شوهرم اجازه نمیده ادامه تحصیل بدم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شوهرم اجازه نمیده ادامه تحصیل بدم چیکار کنم؟ یکی از مشکلات خانم ها پس از ازدواج اجازه تحصیل نداشتن است. برای جلوگیری از این اتفاق، قبل از ازدواج بر سر ادامه تحصیل و کار با یکدیگر توافق کنید. محرومیت از تحصیل برای خانم هایی که علاقه زیادی به تحصیلات و پیشرفت دارند، سخت است. حمایت از همسر در دوران ازدواج و کمک به پیشرفت او مساله مهمی است. بهترین راهکار برای مقابله با این اختلاف نظر، مشورت با روانشناسان است. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

شوهرم اجازه نمیده ادامه تحصیل بدم

تعداد زیادی از خانم ها گله از این دارند که “شوهرم اجازه نمیده ادامه تحصیل بدم” اما خانم بسیار علاقه مند به ارتقاء سطح تحصیلات خود است. برخی از آقایان از ادامه تحصیل خانم خود ایراد می‌گیرد و دلایل خاص خود را دارند. که این دلایل عبارتند از: مسائل مالی، سطح تحصیلت بالا و … . اما بهتر است قبل از ازدواج در رابطه با تحصیلات و کار با همسر خود صحبت کنید و به او از علایق خود سخن بگویید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

دلایل مخالفت ادامه تحصیل همسر

علل متفاوتی وجود دارد که همسران مخالف ادامه تحصیل خانم ها هستند. این دلایل عبارتند از.

1. حسادت همسر

همسران حسود علاقه ای به پیشرفت خانم خود ندارند. و دوست دارند که خود و همسرشان در یک سطح باقی بمانند. اگر همسرشان حرفی از ادامه تحصیل بزند می‌ترسند که بیش از او پیشرفت کند. به همین دلیل کاملا با ادامه تحصیل همسر و حتی کوچکترین پیشرفت ها مخالف هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حسادت در رابطه کلیک کنید.

2. بی فایده شمردن درس

یکی از دلایل مخالفت همسر برای تحصلات، بی‌فایده شمردن درس است. برخی از آقایان فکر می‌کنند که درس خواندن کاملا بی فایده است. حتی اعتقد دارند که مدرک فقط یک تکه کاغذ است و فایده ای ندارد. به همین دلیل احساس می‌کنند که خرج کردن پول برای مدرکی که هیچ سودی ندارد، بی فایده است.

3. مسائل مالی

درس خواندن توان مالی لازم دارد. خرج کتاب، دانشگاه، کارگاه و رفت و آمدها هزینه های زیادی دارد که برخی از آقایان توانایی فراهم کردن هزینه ها را ندارند. اگر خرج خانه، خوراک و پوشاک بر عهده مرد خانه باشد و توان مالی متوسطی داشته باشد. به احتمال با ادامه تحصیل همسر خود مخالفت می‌کند.

فروشگاه آرامیس

4. افکار مرد سالارانه

عده ای از مردان همچنان در زمان قدیم گیر کرده اند و فکر می‌کنند فقط مرد باید پیشرفت کند. زن جایگاه اجتماعی خاصی نباید داشته باشد. و اگر همسرشان از جایگاه خوبی برخوردار باشد، مردانگی او زیر سوال می‌رود. و مدیریت تمام زندگی از دست مرد خارج می‌شود. برای دریافت اطلاعات در زمینه مردسالاری کلیک کنید.

5. کنترل گر بودن همسر

مردان کنترل گر و محدود کننده علاقه ای به پیشرفت همسر خود ندارند. و سعی دارند که جلوی پیشرفت همسر خود را بگیرند. در صورتی که همسرشان کارهایی انجام دهد که خارج از تحت فرمان او باشد به شدت عصبی می‌شند و واکنش های منفی از خود نشان می‌دهند.

6. شکاکی همسر

یک از دلایل عدم اجازه تحصیل همسر که در مراجعان مختلف با آن مواجه شدیم؛ شکاک و پارنوئید بودن همسر است. شوهرانی که دچار اختلال شخصیت پارانوئید هستند و یا به همسر خود شک دارند. اجازه ادامه تحصیل به همسر خود را معمولا نمی دهند. توصیه می کنیم مقاله همسر شکاک را مطالعه نمایید.

راهکار برای رضایت همسر در جهت ادامه تحصیل

اگر همسری دارید که مخالف ادامه تحصیل شما است، از راهکارهای زیر استفاده کنید.

  • با همسر خود با آرامش صحبت کنید و دلیل مخالفت او را بپرسید.
  • گفتگوهای خود با لحن آرام، بدون توهین و بی احترامی سخن بگویید تا مکالمه به دعوا ختم نشود.
  • در رابطه با علاقه تان به درس صحبت کنید.
  • به همسر خود بگویید که او را حمایت گر خود می‌دانید و این رفتار باعث می‌شود که احساس کنید هیچ حمایتی از سمت او ندارید.
  • به همسر خود بگویید که پیشرفت شما، پیشرفت او نیز هست. و برای رسیدن به پیشرفت ها و اهداف خود به کمک او نیاز دارید.
  • برخی از آقایان نگران زندگی مشترک خود هستند و احساس می‌کنند با ادامه تحصیل همسرشان تمام زندگی به مشکل برخواهد خود. بنابراینبه همسر خود بگویید که کلاس هایتان را طوری برنامه ریزی خواهید کرد که مانند گذشته به امور خانه رسیدگی خواهید کرد.
  • برای اینکه همسرتان با ادامه تحصیل شما موافقت کند و شما را حمایت کند، لازم است شما نیز او را حمایت کنید و پیشرفتش کمک کنید.
  • در تصمیم گیری های خود از همسرتان نظر بپرسید و او را متوجه کنید که نظرش برای شما حائز اهمیت است.
  • اگر شوهرتان قصد ادامه تحصیل دارد از او بخواهید که در کنار یکدیگر باهم پیشرفت کنید.
  • هرگز پیشرف و موفقت هایتان را به رخ همسرتان نکشید تا باعث حسادت او شود. و در نتیجه مانع ادامه تحصیل شما شود.
  • به صورت تدریجی تمام مسائل را بیان کنید. به یکباره عزم خود را برای راضی کردن همسرتان جزم نکنید.
  • از همسر خود بخواهید برای پیشرفت و بهبود کیفیت زندگی به روانشناس مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حمایت از همسر کلیک کنید.

کلام آخر در شوهرم اجازه نمیده ادامه تحصیل بدم

برخی از آقایان دلایل مخصوص خود را برای مخالفت با ادامه تحصیل همسر خود دارند. اما تعداد دلایل عمده ای که بسیاری از آنها دارند در مقاله ذکر شده است. برای کمک به پیشرفت یکدیگر از روانشناسان حرفه ای و مجرب کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهرم اجازه نمیده ادامه تحصیل بدم می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره