مشکل با همسر | 11 اختلاف با همسر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مشکل با همسر به دلایل مختلفی مانند اختلاف فرهنگی، فاصله طبقاتی، اعتقادات مختلف و … رخ می‌دهند. در هر زمانی از زندگی مشترک و برای بسیاری از مسائل شاید اختلاف نظر وجود داشته باشد. در واقع این اختلافات اجتناب ناپذیرند. اما گاهی شدت می­‌گیرند و سبب سرد شدن رابطه زوجین و جدایی می‌شوند. افرادی که تازه ازدواج کرده اند با مشکلات بیشتری روبرو می‌شوند. زیرا شناخت کافی وجود ندارد.

هر چقدر که مدت دوستی زیادی باهم داشته باشید. بازهم تا زیر یک سقف نروند متوجه خصوصیات اخلاقی هم نخواهند شد. معمولا زوجینی که بالای 10 سال از ازدواجشان گذشته باشد، به ندرت با مشکلات برخورد می‌کنند. زیرا شناخت کامل از هم پیدا کرده اند. اما باز هم تعداد مسائل کمتری وجود خواهد داشت. برای حل سریع‌تر مساله حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکل با همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

مشکل با همسر

مشکل با همسر چیست

مشکلات با همسر در هر رابطه ای وجود دارد. هر ازدواجی نیز پستی و بلندی های زیادی دارد. بنابراین با هر چند سال زندگی مشترکی که داشته باشید، احتمالا با مشکل روبرو خواهید شد. مشکل با همسر زمانی نتیجه خوبی می‌گیرد که زن و شوهر نحوه برقراری ارتباط را آموزش دیده باشند. بر اساس تحقیقات انجام شده اکثر درگیری های زناشویی به صورت دائمی می‌باشد. اگر این مشکلات حل نشود، در هر دعوا تکرار خواهد شد. معمولا مشکلات زناشویی شامل مواردی است که در ادامه ذکر کرده ایم.

✔ در مسائل اقتصادی به تفاهم نرسیده اند.

✔ در تربیت کودکان به مشکل بر می‌خورند.

✔نسبت به کارهای خانه همسر بی تفاوت دارید.

✔ میزان برقراری رابطه جنسی زوجین یکی نیست.

✔در مسئولیت های خانه کمک نمی‌کند.

✔ یکی از زوجین به بچه علاقه دارد. اما یکی علاقه ای به فرزند آوری ندارد.

نمونه مشکل با همسر همراه با راه حل

هنگامی که دو شخص با عقاید، تفکرات، تربیت خانوادگی و تجربیات متفاوت تصمیم به آغاز زندگی با یکدیگر را می‌­گیرند. به احتمال زیادی با مشکل روبرو خواهند شد. اما این مشکلات معمولا در اوایل زندگی زناشویی بیشتر مشاهده می‌شود. مهم­ترین مسائل و چالش هایی که سبب مشکل با همسر می‌شود به شرح زیر است.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

⭕ مسائل مالی | مشکل با همسر

یکی از مهم ترین دسته بندی ها در مشکل با همسر، مسائل مالی است. زمانی که زوجین در رابطه با مسائل مالی با یکدیگر به مشکل بر می‌خورند، در واقع با تمامی خرج و مخارج زندگی چالش دارند. قبل از اینکه وارد زندگی مشترک شوید حتما در رابطه با دخل و خرج زندگی مشورت کنید.

برای حل مشکل با همسر در زمینه مالی، باید برنامه ریزی مالی داشته باشید. به این شیوه که میزان درآمد زوجین را داخل برگه یادداشت کنید. حساب های بانکی جداگانه بسیازید. و برای خرج زندگی برنامه ریزی کنید. کارت پس انداز را حتما تهیه کنید تا برای مسائل مالی دوباره به مشکل بر نخورید.

⭕ مسائل فرهنگی، اجتماعی

قبل از ازدواج باید در رابطه با مسائل فرهنگی و اختلافات خانوادگی صحبت کنید. اگر اختلافات راجع به آداب و رسوم، مسائل فرهنگی، تعصبات، طرز تفکر و … وجود داشته باشد. مشکل با همسر نیز پدیدار می‌شود. این موضوع از دسته مسائلی است که تا انتهای زندگی مشترک با زوجین همراه خواهد بود. مگر اینکه زن و مرد از درک بالایی برخوردار باشند. تا در این مسائل دخالت نداشته باشند. که چنین چیزی تقریبا صفر است.

راه حل این مشکل با همسر به دست روانشناس است. قبل از ازدواج باید از روانشناس کمک بگیرید تا در این مسائل شما را آگاه کند. برای آسان نمودن راه باید به درک هم بپردازید. راه حلی جز درک و صبر نخواهید داشت. به این فکر کنید که برای زندگی خود تلاش می‌کنید و با آداب و رسوم، مسائل فرهنگی و خانوادگی دیگری نیز آشنا خواهید شد.

⭕ اختلاف با خانواده همسر و نوع ارتباط با خانواده­‌ها

اختلافاتی که بین زن و مرد با خانواده همسرشان پیش می‌­آید، می­‌تواند بحث و جدال را بین زن و شوهر زیاد کند. وابستگی زیاد زن و یا مرد به خانواده­ اش و رفت وآمد زیاد با آن­ها ممکن است سبب حساسیت همسر شود. گاهی نیز خانواده زوجین نمی‌توانند عروس و یا داماد خود را به راحتی به عنوان عضوی جدید در خانواده بپذیرند و  بر رابطه زوجین اثر منفی می­گذارند.

برای حل این مشکل، باید جبهه داشتن نسبت به خانواده همسر را کنار گذاشت، و به دنبال ریشه مشکلات گشت. گاهی نیز علت مشکلات میان همسران و خانواده ­ها وابستگی شدید یکی از زوجین به  خانواده خود است. پس با پیدا کردن ریشه مشکلات باید شروع به حل مسائل و اختلافات نمود.

برای جلوگیری از دعوا با همسر کلیک کنید.

⭕ مشکل با همسر |  دروغگویی

دروغگویی، در دسته مشکل با همسر قرار می‌گیرد. زوجینی که به یکدیگر دروغ می‌گویند، اعتماد را از هم سلب می‌کنند. در واقع نسبت به وقایع بدبین می‌شوند. به تدریج هیچ حرفی از همسر را باور نمی‌کنند. و همیشه نگران صداقت حرف همسر هستند.

راه حل چیست؟ زندگی با کسی که مرتبا در حال دروغ گویی و پنهانکاری است بدون شک کار بسیار مشکلی است. دروغ اعتماد طرفین را سست می‌کند و باعث مشکلات فراوانی در زندگی می‌شود. دروغ، مشکل با همسر را به مرور بیشتر می‌کند. زوجین باید برای حل مشکل ریشه یابی کنندو که چه زمانی دروغگویی شکل گرفت. بدون شک صداقت بسیار ارزشمندتر از دروغگویی به شریک زندگی خود است، حتی اگر این صداقت به ضرر باشد.

⭕ مشکل با همسر در زمینه جنسی

گاهی ریشه مشکل با همسر از مسائل جنسی ناشی می­‌شود. این مشکلات به دلایل مختلفی می­‌توانند ایجاد شوند. و زمینه ساز مشکلات بعدی باشند. مشکلات جنسی شامل: از دست دادن میل جنسی، متفاوت بودن محرک­های جنسی، زود انزالی، تعداد دفعات رابطه جنسی متفاوت و … می‌باشد.

راه حل چیست؟ بر خلاف اعتقاد عموم روابط جنسی میان زوجین و کیفیت آن تاثیر بسیاری بر جنبه ­های دیگر زندگی مشترک دارد. درباره مسائل جنسی، خواسته­ ها، خوشایندها و ناخوشیندهایتان بی­ پرده با یکدیگر گفت­وگو کنید. با یکدیگر در کمال آرامش تعداد دفعات رابطه جنسی را مشخص کنید. زندگی مشترک بر پایه توافق است. بنابراین در این زمنیه نیز به توافق برسید. در صورت داشتن مشکلات جدی بهتر است به یک سکس تراپیست مراجعه کرد.

⭕ مسائل تربیتی فرزندان

گاهی اختلاف­ هایی  بر سر بچه دار شدن، مسائل تربیتی و نگهداری فرزندان پیش می‌­آید. قبل از اینکه تن به ازدواج دهید راجع به مسائلی همچون فرزند آوری مشورت کنید. گاهی افراد به دلیل علاقه زیادی که به بچه دارند ازدواج می‌کنند. بنابراین عدم مشورت در این زمینه باعث مشکل با همسر می‌شود. علاوه بر فرزند آوری، پدر و مادر باید هر دو در نگهداری از فرزند خود مشارکت کنند. هم چنین به علت متفاوت بودن محیط­ هایی که پدر و مادر هر یک در آن پرورش یافته­ اند، سبک های متفاوتی را در تربیت فرزند به کار می‌برند.

راه حل این مشکل با همسر، کمک از روانشناس است. تربیت فرزندان امری بسیار مهم است. که باید پدر و مادر درباره آن همراه با کمک یک مشاور به توافق برسند. لازمه تربیت فرزندان همکاری پدر و مادر در امور تربیتی و سایر مسائل مرتبط با آن­هاست. پدر خانواده نباید از توجه به فرزندانش غافل شود و فقط به مسائل مالی و کاری بپردازد. احتمالا زیاد شنیده اید که می‌گویند “بچه عزیزه، اما تربیتش از خودش عزیز تره”. برای تربیت بچه تمام وقت خود را بگذارید تا فردی مفید تحویل جامعه دهید.

⭕ مشکل با همسر | عدم ارتباط با یکدیگر

مشکل با همسر در زمینه عدم برقراری ارتباط نیز دیده می‌شود. برخی از زوجین توان برقراری رابطه خوب با یکدیگر ندارند. به این منظور که حتی بعد از دعوا نمی‌توانند با یکدیگر مشکلات را حل کنند. در همین باب مشکلات ریشه می‌زند و تمام زندگی را می‌گیرد. بر اساس تحقیقات مشخص شده است که زوجین باید حداقل به مدت 90 دقیقه در هفته با یکدیگر ارتباط سالم داشته باشند. به این منظور که راجع به مشکلات، ناراحتی ها و انتظارات یکدیگر صحبت کنند.

راه حل چیست؟ گفت­گو با یکدیگر و گوش دادن به سخنان راه حل بسیاری از مشکلات است. گاهی افراد بدون بیان مشکل و خواسته خود از طرف مقابل انتظار درک و جبران مسائل پیش آمده را دارند. در صورتی که فرد مقابل اصلا متوجه این مشکلات و ناراحتی­ ها در همسر خود نشده است. متقابلا هر یک از زوجین باید مهارت گوش دادن را نیز در خود تقویت کنند. گوش دادن به سخنان همسر بدون قضاوت و پیش ­داوری، به شما کمک می‌­کند یکدیگر را درک کنید. و متوجه انتظارات یکدیگر شوید.

حتما برای ریشه یابی مشکلات و دعوای زن و شوهر کلیک کنید.

⭕ عدم احترام

یکی از اصلی ترین موارد مشکل با همسر، عدم احترام است. زمانی که زوجین به یکدیگر احترام نمی‌گذارند، دعوا و تنش هم در زندگی زیاد می‌شود. فرد مقابل خود را بی ارزش و بی اهمیت تلقی می‌کند. در واقع دائم به این موضوع فکر می‌کند که نکند مورد علاقه همسر خود نیست.

راه حل بی احترامی، درک و صحبت است. برای یک بار هم که شده این مشکل با همسر را با مکالمه ای جدی حل کنید. اگر با بی احترامی روبرو شدید، به شخص مقابل بگویید که این رفتار باعث تجربه چه حس هایی در شما می‌شود. و با کمک روانشناس این مساله را حل کنید.

⭕ همسر دمدمی مزاج

همسران دمدمی مزاج معمولا به راحتی به بحث و جدال می‌پردازد. این زوجین همیشه در حال دعوا هستند اما آشتی های قوی باهم دارند. این زوجین علاقه و عشقشان را در دعوا نیز بروز می‌دهند. این همسران سال های طولانی با یکدیگر زندگی می‌کنند اما دعوا بین این دو بسیار فراوان است. این دسته مشکل با همسر به دلیل خصوصیات شخصیتی است.

برای حل چاره مشکل با همسر دمدمی مزاج، چاره ای جز مراجعه به روانشناس ندارید.

⭕ اختلاف با همسر به دلیل تندخویی

مشکل به همسر تند خو از دیگر اختلافات با همسر است. این زوجین با یکدیگر مشکلات زیادی دارند. معمولا در تمامی مشکلات حتی کوچکترین آنها با یکدیگر بحث دارند. معمولا این همسر صحبت های نیش دار می‌زند و حرف هایش سرشار از توهین، کنایه و تحقیر است.

برای حل مشکل با همسر تند خو، تنها راه پیش رو کمک از روانشناس است. زوج درمانگر با کمک روش های مناسب به همسر تند خو کمک می‌کند تا روش های کنترل و مدیریت خشم را آموزش ببیند.

⭕ مشکل با حسادت و حساسیت همسر

حساسیت و حسادت بیش از حد یکی از زوجین می‌­تواند حس آزادی طرف مقابل را بگیرد. همسر فردی که دارای حساسیت بیش از حد است، به تدریج دچار احساس خفقان می‌­شود. ممکن است به اعتمادشان خدشه وارد شود و بحث و اختلافات فراوان بین زوجین رخ دهد. حتی همسران این افراد به دنبال بهانه ای برای جدایی و دوری از همسر خود هستند.

راه حل چیست؟ وجود یک رابطه عاطفی پایدار میان زوجین، می‌­تواند از بروز بسیاری سوءتفاهمات و حساسیت­ ها جلوگیری کند. همین طور زوجین باید از احساسات و حریم خود آگاهی پیدا کنند. و درباره آن ها با همسر خود گفت و گو کنند. اعتماد میان یک زوج امری بسیار مهم است که نباید به آن خدشه ای وارد کرد. اگر اختلافات بر سر اینگونه مسائل شدید باشد، کمک از یک مشاور خانواده امری ضروری است.

راهکار برای حل مشکل با همسر

راهکار برای حل مشکل با همسر

بدون شک بهترین راه حل کاهش اختلافات میان همسران کمک از یک فرد حرفه ­ای است. مشاورانی که در زمینه خانواده و زوج درمانی تخصص دارند. با انواع مشکلات و اختلافاتی که شاید رخ دهند آشنایی دارند. آن­ها با در نظر گرفتن شرایط و وضعیت هر دو شخص در رابطه با سوابق، فرهنگ، شخصیت و … به درمان می‌پردازند. انجام تست ­ها و گفتگوهای انفرادی به همراه زوج درمانی بهترین راه حل­ است. در این بخش راه های حل مشکل با همسر را اشاره کرده ایم.

? با احساسات خود آشنا شوید

از مهم ترین راهکارهای حل مشکل با همسر، آشنایی با احساسات خود است. زمانی که به خودشناسی رسیده باشید، با احساسات خود آشنا می‌شوید. هیجان های خود را کنترل می‌کنید و تصمیم درستی می‌گیرید. اکثر کسانی که ادعا دارند با احساسات خود آشنا هستند، زمانی که از خشم و نفرت پر می‌شوند، دلیلش را نمی‌دانند. این عدم دانستن دلیل، به خاطر این است که خودتان از اینکه چه چیزی می‌خواهید آگاه نیستید.

برای اینکه مشکل با همسر را کمتر کنید، خواسته های خود را یادداشت کنید. یادداشت خاطرات، افکار و احساسات باعث آشنایی شما با نشانه های خود می‌شود. با مطالعه و مرور آن بیشتر از احساسات خود مطمئن می‌شوید. گاهی با مرور احساسات متوجه خواهید شد که رفتارتان نشات گرفته از چه بود و چه کاری باید برای حل آن انجام داد.

✅ احساسات خود را بیان کنید

بارها مشاهده شده است که دلیل مشکل با همسر، عدم بیان احساسات است. زمانی که شما از مشکلات خود سخنی نگویید، شخص مقابل چگونه از ناراحتی شما با خبر باشد. بنابراین برای حل مشکلات اگر چیزی شما را اذیت می‌کند، رفتاری باعث اعصاب خوردی شما می‌شود و مسائلی در این زمینه، باید گفته شود تا همسرتان دیگر تکرار نکند.

✅ گوش شنوا باشید

گاهی زوجین به دلیل اینکه ب صحبت های همسر خود گوش نمی‌دهند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. سعی کنید گوش شنوایی باشید. به مشکلات همسرتان اهمیت دهید، برای درخواست کمک او تلاش کنید و تمام صحبت های او را با جان و دل گوش دهید.

✅ احترام بگذارید

با عبور نکردن از حد و مرزها و احترام، مشکل با همسر بسیار کاهش می‌باید. زمانی که از حد مشخص شده عبود کنید، زندگی برای هر دوی شما سخت خواهد شد. به خانواده، همسر، عقاید و مرزهایی که برای رابطه مشخص کرده اید احترام بگذارید.

✅ از روانشناس کمک بگیرید

برای حل مشکل با همسر، بهترین انتخاب کمک از روانشناس است. زمانی که از روانشناس کمک می‌گیرید. به خودتان و رابطه تان کمک بزرگی کرده اید. روانشناس با بررسی ویژگی های شخصیتی، فرهنگ و … به زوجین خدماتی را ارائه می‌دهد که از میزان مشکلات آنها می‌کاهد.

سخن آخر

در هر خانواده و میان هر زوجی اختلافات و بحث­ هایی وجود دارد و این مسئله امری کاملا طبیعی است. به تدریج این اختلافات با پذیرفتن تفاوت­های فردی و کامل ­تر شدن شناخت از یکدیگر کاهش می‌یابد. صحبت، بیان مشکلات و ناراحتی‌­هایی که از یکدیگر دارید می­‌تواند بسیار کمک کننده باشد. ‌در موارد که بحث­‌ها و اختلافات شدت می­‌گیرد. و مسائل دیگر زندگی را نیز تحت تاثیر قرار می‌­دهد باید از یک مشاور کمک گرفت. برای جلوگیری از پیشروی این مساله و تبدیل شدن به اختلافات خانوادگی تمام عیار کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکل با همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره