استقلال مالی زنان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

استقلال مالی زنان چیزی است که خانم‌ها نیز به مانند مردان به آن نیاز دارند. استقلال مالی زنان یعنی آن‌ها نسبت به درآمدی که ازدسترنج خودشان کسب می‌کنند یا از پدر، همسر و… دریافت می‌کنند، اختیار کامل داشته باشند. و نیاز به این نباشد که برای خرج کردن پول‌شان از کسی اجازه بگیرند یا جواب پس بدهند. بسیاری از زنان علاقه‌ای ندارند که از نظر اقتصادی به کسی وابسته باشند. اگرچه استقلال مالی زنان برای مردانی که دوست دارند خانم‌ها به آن‌ها وابسته باشند چندان خوشایند نباشد، اما در جوامع امروزه این قانون که مردان همه چیز را کنترل کنند و مدیریت پول را به عهده بگیرند در حال تغییر است. زنان می‌دانند بدون داشتن استقلال مالی رسیدن به اهدافشان سخت‌تر می‌شود و آن‌ها می‌خواهند با تلاش خودشان به آرزوهای‌شان دست یابند. اگر در این زمینه با چالشی مواجه هستید، حتما برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

استقلال مالی زنان

خانم ها به طور کلی دارای هوش هیجانی بالایی هستند و این موجب می‌شود که اغلب آن ها صاحب بیزینس خود یا سرمایه گذاران موفقی باشند و بدین ترتیب استقلال مالی داشته باشند. از گذشته این امر که زنان خودشان را وابسته مردان می‌دانند موجب شده که برخی از آن‌ها به استقلال مالی به طور جدی فکر نکنند و همیشه از نظر مالی امیدوار و متکی به شخص دیگری باشند. شاید وابستگی تنها از نظر مالی باشد اما زمانی که شما برای دریافت یا خرج کردن پولتان اختیاری نداشته باشید با چالش های بیشتری روبرو خواهید شد. بسیاری از زنان به دلیل نگهداری از فرزندان و خانه داری، کمتر به فکر کسب درآمد و استقلال مالی هستند، اما این مسئله یک امر ضروری برای هر زنی است، چرا که در برخی شرایط زنان نیاز دارند تا خودشان هزینه های خود را مدیریت کنند.

پیشنهاد می‌شود مقاله زنان خانه دار موفق را بخوانید.

چرا زنان باید استقلال پولی داشته باشند؟

زنان با داشتن استقلال‌مالی می توانند آینده خود و خانوادشان را تامین کنند و آرامش بیشتری داشته باشند. در ادامه مطلب برخی از عواملی که ضرورت داشتن استقلال‌مالی را برای زنان بیشتر می‌کند را شمرده‌ایم.

_ درصد فقر در زنان سالمند بیشتر از مردان سالمند است.

_ زنانی که طلاق می‌گیرند یا بیوه می‌شوند و هیچ حامی و پشتیبانی ندارند.

_ دست یابی به آرامش روحی و دغدغه کمتر. رسیدن به چیزهایی که در زندگی برایش با ارزش است.

_ زنانی که استقلال مالی دارند نسبت به سایر زنان از آزادی عمل بیشتری برخوردار هستند.

_ محدودیت هایی که در راه پیشرفت و موفقیت زنان وجود دارد.

معایب داشتن استقلال مالی برای زنان

استقلال مالی زنان در دنیای امروز موجب تغییرات مثبتی در فرهنگ و اقتصاد جامعه شده است. با این حال این اتفاق چالش‌هایی نیز با خود به دنبال دارد.

باتوجه به رسوم قدیم که وظیفه زنان نگهداری و تربیت فرزندان و انجام کارهای خانه بوده، زمانی که زنان خارج از این وظایف کاری انجام می‌دهند، احساس دوگانه ای پیدا می‌کنند و مسلما مسئولیت بیشتری خواهند داشت.

برخی از زنان شاغل پس از کار احساس خستگی و کمبود انرژی می‌کنند. این مسئله میان کار خانه، وظایف مادرانه و زنانه و شغل‌شان اختلال ایجاد می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات مادران شاغل، در خصوص نگهداری و تربیت فرزندان می‌باشد و اینکه چه کسی از فرزندشان نگهداری کند بسیار حائز اهمیت است.

اختلاف نظر بر سر خرج کردن و چگونگی خرج کردن یکی دیگر از مشکلاتی است که منجر به افزایش توقعات دو طرف می‌شود.

مزایای داشتن استقلال‌مالی برای زنان

استقلال‌مالی زنان نقش زیادی در زندگی مشترک و زندگی شخصی وی خواهد داشت، در ادامه به برخی از مزایای استقلال مالی زنان پرداخته‌ایم.

_ افزایش اعتماد به نفس، احساس آرامش و رضایت

_ معاشرت بیشتر با افراد مختلف و بهبود توانایی های ارتباطی

_ کمک مالی و حمایت از خانواده در شرایط سخت اقتصادی

_ افزایش رفاه خانواده

_ عدم بحث و مشاجره در خصوص مشکلات مالی

_ برنامه ریزی و مدیریت امور زندگی به شیوه صحیح

برای آشنایی با راه های رسیدن به موفقیت در زندگی کلیک کنید.

حفظ استقلال‌پولی

ممکن است برخی زنان مستقل در خرج کردن پول خود هیچ‌گونه تعادلی نداشته باشند و بیش از اندازه خرج کنند؛ به طوری که هیچگونه پس اندازی در آینده برای آن‌ها نمی‌ماند. این موضوع به صرف هزینه برای منزل نیز مرتبط می‌باشد. کمک مالی بیش از اندازه برای امور خانه به طوری که برای نیازهای شخصی خود هیچگونه هزینه‌ای نکنید کاملا اشتباه است.

برگزاری یا رفتن پی در پی به مهمانی‌های مجلل که هزینه های زیادی روی دوش شما می‌گذارد. مخارجی که در طولانی مدت از عهده آن بر نیاییم ما را در مسیر بی پولی قرار می‌دهد.

خرید بدون هدف از روی لذت یا برای کاهش عصبانیت و خشم. قطعا این کار هیچ سودی نخواهد داشت. بنابراین بهتر است در خرید و خرج کردن پولتان دقیق‌تر عمل کنید.

برنامه ریزی سرمایه تان از کارهایی است که باید برای حفظ استقلال مالی انجام دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زنان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره