ازدواج بدون رضایت خانواده | ازدواج بدون اجازه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج بدون رضایت خانواده شاید بسیاری از جوانان کشور ما را درگیر خود کرده باشد. آیا فرزندم با شخص مورد علاقه اش ازدواج کند خوشبخت می‌شود یا با شخصی که علاقه ای ندارد؟ آیا دلایل من از سر خودخواهی است یا برای خوشبختی فرزندم؟ بسیاری از خانواده ها با دلایل منطقی و غیر منطقی از ازدواج فرزندشان جلوگیری می‌کنند.

با بررسی های صورت گرفته رضایت زندگی در افرادی که خانوادشان راضی بودند بیشتر است. اما افرادی که عاض و دلباخته یکدیگ بوده اند نیز خوشبخت هستند. ازدواج بدون رضایت خانواده پیامدها و فشارهای روانی متعددی را به همراه دارد که در ادامه توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقش خانواده در ازدواج کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

ازدواج بدون رضایت خانواده

پیامد ازدواج بدون رضایت خانواده

آمار خانواده هایی که رضایت به ازدواج فرزند نمی‌دهند کم نیست. گاه با بهانه های مختلف، گاه با دلایل منطقی و گاه از سر خودخواهی و به نفع خود از ازدواج فرزاندانشان خودداری می‌کنند. از برخی مراجعین شنیده شده که پدر و مادرشان فقط اجازه ازدواج با فردی را می‌دهند که خود انتخاب کرده باشند. اما این خانواده ها از عواقب این رفتار بی‌خبر هستند.

اگر فرزند شما با شخصی ازدواج کند که احساس رضایت ندارد و هیچ علاقه ای به او ندارد یا با شخصی ازدواج کند که علاقه مند اوست و تمام مشکلات و چالش های زندگی را با او به جان می‌خرد و خوشبخت است؟ والدین عزیز اگر شما همسرتان را دوست نداشته باشید راضی به چند سال زندگی مشترک می‌شوید؟ با خودخواهی و دلایل عجیب و غریب تنها کار شما خوشبخت نکردن فرزندتان است. توصیه می کنیم مقاله معیارهای انتخاب همسر را مطالعه نمایید.

دلایل مخالفت خانواده با ازدواج

بسیاری از خانواده ها دلایل متفاوتی (منطقی و غیر منطقی) برای مخالفت با ازدواج فرزندانشان دارند. گاهی نیز خانواده ها اوایل نارضایتی خود را اعلام نمی‌کنند اما به مرور زمان به صورت های مختلف طوری که فرزندشان آزرده خاطر نشود نارضایتی را اعلام می‌کنند. در ادامه به انواع دلایل اشاره کرده ایم.

  • موقعیت اجتماعی خانواده دختر/ پسر مورد پسند نیست.
  • وضعیت اقتصادی خانواده دختر/ پسر در سطح پایین تر یا بالاتر قرار دارد.
  • شخصیت دختر/ پسر مورد قبول نیست.
  • شجره خانواده دختر/ پسر را دوست ندارند.
  • از مکان آشنایی دختر/ پسر خوششان نمی‌آید.
  • سرعت تصمیم گیری در رابطه تان را نمی‌پسندند.
  • با سن دختر/ پسر مشکل دارند.
  • براد یا خواهر مجرد بزرگ تر در خانه است.
  • سطح تحصیلات دختر/ پسر مورد پسند نیست.
  • چهره دختر/ پسر مورد پسند نیست.
  • گاهی بی دلیل فرد مورد انتخابی شما را نمی‌پسندند.
  • در نظر داشتن مورد مناسب (البته از نظر خانواده) برای فرزندشان.

پیامدهای ازدواج بدون رضایت خانواده

شواهدی از تحقیقات نشان می‌دهد که ازدواج بدون رضایت خانواده 88% باعث نارضایتی زوجین از زندگی زناشویی می‌شود. نظر مخالف یکی از خانواده ها 73% نارضایتی را در زندگی زناشویی زوجین نشان می‌دهد. اما اگر هر دو خانواده از ازدواج فرزندان خود رضایت داشته باشند 85% سطح زندگی زناشویی بالا می‌رود. بسیاری از جوانان نیز نظر خانواده را به دلیل تجارب و عقاید در الویت قرار می‌دهند.

همه انسان ها در تمام سنین نیاز به حمایت والدین دارند. به گونه ای حمایت ز طرف خانواده را پشتانه و دلگرمی تلقی می‌کنند. یکی از پیامدهای ازدواج بدون رصایت خانواده حمایت نکردن است. کسانی هستند که با بی توجهی والدین افسرده و دلسرد می‌شوند. اگر خانواده را در الویت قرار می‌دهید، پیامدهای ازدواج بدون رضایت خانواده را به جان نخرید. زیرا جز آسیب های روحی و روانی چیزی برای شما ندارد.

فشار روانی ازدواج بدون اجازه خانواده بر زوجین

نحوه ازدواج بدون رضایت خانواده

طبق تجربیات بدست آمده ازدواج بدون رضایت خانواده بار منفی زیادی به همراه دارد. شخصیت های وابسته، بی توجهی و حمایت نشدن از طرف والیدن را غول بزرگی می‌بینند. این افراد دوری از خانواده و ارتباط نداشتن با آنها را به هیچ وجه قبول نمی‌کنند. حقیقتا علاوه بر اینکه ازدوا با این افراد اصلا درست نیست، بلکه برای ازدواج بدون رضایت خانواده او تن ندهید.

یکی دیگر از پیامدهای ازدواج بدون رضایت خانواده دو راهی عاطفی است. بین خانواده و همسر دچار تعارضات می‌شوند. وقت و انرژی شما درگیر فکر کردن راجب تعادل برقرار کردن است. اما در نهایت یا همسر یا خانواده را کنار می‌گذارید. در نتیجه رفتار شما فرزندتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. و از داشتن یک خانواده و فامیل خوب دور می‌کند.

اختلافات ادامه دار نیز یکی از پیامدهای ازدواج بدون رضایت خانواده است. هنگام بحث و دعوا همیشه نگران اینکه خانواده همسر دخالت نکنند و باعث جدایی نشوند هراس و اضطراب را در شما بوجود می‌آورد.

ازدواج بدون رضایت خانواده و تنش های پی در پی، زوجین را از زندگی خسته می‌کند. در نهایت خستگی و نبود هیجان در زندگی منجر به طلاق می‌شود.

راضی کردن خانواده برای ازدواج

اگر خانواده شما مخالف ازدواج با فرد مورد علاقه تان هستند با آنها از در دوستی و صمیمیت وارد شوید. به تدریج از ویژگی های شخصیت و رفتاری که مورد پسند خانواده تان است صحبت کنید. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با راضی کردن خانواده برای ازدواج کلیک کنید.

چه مواقعی ازدواج بدون رضایت خانواده درست است

گاهی دلایل خانواده ها برای مخالفت با ازدواج منطقی و درست نیست. اگر خانواده شما برای هراس از تنهایی و وابستگی به فرزندان از ازدواج اعلام نارضایتی می‌کنند. بهتر است با کمک از یک روانشناس و بررسی های ویژگی های بین خودتان، در صورتی که نتایج مثبت بود ازدواج کنید.

گاهی خودخواهی والدین مانع از ازدواج فرزندانشان می‌شود. انسان ها برای نیازهای خود و پیشرفت بقا نیاز به ازدواج دارند. در صورتی که خانواده شما دلایل منطقی نداشتند و از جنبه خودخواهی راضی به ازدواج نبودند، با فرد مورد علاقه تان ازدواج کنید. (با آرزوی خوشبختی)    برای کسب اطلاع از مشاوره ازدواج کلیک کنید.

کلام آخر

اگر ازدواج بدون رضایت خانواده در پیش دارید بهترین راهکار مشاوره قبل از ازدواج است. پیشنهاد من به شما این است که خانواده ها را به همراه خود به یک روانشناس و متخصص معرفی کنید و در تمامی جلسات درمان خانواده را همراه خود ببرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به مراجعین عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج بدون رضایت خانواده بر شماره درج شده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج بدون رضایت خانواده در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره