آیا پول خوشبختی می آورد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا پول خوشبختی می آورد ؟ گفته‌اند که خوشبختی را نمی‌توان با پول خرید این درحالی است که امروزه بسیاری از افراد زندگی را در تعقیب پول و درآمد بیشتر سپری می‌کنند. همه انسان‌ها نسبت به تغییر حساس هستند و در مقابل ایجاد تغییر واکنش نشان می‌دهند. برخی از افراد بر این باورند که اگر بیش از هزار برابر درآمد خود پول داشته باشند در زندگی خوشبخت می‌شوند. این درست است که میزان استانداردی از درآمد موجب خشنودی افراد است اما پول همه چیز زندگی نیست. به طور کلی می‌توان گفت پول تنها یک وسیله برای ایجاد انگیزه و فراهم شدن مسیر موفقیت است درواقع این شما هستید که با تلاش های خود در مسیر رسیدن به رویاهای‌تان گام بر می‌دارید. اگر با این جملات مخالف هستید حتما ادامه مقاله را بخوانید تا رابطه پول و خوشبختی را به طور کامل درک کنید.

آیا پول خوشبختی می آورد

چیزهای ارزشمند زیادی در زندگی وجود دارند که می‌توانند جای پول را برای ما بگیرند، اما بدون شک داشتن پول کافی برای برطرف کردن نیازهای ضروری شما را شادتر خواهد کرد. با این وجود نگاه افراد در میزان رضایت و خوشبختی در زندگی کاملا متفاوت است.

برای مثال کسانی که در شرایط بد اقتصادی به سر می‌برند، تنها راه خوشبختی و خوشحالی خود را پول می‌دانند. اما بلا فاصله که اوضاع مالی خوبی پیدا کرده‌اند، متوجه خواهند شد که تنها داشتن پول برای خوشبخت بودن کافی نیست و نیازهای دیگری هم در زندگی دارند. مطالعاتی در آمریکای شمالی نشان داده که درآمد بیش از 75 هزار دلار در سال، دیگر تاثیری بر شادی و خوشبختی افراد ندارد، با این وجود داشتن میزان مناسبی از پول و درآمد در زندگی باعث دوری از یک سری مشکلات و تنش های فکری می‌شود.

برای دریافت خدمات درمانی برای رسیدن به خوشبختی می‌توانید برای مشاوره فردی کلیک کنید.

ارتباط میان پول و خوشبختی

میان پول و خوشبختی ارتباط خاصی وجود دارد، اما می‌توان گفت که داشتن پول تنها یکی از عوامل تاثیرگذار در خوشبخت بودن است. طی تحقیقات به عمل آمده که در آن، نگاهی به درآمد و ارتباط آن با احساس خوشبختی در عامه مردم انداختند و آن‌ها را در این خصوص مورد بررسی قرار داده‌اند، دریافتند که افراد وقتی برای کارهای خاص و مورد علاقه خودشان پول خرج می‌کنند احساس شادی و خوشبختی زیادی خواهند داشت.

به طور حتم خوشبختی را نمی‌توان با پول خرید با این حال مشکل اصلی شاید در شیوه خرج کردن پولمان می‌باشد. بنابراین اگر پول به شیوهای صحیح در زندگی خرج شود می‌تواند باعث خوشبختی و افزایش شادی در افراد شود.

فروشگاه آرامیس

برای انتخاب شغل مناسب کلیک کنید.

آیا هرچه بیشتر پول داشته باشیم خوشبخت‌ترخواهیم بود؟

دقیقا نمی‌توان گفت که هرچه بیشتر پول داشته باشید خوشبخت‌تر هستید. طی تحقیقات به عمل آمده مشخص شده که در اصل دو نوع خوشبختی وجود دارد. خوشبختی احساسی و دیگری خوشبختی کلی است که در روند تحولات زندگی فردی می‌توان آن را یافت. درآمد بالا نمی‌تواند تاثیری روی خوشحالی روزانه شما بگذارد اما می‌تواند دلیلی برای ایجاد تحول درزندگی فردی باشد. حتی مشخص شده که وقتی میزان درآمد از حد خاصی می‌گذرد، پول دیگر تاثیر آنچنانی روی خوشبختی روزانه شما ندارد. درست است که نداشتن پول کافی باعث درگیری های فکری می‌شود، اما لزوما به این معنا نیست که با افزایش درآمد شادی هم بیشتر خواهد شد و تا ابدخوشبخت هستید. چون اصولا هیچ چیز مطلقی در دنیا وجود ندارد و احساس خوشبختی فقط در ذهن ما صورت می‌گیرد.

آیا پولدارها خوشبخت تر هستند ؟

شاید با دیدن کسانی که به دلیل داشتن پول احترام خاصی میان مردم دارند و همینطور کارهایشان جلوتر از سایر افراد انجام می‌شود یا ماشین های مدل بالایی که در خیابان ها می‌بینید باعث شود به این فکر کنید کسانی که پولدارند خوشبخت‌تر هستند.

زمانی که ما داشته های ظاهری دیگران را با نداشته‌های خود مقایسه می‌کنیم و برای خودمان متاسف می‌شویم تنها حسی که به سراغ‌مان می‌آید بدبختی است و با این وجود چیزی جز انرژی منفی وارد زندگی خود نکرده‌ایم. این را به خاطر داشته باشید که زندگی وابسته به تفکرات شما است و هرطور که فکر کنید همانگونه زندگی را برای شما رقم خواهند زد. بنابراین هرگز باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنید.

اگر در مورد میزان درآمد خود تردید دارید، می‌توانید برای دریافت مشاوره شغلی کلیک کنید.

پول چگونه باعث خوشبختی می شود ؟

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که پول خود را خرج دیگران می‌کنند احساس خوشبختی بیشتری دارند. به طور کلی کسانی که انگیزه‌های پولی خود را به جای خودشان خرج کس دیگری می‌کنند رضایت بیشتری دارند. شیوه خرج کردن پول برای دیگران چندان مهم نیست. بخشیدن پول به دیگران باعث افزایش انرژی مثبت خواهد شد و انرژی مثبت رابطه مستقیمی با خوشبختی دارد.

باعث امنیت مالی می شود. در واقع وقتی شما امنیت مالی داشته باشید دیگر نگران پرداخت صورتحساب رستوران و خرید لباس، اجاره خانه یا مغازه تان و… نخواهید شد.

خرید تجربه‌های جدید. پول می‌تواند فرصت‌هایی فراهم کند تا فرصت انجام تجربه های خاص و جدید را داشته باشید.

همه ما معمولا کارهایی در طول روز انجام می‌دهیم که هیچ علاقه‌ای به آن نداریم. داشتن پول شما را از انجام کارهایی که به آن‌ها علاقه مند نیستید باز می‌دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خوشبختی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره