عدم رضایت از همسر | ناراضی بودن از همسر و زندگی مشترک

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

عدم رضایت از همسر به دلایل متفاوتی از جمله مشکلات عاطفی، مالی، اخلاقی و جنسی بستگی دارد. اکثر اختلاف هایی که بین زوجین رخ می‌دهد با کوچکترین عدم رضایت ها و ناراحتی ها آغاز شده‌اند. اما پیگیری نکردن این شرایط شدت و عمق نارضایتی را افزایش می‌دهد. اگر با اولین احساس غم به دنبال مشورت با روانشناس و متخصص باشید در آینده با مشکلات جدی و خطر آفرینی روبرو نخواهید شد. مشاوره قبل از ازدواج و بررسی تفاوت ها شدت عدم رضایت از همسر در آینده را کاهش می‌دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه عدم رضایت از همسر و راضی نبودن از زندگی مشترک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

عدم رضایت از همسر و زندگی مشترک

عدم رضایت از همسر به عوامل گوناگونی بستگی دارد که باید ریشه اصلی آن بررسی شود. علت های متفاوتی برای عدم‌رضایت ازهمسر وجود دارد که می‌تواند: مشکلات مالی، اخلاقی، جنسی، عاطفی و سوءظن نابجا و … باشد. اما طبق آمارهای به دست‌آمده تا به امروز مشکلات جنسی و عاطفی اولویت بیشتر در عدم‌رضایت از همسر را نشان داده است. عدم‌رضایت ازهمسر، سبب بروز سردی روابط و مشکلات زیادی می‌شود. برای جلوگیری از ادامه دارشدن عدم رضایت از همسر، با روانشناس مشورت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید.

علت عدم رضایت از همسر

علت عدم رضایت از همسر به چندین دلیل بستگی دارد که در ادامه به تمامی این علل اشاره کرده ایم. با بررسی عوامل زیر و مشورت با متخصصین می توانید مساله را حل نمایید. توصیه‌داریم که حتما درباره راهکارهای حل دعوای زن و شوهر بخوانید.✒️

✒️ در زمینه عاطفی

خانم و آقا نیاز به توجه و محبت دارند. و در صورتی که توجه اندکی کم شود و از همسر خود دلگیر می‌شود. گاهی همسران به یکدیگر توهین و بی احترامی می‌کنند. تحقیر از طرف همسر باعث نارضایتی از زندگی خواهد شد. ابراز علاقه، خوشرویی، اعتماد و احترام در حوزه عاطفی بسیار حائز اهمیت است. زندگی با همسری که دائم در حال توهین، تحقیر، تهمت، بی اعتمادی و بد خلقی می‌باشد، دشوار و سخت است.

✒️ ناراضی بودن از همسر در زمینه اخلاقی

مشکلات اخلاقی ریشه های متفاوتی دارد. گاهی آقایان با کوچکترین رفتار خانم پرخاشگر می‌شوند. برخی از خانم ها تمام کارها و مسئولیت های زندگی را به دوش می‌کشند. رفتارهای نامناسب با همسر، بر اخلاقی، واکنش های تند و … سبب بروز مشکلات در زمینه اخلاقی و عدم رضایت از همسر خواهد شد.

فروشگاه آرامیس

✒️ راضی نبودن از همسر در زمینه اقتصادی

مشکلات در زمینه اقتصادی به 3 دسته تقسیم می‌شود.

دسته اول: درآمد آقا کم است و نیاز خانم بر طرف نمی‌شود. در این دسته بهتر است که خانم شرایط اقتصادی آقا را درک کند.

دسته دوم: درآمد آقا خوب است اما خساست می‌کند.

دسته سوم: درآمد آقا خوب است اما صرف هزینه های غیر از امور منزل می‌شود.

✒️ ناراضی بودن از زندگی مشترک در زمینه جنسی

یکی از دلایل عمده عدم رضایت از همسر در زمینه جنسی است. بر اساس پژوهش های انجام شده تا به امروز، آقایان به نیاز های جنسی همسر خود بی توجهه هستند. و پس از ارضا شدن خود، دست از رابطه جنسی خواهند کشید. یا گاهی خانم ها به نیازهای جنسی شوهر خود بی توجه و بی میل هستند. خطرات نارضایتی جنسی در زندگی زناشویی، سبب بروز مشکلات و خیانت خواهد شد.

✒️ عدم رضایت از همسر به خاطر بی احترامی به خانواده ها

زندگی زناشویی یعنی تعامل و برقراری ارتباط با خانواده همسر. بسیاری از خانم ها و آقایان علاقه ای به خانواده همسر خود ندارند و همین امر سبب بی احترامی به خانواده همسر می‌شود. مخصوصا زمانی که خانواده همسر در زندگی فرزند خود دخالت داشته باشند. خانواده یکی از ارکان مهم زندگی هر فردی است و همین امر سبب نارضایتی از همسر خواهد شد.

برای آشنایی با راه های حل اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

✒️ بزرگ کردن اشتباهات

زندگی زناشویی پر از فراز و نشیب است و کنترل نکردن این شرایط به زندگی لطمه وارد می‌کند. هر فردی نیز اشتباهاتی دارد که با بخشیدن به عنوان همسر باید خوشبختی را به زندگی باز گردانید. بزرگ‌کردن اشتباهات همسر به تدریج سبب بزرگ شدن کوچکترین مشکلات در زندگی خواهد شد و همین امر سبب بروز نارضایتی از همسر می‌شود.

✒️ راضی نبودن از زندگی مشترک بدلیل سوءظن نابجا

شکاک‌بودن به همسر بدون دلیل موجب عدم رضایت از همسر می‌شود. تهمت های پی در پی روند زندگی را مختل خواهد کرد. گیردادن های الکی، سوءظن نابجا و شکاکیت توان انجام کارهای متفاوت را به همسر نخواهد داد.

✒️ متفاوت بودن افکار

یکی دیگر از علل عدم‌رضایت از همسر، متفاوت بودن افکار است. پیش از ازدواج با شخص مورد علاقه تان مشاوره قبل از ازدواج را فراموش نکنید. متفاوت بودن افکار و عقاید در واقع به مرور زمان باب میل شما نخواهد بود. و همین امر سبب عدم رضایت می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی ازدواج کلیک کنید.

نشانه های عدم رضایت از همسر

همسری که عدم رضایت دارد از خود نشانه هایی را بروز می‌دهد که عبارتند از.

✅ نظافت نکردن منزل

یکی از نشانه های عدم رضایت از همسر در خانم ها، نظافت نکردن منزل است. تمییز نکردن امور خانه، حاضر نکردن غذا و رسیدگی نکردن به نیازهای اعضای خانواده یکی از نشانه های عدم‌رضایت از همسر است.

✅ عدم رضایت از همسر | قهر کردن

قهر کردن های بی دلیل و گریه با کوچکترین احساس غم، یکی از نشانه های عدم رضایت از همسر است. بیشتر خانم‌ها با قهرکردن ناراحتیشان را ابراز می‌کنند. اما گاه مردانی هم هستند که با قهرکردن و خارج شدن از خانه نارضایتی شان را نشان می دهند.

برای آشنایی با راه های جلوگیری از دعوا با همسر کلیک کنید.

✅ سکوت ممتد

برخی از خانم ها و آقایان پس از عدم‌رضایت های طولانی از همسر بی تفاوت می‌شوند و در برابر تمام مشکلات و ناراحتی ها سکوت می‌کنند. سکوت نه تنها مشکلی را دعوانمی‌کند، بلکه به بدتر شدن رابطه نیز می‌انجامد.

✅ عدم رضایت از همسر | پرخاشگری

یکی دیگر از نشانه های عدم‌رضایت از همسر پرخاشگری است. کاهش آستانه تحمل، سبب پرخاشگری می‌شود که با تخلیه هیجانات بر سر فرزندان و دیگران از خود نشان می‌دهند.

✅ وقت گذرانی با دوستان

خانم ها و آقایانی که از زندگی مشترک خود راضی نیستند به سمت دوستان ناباب و گذراندن وقت با آنها می‌روند. این رفتار بیشتر در مردان رویت می‌شود. اگر خانم به این مساله توجهی نکند دیر یا زود شاهد از هم پاشیدن زندگی مشترکش باید باشد.

✅ عدم رضایت از همسر | گریه های طولانی

اصولا کسانی که غم زیادی را تحمل می‌کنند و از زندگی خود ناراضی هستند با کوچک‌ترین احساس غم و ناراحتی گریه های مداوم می‌کنند. به همسرتان توجه بیشتری کنید. باید علت گریه های او را بیابید.

✅ مصرف دخانیت

برخی از خانم ها و آقایان به دلیل عدم رضایت از همسر به سمت مصرف دخانیات گرایش پیدا می‌کنند. دخانیات مامن بسیاری از افراد است. متاسفانه تکیه بیش از حد به این عامل شما را در برابر حل مسائل ناتوان تر خواهد کرد.

✅ عدم رضایت از همسر | سازش نکردن با خانواده همسر

یکی از دلایل عدم‌رضایت از همسر، ناسازگاری با خانواده همسر است. زمانی که زوجین از همسر خود ناراضی هستند، بی دلیل نسبت به خانواده همسر خود ناسازگاری می‌کنند.

✅ نرسیدن به امور فرزندان

خانم هایی که عدم رضایت از همسر دارند به امور فرزندان خود رسیدگی نمی‌کنند. فرزندانی شلخته، نا مرتب و با افت تحصیلی دارند. مردان نیز با بی‌توجهی به فرزندان آینده و تربیت آن‌ها را به خطر می‌اندازند. چه بسا این رفتارها نسل بعدی را هم دچار مشکلات زیادی خواهد کرد. پس حتما در چنین مواردی برای از بین بردن نارضایتی های تان به متخصصین خانواده مراجعه نمایید.

برای آشنایی با راه های جلوگیری از مطرح کردن مشکلات گذشته در دعوا کلیک کنید.

راهکار مقابله برای عدم رضایت از همسر

راهکارها و راه هایی برای مقابله با عدم رضایت همسر و زندگی مشترک وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

  • احترام به عقاید، افکار و سلایق همسر
  • همکاری با همسر
  • صحبت در رابطه با امور روزانه
  • تصمیم گیری با کمک هم
  • به خانواده همسر احترام گذارید
  • به هیچکس اجازه دخالت ندهید
  • از کوچکترین تا بزرگترین اختلافات را خودتان حل کنید
  • از یکدیگر و خوبی های هم تعریف و تمجید کنید
  • در هر مناسبتی به یکدیگر هدیه کوچک بدهید
  • وفادار باشید
  • دروغ نگویید
  • توجه به مسائل جنسی
  • ایثارگری

کلام آخر

عدم رضایت از همسر در تمامی زندگی های مشترک حداقل برای برهه ای اتفاق می‌افتد. اما برخی از زوجین با توجه نکردن به مشکلات و طولانی شدن مشکلات ریشه مشکلاتشان را گسترش می‌دهند. با کوچک ترین اتفاق به فرزندان خود پرخاش می‌کنند و سبب بروز آسیب های روانی در فرزندان می‌شوند. برای تشدید نشدن مشکلات از همان ابتدای ناراحتی و مشکلات به همراه همسر از روانشناس و متخصص کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عدم رضایت از همسر و راضی نبودن از زندگی مشترک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره