مصرف همزمان تادالافیل و الکل

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مصرف همزمان تادالافیل و الکل چه عوارضی به دنبال دارد؟ تادالافیل و یا سیالیس یک داروی فعال می‌باشد که معمولا توسط پزشکان برای درمان‌اختلال نعوظ در مردان تجویز می‌شود. یکی از نکات مهمی که در رابطه با مصرف تادالافیل وجود دارد، این است که این دارو نیز همانند دیگر داروها دارای تداخلات دارویی است و حتی ممکن است در اثر استفاده همزمان با الکل عوارض جانبی آن با شدت بیشتری بروز پیدا کند. استفاده همزمان از تادالافیل و الکل ضمن اینکه اثر دارو را کاهش می‌دهد؛ احتمال بروز عوارض جانبی مصرف این دارو را نیز افزایش می‌دهد و تغییراتی در فشار خون فرد ایجاد می‌کند که منجر به سردرد و سرگیجه می‌شود. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با عوارض مصرف همزمان تادالافیل و الکل آشنا شویم.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان تادالافیل و الکل می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده  

مصرف همزمان تادالافیل و الکل 

تادالافیل یکی از داروهای رایج برای درمان مشکلات عملکرد جنسی آقایان شامل ناتوانی جنسی و یا اختلال نعوظ می‌باشد که معمولا پزشکان آن را همراه با دیگر داروها شامل سیلدنافیل، برای افزایش خونرسانی به آلت تناسلی برای افرادی که دچار اختلال نعوذ هستند، تجویز می‌کنند. البته این دارو در زمینه‌های دیگر شامل از بین بردن علائم و نشانه‌های بزرگ شدن پروستات نیز به کار می‌رود.

یکی از مواردی که می‌تواند در نعوظ آقایان تاثیرات منفی داشته باشد، استفاده از الکل است. مصرف بیش از اندازه الکل منجر به کاهش تمایات جنسی می‌شود و عملکرد طبیعی نعوذ را با مشکل مواجه می‌کند. حال یکی از سوالاتی که برای افراد ایجاد می‌شود این است که آیا مصرف همزمان تادالافیل و الکل امکان‌پذیر است؟

مصرف همزمان الکل و تادالافیل منجر به فشار خون پایین و نارسایی در خون رسانی به اندام های جنسی (مشکل در نعوظ) می‌شود. مواد دیگری چون گریپ فروت یا هر خوراکی دیگری که موجب کاهش فشار خون شود، با تادالافیل توصیه نمی‌گردد. پس در مورد نحوه مصرف این گونه داروها حتما با پزشک مشورت نمایید. هر دارویی با توجه به وضعیت جسمانی تان نمی‌تواند مناسب باشد.

عوارض مصرف تادالافیل

زمانی که پزشک استفاده از تادالافیل را برای بیمار تجویز می‌کند، حتما مصرف آن نسبت به عدم استفاده از آن، دارای فواید بسیاری است. بسیاری از افراد که از تادالافیل استفاده می‌کنند، هیچ کدام از عوارض جانبی استفاده از این دارو را تجربه نمی‌کنند اما برخی دیگر ممکن است دچار برخی عوارض جانبی خفیف تا شدید تادالافیل شوند. در ادامه به برخی عوارض جانبی شایع و رایج تادالافیل اشاره کرده‌ایم:

  • سر درد
  • معده درد
  • کمر درد
  • درد عضلانی
  • گرفتگی بینی
  • سرگیجه

در صورتی که پس از مصرف تادالافیل دچار هر کدام از عوارض جانبی مصرف این دارو شدید، حتما برای بررسی‌های بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

به منظور کاهش احتمال ابتلا به سردرد و سرگیجه پس از مصرف تادالافیل، بهتر است از حالت خوابیده و یا نشسته به آرامی بلند شوید. داشتن فعالیت‌های جنسی پس از مصرف تادالافیل ممکن است به قلب فشار بیاورد و منجر به بروز مشکلات قلبی شود. از دیگر عوارض جانبی خطرناک و نادر مصرف تادالافیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرگیجه شدید
  • غش کردن
  • احساس درد در بازو
  • درد قفسه سینه
  • احساس درد در فک سمت چپ
  • حالت تهوع
  • کاهش بینایی
  • کاهش شنوایی
  • زنگ زدن گوش
  • نعوظ دردناک و طولانی

داشتن واکنش آلرژیک به مصرف داروی تادالافیل بسیار نادر می‌باشد، اما با این حال ممکن است برخی علائم آلرژیک به این دارو شامل موارد زیر بروز کند:

  • تورم و خارش در قسمت‌های مختلف صورت به خصوص در ناحیه زبان و گلو
  • سرگیجه شدید
  • مشکلات تنفسی

برای آشنایی بیشتر با عوارض تادالافیل و الکل درباره نحوه مصرف و عوارض قرص تادالافیل بخوانید.

الکل چه تاثیری بر عملکرد تادالافیل دارد؟

در وهله اول الکل منجر به کاهش اثرگذاری تادالافیل می‌شود. بنابراین اگر به دستور پزشک در حال مصرف تادالافیل هستید؛ توصیه می‌شود از مصرف الکل اجتناب کنید.

دلیل منع مصرف تادالافیل و الکل این است که آنزیم‌هایی که در بدن انسان به منظور متابولیسم الکل مورد استفاده قرار می‌گیرد، سبب تجزیه داروها نیز می‌شود. وجود الکل زیاد در بدن، منجر به تولید آنزیم‌های بیشتر می‌گردد؛ به این معنی که تادالافیلی که مصرف کرده‌اید تجزیه می‌شود و در واقع نمی‌تواند اثربخشی داشته باشد.

بیشتر بخوانید : اعتیاد به الکل

عوارض جانبی مصرف همزمان تادالافیل و الکل

مصرف همزمان تادالافیل و الکل، ضمن اینکه سبب کاهش اثرگذاری دارو می‌شود، منجر به افزایش احتمال بروز عوارض جانبی تادالافیل و یا سیالیس نیز می‌گردد.

از کارکردهای تادالافیل این است که میزان جریان خون به آلت تناسلی را افزایش می‌دهد. برای این منظور رگ‌های خونی فردی که دارو مصرف می‌کند، نسبت به حالت عادی، گسترده‌تر می‌شود. با گسترده‌تر شدن رگ‌های خونی، طبیعی است که فشار خون کمی کاهش پیدا می‌کند.

از سویی دیگر استفاده از الکل نیز منجر به کاهش فشار خون می‌شود. بنابراین مصرف همزمان تادالافیل و الکل می‌تواند با افت شدید و ناگهانی فشار خون همراه باشد که تا حدودی خطرناک است و گاهی سبب سرگیجه و یا حتی مرگ خاموش می‌شود.

تاثیر الکل در ایجاد اختلال نعوظ

در کنار تاثیری که الکل و تادالافیل در کنار یکدیگر دارند، باید به این موضوع اشاره کنیم که الکل خود تشدید کننده اختلال نعوظ است.

بر اساس آماری که محققان به دست آورده‌اند، 72 درصد از مردانی که دارای سوء مصرف الکل هستند، دارای اختلالات جنسی که شایع‌ترین آن‌ها اختلال نعوظ است، می‌باشند. برای آشنایی بیشتر با عوامل ایجاد کننده اختلال نعوظ کلیک کنید.

آیا باید از مصرف همزمان الکل و تادالافیل خودداری کنیم؟

مصرف تادالافیل سبب افزایش توانایی فرد در رسیدن به حالت نعوظ می‌گردد و به او کمک می‌کند این حالت را حفظ کند. داروی سیالیس برای رسیدن به نعوظ و حفظ آن، آنزیمی با عنوان PDE5 را مورد هدف قرار می‌دهد. این آنزیم در واقع مسئول انقباض عضله صاف در آلت تناسلی مردان است.

در صورتی که آنزیم PDE5 در بدن مردان مهار شود، خون بیشتری به آلت تناسلی سرازیر می‌شود و حالت نعوظ اتفاق می‌افتد.

حال اگر فردی که تادالافیل مصرف کرده است، اقدام به مصرف الکل و سایر داروها نماید، عملکرد دارو با مشکل مواجه می‌شود.

برخی از افراد اقدام به ترکیب تادالافیل و الکل می‌کنند که همین موضوع منجر به عدم جذب دارو در بدن او می‌شود و ممکن است عوارض جانبی و خطرناک دارو بروز پیدا کند.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

هشدارهای مربوط به مصرف تادالافیل و الکل

  • تادالافیل و الکل باعث پایین امدن فشار خون و مشکل در نعوظ می‌شوند.
  • الکل عملکرد جنسی را پایین می‎آورد، اما مصرف آن با تادالافیل موجب بهتر شدن عملکرد فرد نمی‌شود.
  • مصرف تادالافیل تا 2الی 3 ساعت بعد از مشروبات الکلی عوارض ناخواسته ایجاد می‌کند.
  • در بلند مدت این دو ماده موجب اختلال همیشگی در نعوظ می‌شوند.
  • مصرف هر ماده دیگری در کنار این دو ماده موجب بالا رفتن احتمال ایست قلبی و مرگ می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان تادالافیل و الکل می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره