی داریم که به دلیل مصرف تریاک و مشروبات الکی دچار مشکلاتی مثل عدم پاسخ دهی، منگی، حالت تهوع، کاهش هشیاری و… شدن

  5. اصولا بعد از مشروب خوردن میشه شیره یا تریاک کشید،ولی میگن بعد از کشیدن بهتره که نخوری،البته من دیدم کسایی که میخورن بعد میکشن،یا برعکس مشکلی هم پیش نمیاد

  6. سلام اگه تداخل داره چرا از شربت تریاک یا اپیوم برای ترک اعتیاد استفاده میشه که محتویاتش تریاک و الکل و آب هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره