مردان مناسب برای ازدواج

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مردان مناسب برای ازدواج چه کسانی هستند ؟ بزرگترین رویای شیرین دختران جوان این است که شاهزاده سوار بر اسب سفید تقدیر کی از راه می رسد؟ مرد رویاهای من کیست و چه ویژگی هایی دارد؟ سوالی است که بار ها و بار ها در ذهن دختران جوان نقش می بندد و آنها را به سمت خیال پردازی های شیرین سوق می دهد. اما به واقع چه کسانی را می توان به عنوان همسر انتخاب کرد/ مردان مناسب برای ازدواج چه کسانی هستند؟ اگر شما هم مایل هستید پاسخ این سوالات را در یابید از خدمات مشاوره ازدواج مرکز مشاوره ذهن نو استفاده نمایید. در این مطلب به مهمترین شاخص های یک مرد ایده آل برای ازدواج اشاره خواهد شد. 

ویژگی های مردان مناسب برای ازدواج

یک مرد مناسب برای ازدواج خصوصیات و ویژگی های متعددی دارد  که مهمترین آن ها را در ادامه بیان می کنیم

ثبات شخصیتی و مسئولیت پذیری داشته باشد

یک مرده ایده آل شخصی است که با خود به توافق رسیده باشد و بداند که ازدواج به معنای سهیم شدن فرد دیگری در زندگی وی است. این شخص شاید تفاوت های فردی با او داشته باشد و نیاز مبرم به کوتاه آمدن و درک متقابل احساس شود. علاوه بر این مرد مناسب برای ازدواج قبل از اینکه به خواستگاری شما بیاید محکم و استوار شرایط حداقل را فراهم آورده است و توانایی مدیریت و پذیرفتن نقش همسری را در زندگی زناشویی خواهد  داشت.

مردان ایده ال هدفمند هستند

اگرچه ازدواج یک سنت قدیمی است و  بخش مهمی از زندگی هر فرد را در برمی گیرد اما نباید به آن فقط به شکل یک قانون گریز ناپذیر نگاه کرد و باور داشت که زندگی در ازدواج و به دنیا آمدن فرزند خلاصه می شود. این یک نگاه قدیمی است که اجداد ما نیز به آن معتقد بودند. پیشرفت دنیای امروز اقتضای این را دارد که مرد افکار بزرگتری درباره ازدواج داشته باشد و اهداف مهمی را برنامه ریزی کند تا به جایگاه های بالاتری برسد و پیشرفت های شغلی و تحصیلی برای خود، همسر و فرزندانش فراهم آورد.

مردان مناسب برای ازدواج به بلوغ عاطفی رسیده اند

درک متقابل موضوع مهم و حیاتی در زندگی زناشویی شمرده می شود. مردان ایده ال نسبت به روحیات و عواطف خانم ها آگاهی کسب می کنند و در خود این توانایی را رشد می دهند تا بتوانند با جنس زن با ملایمت و عطوفت رفتار کنند. آگاهی از احساسات زنان به ویژه در هنگام برقراری رابطه جنسی ضرورت دارد و نا آگاهی از نحوه صحیح روابط عاطفی می توانند زمینه ساز مشکلات زیادی شود.

مردان ایده ال برای ازدواج قصد خود را پنهان نمی کنند

اگر مرد تصمیم به ازدواج گرفته است دلیلی برای پنهان کاری ندارد. او بدون اینکه از بیان تصمیم خود ترسی داشته باشد، آشکارا نظر خود را به اطلاع بزرگتر ها می رساند تا با همکاری آنها برای خواستگاری اقدام نماید.

فروشگاه آرامیس

شرایط مالی مناسب

مسائل مالی جزء لاینفک زندگی زناشویی است و نباید هیچگونه سهل انگاری در این زمینه رخ دهد. اگر مردی عادت کرده است که از خانواده خود پول تو جیبی دریافت کند قطعا فرد مناسبی برای ازدواج نخواهد بود. مرد مناسب برای ازدواج حداقل شرایط مالی را برای شروع زندگی زناشویی به واسطه کار و تلاش خود فراهم میاورد و سعی دارد روی پای خود بایستد.

ویژگی اخلاقی مردان مناسب برای ازدواج

ظاهر و صورت فیزیکی فقط برای اوایل آشنایی اهمیت دارد و با گذشت مدت زمانی کوتاه تکراری می گردد. آنچه که مهم و ماندگار است اخلاقیات همسر می باشد. صداقت، احترام و متانت از جمله مهمترین ویژگی های اخلاقی است که توصیه می شود در زمان آشنایی و قبل از ازدواج در اولویت توجه قرار گیرند. مردان مناسب برای ازدواج توانایی این را دارند که در مواقع لازم از خود گذشتگی نشان دهند و با صبر و حوصله رفتار نمایند.

تفاهم درباره فرزند پروری

برخی از مردان دوست ندارند صاحب فرزند شوند و یا اینکه اهتمام زیادی به تربیت فرزند نمی دهند. صحبت کردن درباره تربیت فرزند و داشتن برنامه مشخص در این باره موضوع بسیار مهمی است و باید به تفاهم زن و شوهر برسد. عدم درک صحیح در رابطه با فرزند پروری علاوه بر آسیب هایی که به روابط خانوادگی وارد می سازد، سبب لطمه های اجتماعی نیز خواهد شد.

توچه به شرایط خانوادگی همسر

اینکه مرد در چه شرایط خانوادگی رشد کرده و بزرگ شده است در شکل گیری شخصیت او بسیار تاثیر گذار خواهد بود. وقتی در محیطی رشد کرده باشد که از فرهنگ و سطح اقتصادی خوبی برخوردار باشد سلامت روان بیشتری خواهد داشت. البته این موضوع همیشه صادق نیست و هستند کسانی که در شرایط نامطلوب خانوادگی رشد کرده اند و از شخصیت بالایی برخوردار می باشند.

سخن پایانی

شاید برای یک خانم جوان سخت باشد که بتواند تمام ویژگی های یک مرد را به سادگی کشف کند و بتواند او را به عنوان زوج مناسب خود برگزیند در این شرایط مراجعه به یک مشاور متخصص میتواند در شناخت بیشتر همسر آینده شما بسیار مفید باشد، یک مشاور با شناخت خصوصیا اخلاقی و خواسته های شما به عنوان یک خانم و تجزیه و تحلیل ویژگی های رفتاری آقا می تواند به شما بگوید که او مرد مناسبی برای ازدواج هست یا خیر.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا عدم صداقت مرد در اوایل آشنایی مسئله مهم و حائز اهمیتی است؟

اگر اولین سنگ بنای یک ساختمان اشتباه گذاشته شود یک ساختمان کج ساخته خواهد شد. صداقت یک اصل مهم و اساسی است که اگر رعایت نشود موجب عدم اطمینان زن و شوهر می گردد. اولین دروغ به منزله شروع دروغ های بعدی خواهد بود

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره