چگونه صبور باشیم | فواید و تمرین برای صبور بودن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

چگونه صبور باشیم ؟ صبور بودن کار سختی نیست، به راحتی این عادت را با تمرین و داشتن‌اراده در زندگی خود تقویت کنید. گاهی شرایط زندگی و حوادثی که برای ما اتفاق می‌افتد بر وقف مرادمان نیست، باید بپذیرید که زندگی، به خصوص شرایط امروزه پر از اتفاقات ناگوار و فراز و نشیب‌های زیادی است. صبرداشتن در چنین شرایطی به رشد و قوی شدن‌تان کمک زیادی خواهد کرد. افراد زیادی به دلیل مشغله و درگیری‌های ذهنی، هر چیزی که بر سر راهشان قرارمی‌گیرد یا ذره‌ای آرامش را از آن‌ها سلب‌کند را تحمل نمی‌کنند. فکرها یا کارهایی را که باعث خشم‌تان می‌شود را بیابید، از آن‌ها دوری کنید و به دنبال راهی برای آرامش خود باشید. در ادامه مقاله به سوال چگونه صبور باشیم پاسخ داده‌ایم. برای دریافت خدمات مشاوره فردی کلیک کنید.

چگونه صبور باشیم ؟

انجام وظایف و سنگینی مسئولیت‌های زندگی کار آسانی نیست. اما صبر یکی از دلایل رسیدن به موفقیت و دوری از استرس است. از مهم‌ترین فاکتورهای رسیدن به صبر، کنار آمدن با شرایط و اتفاقات ناگوار است. به این معنا که باید بپذیرید بعضی از حوادث زندگی از کنترل شما خارج است و قادر به تغییر دادن آن نیستید.

بنابراین تنها چاره‌تان صبر کردن تا زمان پایان شرایط سخت است. بیشتر کسانی که همیشه هرچیزی که می‌خواستند به آن‌ها داده‌شده، فکر می‌کنند که باید همه چیز در زندگی بر وقف مراد آن‌ها باشد. این افراد با کوچکترین اتفاقی که خلاف میل‌شان باشداز کوره در می‌روند. به‌گفته روانشناسان، برای آنکه صبوربودن را یادبگیرید باید با شرایط سخت و ناملایمت‌های زندگی خونسردانه برخورد کنید.

برای آشنایی با نحوه تغییر رفتار کلیک کنید.

صبور بودن را یاد بگیرید

علاقه شما به اهداف‌تان، به شما در افزایش صبر کمک می‌کند؛ چرا که در این شرایط سختی‌ها و فشارهای زندگی قابل پذیرش‌تر هستند. اگر شما در مقابل سختی‌ها و مشکلات جبهه بگیرید، تمرکزتان را از دست می‌دهید. یعنی وقتی شما چیزی را در زندگیتان نخواهیدو اصرار به نبودنش داشته‌باشید اوضاع سخت‌تر خواهد شد.

افراد صبور و شکیبا در زندگی اهداف و ارزش‌هایی دارند. آن‌ها در مسیر موفقیت با قدرت حرکت می‌کنند. این افراد با آغوش باز سختی‌ها را می‌پذیرند و راهی برای گذر از شرایط سخت پیدا خواهند کرد.

فروشگاه آرامیس

راهکار هایی برای آن که صبور باشیم

1_نفس عمیق بکشید. در زمان استرس یا هنگام خشم، ضربان قلب تند می‌شود و در تنفس صحیح اختلال ایجاد خواهد شد. با نفس‌های عمیق مغزتان پیامی را فعال‌می‌کند که موجب کاهش خشم و استرس خواهد شد.

2_برای خود هدفی تعیین کنید. برای‌رسیدن به هدف‌تان سختی‌های زیادی را متحمل خواهید شد. بنابراین در طول مسیر به طور طبیعی صبور بودن را یاد می‌گیرید.

3_باید علت  خشم و در نتیجه بی صبری تان را شناسایی کنید. با این کار خود را در مواجهه با این عوامل آماده می‌کنید. یا در صورت امکان از آن‌ها دوری خواهید کرد.

4_دیدگاه خود را نسبت به تمام اتفاقات بد نکنید. همه اتفاقات ناگوار برعلیه ما نیستند. پس چه بهتر که به برخی چیزها با دید مثبت‌تری نگاه کنیم.

5_خود را با چیز دیگری سرگرم کنید. هنگام مواجه با شرایط بد برای مدتی خود را مشغول کار دیگری کنید.

چگونه موانع صبور بودن را تشخیص دهیم؟

عوامل بسیاری بر بی صبری و عدم کنترل خشم ما تاثیر می‌گذارند. گاهی اشخاص و اطرافیان باعث این اتفاق می‌شوند. گاهی هم عوامل سد راه مان برای‌رسیدن به خواسته هایمان موجب از دست‌دادن صبر خواهند شد. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره کرده‌ایم.

1_ تحقیرشدن یا عدم توجه دیگران

2_ خیانت‌دیدن یا فریب‌خوردن از کسی

3_ مورد بی توجهی و تبعیض قرارگرفتن از سوی افراد مهم زندگی

4_ درمعرض تجاوز جسمی یا کلامی قرارگرفتن، رفتار توهین آمیز از سمت دیگران

5_ ناکام‌ماندن در رسیدن به اهدف و خواسته ها

6_  فشار مشکلات زندگی ونداشتن پشتیبان و حامی

۷- خودتان را مطالعه کنید. برای اینکار باید به خودشناسی برسید.

فواید صبور بودن

صبر در بسیاری از مواقع باعث پیشرفت بهتر و سریع‌تر ما خواهد شد. تداوم احساساتی مثل اضطراب، استرس، خشم، و… شما را از اهدافتان ورسیدن به حال خوب دور می‌کند. افراد عجول اغلب دچار تنش‌های ذهنی می‌شوند. اما برای دستیابی به آرامش باید رفتار خود را تغییر دهند. صبر همچنین موجب می‌شود که از مشکلات روانی دور بمانید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. با صبور بودن راحت‌تر ارزش های زندگی خود دست می‌یابید. فرصت لازم برای لمس نعمت های زندگیتان خواهید داشت. سختی‌ها و مشکلات گذرا هستند و زندگی در هر شرایطی به مسیر خود ادامه خواهد داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه صبور بودن در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره