آموزش سکس | راهنمای مرحله به مرحله انجام رابطه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آموزش سکس از مهم‌ترین موضوعاتی است که زوجین باید به آن توجه داشته باشند. تقریباً همه ما این را می‌دانیم که  یک رابطه‌جنسی خوب می‌تواند رابطه عاطفی شما را هم تقویت کند. به همین نسبت بروز برخی اشتباهات در حین سکس ممکن است به دلخوری و حتی جدایی منجر شود. به همین خاطر است که می‌گوییم آموزش سکس از آن دسته مسائلی است که باید آن را جدی بگیرید.

آموزش سکس به شما کمک می‌کند شناخت بهتری از نیازهای طرف مقابل به دست بیاورید؛ و در نتیجه رابطه باکیفیت‌تری را تجربه خواهید کرد. ما در این مطلب کمی بیشتر راجع به رابطه و آنچه باید بدانید تحت عنوان آموزش سکس به زوج های جوان صحبت خواهیم کرد. اگر این موضوع برای شما هم تبدیل به یک دغدغه شده در ادامه همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش سکس می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

آموزش سکس

سکس به معاشقه میان زن و مرد گفته می‌شود که با انجام فعالیت‌های مختلفی قصد رسیدن به ارگاسم را دارند. این فعالیت‌های جنسی تنها به مفهوم عمل دخول نمی‌باشد و فعالیت‌های دیگری مثل آمیزش مقعدی و دهانی را هم شامل می‌شود. به همین خاطر گفته می‌شود سکس یا رابطه جنسی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است که به قصد لذت‌بردن انجام می‌شوند. اما چگونگی انجام آن فقط به غریزه متکی نیست؛ آموزش سکس به شما کمک می کند تا علاوه بر تولید مثل بتوانید خود و همسرتان به بالاترین درجه لذت جنسی برسید.

بیشتر بخوانید : نکات بهداشتی درباره سکس دهانی

آموزش سکس چه تأثیری بر روابط زوجین دارد؟

داشتن آمیزش جنسی موفق، موجبات یک رابطه سالم را فراهم می‌کند. منظور از آمیزش جنسی موفق این است که هر دو طرف رابطه به لذت جنسی و ارگاسم برسند و در حین رابطه احساس خوبی داشته باشند. اینکه بتوانید زوج خوبی برای همسر خود در سکس باشید را باید از طریق آموزش‌ها و مهارت‌های زناشویی بیاموزید. این آموزش‌ها پیچیده نیستند و فقط کافی است که آمیزش جنسی را یاد بگیرید و شتاب‌زده برخورد نکنید. یادگیری این مسائل تأثیر مثبتی بر روابط زوجین خواهد داشت و موجب شادابی جسمی و روحی آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید : ارتباط صحیح با همسر

نکات آموزش سکس | قبل از سکس باید به چه نکاتی توجه کرد؟

نکاتی درباره آموزش سکس

فروشگاه آرامیس
  1. از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کنید.
  2. زنان بهتر است قبل از سکس مثانه خود را تخلیه کنند.
  3. نسبت به افکار منفی بی‌توجه باشید.
  4. طبق آموزش سکس مشروبات لذت و توان جنسی را کاهش می دهند پس مشروب و مواد مخدر مصرف نکنید.
  5. بدن خود را تمیز و آراسته نگه دارید
  6. قبل از رابطه مسواک بزنید.
  7. پیش از سکس سیگار نکشید.

آموزش سکس | مراحل رابطه

یک رابطه صحیح از سه مرحله مختلف تشکیل می‌شود. طبیعتاً برای اینکه از ارتباط جنسیتان تجربه خوبی بسازید باید به همه این مراحل توجه داشته باشید. در ادامه مقاله آموزش سکس این سه مرحله را شرح داده‌ایم.

1.مرحله اول

اولین مرحله تحریک جنسی است. در ابتدا باید شروع به نوازش و بوسیدن همسر خود کنید تا از لحاظ جسمی و ذهنی برای سکس آماده شود. هر چقدر این مرحله بیشتر طول بکشد از سکس خود بیشتر لذت خواهید برد. چرا که اندام‌های جنسی زنان و مردان برای شروع سکس آمادگی بیشتری پیدا می‌کنند. از ویژگی‌های مهم یک رابطه جنسی سالم نوازش پیش از شروع می‌باشد. به زوج‌هایی که تابه‌حال رابطه دخول نداشته‌اند، توصیه می‌کنیم چندین بار اول رابطه بدون دخول را تجربه کنند.

2. مرحله دوم در آموزش سکس

در مرحله دوم که با آمیزش‌های مختلف جنسی و دخول همراه است ارضاشدن زن و مرد اتفاق می‌افتد. رسیدن به اوج لذت جنسی در مردان با خارج‌شدن منی همراه است و در زنان با منقبض شدن مهبل و مجاری ادرار بروز پیدا می‌کند و این لذت چندین ثانیه ادامه دارد. برخی خانم ها در این مرحله دچار اسپاسم شده و امکان ادامه رابطه را نمی دهند. در این جور موارد حتما باید مساله با متخصص سکستراپی مطرح شود.

برای آشنایی با علل و درمان ترس از دخول کلیک کنید.

3. مرحله سوم

آخرین مرحله طبق آموزش سکس پس از ارگاسم اتفاق می‌افتد که فرد حس بسیار خوب و مسرت بخشی دارد. برخی از زوجین به‌محض ارگاسم همدیگر را رها کرده و به انجام کار دیگری مشغول می‌شوند که این کار بسیار اشتباه است. بعد از ارگاسم باید مدتی نزد همسر خود بمانید و شروع به نوازش و بوسیدن او کنید تا احساس خوبی به او منتقل شده و محبت میانتان چندین برابر شود.

آموزش سکس | انواع حالت‌های رابطه

پوزیشن‌های بسیار زیادی برای سکس وجود دارد که در هر کدام نقاط حسی متفاوتی تحریک می‌شوند. شما با امتحان هر کدام از این موقعیت‌ها می‌توانید تجربه‌ای تازه به رابطه خود بدهید. برای آشنایی کامل با انواع پوزیشن های جنسی کلیک کنید. در ادامه مقاله آموزش سکس برای تازه عروس و داماد ها به معرفی برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

1. پوزیشن زانوهای خم شده

در این حالت زن دراز کشیده و پاهایش را دور کمر مرد می‌پیچد. این پوزیشن از پوزیشن‌های رایج سکس می‌باشد که باعث می‌شود دخول راحت‌تر انجام شود.

2. پوزیشن زانوزدن

در این حالت زن زانو زده و مرد پشت سر او قرار گرفته و در این حالت شروع به مقاربت می‌نمایند. در این حالت زانو و روی پای خانم ممکن است در اثر اصطحکاک زخم شود، در کلاس های آموزش سکس دائم مناسب بودن پوزیشن برای هر دو طرف تاکید می‌شود. پس ابتدا از راحت بودن سطح زیر بدن همسرتان مطمئن شوید.

3. آموزش سکس | پوزیشن درازکشیدن به پهلو

در این حالت، دو طرف به پهلو دراز می‌کشند به‌گونه‌ای که صورت‌هایشان مقابل هم باشد و بعد دخول را انجام می‌دهند.

4. پوزیشن متقاطع

زن و مرد هر دو به پهلو دراز می‌کشند ولی مرد در پشت زن قرار گرفته و دخول صورت می‌گیرد. زن هم باید برای دخول بهتر، پای بالایی خود را بر روی مرد بگذارد. در دوره های آموزش سکس این پوزیشن یکی از مناسب ترین ها معرفی می شود، چرا که هر دو نفر روی تخت قرار گرفته و تمرکز بیشتری روی رابطه می توانند بکنند.

5. آموزش سکس | پوزیشن نشسته

در این نوع، عمل دخول با تحریکات زن اتفاق می‌افتد و لذت بیشتری هم برای زن به همراه دارد و به این شکل است که مرد دراز کشیده و زن با قرارگرفتن بر روی آلت مرد شروع به آمیزش می‌کند.

6. پوزیشن ایستاده

این پوزیشن به خاطر خستگی در هر دو طرف و معایبی که دارد پیشنهاد نمی‌شود و همان‌طور که از نامش مشخص است مرد به حالت ایستاده قرار گرفته و زن با حلقه‌کردن خودش دور کمر مرد شروع به مقاربت جنسی می‌کنند. برای انجام این نوع پوزیشن زن و مرد باید توان بدنی بالایی داشته باشند.

7. آموزش سکس | پوزیشن ایستاده و نشسته

در این حالت مرد می‌ایستد و زن بر روی یک سطح قرار می‌گیرد و سپس دخول انجام می‌شود. این سطح می‌تواند مبل یا تخت یا… باشد. در کلاس های آموزش سکس شما یاد میگیرید که چگونه در این موقعیت ها لذت بیشتری ببرید.

8. پوزیشن نیمه نشسته

مرد به‌صورت نشسته قرار گرفته و زن به روی آلت او قرار می‌گیرد. در این حالت نیز کنترل رابطه بیشتر بر عهده زن است.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

طبق آموزش سکس چه نوع روابطی سالم است؟

بی‌توجهی به برخی اصول بهداشتی در طول رابطه می‌تواند شما را درگیر مشکلات بسیاری کند. بیماری‌های آمیزشی یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که ممکن است با آن درگیر شوید. این بیماری‌ها ممکن است برای مدت نسبتاً طولانی یا حتی همه عمر شما را درگیر خودشان بکنند. حتی بعضی از آنها مثل زگیل‌های تناسلی خطر بروز سرطان را در شما افزایش خواهند داد. به همین خاطر بهتر است که از ابتدا حواستان را به بعضی از نکات جمع کنید. از جمله راه‌هایی که برای پیشگیری از این مشکلات باید به آن توجه کنید عبارتند از:

  • از رابطه با افراد غریبه و کسانی که شناخت کافی از آنها ندارید خودداری کنید.
  • تعدد شرکای جنسی یکی از عواملی است که احتمال خطر را افزایش می‌دهد.
  • معاینات دوره‌ای و انجام آزمایش‌ها را جدی بگیرید.
  • در رابطه جنسی حتماً از کاندوم‌های زنانه یا مردانه استفاده کنید.

برای آگاهی از آداب اولین رابطه جنسی کلیک کنید.

خط قرمزها طبق آموزش سکس

خط قرمز های آموزش سکس

بی‌تجربگی و نبود آموزش سکس صحیح می‌تواند باعث بروز اشتباهات مختلفی شود. همان‌طور که گفتیم این اشتباهات گاهی می‌توانند کیفیت رابطه عاطفی شما را هم تحت‌تأثیر خودشان قرار بدهند. در این قسمت سعی می‌کنیم بعضی از رایج‌ترین این اشتباه‌ها و راه‌حل آنها را بیان کنیم.

◀️ دروغ گفتن راجع به ارگاسم

یکی از جدی‌ترین اشتباه‌ها به‌خصوص در خانم‌ها ارگاسم دروغین است. شاید به دلیل خستگی یا شاید هم به این خاطر که می‌خواهید احساس خوبی به شریک جنسیتان بدهید به دروغ به او بگویید که ارضا شده‌اید. اما یادتان باشد این کار به‌مرورزمان آسیب‌های بیشتری برای رابطه‌تان خواهد داشت. اولاً وقتی طرف مقابل بفهمد که شما به او دروغ گفته‌اید اعتمادبه‌نفس جنسی‌اش را از دست می‌دهد. مهم‌تر اینکه وقتی شروع به دروغ گفتن دراین‌رابطه کنید دیگر نمی‌توانید بعد از مدتی دست از دروغ گفتن بردارید. و در نتیجه شما شانس داشتن یک رابطه سالم و لذت‌بخش را از خودتان خواهید گرفت.

برای آشنایی بیشتر با پیامدهای ارگاسم دروغین کلیک کنید.

◀️ بی‌توجهی به رابطه عاطفی

همان‌طور که گفتیم سکس تنها به معنای دخول نیست. بسیاری از خانم‌ها و آقایان فقط به مرحله دوم رابطه  توجه دارند. کمترین آسیب این موضوع این است که شما لذت کافی را از رابطه‌تان نخواهید برد. به همین خاطر متخصصان همیشه توصیه می‌کنند پیش‌نوازی‌ها و همین‌طور مرحله سوم رابطه جنسی را جدی بگیرید. این کار باعث می‌شود که شما و طرف مقابل علاوه بر ارضا جسمانی احساس روحی خوبی را نیز تجربه کنید.

◀️ بی‌توجهی به درمان مشکلات جنسی

زودانزالی در آقایان و همین‌طور سردمزاجی در خانم‌ها از شایع‌ترین مشکلات جنسی هستند. شاید خیلی از ما به دلیل احساس خجالت به سراغ درمان این مشکلات نرویم. اما یادتان باشد که این مشکلات نه‌تنها خودبه‌خود بهتر نمی‌شوند بلکه به‌مرورزمان بدتر نیز خواهند شد. به‌علاوه اختلالات جنسی مانع بزرگی بر سر راه لذت‌بردن شما یا شریک جنسیتان از رابطه هستند. به همین خاطر اگر شما یا هریک از آشنایانتان درگیر این مشکلات شده‌اید بهتر است کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص را در دستور کارتان قرار بدهید.

◀️ احساس شرم و خجالت

هنوز هم رابطه جنسی در بسیاری از فرهنگ‌ها تابو حساب می‌شود. این موضوع باعث خواهد شد که بسیاری از ما از برقراری رابطه احساس خجالت کنیم. حتی بسیاری از خانم‌ها خجالت را دلیلی بر نجابت می‌دانند. اما بهتر است به این موضوع توجه کنید که خجالت و به‌طورکلی اضطراب کیفیت رابطه جنسی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. پس بهتر است افکار منفی که در این زمینه دارید را کنار بگذارید و در طول رابطه جنسی نسبت به نیازها و خواسته‌های خودتان و همین‌طور طرف مقابل حساس باشید.

◀️ بی‌توجهی به نیازهای یکدیگر

اگر در رابطه فقط به نیازهای خودتان توجه داشته باشید طرف مقابل دیریازود از این وضعیت خسته خواهد شد. خسته شدن طرف مقابل موضوعی است که می‌تواند کیفیت رابطه جنسی و عاطفی شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. به‌علاوه این موضوع روی اعتمادبه‌نفس جنسی خودتان نیز اثر خواهد گذاشت. اگر به دنبال تجربه یک رابطه باکیفیت هستید می‌بایست به دور از هرگونه احساس شرم و خجالت با طرف مقابل صحبت کنید و راجع به نیازها و خواسته‌هایتان با هم به توافق برسید.

آموزش سکس | از چه سنی می‌توان رابطه برقرار کرد؟

پاسخ به این سؤال تا حد زیادی تحت‌تأثیر فرهنگ هر جامعه است؛ اما به‌طورکلی بهتر است افراد برای مقاربت جنسی حداقل بیش از ۱۵ سال سن داشته باشند و به عبارتی کودک نباشند. در کل محدودیت سنی برای افراد بالغ وجود ندارد چرا که شرایط جسمانی و ذهنی هر فردی متفاوت از دیگری است و زمان رسیدن سن بلوغ و تکامل در همه یکسان نیست.

برای انجام سکس، رسیدن به بلوغ فکری و جنسی واجب است تا بتوان در انتخاب همسر و شریک جنسی خود بهترین تصمیم را گرفت و در واقع شتاب‌زده و هیجانی عمل نکرد. متأسفانه برخی از افراد تنها به خاطر کنجکاوی و انجام سکس تن به ازدواج می‌دهند که معمولاً شکست خورده و از ازدواج خود پشیمان می‌شوند.

آیا زنان باردار می‌توانند سکس داشته باشند؟

بله منعی برای مقاربت جنسی خانم‌ها در دوران بارداری وجود ندارد فقط اینکه دو ماه پایانی باید از انجام سکس اجتناب کرد تا از هر گونه آسیب و صدمه احتمالی به جنین پیشگیری نمود. در کل بهتر است درباره سکس در زمان بارداری از پزشک خود سؤال کنید چرا که شرایط جسمی هر فردی نسبت به دیگری فرق دارد. به‌عنوان‌مثال خانم‌هایی که قبلاً سقط را تجربه کرده‌اند یا بیماری‌های خاصی دارند، باید با احتیاط بیشتر و با راهنمایی‌های پزشک متخصص درباره انجام سکس در بارداری تصمیم بگیرند.

برای آشنایی با چگونگی نزدیکی در بارداری کلیک کنید.

آموزش سکس | مشکلات مرتبط با سکس از کجا نشات می‌گیرد؟

مشکلات مختلف جسمانی و روانی بر روی سکس تأثیر می‌گذارد. بیماری‌هایی مثل مشکلات قلبی، دیابت طولانی‌مدت، بیماری‌های خاص و… ممکن است اثرات منفی بر روی سکس بگذارند. از طرفی بروز ناراحتی‌های روانی نظیر افسردگی، استرس و… نیز کیفیت سکس را تحت شعاع قرار می‌دهد.

ضمن اینکه بروز مسائل مختلفی مانند اعتیاد، فقر، خیانت، اخلاق تند و عصبی، کمبود اعتمادبه‌نفس و انجام سکس به شیوه‌ای که موردپسند طرف مقابل نیست، همگی زمینه‌ساز ایجاد مشکل در انجام آمیزش جنسی هستند. در واقع اینکه دقیقاً مشکل از کجاست و با چه راهکارهایی می‌توان آن را ریشه‌کن کرد را باید با کمک یک روان‌شناس تشخیص دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش سکس می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

هنگام سکس از چه رفتارهایی باید اجتناب کرد؟

از رفتارهایی مانند دروغ به همسر خود در مورد رسیدن به ارگاسم و رفتارهای آسیب زننده نظیر چنگ زدن، کشیدن افراطی موی سر و… باید اجتناب کرد.

انجام چند بار سکس در طول هفته صحیح است؟

تعداد سکس در طول هفته به شرایط زوجین نظیر بارداری، آمادگی روحی و جسمی و… بستگی دارد ولی در شرایط عادی انجام سه مرتبه سکس در هفته ایده آل محسوب می‌شود.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫11 دیدگاه ها

  1. من و شوهرم تازه ازدواج کردیم ممنونیم که با مقاله اتون تونستیم رابطه تموم رو گرم تر کنیم

  2. به آقایون پیشنهاد میکنم که حتما مقاله اولین رابطه جنسی همین سایت رو هم بخونن واقعا چیزایی هست که باید یاد بگیرید تا خانمتون از همون روز اول جذب رابطه بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره