مصرف همزمان شیشه و متادون چه آثاری دارد؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مصرف همزمان شیشه و متادون یکی از انواع رایج چند مصرفی مواد مخدر می‌باشد که در سال‌های اخیر نیز رواج بیشتری پیدا کرده است. معمولاً افراد مبتلا به اعتیاد به مرور زمان با ویژگی‌های انواع مواد مخدر آشنا می‌شوند و آن‌ها را به‌صورت ترکیبی و یا به‌جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌دهند.

این کار معمولاً برای کسب لذت بیشتر و یا کاهش درد و رنج ناشی از عدم دسترسی به ماده مخدر خاصی صورت می‌گیرد. بااین‌حال مصرف همزمان چند ماده مخدر با یکدیگر باعث بروز مشکلات جسمی و روانی بیشتری شده و ترک اعتیاد را نیز با مشکل مواجه می‌کند. برای آشنایی بیشتر با مفهوم اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

شیشه چیست؟

شیشه، گلس یا کریستال نام یک ماده مخدر صنعتی است که با افزایش انتقال‌دهنده‌های عصبی مثل دوپامین و سروتونین در مغز باعث ایجاد احساس نشاط و سرخوشی در فرد می‌شود. به همین خاطر این مسئله باعث می‌شود که فرد برای تجربه مجدد احساس لذت به مصرف این ماده روی بیاورد. علاوه بر این استفاده از شیشه باعث افزایش تمرکز و کاهش نیاز به خواب می‌شود که این موضوع افراد بسیاری را به سمت استفاده از این ماده جلب می‌کند. متأسفانه در سال‌های اخیر و بر اساس آمار کشوری اعتیاد به شیشه یکی از شایع‌ترین انواع اعتیاد در کشور و به‌خصوص در سنین پایین است. برای آشنایی با علائم اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

بخوانید : ترک شیشه

متادون چیست؟

متادون نام یک ماده مخدر صنعتی است که با الهام از ساختار شیمیایی تریاک و سایر مشتقات آن تهیه شده و مانند همین گروه از مواد مخدر با تأثیرگذاری بر روی گیرنده‌های افیونی مغز باعث ترشح بیشتر مسکن‌های طبیعی در بدن می‌شود. این موضوع علاوه بر اینکه باعث کاهش تجربه درد می‌شود معمولاً احساس لذت و سرخوشی را به دنبال می‌آورد که فرد را به مصرف مجدد تحریک می‌کند؛ به همین خاطر اگرچه از متادون در مراکز ترک اعتیاد و برای درمان اعتیاد به تریاک یا سایر مشتقات آن استفاده می‌شود اما این ماده می‌تواند در صورت مصرف مداوم، خود باعث اعتیاد در فرد شود. برای آشنایی به علائم علائم اعتیاد به متادون کلیک کنید.

برای آشنایی با بهترین راه های ترک متادون کلیک کنید.

مصرف همزمان شیشه و متادون | علت مصرف همزمان مواد مخدر

مصرف همزمان مواد مخدر به این معناست که فرد دو ماده یا بیشتر را در کنار هم مصرف می‌کند و بدن به هردوی آن‌ها وابستگی پیدا خواهد کرد. در سال‌های اخیر این موضوع برای کسب لذت بیشتر یا جلوگیری از بروز نشانه‌های ترک برخی از مواد مخدر در میان مصرف‌کنندگان گسترش بیشتری پیدا کرده است. ازجمله دلایلی که باعث مصرف همزمان چند ماده مخدر با هم می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. توصیه می کنیم مقالات منفی شدن تست متادون و تست شیشه را مطالعه نمایید. 

  • مصرف‌کنندگان مواد مخدر نسبت به تجربه استفاده از سایر مواد اعتیادآور کنجکاو هستند و معمولاً برای رفع این کنجکاوی از سایر مواد مخدر نیز استفاده می‌کنند.
  • مصرف همزمان برخی از مواد مخدر در کنار هم باعث افزایش لذت و تأثیرگذاری بیشتر هر یک از این مواد می‌شود.
  • مصرف چند ماده مخدر در کنار هم به‌ویژه اگر این مواد مانند شیشه و متادون از دو خانواده متفاوت باشند باعث می‌شود که هریک از این داروها آثار جانبی و نامطلوب دیگری را خنثی کند.
  • در شرایطی که فرد ماده مخدری که به آن اعتیاد دارد را پیدا نمی‌کند برای جلوگیری از بروز نشانه‌های ترک به مصرف ماده مشابه روی می‌آورد. این موضوع به‌مرورزمان باعث خواهد شد که فرد به هر دو ماده اعتیاد پیدا کند.

بخوانید : اعتیاد به چند ماده

دلایل مصرف همزمان شیشه و متادون

همان‌طور که گفته شد مصرف همزمان شیشه و متادون یکی از انواع چند مصرفی مواد مخدر است و با توجه به نرخ بالای شیوع اعتیاد به هریک از این مواد و در کنار آن دسترسی ساده به این گروه از مواد مخدر مصرف همزمان این دو ماده در کنار یکدیگر نیز شیوع بالایی پیدا کرده است. ازجمله دلایل مصرف همزمان شیشه و متادون می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • شیشه و متادون دو داروی متضاد یکدیگر هستند. شیشه خاصیت تحریک‌کنندگی داشته و فرد را به فعالیت وا‌می‌دارد درعین‌حال متادون یک داروی مخدر است که باعث کاهش فعالیت فرد می‌شود. مصرف همزمان این دو دارو در کنار هم معمولاً می‌تواند باهدف جلوگیری از بروز آثار نامطلوب هر یک از این مواد مخدر صورت گرفته باشد.
  • بسیاری از موارد اعتیاد به متادون در شرایطی ایجاد شده که فرد در حال درمان اعتیاد به تریاک یا سایر مواد افیونی بوده است. احتمال دارد فرد پس از ترک اعتیاد به تریاک به سمت مصرف شیشه روی آورده باشد و از این طریق مصرف هم‌زمان شیشه و متادون را تجربه کند.
  • استفاده همزمان از این دو دارو در کنار یکدیگر باعث ایجاد تجربه متفاوتی از لذت خواهد شد که در صورت مصرف هریک از این مواد به‌تنهایی امکان تجربه آن وجود ندارد.

درمان مصرف همزمان شیشه و متادون

به‌طورکلی اعتیاد همزمان به چند ماده مخدر فرایند درمان را طولانی‌تر و به‌مراتب پیچیده‌تر می‌کند به همین خاطر درصورتی‌که شما دچار سوءمصرف شیشه و متادون در کنار هم شده‌اید و یا در اطرافیان شما فردی با این مسئله درگیر است بهتر است هرچه سریع‌تر برای درمان اقدام نمایید و با یک متخصص در زمینهٔ ترک اعتیاد مشورت نمایید.

نخستین قدمی که باید برای ترک اعتیاد همزمان به شیشه و متادون برداشته شود این است که فرد مجاب شود استفاده همزمان از این دو ماده آثار جبران‌ناپذیری را برای سلامت جسم و روان فرد به همراه دارد و یا به عبارتی فرد خودش تصمیم بگیرد که مصرف مواد مخدر را کنار بگذارد. ایجاد این انگیزه برای شروع فرایند ترک یکی از اقداماتی است که روانشناسان حوزه ترک اعتیاد انجام می‌دهند. 

هنگامی‌که فرد برای شروع درمان موافقت می‌کند اولین مرحله درمانی سم‌زدایی یا به عبارتی از بین بردن وابستگی جسمی است. در کنار این مرحله و حتی پس از آن جلسات مشاوره فردی و گروهی می‌بایست ادامه پیدا کند. استفاده از این جلسات باعث کاهش احتمال استفاده مجدد از مواد مخدر می‌شود. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

اقدامات روانشناسان برای ترک و درمان مصرف همزمان شیشه و متادون

در ادامه به مهم‌ترین اقدامات روانشناسان در ترک اعتیاد همزمان به شیشه و متادون اشاره خواهیم کرد.

  • ایجاد انگیزه برای ترک اعتیاد و کمک به فرد برای حفظ این انگیزه در طول فرایند درمان
  • بررسی آسیب‌هایی که استفاده همزمان از این دو ماده در توانایی‌های ذهنی فرد ایجاد کرده و تلاش برای بهبود بخشیدن آن‌ها
  • جلوگیری از بروز مشکلات روحی مثل افسردگی که پس از ترک اعتیاد به شیشه معمولاً برای فرد ایجاد می‌شود.
  • شناسایی دلایل و ریشه‌های اعتیاد فرد و کمک به از بین بردن آن‌ها
  • شناسایی موقعیت‌هایی که باعث وسوسه مصرف مجدد مواد مخدر در فرد می‌شود و آموزش راهکارهای کنترل وسوسه
  • استفاده از جلسات خانواده‌درمانی برای کمک به فرد و اعضای خانواده در جهت از بین بردن تنش‌های ناشی از اعتیاد یکی از اعضا و آشنایی اعضای خانواده با روش‌های حمایتی برای کمک به فردی که به‌تازگی اعتیاد را ترک کرده است. بله؛ اما به ‌طور کلی اعتیاد به چند نوع ماده مخدر باعث پیچیده و طولانی‌تر شدن فرایند درمان می‌شود. بنابراین حتما برای درمان به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

1. چرا افراد به مصرف همزمان شیشه و متادون روی می‌آورند؟

مصرف همزمان این دو دارو در کنار هم باعث کسب لذت بیشتر می‌شود و هریک از این دو ماده آثار نامطلوب دیگری را خنثی می‌کند.

2. آیا امکان ترک اعتیاد همزمان به شیشه و متادون وجود دارد؟

بله؛ اما به ‌طور کلی اعتیاد به چند نوع ماده مخدر باعث پیچیده و طولانی‌تر شدن فرایند درمان می‌شود. بنابراین حتما برای درمان به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫37 دیدگاه ها

  1. سلام من تریاک و شیر می‌کشیدم ولی بعد چند مدت به خاطر ساعت کارم مجبور بودم بخورم تریاک یا شیر رو با یا چای حل میکردم بعد صاف میکردم میخوردم بعد یه ماه مصرف شد دو برابر قبل و بعد چندین ماه ۵ یا شیش برار یعنی .دو. روز دوازده نیم گرم میخوردم صاف میکردم چون با بوده من هم خوانی داشت بعد اتمام کارم شروع به مصرف قرص متادون کردم اوایل دوتا متادون ۴۰ ودوتا ترامادول ۲۲۵ مصرف میکردم بعدیه هفته فقط یک متادون ۴۰ میخوردم بعد کم کردم نصف شد و یک چهارم و دوباره شد همون یک متادون ۴۰ بعد چهار یا پنچ ماه مصرف در روز یکی یا دوتا متادون ۴۰ خسته شدم و ترامادول ۲۲۵ جایگزین کردم اوایل هر دو تاش رو بام هم میخوردم بعد فقط ترامادول شد ولی روزی ۳یا۴ ترامادول در ساعتهای مختلف میخوردم اصلان جای متادون رو نمیگیره و نعشه ی متادون رو نداشت با این که ۴ تا ترامادول ۲۲۵میخوردم روزی یه ترامادول ۱۰۰۰ میخوردم کلی فقط یکم عرق میکردم خیلی عرق میکردم کلیه هام درد میکرد و خیلی چیزای دیگه الان شروع کردم به شیشه کشیدن تا چند روز بکشم بعد کلان ترک کنم نمیدونم میشه یا راحل خوبی است یا نه نمیدونم باید چطوری ترک کنم قبلان میگفتم نه دیگه تموم بود نمی کشیدم تا یه سال یا بیشتر الان اصلان نه به زبونم نمیاد نمیتونم ترک کنم خانوادم هم خبر ندارن که من اهل این برنامه ها استم خدای نمیدونم چیکار کنم چطوری ولش بدم اگه راهل خوبی بلدین بگین بهم ممنون میشم

    1. سلام دوست عزیز شما از تمام مشتقات تریاک داری مصرف می کنی و انقد این کار رو کردی که دوز مصرفیتون خیلی بالا رفته این بی نظمی و از این شاخه به اون شاخه پریدن بیشتر به بدنت اسیب میزنه منم خودم یه زمانی مصرف کننده بودم چند بار هم ترک کرده بودم به خاطر همین میگفتم این که میگن اعتیاد ترکش سخته چرته ولی بعد 5 سال انقد داغون شده بودم که فقط یه روز می تونستم بدون مواد دووم بیارم فرقی هم نداشت هر چی بهم میدادن مصرف میکردم که فقط حالم خوب باشه. خونوادمو اسی کردم ده بار کمپ خوابیدم فایده نداشت باز میومدم بیرون میکشیدم دست خودم نبود تا اینکه با اقای **** آشنای شدم متخصص ترک بود با حرفا و تمریناش توستم نظم بدم به مصرفم تا اینکه فهمیدم دلیل این همه اعتیادم چیه الان دو ساله پاک پاکم 45 سالمه بعد از بیست سال مصرف الان دو ساله تونستم پاک باشم

      1. سلام میشه من هم اعتیاد دارم ومتولد ۱۳۶۱هستم من به یک راهنمای احتیاج دارم تلفنی اگه نیشه کمکم کنین

      2. خدایا ما رادر مسیر روشنایی هدایت بفرما وبه مکانی هدایت فرما که از آن آمده ایم آمین ،خدارو شاکرم که فریبرز عزیز که این پیام پاکی شما رو دیدم وکلی انرژی مثبت گرفتم دمت گرم داداش از همه رها یافتگان از دام اعتیاد در خواست دارم اعلام پاکی کنن چون بهترین راه که هم پاکی بالا بره هم جرقه و انژی برای یه نفر دیگه میشه اونم ترک کنه ما آتیش زیر خاکسر هستیم که فقط با کمک اول خدا بعد هم تمام دوستان پاک به خدا اعلام پاکی و مشارکت یه رهایی یافته بهترین قوت قلب برای ما به دام افتادگان در جهنم اعتیاد میتونه باشه به امید روزی که همه وهمه سالم سلامت وپاک پاک باشن درود بر تمام برادران وخواهران راه رهایی از اعتیاد

    2. سلام دوست عزیز.
      منم این تجربه شمارو داشتم. ودقیقا همینطوره گفتی منم رفتم چند بار شیشه بکشم وترک کنم ولی متاسفانه الان نزدیک به یک سال میگذره و من هردو موادمتادون وشیشه رو مصرف میکنم. تا اینکه خانواده فهمید پیش همه رسوا شدم. وهیچ درمانی جز اراده خودم ندیدم چون منم منتظری دم که یه روز بگم نه نمیخام. ولی شیشه وارد دنیایه دیگه ای میکنه آدم رو.. خلاصه که یا الان تصمیم بگیر وترک کن وبعد ترکت یه جوری به کسی که اعتماد داری وراحتی جریان رو بگو. واین بیماری رو رسوا کن. وگرنه اگه صدبارم ترک کنی و ببینی کسی نفهمید فقط خودت رو آزار دادی. فایده نداره بخدا نداره… دوباره بدتر میری سمتش. اثباتشم. همین حالو روز که داری و چند دفه ای که ترک کردی..، ترکش راحته نسبت به رسوا کردن خودت یا بیماری که داری..
      وبه غیر این نگرد که نیست. گشتم نبود..

    3. سلام.دوست عزیز خودتو فریب نده و بیدارشو. اگر میخوای زندگیتو بکل نابود کنی و خودتو در منجلاب بندازی برو به سمت مصرف شیشه. هرگز برای ترک کردن از شیشه استفاده نکن.

    4. سلام دوست خوبم، من پزشک نیستم و با توجه باینکه پزشکان اکثراً مطلقاً تجربه مصرف مواد رو ندارند به همین دلیل با تاسف باید بگم که توصیه این عزیزان اغلب مشکلات معتادین رو حل نمیکنه!
      من بدون غرض و صادقانه به شما پاسخ میدهم که با توجه باینکه شما ظاهراً به نقطه عجز رسیدی و تمایل شدید به ترک داری، در حال حاضر برای شما مصرف شیشه یکی از بهترین راه کارهای درمان و ترک اعتیاد به حساب میاد.
      البته تاکید میکنم که در صورتی که واقعاً تمایل به ترک داشته باشی! و مصرف شیشه تبدیل به یک اعتیاد دنباله دار جدید نشه! این راهکار واست مناسبه…
      نکته قابل توجه اینه که خوشبختانه مصرف شیشه باعث ایجاد اعتیاد جسمی نمیشه و شما در هر مرحله از مصرف، میتونید بدون تحمل درد و خماری، شیشه رو ترک کنید. البته ترک ناگهانی شیشه تمایل شدید به خوابیدن رو بهمراه داره! و شما رو به شدت خوابالوده میکنه! ولی این وضعیت فقط دو یا سه روز تداوم داره و بعدش به حالت عادی باز خواهید گشت.
      من از شما خواهش میکنم حتماً بعد از اینکه شیشه رو جایگزین تریاک و شیره کردید، این قول رو به من بدید که شیشه رو هم دیگه مصرف نکنید. چون خطر مصرف دراز مدت شیشه اینه که شما وقتی متوجه میشی که ترک شیشه خماری جسمانی نداره، ممکنه دوباره بهش رو بیاری و مصرف مجدد اون، باعث ایجاد اعتیاد روانی شدید میشه پس نتیجتاً به مرور مصرف شیشه رو ادامه خواهید داد و این کار باعث لاغری شدید میشه!! و چون شیشهیک ماده محرکه، تاثیرش در رفتارتون مشهود خواهد شد. محرک بودن شیشه وقتی نبدیل به اعتیاد بشه، آزار دهنده است!! لذا برای برطرف کردن عوارض آزار دهنده اون، مجدداً به مصرف مواد مخدر در کنار اون روی خواهید آورد و این شرایط رو چند برابر برای شما دشوار خواهد کرد. ولی اگر بعد از جایگزین شدن شیشه با تریاک و شیره قول بدید که شیشه رو کنار بذارید، نه تنها افسردگی بعد از ترک نخواهید داشت!! بلکه همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت و ان شا الله شما سلامتی رو بدست میارید. موفق باشی عزیزم

      1. سلام و درود
        یکی از مهم ترین دلایلی یک بیمار معتاد از روز اول به درمانگر مراجعه نمی کنه و از این مواد به مواد دیگه اعتیاد پیدا می کنه همین توصیه های غیر علمی دیگر مصرف کننده ها و یا سودجویان مواد فروش است. به خوانندگان این مطلب توصیه می کنیم که به هیچ عنوان به توصیه های غیر اصولی امثال این افراد توجه نکنند. شیشه شاید اعتیاد جسمانی نداشته باشه اما به شدت از نظر روانی اعتیاد اوره و می تونه قوه تفکر و منطق فرد رو از بین ببره. بعد از مصرف خیلی از افراد دچار توهمات و هذیان هایی می شوند که نیاز به داروهای ضد روان پریشی پیدا می کنند. با دادن قول و وعده نمی توانید جلوی پیشروی مصرف شیشه رو بگیرید. پس در دام این جملات ضد و نقسض نیفتید. این افراد با دادن چند تا اطلاعات درست، روش های غلط خودشان را به دیگران القا می کنند.
        امیدواریم که همه مددجویان به پاکی برسند. و در دام افراد سود جو قرار نگیرند.

    5. سلام دوست عزیزم.ادل بایدتصمیم قطعی بگیری وباخودت کناربیای.تسلیم شووباخودت صادق باش اراده کن ومصرفتوقطع کن.یه راهکارجالب بهت میدم اگه دردت زیادبودهرچی خواستی بگو.درسته ترک مواددردداره ولی زمانیکه ذهنتوآزادکنی ورهاش بکنی اینکه قبول کنی موادمخدربدردت نمیخوره وازذهنت درش بیاری دردجسمانیت خیلی کم میشه ماهادرزمان ترک بیشتردردردحی وردانی داریم تادردجسمی.ممنون

    6. مگه شیشه جای متادون رو میگیره؟ نکنه هم متادون و هم شیشه مصرف میکنی؟ اگه فقط و فقط شیشه مصرف می کنی که راحت میتونی ترک کنی. مثل مخدر های دیگه مرفین نداره که درد بکشی. سه روز میخابی و خلاص ولی از لحاظ روحی باید بری جلسه مشاوره . ارزو میکنم هم شما هم من و همه ی معتادین پاک بشن. من متادون ۶۰ میخوردم .روزی سه تا ۲۰. الان کردم روزی دوتا پنج. تا چند روز دیگه ان شاالله همینم کلکشو میکنم. برای هم دعا کنیم. یا علی

  2. سلام ببخشیدانقدر اعصابم به هم ریخته حوصله توضیح ندارم از۱۳سالگی تا الان که ۴۱سالمه یه روزه نبوده که تعطیلش کنم فقط
    اگه امکانش هست اون آقاکه کمکتون کرد رو باهاش صحبت کم ببین به من هم میتونه کمک کنه
    sm*****ail.com ایمیل من هست

    1. اره سیدجان چرا نشه من یک سال ازت کوچیکترم ونزدیک به ۲۱سال وخورده ای معتاد بودم اول خدا بعد اراده خودت مخادکه واقعا مخای بزاری کنار یا نه بعدش کمی راهنمایی منم ترس خماری ودست وپا درشو داداشم چون چند بار نااگاهانه وبدون معلومات اقدام کردم ولی ازدرد ۱۰ساعت نشده شروع مکردم ولی الان که اصولی گذاشتم کنار ب خودم مگم کاشکی زودتر ترکش مکردم اصلا متوجه نشدم کمکی خاستی درخدمتم انشالله روزی برسه هیچ معتادی روی این کره خاکی نباشی آمین یارب العالمین ?

  3. سلام ادمی خیلی سفت و محکم است اینها فقط ترس هستند که نمیگذارند ما ترک کنیم وگرنه من خودم به شخصا ترک متادون با عمل چهارتا چهل داشتم ترک کردم البته شیشه هم هر از گاهی میکشیدم باهاش، بعد یک سال ترک پاک پاک یکی امد بهمون هروئین معرفی کرد متادون دیگه وسوسه و به قول گفتن کرم نداره بعد ترک مثل موریانه داخل مغزت ور ور کنه انگار سگ پارس میکنه داخل سرت همینجوری صحبت میکنه باهات بیماری البته اینها که گفتم متادون منظورم نیست هروئین هست منظورم، دورسته متادون مدت زمان بیشتری میبره از جونت بیاد بیرون ولی دیگه بعدش وسوسه نداری اصلا ابدا ولی هروئین چرا تا ادامس موزی باز میکنند چشمت به زرورق آدامس میخوره سر میره صدای فندک میاد سر میره، ففط تنها راه نجات جلسه مشاوره هست دائم به مدت، 3سال از همه چیز بزنی کار زندگی بدبختی همه چیدت بشه جلسه روزی چهارتا جلسه بزنی اگه میخواهید سالم بمانید

  4. مثل من نباشید.. دوازده سال تریاک و حشیش کشیدم…الان حدود پنج ساله متادون و شیشه..‌ اصلا حالم خوب نیس…. معتاد به مواد بیشتر حال خرابی و فکر بد کردنه ..وای خدا… اینا خرابتون میکنه.. مثل من نباشید.. قبول کنید معتادید… و برید پیش دکتر ترک کنید… براتونم مهم نباشه دیگران در موردتون چی میگن…

  5. سلام من هم ۴۵ سالمه و از دوران نوجوانی درگیر مواد هستم،الکل بعد حشیش ،تریاک،بعد شد متادون و الان ده ساله متادون و شیشه میکشم که همیشه بعد یکی دو سال هر روز مصرف کردن دچار مشکلات وسواس توهم حشره میشم حتی یبار به حدی به بدنم آسیب زدم و با چاقو تیغ پنس و….بدنم رو کندم که داشت فاجعه میشد ترک کردم با دارو و خیلی راحت رسیدم به روزی که دارو هم نمیخوردم اما آدم سابق نشدم حوصله ام سر میرفت چیزی خوشحالم نمیکرد و خیلی زود دوباره شیشه متادون شروع شد الان باز تو مصرفم البته یبار موقع خرید جنس گرفتنم و رفتم کمپ برای اولین بار و آسیبی گه از نظر شخصیتی و روهی خوردم از اعتیاد بیشتر اذیتم کرد دوباره شروع کردم و الان دیگه یه جکدایی دارم میپذیرم که نمیتونم ترک کنم افسردگی شدید و حس در انتظار مرگ بودن دارم اینم بگم از نظر مالی مشکل خاصی ندارم ولی دیگه ۷ساله کار نمیکنم دفتر و خانمم اداره میکنه و منم همه جور امکان برای کشیدن دارم خونه تنها،پول،اگه خونه نشه تو ماشینم راحتم و خلاصه فکر کنم یکی از همین روزا این دنیای لعنتی رو ترک کنم نمیدونم والا،دو تا بچه دارم و زنم واقعا عاشقانه همیشه در کنارم بوده ولی الان غم رو در صورتش میشه دید و فقط نگران منه.تو رو خدا اونایی که هنکز تو مرحله اول و تفریح هستین میخام بگم غول باشی سرت رو میاره پایین فقط نکنین حتی آزمایش نکنین

    1. سلام و درود به شما همراه عزیز که هنوز هم این قدرت را دارید که برای جلوگیری از اعتیاد باقی آدم ها این جا تجربیات خودتون را با ما به اشتراک گذاشتید. متاسفانه شیشه و باقی مواد مخدری که استفاده کردید آسیب های شدیدی به شما وارد کردن. اما خوبه که بدونید که خیلی از کسانی که فکر می کردن به آخر خط رسیدن تونستن دوباره به شرایط عادی زندگی خودشون برگردن. اعتیاد های شدیدتر هم تونستن برای همیشه مواد رو کنار بگذارن. پس چرا که نه؟ شما هم میتونید ، همین که اینجا آمدید و تجربه خودتون رو برای ما به اشتراک گذاشتید نشونه خوبیه. تجربیات شما میتونه موجب نجات خیلی از افراد مشابه شما باشه. پس ناامید نشوید. تمامی مشکلات ناامیدی، افسردگی، بی هدفی و…. که اسم بردید قابل حل هستن. پس کافیه برای بهبودی تصمیم بگیرید.

    2. سلام داداش احسان گلم ?هنوزم دیر نشده همین که داری بیماری تو رسوا مکنی خودش اولین قدمه من از شما ۴سال کوچیکترم به خدا میشه ۹۰درص اونایی که ترک کردن به جرعت متونم بگم که به ت خط رسیدن وگرنه اونایی که تو دوران طلایی مصرف هستن که فقط لذت هس خدا روشکر که خانواده تو هنوز درکنارت داری اول بخاطر خودت بعد بخاطر اونا بزار کنار مصرفی توکم کن واگر امکانش برات فراهمه ومیتونی برو دکتر منم از درد ش میترسیدم ولی کاشکی زودتر رفته بودم شما هم برو اگه یه روز نگفتی کاشکی زودتر میرفتم از راهش برو جلو چون مصروفیت دوچنسه بهتر یه کسی راهنمایی کنه من خودم به واسطه شغلم همه دکترهای شهر خودمو میرم وروزای جمعه سرهاوصورتای هم دردامو کوتاه میکنم ومددیار هستم من مثل شما راهنمای زندگیم خانمم هس رفیق دوس وخلاصه همه روز مرگیهامو باهاش در میون مزارم شما هم این کار رو بکن انشالله جواب مگیری به امید خدا روزی بهم پیام بدی بگی شد داداش خداروشکر امین یارب العالمین ?

  6. سلام من قبلا شیشه و متادون مصرف میکردم الان ۳۸روزه که ترک کردم ولی همچنان خمار میشم خوابم تنظیم نمیشه چیکار کنم ؟؟

    1. سلام روش اگر بعد از این مدت هنوز عوارض ترک رو دارید به احتمال زیاد روش مناسبی برای کنار گذاشتن انتخاب نکردید. باید بگیم که مقابله با این شرایط برای هر کسی کار اسونی نیست. پس پیمان عزیز شما حتما انگیزه و اراده بسیار زیادی دارید. پس در این روزهای حساس دوباره قوت خودتون رو جمع کنید و برای حفظ این ترک از متخصصین کمک بگیرید. عدم توجه به این مسائل میتونه شما را دوباره به مصرف برگردونه . موفق باشید.

    2. سلام عزیزم یک شب معتاد نشدی که بخایم یک ماه خوب بشیم زمان میبره تا به اون شرایط برسیم برای کسلی وبی حوصله ای حتما روزی چند بار دوش اب سرد بگیر مخصوصا شب قبل خواب برنامه غذایت هم باید دقیق داداش گلم وگرنه اذیت مکنه درطول روز چ چیزای مخوری اگ راهنمایی خواست بگو درخدمتم به امید پاک همه دوستان توعزابون امین ???????

    3. تحمل کن توی ۹۰ روز کامل خوابت تنظیم میشه.متادون خیلی دیر از بدن میره بیرون.فقط تحمل کن .بعد که شد ۹۰ روز میگی به خودت چه زود گذشت .درد و خماری بی حالی و عرق سرد نشستن روی بدن عادیه .به اخر ماجرافکر کن که بدون زحمت هیچ کاری به پایان نمیرسه .پس ترک کردن هم زحمت داره .خوب میشی داداش.تا میتونی برو زیر آب دوش حمام . راحت میشی باز اگر اومد طرفت خماری باز برو .موفقباشی

      1. در کنار صبوری و تحمل باید اقدامات دیگری هم انجام بدید برای مثال برنامه تغذیه اتون رو متخصص باید بگن. عوارض دیگری مثل کاهش فشار خون، سرگیجه، بی قراری و…. مسائلی هستند که اگر تحت نظر متخصص باشن کنترل میشن.

  7. سلام‌ من شیشه ومتادون باهم مصرف میکنم ولی بعدش حرارات بدنم خیلی بالا میره عرق شدید میکنم با کوچکترین کاری عرق زیاد میکنم دلیلش چیه

    1. سلام شیشه باعث افزایش متابولیسم بدنتون میشه و با اینکه حرکت زیادی ندارید بدن عرق میکنه.

  8. سلام دوستان من یک سال از متادون و شیشه پاکم ولی بعد یک سال درگیر مصرف استامینفون کدوئین بد جور شدم روزی سه خشاب استفاده میکنم ولی با برگشتنم به متادون کنار گذاشتمش الان بیشتر دو ماه متادون مصرف میکنم ایا خماری مثل قبلا میکشم یا کمتر لطفا کسی رهنمایم کنه چون موندم تو دوراهی خیلی مبترسم استرس دارم ممنونم از کسی که کمکم کنه…

    1. سلام متاسفانه باید غلبه میکردی به وسوسه .خوداری ازمصرف در همان بار اول .اقدام به ترک کن تا نچسبیده به استخوانت دنبال جایگزین نباش همه زحمت کشیدی صفر میشه الان اقدام کن درد لغزش بیشتر از ترک قبلی میشه دیگه تکرار نکن این تجربه رو

    2. سلام متاسفانه باید غلبه میکردی به وسوسه .خودداری از مصرف در همان بار اول .اقدام به ترک کن تا نچسبیده به استخوان دنبال جایگزین نباش همه زحمت کشیدی صفر میشه الان اقدام کن درد لغزش بیشتر از ترک قبلی میشه دیگه تکرار نکن این تجربه رو

  9. من بخاطر شرایط خانوادگی خودم داشتم خودمو تباه میکردم ولی الان متادون ۲۰و،بعضی وقتها قایمکی شیشه الان ۲۵ روز دارم ولش کردم هنوز خوابم تنظیم نیست داره سرم میترکه میترسم یک قرص آستامینوفن بخورم میترسم به برای همین ذهنم همش درگیره تصمیم بهم مشاوره بدید

  10. خدا شاهده خودمو واسه این نمیکشم چون دلم نمیاد اخه هیچ زندگی نکردم میگم شاید خدا نگاهی کرد بهم تا رسیدم جوانی افتادم تو مواد امپول نورجیزک افتادم زندان حالم خیلی بد بود صبح که شد وکیل بند گفت بیا ببرمت متادون بگیر اون استارت بود الان ۱۳ سال تمامه متادون مصرف میکنم ده سال شیشه متادونم تحت نظر یه دکتره که اصلا کاری به مثبت منفی بودن نداره بهش میگم دکتر میخوام ترک کنم خسته شدم میگه چهار پنج روز متادون نخور شیره بخور تا بوپرنوفین بهت بدم یکی نیست بگه لعنتی من چهار روز بتونم نخورم که هی نمیخورم بعدش بوپرنورفینم مگه اعتیاد نیست کلافه شدم ولی واقعا از ترک متادون میترسم چون تجربه وحشتناکی کردم
    چه کار کنم

    1. سلام و درود
      یکی از خوبی های متادون اینه که شما از مصرفش خسته میشید و انگیزه زیادی برای ترک پیدا می کنید. این زمان مناسبی برای شروع ترک کامل از هر نوع ماده ایه. ترک متادون بعد از این بازه زمانی طولانی اصلا نباید ناگهانی باشه. با توجه به دوز و نحوه مصرف می تونیم بهتون کمک کنیم که در یک بازه زمانی کوتاه (کمتر از یک سال) به طور کامل و بدون هیچ عارضه ای متادون رو کنار بزارید. لطفا با شماره های درج شده تماس بگیرید. همکارانم راهنمایی تون می کنند

  11. ابا ارضه سلام وارزویه بهبودی هموطنانه عزیزم دراین زمینه ازدرگاه خداوند وباتشکر ازشماکه به عیزیزان فرصت واجازه مشارک دراین سایت ارزشمندراداده وفراهم ساختید

  12. باسلام ودرودفراوان خدمت شمابرادران وخواهرانه بهبودشده ویادرانتظاره بهبودی.امابعداینجانب چندسال میشه که گرفتاره دونوع موادهستم که متاسفانه درصانحه دلخراش تصادف که منجربه ضربه مغزی وپنج عمله سخت بررویه سرم گردید.بطوری که حتادوروزهم بنوعی طبقه گذارش پذشگان ازدنیارفته بودم ودباره به لطفه خداوندودعایه شماعزیزان بازخداوند زنده ام کردودباره توانستم بزندگی تازه شروع شده ادامه بدهم ویکی ازخوبیهایه این دباره برگشتم بدنیاپاک شدنم ازبنده مصرف موادبودکه یکدفعه متوجه شدم که دیگه اثاری ازمواددربدنم نیست ولی ازطرفی هم ازبدره بهوش امدنم همه احساس ودیدم نصبط به دنیاوهمه ادمهاوهرچه که دیده بودم بکلی فرق کرده است بطوری که انگارتازه ازمادرمتولدشده بودم.ومتاسفانه بیشتره وقتهادقیق حالت بچه گی وبچه شدنه شدیدبهم دست میده ودیگهاونموقع اصلاهیچ کنترلی رویه خودم ندارم وحتااگه متوجه شیرخوردن ویابستونک خوردنه بچه ای بشم بطوری حالم بدمیشه که دراتاقی تنهارفته وانقده شروع به گریه کردن وگفتنه من مامانم رومیخوام میکنم تادست اخرباخوردن ومکیدن انگشتام ویاشیعی بتونم خودم واروم کنم وتاچندساعت بخواب بروم.وحالا درشرایطه بوجودامده برایم نمیدونم چیکارکنم وازشمادوستانی که درمساعل سررشته داریدومیتونیدبنوعی کم کم کنیدعاجزانه تمنایه کمک وهمدردی دارم باتشکرمجیدهستم.

    1. سلام و درود برای بازپروری بدن بعد از ترک شما باید تغییرات اساسی در سبک زندگی تون بدید. آسیب هایی مغز از مواد میبینه دیر ترمیم میشه و در طولانی مدت با یه سبک زندگی سالم میتونید شرایط بهتری پیدا بکنید. در این خصوص میتونید با شماره های درج شده تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره