چطور باید خودمان باشیم ؟ | چگونه خود واقعی امون باشیم ؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

چگونه خودمان باشیم ؟ همه ما برای حضور در اجتماع باید نکاتی را در رفتار و گفتارمان رعایت کنیم. شما شاید به آوازخوانی علاقه‌مند باشید. اما آوازخوانی در اتوبوس یا در محیط کار نامعقول است. پس ابتدا باید منظور از خودم بودن را تعریف کنیم. برخی افراد تمام زندگی خود را بدون بررسی یا درک خود واقعی شان می گذرانند. داشتن یک حس عینی از خود، بخش اساسی وجود هر انسانی است. بدون آن، تعیین اهداف و درک نیازها دشوارتر می‌شود. اینکه بتوانید ویژگی های تعیین‌کننده خود را نام ببرید، به شما این امکان را می‌دهد که خود را متعادل ببینید. مهم‌تر از آن، به شما کمک می‌کند تا خودآگاه شوید و خوب را از بد تشخیص دهید. به طور کلی، اگر ابتدا خود را نشناسید، درک نکنید و نپذیرید، نمی‌توانید خودتان باشید. در ادامه با مراحل تبدیل شدن به خود واقعی تان آشنا شوید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

چگونه خودمان باشیم

بدون شک، اینکه سعی کنید خودتان باشید ممکن است کمی سخت و گاهی ترسناک باشد. ما می ترسیم که با خودمان بودن، مورد انتقاد دیگران قرار بگیریم و آن طور که هستیم ما را نپذیرند. تظاهر به کسی که نیستید، بر اعتماد به نفس و عزت نفس شما تأثیر منفی می‌گذارد.

با این وجود، چگونه می توانید انتظار داشته باشید تا دیگران از شما قدردانی کنند، وقتی خودتان قدردان خود نیستید؟

در ادامه نکاتی وجود دارد که برای اینکه خودمان باشیم کمک می‌کنند.

1_ خودتان را بشناسید

مردم عمدتا ترکیبی از ویژگی های خوب و بدشان هستند و تشخیص اینکه کدام یک از این ویژگی ها شما را تعریف می کند، به شما کمک خواهدکرد تا خودتان را بشناسید. ما در طول زندگی خود، عقایدی درباره خودمان شکل می‌دهیم که فکر می‌کنیم درست است. این عقاید به باورهای محدود کننده‌ای تبدیل می‌شوند که مانع از شناخت ما از خود می‌گردند. بنابراین قبل از آنکه بخواهید به این سوال پاسخ دهید که چگونه می‌توانم خودم باشم، باید آن عقاید را از بین ببرید و خودتان را بشناسید. برای آشنایی با راه های خودشناسی کلیک کنید.

2_ چگونه خودمان باشیم | خودگویی منفی را کنار بگذارید

باورهای محدودکننده به صورت خود گویی منفی ظاهر می‌شوند. ممکن‌است به خودتان بگویید “من در این کار خوب نیستم” ” من همیشه شکست می خورم”.

همیشه منفی بودن نسبت به خودتان آسان‌تر است. اما برای اینکه یادبگیرید چگونه خودتان باشید، مهم است که منفی گرایی را کنار بگذارید و همیشه نیمه پر لیوان را ببینید.

3_ روی نقاط قوت خود تمرکز کنید

ویژگی های منفی شما آن چیزی نیست که هستید. خودگویی منفی را با افکار مثبتی جایگزین کنید که به شما قدرت می دهد تا خودتان باشید. وقتی روی نقاط قوت خود تمرکز می‌کنید، به جای تخریب خود، به خودتان افتخار خواهید کرد. این می‌تواند راهی مناسب برای نشان‌دادن خود واقعی‌تان باشد.

برای آشنایی با بهتری روش ها و مدل تغییر رفتار کلیک کنید.

4_ چگونه خودمان باشیم | با کودک درون خود در ارتباط باشید

اگر به کودکان توجه کنید، متوجه خواهیدشد که چقدر آزاد هستند و به هیچ عنوان به افکار و عقاید دیگران نسبت به خودشان اهمیت نمی‌دهند. طبیعت آن ها این طور است که در لحظه خوشحال باشند. اگر می‌خواهید با کودک درونتان ارتباط برقرار کنید، مانند آن‌ها آزاد و رها باشید. بازی کنید، و از لحظاتی که دارید نهایت استفاده را بکنید.

5_ برای یادگیری چیزهایی که با ارزش است زمان بگذارید

زمانی را برای یادگیری آنچه که جوهر شخصیت شما را تشکیل می‌دهد، اختصاص دهید. سعی‌کنید به این فکر کنید که چه کارهایی را دوست دارید یا نمی‌خواهید انجام دهید و براساس آن عمل کنید. به آن‌ها، به عنوان بخشی از زندگی و انتخاب‌های خود فکر کنید.

6_ چگونه خودمان باشیم | خود را با دیگران مقایسه نکنید

مقایسه خود با دیگران، موجب رنجش می‌شود و فردی که پر از رنجش است، نمی‌تواند روی خود بودن تمرکز کند. همینطور مقایسه منجر به انتقاد نیز می‌شود. زندگی پر از انتقاد از دیگران، ناشی از عزت نفس پایین یا حسادت است. با این کارها، زمان زیادی را صرف دیگران می‌کنید و این موجب می‌شود نتوانید برای خودتان بودن فرصتی پیدا کنید.

7_ صادق باشید

چه چیزی برای پنهان کردن وجود دارد؟ همه ما انسان هایی ناقص، درحال رشد و یادگیری هستیم. اگر قرار است نسبت به هر جنبه ای از خود احساس شرم یا ناامنی کنید، مجبور می شوید آن را پنهان کنید و دیگر خودتان نباشید. بهتر است هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیکی، با آن‌ها کنار بیایید. روراست بودن بهتر از فرارکردن است.

8_ به تفکر دیگران نسبت به خودتان اهمیت ندهید

همه ما در زندگی با افرادی مواجه می‌شویم که برخی از آن ها ما را دوست دارند و برخی از آن ها نه. زمانی که دائما درگیر این فکر هستید که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند، خودتان بودن تقریبا غیرممکن می شود. برای اینکه خودمان باشیم باید این نگرانی های بیهوده را کنار بگذارید. فقط اجازه دهید رفتارتان روراست باشد و جریان پیدا کند. اگر خودتان را برای یک فرد یا گروهی تغییر دهید، ممکن‌است فرد یا گروه های دیگر شما را دوست نداشته باشد. با این کار برای همیشه در یک چرخه ناقص تلاش می کنید، تا به جای تمرکز روی خودتان مردم را راضی نگه دارید.

سخن آخر

وقتی تفکر منفی نسبت به خود را رها می‌کنید، در واقع خوشبختی خود را دنبال کرده اید. کم کم شروع به همسو شدن با شادی و آرامش می‌کنید. این ها همه نشانگر این است که شما با ماهیت واقعی خود در ارتباط هستید و به خود واقعی تان اجازه می‌دهید تا با شکوه تمام بدرخشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودشناسی در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره