ازدواج با شخصی که قبلا عقد کرده

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج با شخصی که قبلا عقد کرده یکی از چالش‌های بسیار بزرگ برای بسیاری از ما است. شاید به طرف مقابلتان علاقه پیدا کرده باشید و دل کندن از او برایتان سخت باشد. بااین‌حال احتمالاً فکر گذشته او نگرانی‌هایی را برایتان ایجاد کرده است. بسیاری از ما از این می‌ترسیم که طرف مقابل باز هم به سمت زندگی گذشته خود برگردد. یا شاید او نتواند با شما نیز زندگی موفقی بسازد. البته این نگرانی‌ها موضوعات کم‌اهمیتی هم نیستند. و به‌خوبی باید به آنها توجه داشته باشید. بااین‌حال ازدواج با دختری/ مردی که قبلاً عقد کرده همیشه هم قرار نیست تجربه منفی باشد. مهم‌ترین نکته این است که شما با درنظرگرفتن همه مسائل یک تصمیم درست بگیرید. یادتان باشد مشورت گرفتن از متخصصین خانواده نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

ازدواج با شخصی که قبلا عقد کرده

این روزها طلاق در کشور آمار بسیار بالایی دارد. به همین خاطر خیلی از مواقع پیش می‌آید که شما با خانم یا آقایی آشنا می‌شوید اما متوجه می‌شوید که او قبلاً یک‌بار ازدواج کرده است. تصمیم گرفتن صحیح در این شرایط بسیار مهم است. اینکه صرفاً به دلیل تجربه ازدواج طرف مقابل به او نه بگویید به همان اندازه اشتباه است که بی‌توجهی‌کردن به این موضوع. به همین خاطر بهترین کار این است که به‌خوبی شرایط را ازهرجهت بررسی کنید. ما هم در ادامه این مطلب تلاش می‌کنیم تا راجع به ابعاد مختلف این موضوع صحبت کنیم.

مزایای ازدواج با شخصی که قبلا عقد کرده

ازدواج با دختر یا پسری که قبلاً عقد کرده همیشه هم شما را درگیر مشکلات نمی‌کند. به عبارتی بعضی از مواقع خیلی هم دلیلی ندارد از چیزی بترسید. زیرا بعضی از خانم‌ها یا آقایان بعد از طلاق ویژگی‌های مثبت‌تری پیدا می‌کنند. برای مثال بسیاری از این افراد قدر زندگی بعدی خود را به‌خوبی می‌دانند. آنها از اشتباهاتی که در رابطه گذشته داشته‌اند درس گرفته‌اند؛ و حالا دیگر این اشتباهات در رابطه شما جایی نخواهد داشت. یکی دیگر از نکات مثبت ازدواج با این افراد این است که آنها به شناخت خوبی از جنس مخالف و نحوه ارتباط با آنها رسیده‌اند. همین موضوع باعث می‌شود که در زندگی به نیازها و خواسته‌های شما توجه بیشتری داشته باشند.

معایب ازدواج با شخصی که قبلا عقد کرده

ازدواج با کسی که قبلاً یک تجربه ناموفق داشته، به‌خصوص در فرهنگ کشور ما می‌تواند مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. برای مثال شاید خانواده و اطرافیان با این موضوع مخالفت کنند؛ طرف مقابل شما هنوز درگیر یاد و خاطره همسر گذشته خود باشد؛ یا شاید او به‌خاطر تجربیات تلخی که داشته به شما نیز به‌راحتی اعتماد نکند. این شرایط باعث می‌شود مشکلات و تنش‌های بسیاری را در رابطه‌تان تجربه کنید. مزاحمت‌های همسر سابق طرف مقابلتان نیز از جمله نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.

به این نکات توجه داشته باشید

دلایل جدایی

اگر تصمیم دارید با خانم یا آقایی ازدواج کنید که یک‌بار ازدواج کرده قبل از هر چیز دلایل طلاق را بررسی کنید. این دلایل به‌خوبی به شما می‌گویند که با چه شخصیت و انتظاراتی مواجه هستید. سعی کنید قبل از اینکه به او دلبسته شوید دلایل را بررسی کنید. آیا علت جدایی او از نظر شما منطقی است؟ سهم طرف مقابل شما در این مشکلات چقدر بوده است؟ یک نکته مهم که در بررسی دلایل طلاق باید به‌خاطر داشته باشید این است که به‌قول‌معروف هیچ جنگی یک سر ندارد. اگر طرف مقابل شما همه تقصیرها را به گردن طرف مقابل می‌اندازد باید به این شک کنید که او همه چیز را نمی‌گوید. یا شاید کمی بدتر، او از نظر شخصیتی همیشه دیگران را مقصر می‌داند.

 بررسی دلایل جدایی طرف مقابل شما، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. یادتان باشد اینکه طرف مقابل شما یک‌بار طلاق گرفته قبح این موضوع را در نظر آنها کم‌رنگ‌تر از دیگران می‌کند. و در نتیجه احتمال بروز چنین مشکلی در زندگی شما نیز وجود دارد.

زمان حال را در نظر بگیرید

بررسی دلایل جدایی طرف مقابل و توجه به زندگی گذشته او بسیار مهم است. اما به این نکته دقت داشته باشید که بیش از حد در گذشته کسی باقی نمانید. یادتان باشد که شما نه با فردی که در گذشته وجود داشته بلکه با شخصیت امروزی او در ارتباط هستید. شاید او واقعاً از گذشته خودش پشیمان باشد. شاید در تلاش باشد که همه اشتباهات گذشته را در رابطه‌اش با شما جبران کند. پس مهم‌ترین نکته این است که اگرچه باید به گذشته این افراد توجه کرد اما ملاک اصلی رفتار حال حاضر آنهاست.

رازدار باشید

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که برای طرف مقابل رازدار باشید. شما احتمالاً مسائل بسیاری را راجع به مشکلات زندگی گذشته فرد، نقاط ضعف او و بسیاری از چیزهای دیگر می‌شنوید. رازداری یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که در ارتباط با این افراد باید به آن توجه کنید. این قول را به خودتان بدهید که آبروی طرف مقابل، آبروی شماست. و سعی نکنید در هر دعوا و اختلافی یا بین دیگران مسائل زندگی او را باز کنید. حتی به این مسئله فکر کنید که ازدواج سابق او را تا جای ممکن از اقوام و اطرافیان نیز مخفی نگه دارید.

عجله نکنید

برای ازدواج با دختری/ مردی که قبلاً عقد کرده عجله نداشته باشید. این افراد معمولاً نیاز به چیزی حدود یک تا دو سال زمان دارند تا بتوانند یک رابطه سنگین و جدی دیگر را شروع کنند. به همین خاطر فشار آوردن به آنها برای ازدواج کار اشتباهی است. یادتان باشد که شرایط روحی و عصبی این افراد اصلاً مناسب نیست. به همین خاطر فشار آوردن شما به آنها می‌تواند مشکلات بسیاری را در رابطه‌تان ایجاد کند. پس یکی از مهم‌ترین کارها این است که صبور باشید. به طرف مقابل اجازه بدهید که آرام‌آرام به شما نزدیک شود.

آیا او کاملاً طلاق گرفته است؟

گاهی اوقات شما با خانم یا آقایی وارد رابطه می‌شوید که در حال جداشدن از همسرش است. و گاهی اوقات با فردی آشنا می‌شوید که کاملاً از همسرش جدا شده است. این دو موضوع با هم تفاوت دارند. اگر طرف مقابل شما هنوز به طور کامل از همسرش جدا نشده پیشنهاد می‌کنیم که رابطه‌تان با این فرد را با دقت بیشتری مدیریت کنید. و کمی فاصله بینتان ایجاد کنید. وقتی یک نفر هنوز از همسرش جدا نشده واردشدن به رابطه جدید می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای مثال هر لحظه ممکن است طرف مقابل شما تصمیم بگیرد که به سمت همسر خود برگردد. به‌علاوه او هنوز از نظر روانی از طرف مقابل خود جدا نشده است. در چنین شرایطی ممکن است هدف از رابطه با شما فقط پرکردن تنهایی باشد.

متفاوت باشید

اگر می‌خواهید دل کسی را به دست بیاورید که قبلاً ازدواج کرده و رابطه خوبی با او داشته باشید باید سعی کنید متفاوت از همسر سابقش رفتار کنید. ببینید او چه کارهایی را برای همسرش انجام نمی‌داده است. یا طرف مقابل شما چه انتظاراتی داشته که برآورده نشده‌اند. سپس بر اساس آنها رفتار کنید. در حقیقت گلایه‌های طرف مقابل از همسر سابقش به‌خوبی این را به شما نشان می‌دهد که او دوست دارد شما چه رفتارهایی داشته باشید و چه رفتارهایی نداشته باشید.

اهمیت مشاوره

وقتی با کسی آشنا می‌شویم که یک‌بار از همسرش جدا شده اولین سؤال در ذهن همه ما این است: با چنین فردی ازدواج کنیم یا خیر؟ متأسفانه نمی‌توانیم برای این سؤال یک جواب قطعی داشته باشیم. اینکه با چنین فردی ازدواج کنید یا نه به مسائل بسیاری مربوط است که در بالا راجع به آنها حرف زدیم. شما می‌بایست همه این شرایط را به‌دقت و در کنار هم بررسی کنید. اما مهم‌ترین توصیه‌ای که در این شرایط همه باید به آن توجه کنند این است که از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

ازدواج و شناخت شخصیت طرف مقابل موضوع بسیار پیچیده و درعین‌حال خیلی مهمی است. به همین خاطر حتی در ازدواج‌های معمولی هم همیشه توصیه می‌شود که مشاوره پیش از ازدواج را جدی بگیرید. این مشاوره‌ها به‌خصوص وقتی طرف مقابل شما موضوعی مثل طلاق را در گذشته خود داشته باشد بسیار مهم‌تر می‌شود. مشاورین شخصیت و ویژگی‌های شما و طرف مقابل را به‌خوبی بررسی خواهند کرد. به‌علاوه آنها می‌توانند راهکارهایی را به شما آموزش دهند که باعث می‌شود همسر و زندگی بهتری نسبت به گذشته برای طرف مقابلتان بسازید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی و رزرو وقت مشاوره حضوری با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چطور پدر و مادرم را برای ازدواج با خانمی که قبلاً عقد کرده راضی کنم؟

بهتر است با آنها صحبت کنید. دلایلشان را بشنوید و روی آنها فکر کنید. اگر پاسخی برای حرف‌هایشان دارید آنها را با خانواده مطرح کنید. کمک‌گرفتن از مشاور و همین‌طور اختصاص دادن زمان برای آشنایی آنها با این دخترخانم و خانواده‌اش می‌توانند بسیار مفید باشند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره