نقاط حساس بدن زنان که همسرشان باید بداند

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

نقاط حساس بدن زنان کدامند؟ برای داشتن عملکرد جنسی مناسب و رابطه جنسی خوشایند لازم است زوجین نسبت به بدن و عملکرد جنسی خود و همسرشان اطلاعات کافی داشته باشند. داشتن اطلاعات جنسی تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت رابطه زناشویی می‌گذارد. لازم است بدانید که روابط جنسی بخش با اهمیتی از زندگی مشترک را تشکیل می‌دهد و در تحکیم بنیان خانواده بسیار حائز اهمیت است. چه بسیار زوجینی که از رابطه جنسی خود به دلیل ناآگاهی از تفاوت‌های یکدیگر ناراضی بوده‌اند. به همین دلیل آشنایی با نقاط حساس بدن زن کمک می‌کند تا زوجین، رابطه جنسی لذت‌بخش و هیجان انگیزی را تجربه کنند. در ادامه این مقاله به بررسی کامل نقاط حساس بدن زنان می‌پردازیم.

اهمیت یافتن نقاط حساس بدن زنان

زنان برخلاف مردان نقاط مختلفی برای تحریک شدن دارند. اهمیت دادن به نقاط حساس بدن زنان باعث تجربه لذت بیشتری می‌شود. هر چه این لذت بیشتر باشد، تمایل آن ها به ادامه و دفعات رابطه نیز بیشتر می‎‌شود. چنین رضایتی، موجب شادمانی و بالا رفتن رضایت از زندگی نیز می‌شود. پس مردان به عنوان همسر، می‌توانند با توجه به نقاط حساس بدن زنان خود به راحتی آرامش و زیبایی را به زندگی مشترکشان وارد کنند.

مردان به کدام نقاط بدن زنان باید توجه کنند؟

قبل از شروع بحث در مورد نقاط حساس بدن زن لازمه با بدن همسرتان آشنا بشوید. اما این کافی نیست؛ شما باید با بدن خودتا نیز آشنا باشید تا به همسرتان برای برقراری یک رابطه مطلوب کمک کنید. مقاله شناخت بدن همسر را نیز مطالعه کنید. به طور کلی اندام‌های جنسی زنان عبارتند از:

1. اندام‌های داخلی زن

اندام‌های داخلی جنسی زن شامل دو تخمدان، دو لوله رحمی، رحم که محل جایگزینی جنین است و گردن یا دهانه رحم که قسمت پایینی رحم بوده و آن را به واژن متصل می‌کند. واژن در مسیر خروج جنین، خروج خون قاعدگی و همچنین محل دخول آلت در هنگام نزدیکی است.

2. نقاط حساس بدن زن | اندام‌های خارجی زن

اندام‌های خارجی به طور کلی وظیفه تحریک جنسی قبل و حین نزدیکی را بر عهده دارند و همچنین به عنوان کانالی برای ورود مایع منی به داخل رحم نقش خود را ایفا می‌کنند. اندام‌های دستگاه تناسلی زن شامل لب‌های بزرگ، لب‌های کوچک، پرده بکارت، کلیتوریس و واژن می‌باشد. لازم است بدانید که کلیتوریس حساس‌ترین اندام جنسی زن است که در واقع یک برجستگی مخاطی بوده و در بالای محل اتصال دو لب کوچک واژن قرار دارد. حساسیت جنسی در لب‌های کوچک و لب‌های بزرگ به ترتیب از کلیتوریس کمتر است.

3. پرده بکارت

پرده بکارت در مدخل مجاری تناسلی زن قرار دارد. جنس این پرده نیز از مخاط است و با حرکت‌های رفت و برگشتی زمان تماس جنسی پاره شده و خونریزی کمی خواهد داشت که این خونریزی ممکن است پس از اولین تماس جنسی تمام شود و یا تا چند روز به طور مختصر دیده شود. باید متذکر شد که در برخی موارد ممکن است به‌خاطر شکل و ساختمان پرده بکارت خونی دیده نشود و یا به عکس خونریزی شدید باشد.

فروشگاه آرامیس
بیشتر بخوانید : آشنایی با بدن زن

نقاط حساس بدن زنان

تمام زنان این مناطق جنسی را در بدن خود دارند هر چند امکان دارد شدت حساسیت این مناطق در افراد مختلف متغیر باشد. نوازش و تحریک این مناطق باعث برانگیختگی کم، متوسط یا شدید می‌شود که در ادامه بیشتر به بررسی این مناطق می‌پردازیم.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

1️⃣ کلیتوریس

طبق بررسی‌‌های انجام شده در مورد نقاط حساس بدن زن و لذت جنسی زنان تحریک کلیتوریس می‌تواند یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای رسیدن زنان به ارگاسم باشد. ایجاد تحریک و لمس در این ناحیه می‌تواند احساس لذت زیادی در زن ایجاد کند که اگر همراه با تحریک سینه‌ها صورت گذارد، میزان لذت آن برای زنان افزایش می‌یابد.

2️⃣ نقاط حساس بدن زن | واژن

درون واژن ناحیه‌ای است که در حین دخول لذت زیادی برای زن به‌همراه دارد. تحریکات عمیق در حین دخول می‌تواند لذت بیشتری را برای زنان داشته باشد و منجر به تجربه‌ی ارگاسم شود به این خاطر که در نواحی انتهایی واژن نورون‌های عصبی زیادی وجود دارد که تحرک آن‌ها لذت بیشتری را به مغز می‌رساند و باعث می‌شود که زنان از لذت جنسی زیادی برخوردار شوند.

3️⃣ لب و دهان

بررسی‌های اخیر در مورد نقاط حساس بدن زن نشان می‌دهد که بوسیدن می‌تواند در تحریک جنسی زن موثر باشد و در بوجود آمدن یک رابطه عاطفی عمیق تاثیرگذار است. در واقع بوسیدن مقدمه‌ای است برای شروع رابطه جنسی و می‌تواند ارتباط عاطفی قوی بین زوجین ایجاد کند.

4️⃣ گردن

بر اساس مطالعات انجام شده زنان در هنگا نوازش آرام گردن خود حسایست بسیار زیادی نشان می‌دهند. این نوازش‌ها باعث تحریک جنسی در زن می‌شود که می‌تواند برای ادامه رابطه جنسی لذت‌بخش موثر باشد.

5️⃣ سینه‌ها و هاله دور سینه

هم زنان و هم مردان نسبت به تحریک سینه‌ها و به خصوص نوک سینه بسیار حساس هستند. تحریک نوک سینه در زنان همان حسی را ایجاد می‌کند که هنگام تحریک کلیتوریس و واژن آن را تجربه می‌کنند و باعث لذت بسیار در زن می‌شود و برای رسیدن به ارگاسم موثر هستند.

6️⃣ نقاط حساس بدن زن | گوش‌ها

لمس گوش‌ها تجریک بسیار زیادی در زنان به وجود می‌آورد به این دلیل که عصب‌های بسیار زیادی در این ناخیه وجود دارد.

7️⃣ برجستگی بالای ناحیه شرمگاهی

یکی از نواحی که مردان در طی رابطه از آن غافل می‌شوند، برجستگی قسمت بالایی دستگاه تناسلی زنان است. لمس و مالش این ناحیه احساس بسیار لذت بخشی به خانم می‌دهد. البته برای لمس این قسمت باید کمی محتاطانه عمل کنید. چرا که فشار بیش از حد موجب احساس درد خواهد شد. پس با حرکات آهسته و آرام شروع کنید. از واکنش های همسرتان می‌توانید فرم مناسب را به دست آورید.

8️⃣ کمر و شانه ها

بله کمر و شانه ها نیز از نقاط حساس بدن زنان هستند. شما با بوسه زدن به شانه ها و کمر همسرتان خواهید دید که او چطور از برقراری تماس با شما لذت می‌برد. فراموش نکنید که حرکات شما باید به آرامی صورت بگیرد. سرعت بالا و حرکات خشن چندان برای او لذت بخش نیستند. البته این موضوع به میزان تحریک زنان نیز ارتباط دارد.

برای مثال بیشتر زنان دوست دارند در ابتدای رابطه تماس ها آرام و با سرعت پایین باشد. و در ادامه رابطه سرعت بیشتر شود. البته چنین جزئیاتی کاملا سلیقه ای است و شما در ارتباط با همسر خود باید به علایق او پی ببرید. پس تنها به مطالعه این مقاله اکتفا نکرده و با او در این باره صحبت نمایید.

آگاهی زوجین از بدن یکدیگر و تفاوت‌های خود باعث می‌شود تا روابط صمیمی‌تری با هم داشته باشند. زوجینی که نسبت به جسم و علایق یکدیگر اطلاعات کافی دارند در زندگی زناشویی خود موفق‌تر هستند.

نقاط حساس بدن زن | چگونگی ارگاسم در زنان

ارگاسم زنان در یک فرایند اوج‌گیری و تخلیه به وجود می‌آید و مدت زمان خاص و مشخصی را نمی‌توان برای رسیدن به آن مشخص کرد. زمان رسیدن زنان به ارگاسم در افراد متغییر است اما به طور کلی حدود ده تا بیست دقیقه به طول می‌انجامد. معمولا ارگاسم باعث جمع شدگی عضلات شده و لوله واژن شروع به منقبض‌شدن می‌کند.

در این مرحله انقباض غیرارادی به‌وجود می‌آید که باعص بالا رفتن نبض و فشار می‌شود. در نتیجه افزایش انقباض عضلات و پر‌شدن سیاهرگ, اوج لذت جنسی اتفاق می‌افتد. همچنین باید در نظر داشت که ارگاسم یک فرایند غیر ارادی است و نمی‌توان با زور آن را ایجاد کرد. برای رسیدن به رابطه جنسی مطلوب توصیه می کنیم مشاوره جنسی نیز دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نقاط حساس بدن زن می‌توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

هنگام بوسیدن چه اتفاقاتی در بدن رخ می‌دهد ؟

بوسیدن همسرتان و نزدیک شدن لب‌هایتان به یکدیگر باعث آزاد شدن هورمون اکسی‌توسین می‌شود. اکسی‌توسین همان هورمون عشق است و به این ترتیب دلبستگی عاطفی شما به همسرتان بیشتر خواهد شد.

آیا ورزش میل جنسی را کاهش می‌دهد یا افزایش ؟

تمرینات ورزشی کم یا متوسط میل جنسی را افزایش می‌دهد اما ورزش بسیار زیاد و سنگین می‌تواند باعث کاهش میل جنسی شود.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام عرض ادب خدمتتون عرض کنم ۲ماه از ترک تریاک و۷ماه از ترک متادن میگذره ولی رابطه جنسی بیشتر از ۲دقیقه طول نمیکشد میگن ۳یا۴ماه طول میکشه تا درست بشه ولی نظره شما چی هست ممنون؟

    1. سلام یکی از عارضه های ترک کاهش میل جنسی و یا مشکلاتی در این زمینه هست. برای بهبودی کامل حتما باید دوره های ترک را کامل طی کنید تا بدن به وضعیت سلامت کامل خودش برگرده . استفاده از مشاوره ترک اعتیاد به شما کمک می کنه تا تکنیک ها و اقدامات لازم در این زمینه را به درستی انجام دهید

    2. سلام علی جان من هم مشکل تو رو داشتم .وکم طاقت بهت پبشنهاد میکنم به بدنت فرصت بده که خود واقعی شو پیدا کنه اگر سیگار یا قلیون هم میکشی تو این مورد باید ترک کنی .دمت گرم که پاکی..آفرین??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره