ازدواج آسان | ازدواج آسان از دیدگاه روانشناسان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

امروزه یکی از دلایل اصلی بالا رفتن سن ازدواج ، دشوار شدن شرایط زندگی است. سخت گیری خانواده ها  و مسائل اقتصادی باعث شده اکثر جوانان ، ازدواج را یک غول بی شاخ و دم فرض کنند که هرگز نمی شود به آن نزدیک شد. فرض کنید در این شرایط یک آقا پسر بدون هیچ پشتوانه ای بخواهد فقط با دستمزد خودش هزینه های یک زندگی مشترک مثل هزینه مراسمات مختلف ، خرید خانه ، ماشین و پرداخت مهریه را تقبل کند ، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر خوشبیبانه نگاه کنیم این فرد باید تا 60 سالگی کار کند و تمام دستمزد خود را پس انداز نماید تا بتواند یک زندگی مجلل را برای همسر آینده اش بسازد! راه حل چیست ؟ چطور مسئله شروع زندگی مشترک را برای خودمان و طرف مقابل آسان کنیم ؟ در این مقاله با ازدواج آسان آشنا می شوید و یاد می گیرید چطور باید موانع را از راه خوشبختی خود بردارید . قطعا با مطالعه این مقاله می توانید کمکی هرچند کوچک به زندگی خود و اطرافیانتان کنید پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

ازدواج آسان چیست؟

ازدواج آسان به ازدواجی گفته می شود که در آن تمام مسائل مادی و غیر مادی بدون سخت گیری بررسی شوند . در این نوع از شروع زندگی مشترک معیار ها و خواسته های رویایی مطرح نیستند و موانع غیر منطقی از راه دختر و پسر برداشته می شوند. معیار های اصلی این ازدواج برگرفته از معیار های ازدواج موفق است  و شامل این موارد می شود : رسیدن به بلوغ عاطفی ، جنسی و روانی، هم کف بودن از نظر فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی ، علاقه و دلبستگی متقابل ، درک متقابل و شناخت کامل و جامع در این نوع ازدواج سهل گیری به معنای سهل انگاری نیست و بیشتر به معنای سخت گیر نبودن است. همه ما می دانیم که در گذشته ای نه چندان دور یعنی در زمان پدر و مادر های ما جوانان بدون توان مالی یا مهارتی خاص وارد زندگی مشترک می شدند و بعد از ازدواج تمام زندگی خود را می ساختند . به خاطر همین است که می گویند ازدواج آسان ریشه در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی دارد ، فرهنگی که در گذشته پابرجا بوده و شاخص اصلی آن ساده زیستی و پرهیز از تجملات است.

 

در ازدواج آسان مسائل اقتصادی چطور مدیریت می شوند ؟

خوشبختانه چند سالی است که در کشور ما طرح ازدواج آسان پایه ریزی شده ، این طرح به طور محدود از سوی خیرین بازار آغاز شد و کم کم گسترش یافت ، چند سال بعد وزارت فرهنگ و ورزش جوانان قبول مسئولیت کرد و مدیریت این طرح را به عهده گرفت ؛ امروزه این طرح در تمام کشور گسترش یافته و مورد استقبال اکثر زوج های جوان قرار گرفته. این طرح به دنبال این هدف است که جوانان را به این امر مقدس تشویق کند. خوشبختانه در این طرح رسومات و مراسمات حذف نمی شود بلکه هزینه های اضافی کنترل می شوند . حالا این سوال پیش می آید که در این طرح چطور به  زوج های جوان کمک می شود ؟ از طریق کانون های ازدواج آسان.

 

فروشگاه آرامیس

کانون های ازدواج آسان

کانون های ازدواج آسان کانون های خدماتی ای هستند که از عقد تا عروسی شما را همراهی می کنند. این کانون ها طرف قرار داد با برخی از تالار ها ، آتلیه های عکاسی ، آرایشگاه های عروس و داماد ، مزون های تهیه لباس  و فرشگاه های لوازم خانگی می باشند . در این مراکز تا جایی که می شود هزینه های اضافی و آپشن های تجملاتی حذف می شوند تا مراسمات شما کم خرج و البته ساده و زیبا برگزار گردند.

 

انتخاب همسر چطور صورت می گیرد ؟

اگر شما معیار های رویایی خود را پایین بیاورید و معقولانه به ویژگی های همسر آینده خود فکر کنید مطمئنا ازدواج برای شما آسان خواهد شد . همسر آینده شما نمی تواند یک فرد بی عیب و نقص باشد که هیچ خطا و اشتباه کوچکی از او سر نزد . ما همه انسانیم و همه موجودات ناکاملی هستیم که به سمت تکامل گام بر می داریم . اشتباه نکنید من نمی گویم سهل انگاری کنید و چشم هایتان را بر روی ویژگی های منفی طرف مقابلتان ببندید یا امید داشته باشید او بعد از ازدواج تغییر کند اما اگر ویژگی منفی ای می بینید که به زندگی شما لطمه نمی زند سخت گیری نکنید. مثلا : اگر طرف مقابل شما تمام ویژگی های مثبت و کافی برای شروع زندگی مشترک را دارد اما از بدحادثه توانایی خرید خانه و ماشین را ندارد به او سخت نگیرید فعلا در یک خانه اجاره ای زندگی کنید تا شرایط برای خرید خانه مساعد شود اگر چهره طرف مقابل شما به دلتان نشسته اما از نظر بقیه او زیبایی خاصی ندارد و شبیه به مدل ها نیست ! سخت نگیرید مهم شما هستید که او را انتخاب کرده اید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای ازدواج آسان چه کنیم ؟

در اولین قدم برای ازدواج لازم است باور های خود را تغییر دهید یعنی باید مقایسه کردن، فخر فروشی کردن و تحت تاثیر حرف دیگران قرار گرفتن را به طور کامل کنار بگذارید.

چرا باید از نظر اقتصادی مراسمات ازدواج را آسان برگزار کنیم ؟

چون هزینه ای که شما برای یک شب عقد یا عروسی می پردازید می تواند به بالا تر رفتن کیفیت زندگی شما کمک کند ، عقلانی نیست که به خاطر یک شب رفاه را از زندگی آینده خود بگیرید.

آیا در ازدواج آسان ضروری است که ما از مشاوره پیش از ازدواج استفاده کنیم ؟

بله حتما ضروری است . یک پژوهش ساده بر روی افرادی که زندگی مشترک آن ها به طلاق منجر شده بود نشان داد اکثر این افراد قبل از عروسی به سراغ مشاوره ازدواج نرفته بودند و به همین علت در انتخاب خود اشتباه کردند . قطعا هر هزینه ای که صرف مشاوره پیش از ازدواج نمایید بر روی زندگی شما اثر مثبتی خواهد داشت اما اگر هم توان مالی آن را ندارید می توانید از مشاوره های سازمان بهزیستی یا سرای محله کمک بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره