از دست دادن عشق

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

از دست دادن عشق و رابطه موضوعی است که ممکن است برای هر کسی در هر سنی پیش بیاید. شاید تعجب کنید اما برای بیشتر آدم‌ها از دست دادن یک رابطه بد هم آدم‌ها دردناک است. فراموش کردن کسی که دوستش داشتید و یا مدت‌ها با او بودن را در سر پروانده‌اید، دشوارتر خواهد بود. اگر تجربه از دست دادن عشق تان را دارید حتما برای فراموش کردن آن در ادامه مقاله با ما همراه باشید و اگر نگران از دست دادن او هستید، حتما برای حفظ رابطه عاشقانه کلیک کنید.

از دست دادن عشق

می‌دانید جدا شدن از چه کسی برای ما بسیار دردناک است؟ دقیقا! کسی که به او وابسته هستیم. وابستگی به کسی یا چیزی صرفا بد نیست، اما وابستگی بیش از حد و بدون مرز میتواند بسیار آسیب بزند. زیرا وابستگی بیش از اندازه به هر چیز، باعث درگیری ذهن و افکار ما در هر زمان و هر مکان می‌شود و امکان دارد به باورهای غلطی تبدیل شوند که به وقوع بپیوندند.

وابستگی شدید به هر شخص یا هرچیزی سبب می‌شود که ما چشم‌مان را روی همه معایب و بدی هایش ببندیم، و کورکورانه از او موجودی در ذهن‌مان بسازیم که نیست. تا جایی که دوری او حتی به مدت کوتاهی برای ما بسیار دشوار بشود. اینجاست که جرقه نگرانی، افکار پریشان و افتادن در دام واسبتگی افراطی زده می‌شود. در ادامه راهکارهایی برای فراموش کردن عشق از دست رفته اورده ایم.

چطور با از دست دادن عشق کنار بیاییم؟

1- حذف کامل

در قدم اول بعد از اینکه کسی را کلا از دست دادید، هرعکس و فیلم و شماره و یادگاری که از او دارید، از زندگی‌تان حذف کنید. در همه شبکه های اجتماعی، اورا بلاک کنید و همه ی مکالماتتان را پاک کنید. چون وجود آنها سبب به یاد آوردن و مرور خاطرات میشود و بیشتر و بیشتر شما را بهم میریزد. پس خودتان را از شر تمام چیزاهایی که یاداور او و خاطراتش است راحت کنید. نگذارید هیچ نشانه ای از او در زندگی شما باقی بماند. اینکار به شما خیلی کمک میکند تا بتوانید هرچه زودتر با نبود او کنار بیایید. جوری اورا پاک کنید که انگار از ابتدا در زندگی شما نبوده. به هیچ عنوان سعی نکنید باز هم با او دوست بمانید حتی به عنوان یک دوست عادی یا اجتماعی.

2- از دست دادن عشق و پذیرش خود

خودتان را قبول داشته باشید. احساسات و عواطف خودتان را بپذیرید. خودتان را دوست داشته باشید وقبول کنید که زندگی بدون او باز هم جریان دارد. اطرافیان، دوستان و سایر بستگانتان را به یاد بیاورید که وجودشان چقدر برای شما آرامش بخش و مفید است، و شما هنوز آنهارا در زندگیتان دارید. پس بدانید که هنوز افراد با ارزشی در زندگیتان وجود دارند، که میتوانند دلیل خوشحالی و مقاومت شما بشوند. صبور باشید و آستانه ی تحملتان را بالا ببرید، و به خودتان فرصت هضم کردن و درک اتفاقی را که افتاده بدهید. قبول کنید که شما انقدر قوی هستید، که بتوانید با هر اتفاقی روبرو شوید و از آنها سربلند بیرون بیایید.

برای آشنایی با راه های درمان شکست عشقی کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

3- خاطرات بد در رابطه

شما کاملا حق دارید ناراحت باشید و گریه کنید. گریه کردن خوب است، سبب تخلیه انرژی های منفی و افکار مضر شده و آرامش را برایتان به ارمغان میاورد. اما نباید این حس زیاد طول بکشد، باید هرچه زودتر خودتان را قانع کنید که وجود نداشتن یک شخص نمیتواند در زندگی شما اختلالی اینجاد کند.

سعی کنید هروقت که ذهنتان درگیرش شد به خاطرات بدتان فکر کنید. این افکار شمارا از او دور می‌کند. خودتان را اذیت نکنید و مدام رابطه گذشته تان را در ذهنتان مرور نکنید. این را بدانید که گذشته ها گذشته و شما باید حال را دریابید و از الانتان لذت ببرید. منطقی فکر کنید و بدانید که طولانی شدن یک رابطه ی اشتباه، جدایی را خیلی سخت تر میکند، پس باید خوشحال هم باشید که بیش از این رابطه تان ادامه نیافت و شما وابسته تر از چیزی که بودید نشدید، وگرنه جدایی و غم از دست دادنش چندین برابر میشد.

4- از دست دادن عشق و صحبت با دوست

حتما با یکی از نزدیکانتان که به او نهایت اعتماد را دارید، و میدانید که موضوع را جدی میگیرد، یا حتی یک مشاور خوب صحبت کنید. مطمئن باشید حرف زدن راجبش باعث میشود که ذهنتان خالی شود. ولی حواستان باشد که خیلی پر حرفی نکنید که فرد مقابل خسته شود و به دنبال راه فراری برای رهایی از شما بگردد. همچنین از خداوند بخواهید، که به شما برای هضم این اتفاق کمک کند و راهی که در پیش رو دارید را برایتان هموار سازد.

5- سرگرمی و رسیدگی

بعد از هرگونه اتفاق ناراحت کننده ای به خصوص از دست دادن عشقتان، اصلا خودتان را تنها نزارید و گوشه گیری نکنید. سعی کنید بیش از پیش با دوستان و آشناهایتان به گردش و تفریح بروید و فرصت های بیشتری را با آنها سپری کنید. نگذارید تنهایی باعث شود افکار پریشان و ناراحت کننده به سراغتان بیاید. بیش از پیش کتاب بخوانید، فیلم های کمدی ببینید، آهنگ های شاد گوش بدهید، به سفر بروید، دکور خانه یا اتاقتان را عوض کنید، آشپزی کنید و تمام زندگیتان را غرق در انرژی های مثبت و خوب بکنید. خلاصه به خودتان خوب برسید.

غذاهای مفید و متنوع بخورید و لباس های رنگ روشن بپوشید و ظاهر خود را آراسته نگه دارید، تا از دیدن خودتان در آینه انرژی زیادی به وجود خود منتقل کنید. اما سعی کنید برای مدتی از فضای مجازی و رسانه های اجتماعی فاصله بگیرید، و به بهبود سلامتی جسم و روح خودتان کمک کنید.

6- از دست دادن عشق و آینده بینی

در ذهنتان آینده ی بدون او را تصور کنید. برای خودتان برنامه ای بریزید که در آینده چه کار های مفید و عقب مانده تان را میخواهید انجام دهید. از برنامه ی سفر با عزیزانتان غافل نشوید. حتما برای خود اهدافی را تعیین کنید و برای رسیدن به خواسته هایی که برا خودتان رغم زده اید تمام تمرکز و تلاشتان را به کار بگیرید. در همه حال نیمه ی پر لیوان را ببینید و مثبت نگر باشید. اگر اتفاق ناخوشایندی افتاد، مثل از دست دادن عشقتان یا کسی که خیلی بهش وابسته بودید، صبور باشید و بدانید که این پایان زندگی نیست. بسیاری از اتفاقات خوبی که آرزویشان میکنید در راه هستند. نگذارید مشکلات از شما آدمی بسازه که نیستید!!

پیامدهای از دست دادن عشق

خیلی از کسانی که عشق شان را از دست می‌دهد، فکر می‌کنند که دیگر قادر به برقراری یک رابطه گرم نخواهند شد. اگر شما هم اینطور فکر می‌کنید حتما همین اتفاق برای‌تان خواهد افتاد. همه ما در زندگی تجربیات تلخ و شیرینی داشته‌ایم، اما بعضی‌هامون تونستیم از آن ها درس بگیریم و به زندگی ادامه بدیم و بعضی‌هامون هم زندگی را به کام خودمان و اطرافیان جهنم کرده‌ایم. در مورد از دست دادن عشق هم شما باید بدانید که این مساله پایان دنیا نیست و اگر جوانب مختلف رابطه تان را در نظر بگیرید می‌توانید از آن درس گرفته و در آینده روابط پایداری شکل بدهید.

اما انجام این کار برای کسی که درد جدایی را می‌کشد کار آسانی نیست. پس توصیه می‌کنیم حتما برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه از دست دادن عشق می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره