کشتن مادر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کشتن مادر شاید آخرین افکاری باشد که به سراغ هرکدام از ما بیاید. اما هستند کسانی که به هر دلیلی آن‌قدر از مادر خود عصبانیند که حاضرند او را بکشند. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد. برای مثال شاید شما خاطرات بسیار تلخی از مادرتان داشته باشید. و یا قصدتان حمایت از خواهر و برادر کوچک‌تری باشد که زیر دست مادر آسیب می‌بینند. با همه این‌ها کشتن مادر پیامدهای منفی بسیاری دارد که می‌تواند زندگی‌تان را حتی برای همیشه درگیر خودش کند. به همین خاطر شاید بهتر باشد راهکاری برای مبارزه با این افکار پیدا کنید. اگر احساس می‌کنید به‌تنهایی نمی‌توانید از پس این شرایط بربیایید بهتر است مشاوره خانواده دریافت کنید.

کشتن مادر

مادر برای همه ما نمودی از فداکاری، مهر و محبت، دلسوزی، لطافت و عشق است. ارتباطی که از دوران جنین با مادر شکل می‌گیرد، انکار ناپذیر بوده و شکل گیری تمامی بعد شخصیتی ما و رشدمان به مادر وابسته است. اما خشم، دعوا و کشتن مادر هم در هر خانواده ای در هر جایگاهی ممکن است رخ دهد. برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند موظف هستیم به دلایل، پیشگیری و درمان این مساله بپردازیم.

برای آشنایی با راه های حل اختلاف با پدر و مادر کلیک کنید.

دلایل کشتن مادر | چرا دوست دارم مادرم را بکشم

قبل از هرچیز باید راجع به انگیزه‌های کشتن مادر صحبت کنیم. پیدا کردن دلایل تا حد زیادی می‌تواند در برطرف‌کردن آن‌ها به ما کمک کند. دلایلی که باعث می‌شود یک نفر به فکر کشتن مادر خود بیفتد می‌تواند با توجه به شرایط زندگی هرکدام از ما متفاوت باشد. بااین‌حال بعضی از شایع‌ترین دلایل به شرح زیر هستند.

آسیب‌های دوران کودکی

خاطرات کودکی معمولاً به‌راحتی از ذهن ما پاک نمی‌شوند. به همان اندازه که رشد و تربیت صحیح در این دوران می‌تواند باعث پیشرفت ما در بزرگسالی باشد بی‌توجهی به این موضوع هم می‌تواند باعث آسیب‌دیدن زندگی ما در بزرگسالی باشد. به همین خاطر آسیب‌های دوران کودکی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث کینه و خشم از مادر می‌شود. دلایلی مثل اعتیاد والدین و مشکلاتی که برای فرزندان پیش می‌آید؛ مجبور کردن دختران به ازدواج، مانع تحصیل فرزندان شدن یا هر دلیل دیگری می‌تواند تبدیل به انگیزه‌ای برای آسیب‌زدن به مادر باشد.

تحقیر و توهین از طرف مادر

هیچ‌کدام از ما تحقیر شدن را دوست نداریم. این کار باعث می‌شود احساس کنیم توانایی هیچ کاری را نداریم. اما متأسفانه بعضی از والدین متوجه آسیبی که این رفتار به فرزندشان می‌زند نیستند. یادآوری مدام ضعف‌های یک نفر، به‌رخ‌کشیدن اشتباهات و بدی‌ها و یا مسخره کردن خواسته‌ها و علائق برای مدت طولانی، باعث خشم و عصبانیت بسیاری در فرزندان می‌شود. معمولا پیش از فکر کردن به قتل، این ناراحتی‌ها باعث بحث و درگیری میان مادر و فرزند شده و اگر رفع یا درمان نشود ممکن است حتی به کشته‌شدن مادر توسط فرزند منتهی شود.

فروشگاه آرامیس

محافظت از سایر اعضای خانواده

ممکن است شما از اینکه می‌بینید مادرتان رفتار خوبی با خواهر یا برادر کوچک‌ترتان ندارد ناراحت باشید. بسیاری از مواقع قتل‌ها با هدف حمایت از سایر اعضای خانواده اتفاق می‌افتند. این موضوع به‌خصوص زمانی که شما خودتان آسیب‌های دوره کودکی را پشت سر گذاشته باشید شدیدتر خواهد شد.

برای جلوگیری و حل دعوا با پدر و مادر کلیک کنید.

خیانت یا رفتار اشتباه مادر

خیانت تنها مربوط به مسائل جنسی نیست. برای مثال ممکن است مادر شما مالی که به او سپرده‌اید را نیز برای خودش خرج کند. این رفتارها باعث خشم و ناراحتی بسیاری می‌شوند و طبیعتاً بین شما و مادرتان دلخوری و اختلاف پیش خواهد آمد.

بیماری‌های روحی

توهم یکی از شایع‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود یک نفر دست به قتل مادر یا سایر اعضای خانواده بزند. این افراد معمولاً صداهایی را در سر می‌شنوند که آن‌ها را به این کار تشویق می‌کند. و یا ممکن است مادر را به شکل دیگری ببینند. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای پیشگیری از چنین قتل‌هایی باید در نظر داشت این است که به‌محض مشاهده نشانه‌های غیرعادی در رفتار باید از یک روان‌شناس متخصص در این زمینه کمک گرفت.

پیامدهای کشتن مادر

وقتی خشم و نفرت از مادر به بالاترین حد خودش می‌رسد حتماً با خودتان فکر می‌کنید که با کشتن مادر شرایط بهتر خواهد شد. اما این در حالی است که کشتن مادر مشکلات و پیامدهای منفی بسیاری را برای شما به همراه خواهد آورد. از جمله این پیامدها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تبعات قانونی

اولین مشکلی که پس از کشتن مادر با آن درگیر می‌شوید مسائل قانونی هستند. شما می‌بایست بابت این موضوع به مراجع قانونی پاسخگو باشید. و همان‌طور که می‌دانید جرم قتل بسیار سنگین خواهد بود. به‌علاوه درگیرشدن با مراجع قانونی پیامدهای منفی زیادی برای خانواده تان نیز به همراه خواهد داشت.

بیماری‌های روحی در پی کشتن مادر

تقریباً تمامی کسانی که قتل مادر را تجربه می‌کنند دیر یا زود درگیر بیماری‌های روحی و عذاب وجدان می‌شوند. خشم از مادر آن‌قدر فرد را درگیر خود می‌کند که پیش از این موضوع با خود فکر می‌کنید هرگز از این کار پشیمان نمی‌شوید. اما واقعیت این است که پس از کشتن مادر و بر اساس صحبت‌های کسانی که این کار را کرده‌اند شما احساسات متفاوتی را تجربه خواهید کرد.

فروپاشی شاکله خانواده

یکی دیگر از پیامدهای کشتن مادر از هم ‌پاشیده شدن خانواده است. تمامی اعضای خانواده به یکدیگر وابسته هستند. و رابطه شما و مادرتان موضوعی نیست که فقط خودتان را تحت‌تأثیر قرار دهد. به همین خاطر با مرگ مادر سایر خواهر و برادرها و همین‌طور پدرتان نیز دچار مشکلات بسیاری خواهند شد.

استفاده از روش های جایگزین با کشتن مادر

همان‌طور که گفتیم کشتن مادر می‌تواند مشکلات و پیامدهای منفی بسیاری را به همراه داشته باشد. به همین خاطر وقتی درگیر افکار آسیب‌زدن به مادر می‌شوید بهتر است راهکارهای جایگزین را در نظر بگیرید.

مشکل را پیدا کنید

ابتدا زمانی را با خودتان خلوت کنید و به این سؤال پاسخ بدهید که دلیل خشمی که از مادرتان دارید چیست؟ وقتی بتوانید دلیل را پیدا کنید با احتمال بیشتری می‌توانید راه‌حل آن را نیز پیدا کنید.

به دنبال راه‌حل مشکل باشید

قطعاً به غیر از کشتن مادر تان راه‌های دیگری هم برای برطرف‌کردن مشکل وجود دارند. بهتر است این راه‌ها را پیدا کنید. درواقع وقتی شما مشکل را پیدا کرده باشید و مسئله‌محور به ماجرا نگاه کنید می‌توانید راه‌های مختلفی برای حل آن پیدا کنید. برای آشنایی با راه های کنترل خشم کلیک کنید.

با مادرتان صحبت کنید

بهتر است راجع به احساس خشم و ناراحتی که دارید و مشکلی که پیش آمده با مادرتان صحبت کنید. سعی کنید با کمک یکدیگر راه‌حلی برای برطرف‌کردن این مشکل پیدا کنید.

کمک‌ مشاور برای رفع افکار و عواقب کشتن مادر

بسیاری از اختلاف‌ها و درگیری‌هایی که باعث آسیب‌دیدن یا حتی قتل مادر می‌شوند از ناتوانی در صحبت‌کردن و حل مساله ناشی می‌شوند. یکی از کمک‌هایی که در این زمان‌ها مشاور می‌تواند به شما بکند این است که راه‌های صحیح برقراری ارتباط را به شما آموزش بدهد. وقتی شما روش صحیح صحبت و حل کردن مسائل را بلد باشید می‌توانید اختلافات خود را به شکل بهتری رفع کنید.

به‌علاوه همان‌طور که گفتیم بسیاری از مواقع مشکلات روحی هستند که باعث افکار آسیب‌زدن به اعضای خانواده می‌شوند. درمان این مشکلات نیز برعهده مشاورین سلامت روان است. به همین خاطر است که همیشه توصیه می‌شود وقتی با افکار آسیب‌زدن به دیگران یا کشتن آن‌ها مواجه می‌شوید بهتر است هرچه سریع‌تر از یک مشاور کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی خانواده از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

چطور جلوی خشمی که از مادرم دارم را بگیرم؟

صحبت‌کردن با مادر و تلاش برای برطرف‌کردن مشکل، تغییر دادن محیط زندگی و همین‌طور کمک‌گرفتن از مشاورین خانواده از جمله راهکارهایی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره