شوهرم برام وقت نمیذاره | پسری که برات وقت نمیذاره

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شوهرم برام وقت نمیذاره ! این مشکلی است که بسیاری از خانم‌ها آن را مطرح می‌کنند. در یک رابطه عاطفی ما بیشتر از هر چیز به دنبال محبت و توجه طرف مقابل هستیم. اما رابطه‌هایی نیز وجود دارند که در آنها به هر دلیلی این انتظار برآورده نمی‌شود. در چنین شرایطی احتمالاً شما احساس می‌کنید که ارزشی برای طرف مقابل ندارید؛ و این می‌تواند مشکلات روحی بسیاری را برایتان به همراه داشته باشد. به همین خاطر بهتر است که برای تغییر اوضاع کاری انجام بدهید. اما در چنین شرایطی رفتار درست کدام است؟ بسیاری از خانم‌ها جوابی برای این سؤال پیدا نمی‌کنند؛ و همین موضوع می‌تواند شرایط رابطه شما را بدتر از قبل کند. به همین خاطر ما در این مطلب راجع به مشکلاتی که بی‌توجهی به همراه می‌آورد و راهکارهای آن صحبت خواهیم کرد. برای دریافت خدمات مشاوره خانواده کلیک کنید.

شوهرم برام وقت نمیذاره

همه ما در یک رابطه عاطفی به توجه و محبت طرف مقابل نیاز داریم. هیچ‌کس از اینکه در رابطه‌ای باشد که موردتوجه قرار نگیرد خوشحال نخواهد بود. این موضوع به‌خصوص برای خانم‌ها حساس‌تر است. شاید دلیل این موضوع اهمیتی باشد که زنان برای احساسات قائل هستند. یا شاید بتوان گفت که خانم‌ها به‌طورکلی به توجه و مراقبت بیشتری نیاز دارند. به‌هرحال دلیل این ماجرا هرچه که باشد بی‌توجهی آقایان می‌تواند یک رابطه را در معرض خطرات جدی قرار بدهد. بیماری‌های روحی در خانم‌ها، ازدست‌دادن اعتمادبه‌نفس، مشکلاتی مانند خیانت یا حتی پایان یافتن یک رابطه از جمله پیامدهایی هستند که می‌توانند در این شرایط اتفاق بیفتند. به همین خاطر شاید بهتر باشد اطلاعات خود را راجع به این موضوع و کارهایی که می‌توانیم برای آن انجام بدهیم بالا ببریم. در این صورت شاید بتوانیم رابطه را از این مشکلات جدی دور نگه داریم.

چرا شوهرم برام وقت نمیذاره ؟

اینکه همسرتان برای شما وقت نمی‌گذارد می‌تواند با توجه به شرایط زندگی، شخصیت طرف مقابل و همین‌طور نیازها و خواسته‌های شما دلایل مختلفی داشته باشد. ما نمی‌توانیم بگوییم که همه دلایل این مشکل را می‌شناسیم. بااین‌حال بعضی از مهم‌ترین دلایلی که می‌توانیم راجع به آنها صحبت کنیم را در ادامه مطرح کرده‌ایم. توجه کردن به این دلایل می‌تواند در پیداکردن راهکار مناسب نیز به شما کمک کند. بعضی از مهم‌ترین دلایل این مشکل عبارتند از:

درگیری‌های فکری

اگر همسرتان برای شما وقت نمی‌گذارد ساده‌ترین دلیل آن این است که ذهنش درگیر است. مدیریت‌کردن یک خانواده و کنار آمدن با مشکلاتی که هر روز در زندگی هرکدام از ما پیش می‌آیند کار آسانی نیست. این شرایط می‌تواند ذهن همسر شما را درگیر خودش کند. با توجه به اینکه ظرفیت ذهنی همه ما محدود است، طبیعتاً وقتی ذهن همسرتان درگیر مشکلات شده باشد توانایی کمتری برای رسیدگی به شما خواهد داشت.

برای آشنایی با راه های خوشحال کردن مردان بخوانید.

شوهرم برام وقت نمیذاره | تربیت‌های اشتباه

حتماً شما هم این را شنیده‌اید که می‌گویند مرد باید جدی باشد. یک تصور اشتباه در بسیاری از خانواده‌ها وجود دارد و آن این است که مردان نباید محبت و احساس خود را به زبان بیاورند. شاید همسر شما نیز از آن دسته افرادی باشد که این باور را در خانواده خود یاد گرفته است. پس قبل از متهم کردن همسرتان به خانواده او و رابطه پدر و مادرش نگاه کنید. این رابطه به‌خوبی به شما نشان خواهد داد که همسرتان در طول سال‌های کودکی و جوانی چه چیزی را از پدر و مادرش یاد گرفته است.

فروشگاه آرامیس

مشکلات رابطه عاطفی

گاهی اوقات و به‌خصوص در زمان‌هایی که دور شدن شما و همسرتان از یکدیگر به‌تدریج اتفاق افتاده باید مشکل اصلی را در رابطه عاطفی‌تان پیدا کنید. دلخوری‌ها و ناراحتی‌هایی که به‌مرورزمان در یک رابطه پیش می‌آیند و شاید هرگز هم از آنها صحبتی نکرده باشیم می‌توانند دلیلی برای بی‌توجهی همسران به یکدیگر باشند.

شوهرم برام وقت نمیذاره | شما درگیر مرور زمان شده‌اید

آیا هنوز هم همه چیز بین شما مثل روزهای اول است؟ خیلی از خانم‌ها و آقایان پس از اینکه ازدواج می‌کنند و با گذشت زمان درگیر روزمرگی و یکنواختی می شوند. در این شرایط هرکدام از آنها به این خاطر که خیالش از این جنبه زندگی راحت شده به سراغ بخش‌های دیگری از زندگی‌اش خواهد رفت. در حقیقت می‌توانیم بگوییم که مرور زمان یکی از خطرناک‌ترین آسیب‌ها برای یک زندگی مشترک است. پس اگر شما نیز احساس می‌کنید که درگیر این مشکل شده‌اید بهتر است برای تغییر شرایط فکری بکنید.

شوهرم برام وقت نمیذاره | راهکارها

مشکلات رابطه‌تان را برطرف کنید

قبل از اینکه هر کاری بکنید کمی به رابطه عاطفی و همین‌طور رفتارهای خودتان نگاه کنید. آیا چیزی در این میان تغییر کرده است که باید آن را سر جای خودش برگردانید؟ بسیاری از مواقع اینکه همسرتان برای شما وقت نمی‌گذارد به این خاطر است که دلخوری‌هایی در رابطه عاطفی شما پیش آمده و شما را از یکدیگر دور کرده است. پس در اولین قدم با دقت رابطه را بررسی کرده و به دنبال راهکارهایی برای بهتر کردن شرایط باشید.

با همسرتان صحبت کنید

یک راه‌حل ساده برای تغییر شرایط این است که با همسرتان صحبت کنید. ناراحتی خود و آنچه را به آن نیاز دارید در یک فرصت و شرایط مناسب بیان کنید. سپس با کمک هم راه‌حلی برای تغییر وضعیت پیدا کنید. یادتان باشد که در صحبت با همسرتان اولاً زمان و مکانی را در نظر بگیرید که او نیز در آن راحت باشد. ثانیاً اگر می‌خواهید به نتیجه برسید غرزدن و متهم کردن طرف مقابل را کنار بگذارید. شما تنها باید راجع به احساس و ناراحتی خود صحبت کرده و از او بخواهید که در این شرایط به شما کمک کند.

حتما هر دو درباره نحوه وقت گذاشتن برای همسر را بخوانید.

وارد دنیای همسرتان بشوید

همیشه هم نباید دنبال این باشیم که دیگران کاری برای تغییر شرایط انجام بدهند. گاهی اوقات بهتر است تغییر را از خودتان شروع کنید. سعی کنید دنیا را از دریچه دید همسرتان ببینید و خودتان را به او نزدیک کنید. برای مثال در علاقه‌مندی‌های او شرکت کنید. اگر همسرتان دوست دارد زمانش را به تماشای مسابقه فوتبال بگذراند شاید بهترین راه این باشد که شما نیز در کنارش این مسابقه را تماشا کنید. یا وقتی او از سرکار می‌آید بپرسید که روز خود را چگونه گذرانده است. با این راهکار ساده شما می‌توانید فاصله‌هایی که با همسرتان دارید را کنار بگذارید و خاطرات مشترکی با یکدیگر بسازید.

برای درک بهتر حتما درباره نحوه صحیح رفتار با همسر را بخوانید.

برنامه‌ریزی کنید

یادتان باشد که هیچ تغییری در رفتار هیچ‌کدام از ما ناگهانی و یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد. پس اگر می‌خواهید همسرتان را تبدیل به فردی کنید که برایتان وقت می‌گذارد برای این کار نیاز به صبر و برنامه‌ریزی خواهید داشت. برنامه شما می‌بایست با توجه به مقدار فاصله‌ای که از همسرتان دارید و میزان توجه او به خانواده تنظیم شود. برای مثال گاهی اوقات می‌توانید از او بخواهید که در آخر هفته باهم به یک پیاده‌روی عصرانه بروید. اما گاهی اوقات لازم است اولین هدفتان را یک گفت‌وگوی چنددقیقه‌ای در پایان روز قرار دهید.

شرایط را درک کنید

همان‌طور که گفتیم خیلی از مواقع اینکه همسرتان نمی‌تواند برای شما وقتی بگذارد به دلیل درگیری‌های فکری است که دارد. در چنین شرایطی شما به‌عنوان همسر باید بتوانید شرایط را درک کنید. به‌جای اینکه رفتار منفی با او داشته باشید سعی کنید فضای آرامش و محبت را در خانواده ایجاد کنید. مطمئن باشید که این کار شما از چشم همسرتان پنهان نخواهد ماند و تأثیر بسیاری در بهترشدن شرایط زندگی شما خواهد داشت.

مشاور چه کاری برای شما انجام خواهد داد

اینکه همسرتان برای شما وقت نمی‌گذارد می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. شاید شما راه‌های ارتباط با جنس مخالف را بلد نیستید؛ شاید مشکلاتی در زندگی عاطفی و جنسی شما وجود دارد؛ یا حتی شاید همسرتان درگیر بیماری‌های روحی شده باشد. برای بررسی هرکدام از این دلایل و همین‌طور پیداکردن راه مناسب برای مبارزه با آن شما به کمک یک متخصص نیاز دارید. به همین خاطر شاید یکی از بهترین کارها در شرایطی که دارید این باشد که از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

مشاورین علاوه بر کمک به شما برای تغییر شرایط، همراهی‌تان خواهند کرد تا سلامت روان خود را نیز حفظ کنید. به‌علاوه اگر روان‌شناس به این نتیجه برسد که رفتار همسرتان به هر دلیلی قابل تغییر کردن نیست به شما کمک خواهد کرد تا یک تصمیم جدی برای زندگی و رابطه عاطفی خود بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهرم برام وقت نمیذاره می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا اینکه همسرم برای من وقت نمی‌گذارد نشانه‌خیانت است؟

بی‌توجهی مردان به خانم‌ها می‌تواند هزاران دلیل داشته باشد که یکی از آنها نیز خیانت است. به همین خاطر درعین‌حال که جایی برای نگرانی راجع به خیانت وجود ندارد اگر نشانه‌های دیگری نیز این موضوع می‌بینید شاید بهتر باشد کمی جدی‌تر به رابطه‌تان فکر کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره