ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال با توجه به اعتقادات و باورهای این شخصیت‌ها، شاید جالب به نظر آید. و یا قبل از ازدواج متوجه جدی بودن باورهای‌شان نشوید و آن‌ها را نوعی سرگرمی بدانید. اما با ورود به زندگی مشترک می‌فهمید که این عجیب بودن بخشی از شخصیت اوست و نه تنها بر تصمیم گیری‌ها بلکه بر رابطه زناشویی‌تان حاکم است. خرافات، بدبینی، کمرنگ بودن ارتباط عاطفی و… امکان موفقیت این ازدواج را پایین می‌آورد. اگر همسر یا نامزد شما دچار شخصیت اسکیزوتایپال هست، حتما درباره آینده ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال تامل کرده و مشاوره ازدواج دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال و زندگی مشترک با شخصیت اسکیزوتایپال می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

داستان ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال (سامانتا و رایان)

زندگی و ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال

پرده اول ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال: شب جشن هالووین سامانتا بیش از هر کس دیگری هنرمندانه خود را آراسته بود. لباسی سراسر مشکی که با گیپور دانته ای مشکی رنگ در قسمت های مختلف دامن و سر شانه پارگی داشت حس خاص هالووین را به خوبی انتقال میداد. آرایش صورتش به قدری ماهرانه به شکل عجوزه ای ترسناک و در عین حال دلربا در آمده بود که قلب هر مردی را به درد می آورد. آن شب رایان بیش از هر کسی محو هنر و زیبایی سامانتا شده بود.

پرده دوم ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال: سامانتا شب ها قبل خواب در کنار تخت دعا می خواند و شمع روشن می کند. او معتقد است اگر این کار را نکند شیاطین هنگام خواب در جسم او رسوخ کرده و اداره آن را به دست می گیرند. رایان هم در کنار او دعا میخواند. سامانتا در بالای تخت مجسمه ای از عیسی مسیح آویزان کرده و بر روی تنها دراور اتاق خوابشان بیش از 15 مجسمه مریم مقدس و عیسی مسیح را در اندازه های مختلف گنجانده است. در گوشه گوشه خانه سمبل هایی برای دور کردن شیاطین آویزان شده و سامانتا از هر اقدامی برای دوری از آن ها کوتاهی نمی کند.

پرده سوم ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال: سامانتا معتقد است که همسرِ دوست رایان به او نگاه های خوبی ندارد. چرا که احتمالا از طرف اهریمن ها احاطه شده. پس ترجیح میدهد به جای صرف شام با آن ها در رستوران تنها در خانه بماند. رایان که این صحبت ها را فقط بهانه ای برای نیامدنش می داند و از رفتارهای او خسته شده به تنهایی به ملاقات دوستانش می رود.

پرده چهارم ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال: رایان متوجه می شود که تمام پول هایی که برای پس انداز نزد سامانتا گذاشته بود برای کمک به پسر بچه ای که هر روز به درب خانه شان می آمده از دست رفته است. سامانتا بیان می کند که “آمدن این پسر به درب خانه ما نشانه ای است و اگر به او کمک نمی کردم فرشتگان از ما رو بر میگرداندند”. او هیچ دلیلی دیگری برای این تصمیم ندارد و از این کار به هیچ عنوان پشیمان نیست. او رایان را به بی عقلی و ناتوانی در درک این مسائل متهم می کند.

پرده پنجم ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال: رایان دیگر از دست رفتارهای عجیب سامانتا به ستوه آمده و نمی داند که چطور او را متقاعد کند که تمام این مسائل فقط در ذهن اوست. رایان بیش از هر زمانی احساس خستگی می کند. تنهایی در کنار همسری که قادر به درک او نیست بیش از هر چیزی برایش رنج آور است. آیا راهی برای خارج شدن وجود دارد؟

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

ازدواج بر اساس شناخت ویژگی های شخصیتی اسکیزوتاپیال

  • همسرتان (که دچار شخصیت اسکیزوتایپال است) هر اتفاقی را به خود انتساب می‌دهد و تصور می‌کند این اتفاق تنها برای او رخ داده، برای مثال او باور دارد چون فرد خاصی است برایش از مغازه تا دم خانه سفارشش را می‌آورند.
  • تفکرات و رفتارهای عجیب و غریب و به دور از عقل (اعتقاد به تله پاتی، خرافی بودن، اعتقاد به حس ششم)
  • تجربه‌های احساسی و ادراکی نامعقول (احساس پرواز در آسمان و دریافت پیغام از فرشتگان)
  • حرف زدن به شیوه بسیار عجیب و غریب به صورت حاشیه پردازی، استعاره ای، بسیار مفصل و پیچیده
  • بدبینی با زمینه تفکرات پارانوئید (در صورتی که با تفکرات او مخالفت کنید به حس بدگمانی او نسبت به خود دامن می‌زنید)
  • عواطف و احساسات محدود و نامتناسب
  • داشتن رفتارهای بسیار عجیب و نامطلوب
  • این گونه از افراد همانند سایر شخصیت‌های دسته الف، دوستان مورد اعتماد و نزدیکی ندارند.
  • احساس اضطراب با حضور در گروه‌های اجتماعی ناآشنا (این اضطراب، ارتباط مستقیمی با ترس پارانوئیدی و بدگمانی دارد)

برای آشنایی بیشتر با شخصیت اسکیزوتایپال مقاله اختلالات شخصیت کلاستر a را بخوانید.

ازدواج با شخصیت اسکیزوتاپیال 

شخصیت اسکیزوتایپال شباهت زیادی با بیماری اسکیزوفرنی دارند. پس در زندگی مشترک‌تان تعجب نکنید که او از بودن در جمع ناراحت شود. بدبینی و شکاکی او نسبت به اطرافیان به قدری است که برقراری ارتباط را حتی با آشنایان و فامیل خودش هم دشوار می‌کند. 

شما نمی‌توانید رفتار واقعی و غیر واقعی او را تشخیص دهید. اگر بدشانسی بیارید و بر سر موضوعی او به شما شک کند، احتمالا دیگر باید برگرداندن شرایط قبل را فراموش کنید. چرا که شخصیت اسکیزوتایپال براساس قدرت‌های ماورایی ویا باورهای غیر حقیقی که در ذهن‌اش دارد، نتیجه گیری می‌کند و شما با هیچ دلیل و منطقی نمی‌توانید نظر او را تغییر دهید.

برای آشنایی بیشتر با نشانه های اختلال شخصیت اسکیزوتایپال کلیک کنید.

چطور ازدواج و زندگی مشترک با شخصیت اسکیزوتایپال را نگه داریم؟

شاید آن زمان که باید، متوجه اشتباه بودن این ازدواج نشده باشید و حال انتخاب‌تان ادامه زندگی با شخصیت اسکیزوتایپال باشد. پس بهتر است با رعایت برخی مسائل این زندگی را برای خود و سایر اعضای خانواده ساده‌تر کنید.

پس اگر می خواهید در زندگی مشترک با شخصیت اسکیزوتایپال از شرایط مناسبی برخوردار باشید، به طور حتم باید تمام اعتقادات و باورهای او را پذیرفته و در بسیاری از موارد به آن‌ها جامه عمل بپوشانید. همانطور که اشاره شد این گونه افراد تمایلی به برقراری ارتباط با دیگران و به خصوص خانواده همسر ندارند و همواره گوشه گیری را ترجیح می‌دهند. بنابراین زندگی با چنین فردی زیر یک سقف، شما را از اطرافیان و اعضای خانواده‌تان دور می‌کند.

در حقیقت شخصیت اسکیزوتایپال در صورت قرار گرفتن در جمع‌های شلوغ و همچنین هنگام برقراری ارتباط با دیگران، دچار اضطراب شدید شده و کنترل خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل شخصیت اسکیزوتایپال تمایلی به حضور در گروه‌ها و مهمانی‌های مختلف ندارند. پس بهتر است به او نشان دهید که حضورش برای شما اهمیت دارد، اما به انتخاب او برای نیامدن احترام می‌گذارید.

برای انجام تست شخصیت شناسی کلیک کنید.

عواقب ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال

برقراری رابطه عاطفی با افراد دارای اختلال شخصیت اسکیزوتایپال بسیار سخت و در مواردی غیرممکن است. به عبارتی می‌توان گفت که با شخصیت اسکیزوتایپال، هیچ نوع رابطه عاطفی نمی‌توان برقرار نمود. چرا که او در مقابل رفتارها و عواطف شما هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و همواره کرخت و یکنواخت است. شخصیت اسکیزوتایپال در هیچ شرایطی تمایل به نوازش یا بغل کردن ندارند. افراد دچار شخصیت اسکیزوتاپیال، به هیچ طریقی از شما حمایت نمی‌کنند و در بروز عواطف و احساسات خود همواره اجتناب می‌کنند.

در صورت ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال باید قید خانواده، دوستان و آشنایان را بزنید. چرا که با وجود چنین فردی، اطرافیان به تدریج از شما فاصله می‌گیرند. باید آمادگی لازم را داشته باشید که بارها از دست او عصبانی شده و به مرز جنون برسید. در حقیقت ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال شاید در ابتدا جذاب و ایده آل به نظر آید، اما در واقع همه چیز، زمانی نمایان می‌شود که این فرد اقدام به رونمایی از شخصیت واقعی خود می‌کند.

مشکلات زندگی و ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال

مشکلات ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال

ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال اگر بدون آگاهی و کنترل باشد، مشکلات شدیدی برای تان ایجاد خواهد کرد. با اگاهی از آن‌ها شاید بتوانید از بروز برخی از آن ها جلوگیری کنید.

  • محدودیت ارتباط با دیگران
  • از بین رفتن عشق و علاقه با همسر
  • نگرانی از بروز مشکلات قانونی (شخصیت اسکیزوتایپال گاه درگیری زیادی با کارهای رمالی و فالگیری پیدا میکند)
  • مشکلات مالی
  • وقت نگذاشتن برای بچه ها و خانه و زندگی
  • نبود نظم و برنامه در خانه
  • شک و بی اعتمادی به همسر و سایر اعضای خانواده

چرا افراد جذب شخصیت اسکیزوتاپیال می‌شوند؟

بسیاری از جنبه‌های شخصیتی ما به گونه‌ای هستند که به راحتی و با یک برخورد نمی‌توان به آن‌ها پی برد. شخصیت اسکیزوتایپال در ابتدای آشنایی معمولاً از خود چهره و رفتاری بسیار خوب و ایده آل ارائه می‌دهد، با این نوع رفتار می‌تواند نظر دیگران را به سوی خود جلب کرده و وارد ازدواج شود. شخصیت اسکیزوتایپال در نگاه اول ممکن است فردی باهوش، زیبا و موفق به نظر بیایند. به همین دلیل به راحتی می‌توانند به هدف خود برسند.

آیا امیدی به بهبود شخصیت اسکیزوتایپال هست؟

از آنجایی که اختلال شخصیت اسکیزوتایپال ریشه روانی دارد برای درمان آن مراجعه به روانکاو و مشاوره‌های روانشناسی و کمک از متخصصین این حوزه ضروری است. بی توجهی به درمان، شدت بیماری شخصیت اسکیزوتایپال را بیشتر کرده و او و اطرافیان بیشتر مجبور به تحمل عوارض این بیماری می‌شوند. برای آشنایی با روش های درمان شخصیت اسکیزوتایپال کلیک کنید.

سخن آخر

ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال شاید در ابتدا هیجان انگیز و رویایی به نظر برسد. اما با شروع زندگی مشترک خواهید فهمید که همسر دچار شخصیت اسکیزوتایپال شما قادر به تصمیم گیری و رفتار مناسب در موقعیت های مختلف نیست. او خواه ناخواه ذهن شما و فرزندانتان را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. او به هر نشانه ای برای اثبات باورهای خرافی است اتکا می کند و هیچ کدام از دلایل منطقی شما را برای رد آن ها را نمی‌پذیرد. ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال در جامعه امروزی که نیاز به همراهی زن و مرد در کنار یکدیگر دارد بسیار دشوار خواهد بود.

ظاهر و رفتارهای شخصیت اسکیزوتایپال به قدری متمایز از سایر افراد جامعه است که احتمال تشخیص آن پیش از ازدواج بسیار بالاست. بنابراین شما با حضور در جلسات مشاوره پیش از ازدواج، شانس زیادی در شناخت شخصیت اسکیزوتایپال دارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با شخصیت اسکیزوتایپال و زندگی مشترک با شخصیت اسکیزوتایپال می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا با ازدواج و تزریق عشق به شخصیت اسکیزوتایپال می‌توان او را درمان نمود؟

متاسفانه این تصور توهمی بیش نیست و در واقع ازدواج هیچ بیماری را درمان نمی‌کند. راه بهبود اختلال شخصیت اسکیزوتایپال فقط مشاوره و استفاده از راهکارهای روان درمانی است.

آیا با مشاوره قبل از ازدواج می‌توان شخصیت اسکیزوتایپال را شناسایی نمود؟

بله. در واقع با شرکت در جلسات مشاوره های قبل از ازدواج به راحتی می‌توان افراد دچار شخصیت اسکیزوتایپال را شناسایی نمود تا در صورت عدم تمایل به درمان از وقوع ازدواج جلوگیری کرد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره