ازدواج با شخصیت نمایشی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج با شخصیت نمایشی قطعا یک ازدواج عادی نخواهد بود. چرا که اغلب شخصیت های هیسترونیک تمایلی به درمان ندارند و در واقع بیماری خود را انکار می‌کنند. قبل از ازدواج با شخصیت نمایشی، بهتر است در مورد این اختلال مطالعه و تحقیق کرده و از آینده زندگی با آن‌ها آگاهی داشته باشید. شاید شما نتوانید اصلا این اختلال را تشخیص دهید، به همین دلیل مشاوره های ازدواج به شدت توصیه می‌شوند. زندگی با شخصیت نمایشی، در بلند مدت در روحیه و خلقیات شما اثر گذاشته و مشکلات زیادی به بار می‌آورد. ولی در صورت تاکید و پا فشاری در ازدواج با چنین اشخاصی حتما قبل از شروع زندگی مشترک نسبت به درمان و دریافت مشاوره برای کاهش نشانه های ای اختلال اقدام نمایید. در ادامه مشکلات ازدواج و تشکیل زندگی با شخصیت نمایشی را بیان کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید : تست شخصیت شناسی

ازدواج با شخصیت نمایشی

شخصیت های نمایشی از آن دست افرادی هستند که از دور بسیار فریبنده و جذاب به نظر می‌رسد. دختری زیبا و پر شر و شور که دل نیمی از مردان را برده، به دست آوردنش چه احساس دل انگیزی دارد. (این اختلال در مردان هم وجود دارد اما چون بیشتر در خانم ها آشکار می‎‌شود، مثال هایمان را به جنس خانم نسبت می‌دهیم).

شاید بارها با برخی از رفتارهای او به تنش خورده باشید و آن ها را به سن و هیجاناتش نسبت دهید. اما با گذر زمان و نزدیک شدن شما هر روز بیشتر متوجه توخالی بودن و آزاردهنده بودنشان خواهید شد. برای آشنایی هر چه بیشتر با نشانه های اختلال شخصیت نمایشی کلیک کنید.

پیامد های رابطه با شخصیت هیسترونیک

ازدواج یک پروسه بسیار مهم و آینده ساز برای زندگی فردی و اجتماعی هر شخص به شمار می‌رود. هرکس برای ازدواج کسی را انتخاب می‌کند که متناسب با خلقیات و ویژگی های شخصیتی اش باشد.

اما متاسفانه شخصیت نمایشی به صورت مداوم در حال تغییر بوده و شخصیت واقعی خودشان را در پشت نقابی پنهان می‌کنند. اگر شما دچار اختلال شخصیت نمایشی هستید یا قصد دارید با چنین شخصی تشکیل خانواده بدهید، باید بگوییم که کار بسیار سخت و دشواری پیش رو دارید. شاید در نگاه اول شخصیت نمایشی را فردی با روحیه بسیار حساس، جذاب و عاطفی تصور کنید. این گونه از افراد می‌خواهند به دیگران ثابت کنند فردی سرزنده و پر محبت بوده و روحیه‌ای خلاق دارند. اما در واقع این رفتارها چیزی جز نمایش نیستند.

فروشگاه آرامیس

بدیهی است که در صورت مواجهه با چنین فردی، دوست دارید با او بیشتر آشنا شده و رابطه ای صمیمانه برقرار کنید. اما مشکل از آنجا شروع می‌شود که پشت این نقاب، پر از رفتارها و باورهای ضد و نقیض پنهان شده. غیر ممکن است که ازدواج با شخصیت نمایشی رفتار و روحیات شما را تحت تاثیر قرار ندهد. در صورت عدم درمان و زندگی با این شخصیت، چیزی جز طلاق و یا شکست عاطفی برای تان به همراه ندارد. حتما درباره درمان شخصیت نمایشی مطالعه نمایید.

شخصیت نمایشی بهتر است با چه کسی ازدواج کنند؟

همان طور که اشاره شد ازدواج با شخصیت نمایشی ، تمام زوایای زندگی شما را تحت الشعاع قرار داده و نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد. لازم به ذکر است که شخصیت نمایشی به عنوان بیماری شناخته نمی‌شود، اما هنگامی که شدت می‌یابد و علائم آن آشکار می‌شود می‌توان از آن به عنوان بیماری یاد کرد. شخصیت های نمایشی اختلال خود را قبول ندارند و همین امر می‌تواند درمان آن‌ها را با مشکل مواجه نماید.

اما شخصیت‌های نمایشی بنابر نوع شخصیت خود معمولا با گونه‌های مختلف شخصیتی ازدواج می‌کنند. شخصیت نمایشی به راحتی با افراد متناسب با گونه شخصیتی خود ارتباط برقرار کرده و به تفاهم می‌رسند. اما اگر طرف مقابل آن‌ها همیشه به او توجه نکند و یا وظیفه شناس و مسئولیت پذیر نباشد، دیر یا زود باید با عواقب این رفتارش مواجه شود.

گاه می‌بینیم شخصیت های نمایشی با شخصیت های دارای اعتماد به نفس بالا (یا خودشیفته) رابطه پایدار و طولانی مدتی ایجاد می‌کنند. چرا که رفتار این دو نوع شخصیت تقریبا مشابه هم است و شخصیت‌های با اعتماد به نفس راحت‌تر می‌توانند توجه دیگران را به خود جلب کرده است و از توجه و محبت آن‌ها بهره مند گردند.

برای آشنایی با شخصیت های کلاستر ب کلیک کنید.

چند نکته در زندگی با شخصیت نمایشی

اگر با یک شخصیت نمایشی تشکیل خانواده دادید برای موفقیت در دوام زندگی، لازم است به نکات مهمی توجه نمایید. 10 نکته که زندگی با شخصیت نمایشی را آسان تر می‌کند را در ادامه آورده‌ایم.

  1. به هیچ وجه او را محدود نکنید. به او آزادی کامل داده تا رویابافی کند و از این طریق احساسات خود را نشان دهد.
  2. با او طوری رفتار کنید که خاص و منحصر به فرد است
  3. همیشه از طرز لباس پوشیدن، نوع راه رفتن، وضع ظاهری، زیبایی و توانایی های او تعریف کنید
  4. همراه او در جمع های اجتماعی و دوستانه شرکت کنید، به میهمانی و سفر بروید، دیگران را میهمان کنید.
  5. با شخصیت نمایشی طوری برخورد کنید که احساس کند در مرکز توجه شما قرار دارد.
  6. هنگام صحبت با او صداقت و صراحت داشته باشید. همان طور که گفتیم فرد شخصیت نمایشی دوست دارد از او تعریف کنید اما او ساده لوح نیست. بنابراین تعاریف غیرواقعی نکنید.
  7. همیشه سعی کنید رمانتیک باشید. در مناسبت های مختلف او را غافلگیر کنید. خریدن گل، شیرینی و هدیه را در اولویت قرار دهید. بی لطفی و بی مهری شخصیت نمایشی را بسیار دلگیر کرده و می‌رنجاند.
  8. شخصیت نمایشی بیشتر دوست دارد بر ظاهر و زیبایی خود متمرکز شود و از پذیرفتن مسئولیت‌های بزرگ خوشحال نمی‌شود. بنابراین بهتر است رسیدگی به مسئولیت های مالی را خودتان انجام دهید. او را در انجام دادن بهتر کارها تشویق کنید اما کارهای مهم را را به او نسپارید.
  9. شخصیت های نمایشی کینه ای نیستند. ویژگی های مثبت و منفی خود را به صورت آشکار نشان می‌دهند و چیزی به دل نمی‌گیرند. پس سعی کنید از آن‌ها کینه به دل نگیرید.
  10. در نهایت در زندگی با این افراد پیگیری درمان آن ها باشد، بهتر است او را قانع کنید که برای درمان به روانشناسان مراجعه نمایند.

روابط عاطفی با شخصیت نمایشی

رابطه عاطفی با شخصیت نمایشی احتمالا یکی از پر فراز و نشیب ترین روابطی است که می‌توانستید تجربه کنید. شیرینی روزهای اول آشنایی دیر یا زود جای خود را به دعواها و حسد ورزی ها خواهد داد. هیسترونیک‌ها از بی توجهی شما دائم شکایت می‌کنند. معنای عشق و محبت را تغییر داده و آن را به یک رابطه مریض گونه تبدیل می‌کنند. محبت و عشق شما را به مانند سیاه چالی می‌بلعند و در عوض هیچ چیز به شما تحویل نمی‌دهند. تلاش آن‌ها برای جلب توجه دیگران، شما را به تبدیل به فردی گوشه گیر با احساس بی عرضه بودن می‌کند. وقت تلف کردن بدترین احساسی است که در ارتباط عاطفی با شخصیت نمایشی به شما دست می‌دهد. درست به مانند کسی که بر روی آب خانه می‌سازد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا ازدواج با شخصیت نمایشی صحیح است؟

نمی‌توان گفت ازدواج با افرادی که چنین اختلالی دارند صحیح است، زیرا این اختلال مخصوصا وقتی پیشرفت کند می تواند زندگی مشترک را تحت الشعاع قرار داده و مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد، اما این دلیل بر عدم سازش با این افراد نیست. چرا که در اغلب موارد بیماری در سطوح اولیه و قابل درمان است. پس با قانع کردن این افراد برای درمان و دریافت مشاوره های روانشناسی می‌توان مشکل را برطرف نمود.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره